Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

- Er is geen volgsysteem opgezet voor na de 'genezing'. Nederland is het enige land, waar mensen een 2e keer besmet raken. Of zelfs een 3e keer. In de rest van de wereld is dat alleen mogelijk als het immuunsysteem niet goed werkt.

Dan zou Nederland dus echt uitzonderlijk zijn. Geloof er niets van.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

De buitenlandse verklaring: Het virus heeft zich verstopt en duikt na verloop van tijd weer op in het slijmvlies.

De mythe van de herbesmettingen heeft alles te maken met de manier waarop wordt getest: wattenstaaf in neus of keel. Het virus blijft daar niet, reist verder rond door je lichaam. Er kan een periode zijn, waarin je negatief test, terwijl het virus nog lang niet is verdwenen.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
28 jul 2021 21:12
Hoe groot de kans is om een besmet persoon tegen het lijf te lopen ... groter dan de kans op een mooie prijs in de Staatsloterij, maar niet te becijferen. Denk even aan het bron- en contactonderzoek, waar de GGD's stomverbaasd waren, dat iemand in een week tijd bijna duizend personen had ontmoet.
Eigenlijk bevestig je wat ik eigenlijk wil zeggen. Een mooie prijs van duizenden of miljoenen euro's heb ik in mijn hele leven nog niet gewonnen en ik speel al vanaf mijn 15e mee (mijn vader of moeder kochten de loten voor me tot ik 18 was). Met 2 loten per maand. Laat ik nu iedere week met 100 loten (aantal verschillende mensen waar ik momenteel mee binnen anderhalve meter kom) in een week voor de coronaloterij rondlopen, maar in de afgelopen 16 maanden heb ik geen prijs meer gehad. Zo gesteld is de kans wel heel minimaal om het tegen het lijf te lopen. Zoals ik al zei, stel er zijn ongeveer 100.000 mensen in Nederland tegelijkertijd besmettelijk, dan is de kans iedere dag 1 op 170. Met maar 100 loten per week, is de kans wel heel erg klein dat je dan net die besmette persoon tegenkomt.

Uiteraard geldt dat niet als je ergens woont waar er gigantisch veel besmettingen voorkomen.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Keek vandaag weer eens na enige tijd op het corona dashboard,en jawel hoor,weer dezelfde onzin.
Aangezien ik Zeeuw ben keek ik daar eerst naar:zeer ernstig.
Geen ziekenhuisopname`s,geen overlijdens en een paar besmettingen.
Volgens mij heb ik deze tekst als eens meer gepost.
Waarop is dit gebaseerd?
Welke mafketels vermelden zoiets?
Het is een site van de overheid,dus zou betrouwbaar moeten zijn toch?
Op het gevaar af om weer als wappie weggezet te worden: mijn vraag in alle ernst, op dit forum:hoelang pikken we deze onzin/desinformatie nog?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scharrelschipper schreef:
28 jul 2021 22:16
Waarop is dit gebaseerd?
Op de cijfers van de periode 19 juli tot 25 juli.
scharrelschipper schreef:
28 jul 2021 22:16
Welke mafketels vermelden zoiets?
Deskundige die gestudeerd hebben hiervoor hebben bepaalde waardes bepaald.
scharrelschipper schreef:
28 jul 2021 22:16
Het is een site van de overheid,dus zou betrouwbaar moeten zijn toch?
Op de site staat een onderbouwing https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... siconiveau en ook wanneer op welke cijfer welk risico geld. Ik zie geen onderbouwing waarom deze cijfers niet betrouwbaar zouden zijn.
scharrelschipper schreef:
28 jul 2021 22:16
Op het gevaar af om weer als wappie weggezet te worden: mijn vraag in alle ernst, op dit forum:hoelang pikken we deze onzin/desinformatie nog?
Je roept "onzin/desinformatie" en je wilt niet als wappie uitgemaakt worden. Maar verdiep je eens hoe de cijfers zijn bepaald dat is gewoon zichtbaar op de site waar je zelf naar verwijst. Dan zie je dat het geen desinformatie is of onzin, maar dat de term "Zeer ernstig" gewoon van toepassing is.

Ik twijfel niet aan de deskundigheid van mensen die er voor gestudeerd hebben om deze basis cijfers te bepalen, jij zet ze echter ongefundeerd neer als mafketels, daarmee vraag je al om neergezet te worden als wappie. Kenmerk voor mij voor wappies is dat ze zich niet verdiepen maar gewoon maar wat roepen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

dat ook.
Maar in het algemeen: ik wil geen vaccinatie,maar ik vind mensen die dat wel willen niet dom of wereldvreemd of wat dan ook.
Ik noem ze ook geen wappies of complotdenkers enz.
ik zou graag zien dat het andersom ook zo was,maar helaas.....
Tja, daarmee kan deze post ook weer de prullenbak in. Geen wappies of complotdenkers idd.
Maar wel:

Mafketels
Knettergek
Geïndoctrineerd

Als.je zo 'respectvol' praat over anderen..
Wat zou je dan graag andersom zien?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Scharrelschipper. Dat Zeeland op dit moment als “zeer ernstig ” aangeschreven staat, komt o.a. doordat Tholen een bovengemiddeld aantal besmettingen telt en er bovendien minder mensen dan gemiddeld gevaccineerd zijn.
Tholen hoort bij de Biblebelt zoals u wel zult weten. Eigenlijk zou het beter zijn dit per regio te beoordelen.

