Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is er al een UV-c topic, dat overigens al gemeld is. Zullen we die discussie daar voortzetten, zolang de moderator het niet sluit?

algemeen-f162/uv-c-als-virusdoder-nummer-1-t197288.html

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jongens, lees dit nog een keer.
Miss-Mel_C schreef:
03 aug 2021 09:53
sylvesterb schreef:
04 jun 2021 14:20
Jose2501 schreef:
03 jun 2021 18:55
Dat ben ik niet met je eens @moneyman. Als je het verhaal leest zou er best een relatie met de vaccin injectie kunnen zijn. De man had hernia klachten maar was verder gezond. Binnen paar uur na de injectie met het vaccin ontstonden problemen. Volgens het artikel vond de HAP de man theatraal. Maar als dan blijkt dat de man kort daarna is overleden zou er best een verband kunnen zijn met het vaccin.
Natuurlijk kan het toeval zijn. Maar kan ook causaal verband zijn.
Alles is mogelijk, maar dagelijks overlijden er mensen van 77 jaar. Het verbaast mij meer dat de HAP en de ambulance zo reageren. Ook verbaast me het dat de kinderen, als ze zich zoveel morgen maken, niet bij hun vader waren. Daarnaast wilde ze de buren niet wakker maken te helpen met reanimeren, het artikel roept veel vagen op.
Er is al heel veel gereageerd dus ik haak nu gewoon ergens in...

Het lastige aan deze hele kwestie is dat het nooit te bewijzen valt of de vaccinatie wel al dan niet de oorzaak is van het overlijden. Er is gewoonweg te weinig onderzoek wat de vaccinatie teweeg zou kunnen brengen. Is er wellicht een reactie/ relatie tussen Morfine en het vaccin? waar moet de Patholoog Anatoom naar zoeken? behalve de bekende "bijwerkingen" zoals bijvoorbeeld bloedstolsels.

Wij, als familie, zijn ook niet uit op een anti vaccinatiebeweging maar wel meer aandacht voor het handelen van bijvoorbeeld HAP en medische diensten na vaccinatie!! We weten gewoon nog te weinig over wat het in het lichaam zou kunnen veroorzaken. Wij weten dat onze vader gezond was, hij wilde nog als iemand van 25 wat natuurlijk niet kan als je 77 jaar bent en altijd keihard gewerkt hebt! Maar hij was nog steeds actief en hielp nog steeds een select aantal klanten, die ook allen zeer geschokt en verbaasd zijn over zijn overlijden. Wij weten nog steeds niet waarom zijn lichaam "op hol" geslagen is, uit onderzoek is gebleken dat de doodsoorzaak niet bekend is, behalve een hartstilstand, geen hartinfarct!

Om antwoord te geven op "als de kinderen zich zoveel zorgen maakten....." Aangezien onze vader gezond was hebben wij dit totaal niet aan zien komen en maak je je ook geen zorgen. Wij hebben de ambulancebroeder aan de telefoon gehad en vertrouwden op zijn visie, wij zijn geen arts. Wij hebben ook nog met pappa gesproken in een 3gesrpek met mijn zus. We hebben gezegd dat wij dan naar hem toe zouden komen maar hij wilde dat niet, vond dat niet nodig en vertrouwde ook op de broeder dat hij wel wist wat hij deed. De morfine zou dan hopelijk de pijn verlichten! Afgesproken dat we met een uurtje zouden bellen om te kijken hoe het ging en anders hij ons eerder moest bellen. Na een uur belde hij mijn zus dat hij het niet meer hield van de pijn. We zijn direct in de auto gesprongen maar waren te laat. Mijn zus vond hem dood op de bank, was totaal in paniek het was inmiddels 00.45 uur en kon het niet aan!! wat ik heel goed begrijp, iedereen reageert anders in zulke situaties! Ik kwam iets later omdat ik verder weg woon, toen waren ze net gestart met reanimatie, het heeft niet mogen baten.

Wij zijn intens verdrietig door het verlies van onze fantastische vader en opa!
Jullie veel sterkte gewenst met de verwerking en nasleep. Zelf hoop ik, dat jullie het kunnen opbrengen om zo vasthoudend te blijven, tot dat duidelijk wordt wat er misgegaan rond het overlijden van jullie vader.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
03 aug 2021 16:38
Met stijgende verbazing heb ik de voortgezette discussie over het nut of onzin over UV-licht gevolgd, terwijl een nabestaande haar hart lucht over haar overleden vader en iedereen daaraan gewoon voorbij gaat! Schamen jullie je niet?

