Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
04 aug 2021 17:42
Jablan schreef:
04 aug 2021 16:48
Zie net een aankondiging: vanaf zondag controles voor wie uit België Nederland in wil. Niet langs de grens met Duitsland, want daar zijn geen hoogrisicogebieden....

Naar mijn idee is de potentiële boete (per auto of per persoon?) hoog genoeg om via Duitsland terug te rijden, wanneer je niet aan de eisen voldoet of kan voldoen.
Waarom zou je niet aan de eisen kunnen voldoen? Hoe ben je dan in Belgie terechtgekomen? Ook via een sluipweg?
Controleert Belgie dan ook reizigers die vanuit Nederland naar Belgie gaan?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
04 aug 2021 17:42
Waarom zou je niet aan de eisen kunnen voldoen? Hoe ben je dan in Belgie terechtgekomen? Ook via een sluipweg?
De eis testen-bij-terugkeer is vrij nieuw. Als mensen lang weg zijn geweest, kunnen ze het gemist hebben. Of heel praktisch: geen testcentrum kunnen vinden (geen Spaans of Frans spreken). Of nog praktischer: het geld is op om een test te betalen. Stel je een gezin met kinderen voor, dan hapt het testen je vakantiebudget op. Dit soort dingen.
16again schreef:
04 aug 2021 18:08
Controleert Belgie dan ook reizigers die vanuit Nederland naar Belgie gaan?
Dat gebeurt al langer. De VRT heeft er deze week nog aandacht aan besteed, details staan daar op de site (vrt.be)

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
04 aug 2021 16:53
Jablan schreef:
04 aug 2021 16:48
Zie net een aankondiging: vanaf zondag controles voor wie uit België Nederland in wil. Niet langs de grens met Duitsland, want daar zijn geen hoogrisicogebieden....

Naar mijn idee is de potentiële boete (per auto of per persoon?) hoog genoeg om via Duitsland terug te rijden, wanneer je niet aan de eisen voldoet of kan voldoen.
Las het ook net. Als omrijden via Duitsland toch veel zou voor komen, dan willen ze daar ook gaan controleren.
https://www.parool.nl/wereld/zonder-cor ... ~bed8dda0/
Maar hoe controleer je dit dan? Ga je ze bij de Duitse grens aanhouden om te vragen hoe ze hebben gereden?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
04 aug 2021 18:50
Lowieze schreef:
04 aug 2021 16:53
Jablan schreef:
04 aug 2021 16:48
Zie net een aankondiging: vanaf zondag controles voor wie uit België Nederland in wil. Niet langs de grens met Duitsland, want daar zijn geen hoogrisicogebieden....

Naar mijn idee is de potentiële boete (per auto of per persoon?) hoog genoeg om via Duitsland terug te rijden, wanneer je niet aan de eisen voldoet of kan voldoen.
Las het ook net. Als omrijden via Duitsland toch veel zou voor komen, dan willen ze daar ook gaan controleren.
https://www.parool.nl/wereld/zonder-cor ... ~bed8dda0/
Maar hoe controleer je dit dan? Ga je ze bij de Duitse grens aanhouden om te vragen hoe ze hebben gereden?
Waarom doet dat ertoe? De regels zijn hetzelfde onafhankelijk van de route.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
04 aug 2021 18:50
Maar hoe controleer je dit dan? Ga je ze bij de Duitse grens aanhouden om te vragen hoe ze hebben gereden?
Eerder zoeken naar zichtbare aanwijzingen.
In alle eerlijkheid: ik heb aan de grens D/NL geen enkele controle gehad de laatste jaren, ook niet op de autosnelwegen. Ze zijn er wel.

*

Artikel van de redactie over de kans op besmetting met Delta-variant. Toevoeging van mij: dit is een Britse studie en de Britten zijn vooral met AstraZeneca ingeënt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Maakt allemaal niet veel meer uit is mijn idee.
Wanneer je bedenkt dat de halve wereld nog niet eens is ingeënt en velen , wel of niet ingeënt , weer rond reizen en rond vliegen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
04 aug 2021 20:38
Maakt allemaal niet veel meer uit is mijn idee.
Wanneer je bedenkt dat de halve wereld nog niet eens is ingeënt en velen , wel of niet ingeënt , weer rond reizen en rond vliegen.
Moeten ze ook de 3 de spuit hier weglaten en aan landen geven waar nog niemand zowat is gevaccineerd. Bereiken ze veel meer mee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

En opvallend .....je ziet nog maar weinig " professionals " ad tafels komen.
En dat team dat toen onderzoek in Wuhan deed, is daar nu niet meer welkom!
Laatst gewijzigd door moederslink op 04 aug 2021 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Oproep van de WHO om te wachten met de booster vaccins:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

En terecht.

