wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
suzannevanhees
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2021 13:34

wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door suzannevanhees »

Met het bedrijf wishbonechair.nl heb ik de volgende situatie: in nov 2020 4 stoelen besteld, in augustus 2021 geleverd (9mnd later), verkeerde levering (2 stoelen ipv 4 en in verkeerde kleur). Nu sinds half aug is bedrijf via e-mail en WhatsApp op een zakelijke account voor chat, onbereikbaar. Stoelen kostten in totaal 444 euro. Mijn advies is hier niets te kopen. Hebben anderen tips hoe contact met de mensen van wishbonechair.nl te krijgen zodat ik mijn geld terug kan krijgen? dank Suzanne

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Sannietje »

Heb even gekeken op webshopchecker.nl. Er is geen KvK nummer gevonden, ook geen telefoonnummer. Webshopchecker geeft het aan als onbetrouwbaar.

https://webshopchecker.nl/shop/wishbonechair-nl/

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sannietje schreef:
28 sep 2021 15:21
Er is geen KvK nummer gevonden...
Staat gewoon op de site.
Artikel 2 – Identiteit:
Bedrijfsnaam: Ylifestyle
E-mailadres: [email protected]

KVK 55248829
Maar afgezien daarvan rammelt deze site aan alle kanten.

Achter dit KvK-nummer gaat een bedrijf schuil wat van alles doet (check hier o.a.). Daar vind je ook een adres.

De vraag is of dat KvK-nummer klopt of misbruikt is. De kans dat je hier je geld terug gaat krijgen, echt ik zeer klein. Aangezien de eventuele incasso- en proceskosten jouw vordering ruimschoots overstijgen, zou ik de gok niet wagen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Via de KVK kom ik uit bij Globsl Creative events. Niet iets dat lijkt op de verkoop van stoelen. Op de site staat ook geen adres, met wie u zaken gedaan heeft is dus maar een wilde gok. Dat je bij een dergelijke winkel niet moet gaan kopen lijkt mij dan toch wel duidelijk. Helaas heeft het er u niet van weerhouden om alle waarschuwingen te negeren en toch te gaan bestellen.

Wat u kunt doen is achterhalen wie de verkoper is, die in gebreke te stellen en de koop daarna te ontbinden. Lukt dat niet, dan is dit een dure les geweest om niet zomaar ergens te gaan bestellen.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Sannietje »

Moneyman schreef:
28 sep 2021 15:53
Sannietje schreef:
28 sep 2021 15:21
Er is geen KvK nummer gevonden...

Staat gewoon op de site.
Op de site wel maar bij KvK misschien niet.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met een deurwaarder of www.juridischloket.nl.

Wettelijk sta je heel sterk. Maar zonder eigenaar kan je heel weinig.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sannietje schreef:
28 sep 2021 18:20
Op de site wel maar bij KvK misschien niet.
Let even op je quotes, want je legt me woorden in de mond. Los daarvan snap ik niets van wat je hier zegt.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Sannietje »

Moneyman schreef:
28 sep 2021 15:53
Sannietje schreef:
28 sep 2021 15:21
Er is geen KvK nummer gevonden...
Staat gewoon op de site.
Ach jee, zo dan?

Dit KVK nummer kan bij Wishbonechair wel op de site staan, maar kan bij de KVK wel niet bekend zijn, of niet onder dit nummer. Of er is sprake van een typefoutje of Wishbonechair misbruikt dit nummer om echt over te komen. Hoe dan ook klopt het niet dat het door 2 bedrijven gebruikt wordt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sannietje schreef:
29 sep 2021 09:22
Dit KVK nummer kan bij Wishbonechair wel op de site staan, maar kan bij de KVK wel niet bekend zijn, of niet onder dit nummer. Of er is sprake van een typefoutje of Wishbonechair misbruikt dit nummer om echt over te komen. Hoe dan ook klopt het niet dat het door 2 bedrijven gebruikt wordt.
Het nummer van de site is gewoon bekend bij de KvK, zoals je al in mijn eerdere reactie kon lezen. Je conclusie "hoe dan ook klopt het niet" is natuurlijk onjuist. Of ken je het fenomeen "handelsnaam" niet?

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Sannietje »

Moneyman schreef:
29 sep 2021 11:38
Sannietje schreef:
29 sep 2021 09:22
Dit KVK nummer kan bij Wishbonechair wel op de site staan, maar kan bij de KVK wel niet bekend zijn, of niet onder dit nummer. Of er is sprake van een typefoutje of Wishbonechair misbruikt dit nummer om echt over te komen. Hoe dan ook klopt het niet dat het door 2 bedrijven gebruikt wordt.
Het nummer van de site is gewoon bekend bij de KvK, zoals je al in mijn eerdere reactie kon lezen. Je conclusie "hoe dan ook klopt het niet" is natuurlijk onjuist. Of ken je het fenomeen "handelsnaam" niet?
Wat jij wilt. Ik noemde slechts een idee wat er zou kunnen zijn dat er niet geleverd en/of niet gereageerd wordt. Ik heb reviews gelezen en een link naar webshopcheck. Misschien is Wishbonechair wel van dezelfde persoon als de eigenaar van Global Creative.

De vraag is hoe het bedrijf op een andere manier is te bereiken.
Jij een idee?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Linksom of rechtsom, een dienstverlener voor uitvoerende kunst heeft totaal niets te maken met stoelen die op Balie gemaakt worden met een hoofdkantoor zonder adres in Amsterdam. En een webwinkel met maar liefst 12 artikelen is al niet serieus te nemen en al helemaal niet door de aktie van €895,- voor €165,-.

De discussie over de KVK heeft verder geen nut. Er is een naam te vinden in de KVK die ook in de AV staan, maar die werkelijk geen connectie heeft met een webwinkel.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sannietje schreef:
29 sep 2021 13:34
De vraag is hoe het bedrijf op een andere manier is te bereiken.
Jij een idee?
Zeker. Heb ik al in dit topic gezet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
29 sep 2021 14:41
De discussie over de KVK heeft verder geen nut. Er is een naam te vinden in de KVK die ook in de AV staan, maar die werkelijk geen connectie heeft met een webwinkel.
Dan moet je iets verder zoeken. Die connecties zijn wel degelijk te leggen. Maar inderdaad heeft die discussie geen nut, aangezien het TS niet verder gaat helpen.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: wishbonechair.nl: stoelen gekocht voor 444 euro, bedrijf is onbereikbaar

Ongelezen bericht door alloallo »

Hoeveel vertrouwen kan je hebben in een bedrijf dat nepperds verkoopt?

Gesloten