Miss-Mel C: mijn welgemeende condoleances met het overlijden van uw vader, en excuses voor de lompe toon van dit topic.
Waarom schamen? Dat overlijden heeft al veel reacties gehad in juni. En ook niet echt verstandig van die persoon omdat in een algemeen topic te plaatsen. Is er dan al zeker dat dat overlijden door die tweede vaccinatie is gebeurd?

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
03 aug 2021 17:35
Boeit dat nu echt? Ik vind het lomp om aan zo'n bericht voorbij te gaan. Niet echt damesachtig. Maar dat zijn we hier wel gewend inmiddels.
U had er gewoon aandacht aan kunnen geven als u dat wilde, zonder sneer naar de rest van het forum.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar stoort u dat, jammer voor u.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Forumlid Miss-Mel_C heeft welgeteld één bericht geplaatst, vandaag in dit topic. Of "dat overlijden" al veel reacties heeft gehad weet ik niet. Mij ontbreekt de lust om dat na te zoeken.
Ik vind een reactie met de strekking "je hebt al genoeg medelijden gehad" ongepast. En dat is dat forumlid ook nog onverstandig door dit in een algemeen topic te plaatsen. Enige empathie met iemand die een naaste heeft verloren, door welke oorzaak dan ook, vind ik niet meer dan normaal.

Miss-Mel_C,
Het is verschrikkelijk om zo onverwacht uw vader te verliezen. Ik hoop dat u steun kunt vinden bij elkaar, niet alleen door het delen van verdrieten, maar vooral door het delen van mooie herinneringen.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
03 aug 2021 17:44
Forumlid Miss-Mel_C heeft welgeteld één bericht geplaatst, vandaag in dit topic. Of "dat overlijden" al veel reacties heeft gehad weet ik niet. Mij ontbreekt de lust om dat na te zoeken.
Ik vind een reactie met de strekking "je hebt al genoeg medelijden gehad" ongepast. En dat is dat forumlid ook nog onverstandig door dit in een algemeen topic te plaatsen. Enige empathie met iemand die een naaste heeft verloren, door welke oorzaak dan ook, vind ik niet meer dan normaal.

Miss-Mel_C,
Het is verschrikkelijk om zo onverwacht uw vader te verliezen. Ik hoop dat u steun kunt vinden bij elkaar, niet alleen door het delen van verdrieten, maar vooral door het delen van mooie herinneringen.

Dat was dan ook helemaal niet de bedoeling van mij reactie. Ik reageerde op @snellie dat iedereen zo maar voorbij ging aan dat verhaal en dat de forumleden zich daarover zouden moeten schamen.

En dat verhaal tussen een hoop gezeur over UV licht komt niet echt tot zijn recht.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
03 aug 2021 17:59
Zo werkt nieuws dus. Kop met wie gevaccineerd is en gezond loopt nauwelijks risico om door corona in het ziekenhuis te belanden. Maar als je dan verder leest blijkt 2 procent van mensen jonger dan 60 die volledig gevaccineerd waren en gezond waren toch in het ziekenhuis terecht te zijn gekomen.
Natuurlijk is 2 procent niet veel maar 2 procent van zeg 10 miljoen geeft toch ander beeld.
bron: https://nos.nl/l/2392369
Er staat toch duidelijk “ogenschijnlijk gezond”.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
03 aug 2021 17:59
Zo werkt nieuws dus. Kop met wie gevaccineerd is en gezond loopt nauwelijks risico om door corona in het ziekenhuis te belanden. Maar als je dan verder leest blijkt 2 procent van mensen jonger dan 60 die volledig gevaccineerd waren en gezond waren toch in het ziekenhuis terecht te zijn gekomen.
Natuurlijk is 2 procent niet veel maar 2 procent van zeg 10 miljoen geeft toch ander beeld.
bron: https://nos.nl/l/2392369
In juni had men het nog over 90% effectiviteit tegen een ernstig verloop. Als dat hier naar 98% wordt opgehoogd is dat eigenlijk gewoon goed nieuws.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Twee procent van de 90 patiënten op de IC was, van de ziekenhuizen die een opgave deden, volledig gevaccineerd en ogenschijnlijk gezond.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jose2501 schreef:
03 aug 2021 17:59
Natuurlijk is 2 procent niet veel maar 2 procent van zeg 10 miljoen geeft toch ander beeld.
En 2% van 100 miljoen geeft weer een compleet anders beeld, beide slaan echter nergens op. Het vaccin doet duidelijk zijn werk!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar dat wist je toch al.. of heb je al die berichten over de effectiviteit van de vaccins gemist. Nee toch zeker?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
03 aug 2021 18:18
Twee procent van de 90 patiënten op de IC was, van de ziekenhuizen die een opgave deden, volledig gevaccineerd en ogenschijnlijk gezond.
Daar moet een geamputeerde patiënt bij zijn (2% van 90 = 1,8). Goed, 2 patiënten van de 90 noem ik netjes, boven verwachting. Nu nog achterhalen welk vaccin ze hebben gekregen en de basics zoals leeftijd en wel/geen overgewicht/hoogrisicogroep.

