Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik weet natuurlijk niet exact hoe mijn vrienden en kennissen weer met hun kennissen omgaan.
Ondanks alle vaccinaties kun je nog steeds besmet worden of ook besmettelijk zijn.
Dat betekent voor mij, nu ,nog steeds , afstand houden, voorzichtig blijven, geen handen schudden en , indien nodig , toch weer een neusmondkapje op.
Het is strontvervelend allemaal en dan zie ik op TV dat bv Frankrijk massaal demonstreert tegen wat voor maatregel dan ook en dan te zien dat het een gekkenhuis op de Franse wegen is , zwarte zaterdag , ook richting Duitsland, Oostenrijk .

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

De stand nu is niet wezenlijk anders dan met de Britse variant: vaccin biedt geen honderd procent bescherming tegen een besmetting.

Alle paniekverhalen ten spijt, ze werken nog steeds goed.

De derde prik in Israël is voor ouderen bedoeld en het immuunsysteem van ouderen heeft meer moeite met nieuwe indringers.

Voor Scharrelschipper nog iets over de cijfers uit Zeeland of in het algemeen op het platteland:
Als in een dorp van 4000 zielen 1 persoon positief test, dan is dat in de statistiek direct een sprong van 0 naar 25 besmettingen per 100.000 inwoners. In een leeg, landelijk gebied heeft een enkeling veel meer invloed op de cijfers dan in een hele grote stad. Daarom zijn er in Zeeland niet zoveel besmettingen nodig om toch in de hoogste niveaus terecht te komen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
31 jul 2021 21:35
De mensen hoeven helemaal niet eeuwig in lockdown te blijven. Wees zorgvuldig met wie je omgaat en tref daar je maatregelen voor.

Niet gevaccineerde vrienden/familie ontwijk jij??

Ik dus niet, ken zat mensen die niet gevaccineerd zijn, die ga ik niet ontwijken.
Gevaccineerd kan je ook anderen besmetten.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Iedereen gaat nu op vakantie en veel mensen zijn gevaccineerd. De vraag is idd hoe gaat het nu naar de vakantie. Zitten we in september weer in een lockdown. Dit jaar blij ik thuis, want ik wil gezond blijven. In hoeverre ben ik beschermd. Ik weet niet waar ik aan toe ben. Maar ik ben niet de enige. Het is een hele rare tijd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
31 jul 2021 22:07
De stand nu is niet wezenlijk anders dan met de Britse variant: vaccin biedt geen honderd procent bescherming tegen een besmetting.
Alle paniekverhalen ten spijt, ze werken nog steeds goed.
De derde prik in Israël is voor ouderen bedoeld en het immuunsysteem van ouderen heeft meer moeite met nieuwe indringers.
Ik was in den beginne er bijna van overtuigd dat ik met vaccinatie nagenoeg 100 % beschermd zou zijn.
Wel, dat blijkt dus anders te liggen, zeker met de varianten, dus balen.
Voor ons ouderen zal dus idd een 3e prik in de lijn der verwachtingen liggen ?!

Lady1234
Berichten: 26919
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat kan het u schelen als er een derde prik aangeboden wordt? Gewoon accepteren. Niets is 100% zeker in het leven. Men kan ook nog steeds griep krijgen, al heeft men de griepprik gehad.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
31 jul 2021 22:34
Niets is 100% zeker in het leven.
Jawel hoor 😃

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
31 jul 2021 21:35
De mensen hoeven helemaal niet eeuwig in lockdown te blijven. Wees zorgvuldig met wie je omgaat en tref daar je maatregelen voor.

Mijn kinderen, kleinkinderen, alle vrienden en kennissen zijn volledig gevaccineerd. Dus daar kan ik gewoon op de normale manier mee omgaan. Vreemden vooraleerst even op een “afstandje”.
Als je er niet in geloofd veilig te zijn na vaccinatie en "vreemden"op een afstandje wil houden,wanneer denk je dan wel "veilig" te zijn?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scharrelschipper schreef:
31 jul 2021 11:48
Zeeuws Vlaanderen heeft 2 ziekenhuizen,en daar zijn geen opname`s.
Dus het lijkt me sterk dat ze naar Belgie uitwijken.
https://www.zorgsaam.org/over-ons/de-or ... ziekenhuis

Zorgsaam Ziekenhuis heeft gewoon verpleegafdelingen en een IC en zit in Zeeuws Vlaanderen.