Erikdepooter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2018 15:14

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erikdepooter »

Herhaald: Eigenlijk wil ik NIET meer meebetalen voor de kosten (verzuim, ziektekosten, tests) van mensen die zich bewust en zonder medische reden NIET laten vaccineren.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Erikdepooter schreef:
29 jul 2021 09:38
Herhaald: Eigenlijk wil ik NIET meer meebetalen voor de kosten (verzuim, ziektekosten, tests) van mensen die zich bewust en zonder medische reden NIET laten vaccineren.
De mensen die zich niet laten vaccineren, betalen nu WEL mee aan de vaccinaties, en het geldverslindend test voor toegang gebeuren.
Wil je wel meebetalen aan rokers die ernstige longziekte oplopen?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil geen organen doneren, en ik wil geen organen van een ander. Waarom zou ik dan aan orgaantransplantaties van anderen meebetalen? :idea:

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, zo lust ik nog wel peultjes. Ik heb geen prostaat, waarom moet ik meebetalen als iemand daar een probleem aan heeft?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Erikdepooter schreef:
29 jul 2021 09:38
Herhaald: Eigenlijk wil ik NIET meer meebetalen voor de kosten (verzuim, ziektekosten, tests) van mensen die zich bewust en zonder medische reden NIET laten vaccineren.
Ons gezondheidsstelsel kent één drijvende kracht, en dat heet het gelijkheidsbeginsel. Dat betekent inderdaad dat een deel van uw bijdrage in de vorm van premies en inhoudingen door uw werkgever, gebruikt kan worden voor zorg aan anderen waar, u iets van vindt.

Gelukkig voor u zijn er landen, de VS schiet me als eerste te binnen, waar dat binnen de gezondheidszorg niet Zo erg het geval is, dus als u met dat grondbeginsel niet kan leven, zijn er opties die meer bij u passen.

Dat zal dan wel emigreren betekenen, en dan krijgt u in dat nieuwe land vermoedelijk ook andere dingen en gewoonten te verstouwen die u niet bevallen, maar goed, geen enkel land, of zorgsysteem, is perfect.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dat schiet lekker op zo:

“Wie eenmaal een vaccinatiebewijs in de CoronaCheck-app heeft gekregen, houdt het groene vinkje ook als hij of zij later positief test op het coronavirus. Het ministerie van VWS zegt dat er wordt gekeken naar een oplossing voor dit probleem.


Met de QR-code in de CoronaCheck-app kan iemand die later positief is getest op corona toch een evenement bezoeken of op vakantie naar andere Europese landen. Dat komt doordat het vaccinatiebewijs in de app momenteel geen geldigheidsduur heeft: eenmaal aangemaakt, blijft het groene vinkje staan.

Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) noemt dit in een reactie op een bericht van de Volkskrant 'een moeilijke situatie'. "We zijn ernaar aan het kijken hoe we dit kunnen oplossen. Het is technisch nog vrij lastig. Het is wel zo dat bij gevaccineerden het risico op besmetting kleiner is", zegt een woordvoerder van VWS.

Het Outbreak Management Team (OMT) is op de hoogte van het probleem. "Er wordt gekeken naar hoe we dit kunnen verbeteren. Een besluit wordt bekend bij het volgende persmoment over corona op 13 augustus", zegt de woordvoerder van het ministerie. “

Bron: RTLnieuws.nl

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erikdepooter schreef:
29 jul 2021 09:38
Herhaald: Eigenlijk wil ik NIET meer meebetalen voor de kosten (verzuim, ziektekosten, tests) van mensen die zich bewust en zonder medische reden NIET laten vaccineren.
En ik wil niet meer meebetalen aan de zorg voor mensen die meer dan hun eigen risico verbruiken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
29 jul 2021 13:30

En ik wil niet meer meebetalen aan de zorg voor mensen die meer dan hun eigen risico verbruiken.
Want??? jij bent alleen op de wereld? zoiets noemen ze "solidariteit" en of je er wel of niet achter staat, betalen zal je :D

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jup, daarom is mijn eigen risico ook zo hoog mogelijk. Des te minder hoef ik te betalen. En als ik bij mijn belastingaangifte mijn loon ook nog flink naar beneden kan krijgen, dan krijg ik ook nog meer zorgtoeslag dan ik aan zorgverzekering betaal ieder jaar. Win-win-situatie. Ik betaal voor de verzekering van anderen en houd er vervolgens nog geld aan over dankzij de overheid.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wordt het tijd dat dat eens gaat veranderen @Nijogeth :-)

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is dan wel bij een schamel inkomen.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
29 jul 2021 13:58
Is dan wel bij een schamel inkomen.
Ik heb er de laatste 2 jaar makkelijk 10.000 euro per jaar afgekregen (je weet wel, kopen van een appartement en bijbehorende kosten). Bij zorgkosten van 85 euro per maand, is het niet heel moeilijk erboven te zitten.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, maar die kosten zijn éénmalig. De rente is superlaag, en u woont er nu dus bijtelling huurwaardeforfait.

Gesloten