Nu.nl heeft de stand van zaken rond een derde prik voor Nederland op een rij gezet.
Volkskrant laat hoogleraar immunologie Marjolein van Egmond aan het woord over hetzelfde onderwerp. Met iets meer duidelijkheid over het begrip 'antistoffen'. Dat is exclusief de T-geheugencellen en het hele doel van een vaccin is juist de kenmerken van een virus in die geheugencellen op te slaan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Op verzoek van Kuklos nog wat oudere links inzake ventileren, in het Duits. Nu actueel, omdat de NL-Regering het ventileren uitzoekt. Of net heeft ontdekt.

Persbericht Max Planck Instituut hoe je minder aerosolen in klaslokalen krijgt. Met van mij de toevoeging, dat dit ook prima werkt in andere grotere ruimtes, waar mensen langere tijd bij elkaar zitten. Hier het projekt van Hornbach
Umweltbundesamt met een persbericht over regelmatig de lucht verversen in gesloten ruimtes en hoe je dat het beste doet. Het kan kort en krachtig - ramen en deuren tegen elkaar open. Het kan doorlopend en daaruit volgt het advies voor mechanische ventilatie: elke tien minuten de volledige inhoud van een ruimte verversen. Een mobiele luchtreiniger is onvoldoende, omdat die de lucht alleen laat circuleren, maar niet ververst.

De eerste, de doe-het-zelf-installatie voor klaslokalen vind ik belangrijk voor basisscholen. De leerlingen zijn te jong voor een vaccin, de juffen en meesters plaatsen zichzelf vaak in een risicogroep.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Miss-Mel_C schreef:
03 aug 2021 09:53
sylvesterb schreef:
04 jun 2021 14:20
Jose2501 schreef:
03 jun 2021 18:55
Dat ben ik niet met je eens @moneyman. Als je het verhaal leest zou er best een relatie met de vaccin injectie kunnen zijn. De man had hernia klachten maar was verder gezond. Binnen paar uur na de injectie met het vaccin ontstonden problemen. Volgens het artikel vond de HAP de man theatraal. Maar als dan blijkt dat de man kort daarna is overleden zou er best een verband kunnen zijn met het vaccin.
Natuurlijk kan het toeval zijn. Maar kan ook causaal verband zijn.
Alles is mogelijk, maar dagelijks overlijden er mensen van 77 jaar. Het verbaast mij meer dat de HAP en de ambulance zo reageren. Ook verbaast me het dat de kinderen, als ze zich zoveel morgen maken, niet bij hun vader waren. Daarnaast wilde ze de buren niet wakker maken te helpen met reanimeren, het artikel roept veel vagen op.
Er is al heel veel gereageerd dus ik haak nu gewoon ergens in...

Het lastige aan deze hele kwestie is dat het nooit te bewijzen valt of de vaccinatie wel al dan niet de oorzaak is van het overlijden. Er is gewoonweg te weinig onderzoek wat de vaccinatie teweeg zou kunnen brengen. Is er wellicht een reactie/ relatie tussen Morfine en het vaccin? waar moet de Patholoog Anatoom naar zoeken? behalve de bekende "bijwerkingen" zoals bijvoorbeeld bloedstolsels.

Wij, als familie, zijn ook niet uit op een anti vaccinatiebeweging maar wel meer aandacht voor het handelen van bijvoorbeeld HAP en medische diensten na vaccinatie!! We weten gewoon nog te weinig over wat het in het lichaam zou kunnen veroorzaken. Wij weten dat onze vader gezond was, hij wilde nog als iemand van 25 wat natuurlijk niet kan als je 77 jaar bent en altijd keihard gewerkt hebt! Maar hij was nog steeds actief en hielp nog steeds een select aantal klanten, die ook allen zeer geschokt en verbaasd zijn over zijn overlijden. Wij weten nog steeds niet waarom zijn lichaam "op hol" geslagen is, uit onderzoek is gebleken dat de doodsoorzaak niet bekend is, behalve een hartstilstand, geen hartinfarct!