Lady1234
Berichten: 26919
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
31 jul 2021 22:42
Lady1234 schreef:
31 jul 2021 21:35
De mensen hoeven helemaal niet eeuwig in lockdown te blijven. Wees zorgvuldig met wie je omgaat en tref daar je maatregelen voor.

Mijn kinderen, kleinkinderen, alle vrienden en kennissen zijn volledig gevaccineerd. Dus daar kan ik gewoon op de normale manier mee omgaan. Vreemden vooraleerst even op een “afstandje”.
Als je er niet in geloofd veilig te zijn na vaccinatie en "vreemden"op een afstandje wil houden,wanneer denk je dan wel "veilig" te zijn?
Ik voel mij veilig na mijn vaccinaties. En zodra ik die vreemden ken, weet ik ook of ze voor mij “veilig” zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Petra1987 schreef:
31 jul 2021 22:17
Iedereen gaat nu op vakantie en veel mensen zijn gevaccineerd. De vraag is idd hoe gaat het nu na de vakantie. Zitten we in september weer in een lockdown. Dit jaar blij ik thuis, want ik wil gezond blijven. In hoeverre ben ik beschermd. Ik weet niet waar ik aan toe ben. Maar ik ben niet de enige. Het is een hele rare tijd.
Het beste advies voor deze periode is na terugkomst van vakantie - het maakt niet uit waar je bent geweest - je te laten testen. Als je al gevaccineerd bent, dan een PCR-test. Heb je nog geen vaccin gehaald, dan is een antistoffentest al goed.
Een volgende lockdown, het land op slot gooien, verwacht ik niet. Vaccinatiegraad in Nederland stijgt alleen maar. Als 90% van de bevolking een vaccin heeft gehaald, moet het goed gaan.
moederslink schreef:
31 jul 2021 22:18
Ik was in den beginne er bijna van overtuigd dat ik met vaccinatie nagenoeg 100 % beschermd zou zijn. Wel, dat blijkt dus anders te liggen, zeker met de varianten, dus balen. Voor ons ouderen zal dus idd een 3e prik in de lijn der verwachtingen liggen ?!
Al bij de toelating van de vaccins was bekend, dat ze goed beschermen, maar niet volledig. Besmetting blijft mogelijk, kans op ziekenhuisopname of overlijden is met een vaccin en deze variant nog steeds laag.
Een deel van de paniek komt, omdat de Deltavariant iets doet, wat de medische wereld tot nu toe niet eerder heeft gezien. In vergelijking met het originele Wuhan-versie ziet deze variant kans 1000x meer virusdeeltjes te produceren op de meetplek. Sommige artsen slaan daarom alarm, anderen weer niet. Zelf denk ik: als het virus zich perfect thuisvoelt in het slijmvlies van neus en keel, dan heeft het meer moeite om zich in de longen of buikholte te nestelen en kan daar minder schade aanrichten.
Derde prik heeft alleen zin als je immuunsysteem verzwakt is. Voorlopig alleen voor risicogroepen. In Israël is de keuze voor een derde prik bij 60-plussers gemaakt, omdat de bescherming in deze groep is teruggelopen van 97% naar 81%. Dat vindt men daar te laag - het is de opvatting, dat ouderen überhaupt niet besmet mogen raken, die hier achter zit.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
01 aug 2021 09:22
Een deel van de paniek komt, omdat de Deltavariant iets doet, wat de medische wereld tot nu toe niet eerder heeft gezien. In vergelijking met het originele Wuhan-versie ziet deze variant kans 1000x meer virusdeeltjes te produceren op de meetplek. Sommige artsen slaan daarom alarm, anderen weer niet. Zelf denk ik: als het virus zich perfect thuisvoelt in het slijmvlies van neus en keel, dan heeft het meer moeite om zich in de longen of buikholte te nestelen en kan daar minder schade aanrichten.
De paniek lijkt me overtrokken, mogelijk is angst aanjagen een drijfveer om de vaccinatiegraad te verhogen.
De deltavariant bestaat al langer dan een half jaar, als het echt zoveel erger was, dan zouden we dat nu wel aan sterftecijfers hier en in de rest van de wereld zien.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
01 aug 2021 09:35
De paniek lijkt me overtrokken, mogelijk is angst aanjagen een drijfveer om de vaccinatiegraad te verhogen.
De deltavariant bestaat al langer dan een half jaar, als het echt zoveel erger was, dan zouden we dat nu wel aan sterftecijfers hier en in de rest van de wereld zien.
De Deltavariant is veel besmettelijker, niet per se dodelijker. En dat het veel besmettelijker is, zien we nu overal in de wereld.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
01 aug 2021 09:35