De basis voor wel/geen derde ronde is het aantal actieve antistoffen. Dat is de verkeerde maatstaf. Je moet geen bevolking willen, waarbij het immuunsysteem permanent in overdrive is. Je moet een bevolking willen met goed functionerende T-geheugencellen in het immuunsysteem tegen dit Sars-CoV2-virus. Alle vier toegelaten vaccins zijn voor dit doel ontwikkeld.

Klein probleempje: het doortesten van de T-geheugencellen-reactie op contact met het virus is lastig en duur. Het kan wel.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
04 aug 2021 14:40
snellie schreef:
04 aug 2021 14:25
Lowieze schreef:
04 aug 2021 13:28
Hier een verhaal van iemand die vaccineren niet nodig vond, ernstig ziek werd en gelukkig weer genezen is. Nou ja, hij kampt nog wel met de naweeën.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1296950/ ... encocktail
En nu moet iedereen die zich niet wil laten vaccineren zeker schrikken en alsnog naar de ggd rennen? Get real.

Er zijn ook meer dan genoeg gevallen van mensen die overlijden na vaccinatie, zoals het verhaal wat gisteren werd geplaatst. Dan raken de gevaccineerden toch ook niet in paniek? Hou toch eens op met dit soort stemmingmakerij.
Jij neemt de term stemmingmakerij in de mond, net nadat je hebt gezegd dat er meer dan genoeg mensen zijn overleden na vaccinatie? Heb je de ironie door?
Wat is het verschil?
Naar mijn mening allebei even erg.
Ziek worden/overlijden met vaccinatie of zonder.
Het gebeurt allebei,en heeft niet veel met stemmingmakerij te maken.
Straks wordt het nog "jamaar er zijn meer zieken onder de niet gevaccineerden dan onder de wel gevaccineerden dus ik heb gelijk"
Of andersom.
BAH!!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of andersom.
Die hebben dus ongelijk.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Een aantal Europese landen dat eerder een groen reisadvies had, krijgt vrijdag een geel reisadvies op basis van het advies van het RIVM, meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Het gaat om Italië, de Noord-Egeïsche eilanden in Griekenland, Estland, IJsland, San Marino en Vaticaanstad. Dit komt door de oplopende coronacijfers in die landen.

Het ministerie waarschuwt dat de regels rond de reisadviezen vanaf zondag ook veranderen. Een geel reisadvies betekent dan dat reizigers uit deze landen van 12 jaar en ouder bij terugkeer naar Nederland een coronabewijs moeten laten zien. Het kan gaan om een vaccinatiebewijs, een negatieve testuitslag of een bewijs dat ze onlangs corona hebben gehad en hersteld zijn. De negatieve test mag een PCR-test zijn van maximaal 48 uur oud, of een antigeentest van maximaal 24 uur oud. Voor mensen die uit Spanje, Portugal, Cyprus of Andorra komen, geldt dat overigens nu al.”

Bron:AD.nl

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

En nu ben ik even heel blij dat ik Moderna heb gekregen. De effectiviteit neemt na een half jaar aanzienlijk minder af dan Pfizer. Het verbaasde me nogal, in Utrecht werd zowel met Moderna als Pfizer geprikt. En Moderna werd flink minder gebruikt. Was toen niet zo blij omdat de effectiviteit een fractie minder zou zijn. Denk dat ik, achteraf gezien, geluk heb gehad.

https://nos.nl/liveblog/2392610-moderna ... ijgt-licht

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Is dat niet een beetje een “wij van wc-eend” onderzoek?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
05 aug 2021 15:33
Is dat niet een beetje een “wij van wc-eend” onderzoek?
Het is wat ze verplicht zijn te doen en als het voldoet aan alle wetenschappelijke eisen, dan is er niets mis mee.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit gaat over de actieve antistoffen. Na 6 maanden nog actief genoeg.

Keerzijde: als je 6 maanden na vaccinatie nog zo hoog in de antistoffen zit, dan is je immuunsysteem nog steeds bezig het vaccin te verwerken OF je bent in aanraking met het echte virus gekomen zonder het te merken.

Met die derde prik heb ik mijn bedenkingen. Prima voor wie hem echt nodig heeft, maar liever niet algemeen voor bepaalde leeftijdsgroepen. Vind de beslissing wel/geen derde prik eerder iets voor de spreekkamer van een arts dan voor een vergadertafel van een regering.

*

Wel handig, dat nu een paar Nederlandse vaccinweigeraars besmet zijn geraakt, in het ziekenhuis beland en in de media zijn verschenen. Zulke verhalen trekken de volgende groep twijfelaars over de streep.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
04 aug 2021 22:18
Of andersom.
Die hebben dus ongelijk.
Zeg jij.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
04 aug 2021 22:18
Of andersom.
Die hebben dus ongelijk.
Wie hebben ongelijk?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor mij handig - het scheelt mij een volgende discussie met zo'n weigeraar (in mijn werk).

Gesloten