Om antwoord te geven op "als de kinderen zich zoveel zorgen maakten....." Aangezien onze vader gezond was hebben wij dit totaal niet aan zien komen en maak je je ook geen zorgen. Wij hebben de ambulancebroeder aan de telefoon gehad en vertrouwden op zijn visie, wij zijn geen arts. Wij hebben ook nog met pappa gesproken in een 3gesrpek met mijn zus. We hebben gezegd dat wij dan naar hem toe zouden komen maar hij wilde dat niet, vond dat niet nodig en vertrouwde ook op de broeder dat hij wel wist wat hij deed. De morfine zou dan hopelijk de pijn verlichten! Afgesproken dat we met een uurtje zouden bellen om te kijken hoe het ging en anders hij ons eerder moest bellen. Na een uur belde hij mijn zus dat hij het niet meer hield van de pijn. We zijn direct in de auto gesprongen maar waren te laat. Mijn zus vond hem dood op de bank, was totaal in paniek het was inmiddels 00.45 uur en kon het niet aan!! wat ik heel goed begrijp, iedereen reageert anders in zulke situaties! Ik kwam iets later omdat ik verder weg woon, toen waren ze net gestart met reanimatie, het heeft niet mogen baten.

Wij zijn intens verdrietig door het verlies van onze fantastische vader en opa!
Gecondoleerd met uw verlies, en het lijkt me dubbel verdrietig om te moeten blijven zitten met vragen.

Overigens zouden vermoedelijke bijwerkingen ook door zorgprofessionals gemeld moeten worden bij het Lareb. Die hebben alle relevante data, van veel meer incidenten dan uw ene verschrikkelijke, en zoeken waar nodig dieper dingen uit, en kunnen trends herkennen met ingewikkelde computermodellen etc.

De emotionele, soms bijna fysieke, hunkering tot antwoorden, kan u laten uitkomen op de meest verschrikkelijke eenrichtingsverkeer routes naar erg lelijke websites, met allerlei soorten "bewijs".


Hoeveel u ook bijelkaar googled, u gaat zelf nooit een sluitend antwoord vinden, en u kunt die tijd beter besteden aan uw naasten die ook met rauwe zenuwen midden in de rouwverwerking zitten. Daar is trouwens hulp bij te krijgen, dat is dan uiteraard geen "quick fix", dat bestaat simpelweg niet, maar kan wel nuttige handvaten geven.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hier een verhaal van iemand die vaccineren niet nodig vond, ernstig ziek werd en gelukkig weer genezen is. Nou ja, hij kampt nog wel met de naweeën.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1296950/ ... encocktail

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Of het nu een kort en krachtig verblijf in het ziekenhuis is (geluk dat hij redelijk in de buurt woont) of een overlijden na vaccinatie - beide verhalen onderstrepen nog een keer, dat dit virus rare dingen uithaalt met je immuunsysteem.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Zie net een aankondiging: vanaf zondag controles voor wie uit België Nederland in wil. Niet langs de grens met Duitsland, want daar zijn geen hoogrisicogebieden....

Naar mijn idee is de potentiële boete (per auto of per persoon?) hoog genoeg om via Duitsland terug te rijden, wanneer je niet aan de eisen voldoet of kan voldoen.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
04 aug 2021 16:48
Zie net een aankondiging: vanaf zondag controles voor wie uit België Nederland in wil. Niet langs de grens met Duitsland, want daar zijn geen hoogrisicogebieden....

Naar mijn idee is de potentiële boete (per auto of per persoon?) hoog genoeg om via Duitsland terug te rijden, wanneer je niet aan de eisen voldoet of kan voldoen.
Las het ook net. Als omrijden via Duitsland toch veel zou voor komen, dan willen ze daar ook gaan controleren.
https://www.parool.nl/wereld/zonder-cor ... ~bed8dda0/

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
04 aug 2021 16:48
Zie net een aankondiging: vanaf zondag controles voor wie uit België Nederland in wil. Niet langs de grens met Duitsland, want daar zijn geen hoogrisicogebieden....

Naar mijn idee is de potentiële boete (per auto of per persoon?) hoog genoeg om via Duitsland terug te rijden, wanneer je niet aan de eisen voldoet of kan voldoen.
Waarom zou je niet aan de eisen kunnen voldoen? Hoe ben je dan in Belgie terechtgekomen? Ook via een sluipweg?

Gesloten