De paniek lijkt me overtrokken, mogelijk is angst aanjagen een drijfveer om de vaccinatiegraad te verhogen.
De deltavariant bestaat al langer dan een half jaar, als het echt zoveel erger was, dan zouden we dat nu wel aan sterftecijfers hier en in de rest van de wereld zien.
[/quote]
Ik denk dat je daar wel een punt hebt, hoe meer angst ze aanjagen hoe hoger voor hun hopelijk de vaccinatie bereidheid.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
01 aug 2021 11:24


Ik denk dat je daar wel een punt hebt, hoe meer angst ze aanjagen hoe hoger voor hun hopelijk de vaccinatie bereidheid.
Dat geldt natuurlijk net zo goed voor de verhalen van de anti-vaxxers en de angst van hun volgelingen voor een vaccinatie :wink:

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Jablan schreef:
01 aug 2021 09:22
Petra1987 schreef:
31 jul 2021 22:17
Iedereen gaat nu op vakantie en veel mensen zijn gevaccineerd. De vraag is idd hoe gaat het nu na de vakantie. Zitten we in september weer in een lockdown. Dit jaar blij ik thuis, want ik wil gezond blijven. In hoeverre ben ik beschermd. Ik weet niet waar ik aan toe ben. Maar ik ben niet de enige. Het is een hele rare tijd.
Het beste advies voor deze periode is na terugkomst van vakantie - het maakt niet uit waar je bent geweest - je te laten testen. Als je al gevaccineerd bent, dan een PCR-test. Heb je nog geen vaccin gehaald, dan is een antistoffentest al goed.
Een volgende lockdown, het land op slot gooien, verwacht ik niet. Vaccinatiegraad in Nederland stijgt alleen maar. Als 90% van de bevolking een vaccin heeft gehaald, moet het goed gaan.
Ik ben volledig gevaccineerd, maar ik laat mij wel testen. Dit doe ik als ik op bezoek ga bij mijn oma, zij heeft een zwakke gezondheid, ik zou niet willen dat zij wordt besmet. Ik ga niet meer wekelijks op bezoek, maar maandelijks. Ik zou het anders willen, maar voor haar veiligheid doe ik dat. Ik hoop dat ook andere mensen zich later vaccineren en laten testen. Ik hoop dat wij de 90% snel halen.

Lady1234
Berichten: 26919
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
31 jul 2021 22:13
Lady1234 schreef:
31 jul 2021 21:35
De mensen hoeven helemaal niet eeuwig in lockdown te blijven. Wees zorgvuldig met wie je omgaat en tref daar je maatregelen voor.

Niet gevaccineerde vrienden/familie ontwijk jij??

Ik dus niet, ken zat mensen die niet gevaccineerd zijn, die ga ik niet ontwijken.
Gevaccineerd kan je ook anderen besmetten.
Ik heb geen niet-gevaccineerde vrienden of familie, afgezien van mijn achterkleinzoon, maar dat is nog een baby. Dus ik hoef niemand te ontwijken.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
01 aug 2021 10:09
De Deltavariant is veel besmettelijker, niet per se dodelijker.
Mooi toch? Zo zetten we de grootste stappen naar groepsimmuniteit

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
01 aug 2021 12:24
Lowieze schreef:
01 aug 2021 10:09
De Deltavariant is veel besmettelijker, niet per se dodelijker.
Mooi toch? Zo zetten we de grootste stappen naar groepsimmuniteit
Volgens mij hebben we die groepsimmuniteit te danken aan het hoge percentage mensen die gevaccineerd zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
01 aug 2021 11:38


Ik heb geen niet-gevaccineerde vrienden of familie, afgezien van mijn achterkleinzoon, maar dat is nog een baby. Dus ik hoef niemand te ontwijken.
Hoe weet je dat??? Lopen ze met een bordje om hun nek van ik ben gevaccineerd??

Gesloten