Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
24 jun 2021 23:28
Ik denk stiekem dat het zich allemaal vanzelf wel gaat vormen naar de juiste kant. Maar misschien ben ik te positief.
Dat zie je goed, tegelijk is druk nodig om er beweging in te houden.
PeterPeters1966 schreef:
24 jun 2021 22:37
We hebben het hier niet over andere culturen! Het is verdorie een West-Europees land dat ook nog een EU lid is, er zitten slechts 2 landen tussen Nederland en Hongarije.
Met de crises sinds 2008 vallen ons eerder de oude grenzen op: waar vroeger Oostenrijk-Hongarije als staat bestond, zien we keer op keer pogingen om de grote, boze buitenwereld buiten de deur te houden en veel aanhang voor conservatief-racistische partijen.

Mark Rutte ziet geen plek voor Hongarije in de EU. Het land zal niet uit zichzelf vertrekken. De andere route is dan: met de 17 landen (en van de overige 10 wie wil) uit de huidige EU stappen en een doorstart met een nieuwe EU maken, waar dan een paar landen minder aan meedoen. Als zo'n voorstel in de lucht hangt, komt dat in landen als Polen, Slowakije, Slovenië, Hongarije hard aan - het enige voordeel van de EU voor deze landen is de bescherming tegen de invloed vanuit Rusland. Zo krijg je er ook beweging in.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
24 jun 2021 21:35
Persoonlijk ben ik daarover van mening dat we ons er niet teveel mee moeten willen bemoeien. Wij hebben ook wel wetten waar andere culturen het niet mee eens zijn, ik denk niet dat wij het fijn zouden vinden als iedereen zich hiermee zou willen bemoeien.

Dat gezegd hebbende, vind ik het persoonlijk niet zo zeer nodig dat homoseksualiteit en sekseverandering behandeld worden op school. Ik kan me persoonlijk niet herinneren dat ik dat vroeger op school heb gehad, wel seksualiteit als onderdeel van voortplanting en daarbij geslachtsziekten. Ik snap dat deze Hongaarse regering homoseksualiteit en geslachtsverandering niet accepteren, maar of deze maatregelen ertoe bijdragen dat dit door de rest van het volk ook gebeurt, dat betwijfel ik.

In mijn ogen moeten we zulke onderwerpen laten aan hen die er interesse in hebben, net als het geloof bijvoorbeeld en niet mensen een kant op proberen te vormen. Persoonlijk denk ik dat dit in een vrij land namelijk vooral tegen gaat werken. En vergeet niet dat Hongarije gewoon een vrij land is, waar je gewoon ongecensureerd op internet kan en de informatie over homoseksualiteit, heteroseksualiteit, islam, Christendom of jodendom alleen maar van school of tv kan krijgen.

Pas als dit een eerste stap blijkt te zijn naar bijvoorbeeld het weren of niet accepteren van homoseksualiteit, dan moeten we ons er misschien druk om gaan maken, maar tot nu toe zie ik geen reden om ons hiermee te gaan bemoeien.

En wat betreft alle statements die tegenwoordig te pas en onpas gemaakt schijnen te moeten worden, die gaan me onderhand meer de keel uithangen dan de zaken waar ze een statement tegen willen maken. Gisteren dacht ik Duitsland-Hongarije op het EK te gaan kijken. Ik ben naar bed gegaan toen al voor de wedstrijd bleek dat het meer om politieke onzin draaide dan om voetbal.
Moet je even nagaan wat er gebeurd zou zijn als het VK en de VS zich niet met de eigen Duitse wetten hadden bemoeid in de periode 40-45..... :wink:

Er komt een plek en moment dat je als groep moet staan voor collectieve waarden, want anders ben je als groep geen knip voor de neus waard, en wordt er een loopje met je genomen. En dit is zo'n moment. Deze wet grijpt enorm in in de persoonlijke levenssfeer. Je sekse bij geboorte komt in je paspoort, en kan nooit meer veranderd worden. Zo goed als alle diversiteit wordt uit het al nie bijster progressieve lesmateriaal gehaald. Bovenliggende, nog veel ergere probleem is, dat deze wetten er zo door konden komen, omdat onder het mom van coronabestrijding, het Hongaarse parlement heeft toegestaan dat Orban per decreet mag regeren. Echter is dat veel te breed, en nog erger, niet voorzien van een einddatum. Hij kan de nu geldende noodtoestand eigenhandig blijven verlengen bijvoorbeeld.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hongarije zal een netto-ontvanger zijn binnen de EU. Ze krijgen dus geld uit Brussel. Daar staan contractuele verplichtingen tegenover. Er zijn in het verleden door Hongarije EU-verdragen getekend inzake o.a. mensenrechten.

Geconstateerd is dat Hongarije zich niet houdt aan die verdragen. In Polen is hetzelfde gaande. Eerst volgen er sancties. Is dat niet voldoende, dan kan een land uit de EU worden gehaald. Een lange, pijnlijke weg. Maar gelukkig kan het.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
25 jun 2021 10:34
Op de terugreis zal ik wel aan mijn maximale gewicht zitten.
Dat heb ik ook wel eens na een vakantie. Eén troost: een weekje rustig aan doen met eten en drinken en je bent weer terug bij af. :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niet vergeten een partij Ion Break in te slaan. Erg goede Griekse chocolade. Helaas niet meer te koop in NL.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
25 jun 2021 08:09
Met de crises sinds 2008 vallen ons eerder de oude grenzen op: waar vroeger Oostenrijk-Hongarije als staat bestond, zien we keer op keer pogingen om de grote, boze buitenwereld buiten de deur te houden en veel aanhang voor conservatief-racistische partijen.
Eigenlijk zeg je hier wat er op veel plaatsen in Europa aan de hand is. Mensen zijn ontevreden met bepaalde softheid op Europees gebied, zoals bijvoorbeeld het toelaten van veel te veel immigranten. Conservatieve partijen krijgen daardoor voet aan de grond, veel voet aan de grond. Ook in Nederland.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Orbán en Wilders barbecueën regelmatig samen.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat worden dan flink aangebrande stukkies vlees.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
25 jun 2021 17:51
Eigenlijk zeg je hier wat er op veel plaatsen in Europa aan de hand is. Mensen zijn ontevreden met bepaalde softheid op Europees gebied, zoals bijvoorbeeld het toelaten van veel te veel immigranten. Conservatieve partijen krijgen daardoor voet aan de grond, veel voet aan de grond. Ook in Nederland.
Jouw interpretatie :wink:
Zoek voor de grap eens terug hoe de reacties op Corona waren in Sachsen, Bayern, Oostenrijk, Hongarije, Tsjechië, Slovenië - het Oostenrijkse deel van de dubbelmonarchie. Het was een mix van ontkennen en de grenzen dicht houden, later ook in eigen land reisverboden.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
24 jun 2021 23:28
Ten eerste, heb ik er geen begrip voor. Ook al ben ik vrij rechts georiënteerd. Een aantal goede vrienden en vriendinnen zijn homoseksueel. De meid waar ik de laatste tijd mee bezig ben, heeft zelfs een relatie met een vrouw gehad. Wat mij betreft hoeft dat terugschakelen niet, maar wat mij betreft hoeft dat zogenaamde vooruitgang helemaal niet zo serieus genomen te worden. Ik denk stiekem dat het zich allemaal vanzelf wel gaat vormen naar de juiste kant. Maar misschien ben ik te positief.
????????

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nu al?

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sommigen worden nu pas wakker...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
25 jun 2021 21:18
Dag lieve kijkbuiskinderen en oogjes dicht en snaveltjes toe.
Slaap lekker!
Morgen een vroege vlucht terug of al terug gevlogen en geland en nu weer lekker in je eigen mandje ?😴😴

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik werd net wakker van een onbekend geluid. Spring naast mijn bed, zet de laptop aan, en jawel, het is breien die niet doorhad dat luilak al weer even geleden is... :lol:

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar zonder je bleekjeswater. Jij ook welterusten.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mooie beesten zijn dat. Wel bijzonder dat je hem overdag zag; meestal komen ze in de schemering te voorschijn, dacht ik.
(Ze zijn ook nog eens heel nuttig: er gaat niets boven een scheerkwast van dassenhaar.)

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

De mensen die zich ergerden aan de supermarkt reclames voor Oranje, kunnen weer opgelucht adem halen.
Sneu voor de voetballers hoor.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is dat niet Eexterveenschekanaal?

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
27 jun 2021 20:43
Wijnaldum is de geboorteplaats van Benzema.
Friezer kan het niet zijn
Dooier ook niet volgens mij.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Grutte Pier kwam uit Kimswerd. Friezer dan hij bestaat niet.

Plaats reactie