Onbekende kledingmerken en webshops

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Hendrik4
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2021 23:46

Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Hendrik4 »

Kan iemand iets zinnigs zeggen over kledingmerken en webshops van fysieke kledingwinkels (lokaal, geen keten geloof ik)? Dan heb ik het niet over A-merken, als een Nike of, weet ik veel, Hugo Boss.

Een voorbeeld: ik ben op zoek naar een jas. Ik vind een jas. Later vind ik precies dezelfde jas nog een keer, maar nu is het opeens een ander merk. Ik ken beide merken niet (nu zegt dat niet heel veel, maar oké). Het label lijkt misschien gefotoshopt. Beide webshops lijken echter legitiem. Althans, deze maken onderdeel uit van de websites van bestaande, fysieke kledingwinkels. Kledingwinkels die vindbaar zijn, KvK, Google Maps, Facebook, noem maar op.

Merk 1 is Nederlands en heeft een eigen website, maar is al sinds 2014 'nieuw' en update haar facebook niet. Op de website doet men het voorkomen alsof ze jaarlijks een nieuwe lijn uitbrengen en deze zelf produceren. (Dat lijkt me onwaarschijnlijk voor de prijs en het gebrek aan verdere informatie. Maar nogmaals, ik ben geen kenner.)

Merk 2 lijkt misschien een huismerk te zijn van een of ander Brits warenhuis. Hoewel het niet vindbaar is op de website van dat warenhuis.

Beide hebben (deels) overeenkomstige artikelnummers. Beide 'merken' zijn vindbaar in meerdere (kleinere) Nederlandse webshops.

Wat is hier aan de hand? Zijn dit standaardproducten waar misschien verschillende bedrijven hun labeltje op plakken of is dit meer frauduleus van aard? Wat koop ik? Gedachtes?

(Als het zinvol is/mag kan ik wat links plaatsen.)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zonder te weten om wat voor winkels het gaat is het koffiedik kijken. Het kan zijn dat een moederbedrijf in meerdere landen actief is. Het kan zijn dat een Nederlands bedrijf importeert via het Britse bedrijf. Het kan zijn dat de fabriek voor meerdere afnemers dezelfde jassen maakt waarbii de klant mag bepalen welke label er in komt. Het is wel eens voorgekomen dat bij een luxe herenkledingwinkel colberts geleverd werden met de label van C&A er in. Kwam van dezelfde fabriek.
Meerdere opties mogelijk dus.

Hendrik4
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2021 23:46

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Hendrik4 »

Bijvoorbeeld:

https://www.bosmenshop.nl/born-with-app ... 72071.html
https://www.vanderkam.com/nl/2134267/se ... 21301ad92/

(Beide: 21301ad92)

Via de website van het Nederlandse merk 'Born with Appetite' (www.bornwithappetite.nl) kom ik bij een bedrijf genaamd Euretco.

https://www.euretco.com/fashion/private-labels/

Hier staan beide merken tussen. (Ik denk dat wat ik eerder zei over een 'Brits warenhuis' niet klopt, het lijkt een wijk te zijn. Hoewel het logo van deze website: https://www.sevendials.co.uk/ in sommige Nederlandse webshops wel gebruikt wordt in combinatie met de kleding.)

Maar goed, het komt (deels) dus neer op marketing, denk ik? Waarom iets 'jas' noemen als je het ook 'Born with Appetite' of 'Seven Dials' kunt noemen. Wat prietpraat erbij over de 'authentieke kleermakersgedachte' of 'de hippe stedeling'. Er moet een label op en Euretco levert dit in combinatie met de kleding? Aan deze lokale kledingwinkels. (Dat deze winkels de kleding zelf niet in elkaar naaien in de kelder snap ik ook.)

Wees dan i.i.g. consequent in je labeling zou ik zeggen, maar goed. Gezien jouw voorbeeld, NeoDutchio, is het misschien allemaal niet zo verwonderlijk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Jablan »

Als je op euretco.com kijkt, vind je daar een antwoord op je vraag. Kijk daarna bij de moeder rond (3K Bielefeld) en je begrijpt nog beter hoe artikelen aan de man worden gebracht. Retail.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Het klinkt als gewone white label merken. Niks bijzonders mee.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Mk »

Van der kam is gewoon een goede kledingzaak met een paar winkels die ook online probeert te verkopen. Blijkbaar dus ook met white label product dat door andere winkels onder een andere merknaam verkocht wordt.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Sira »

Als u de advertenties op Facebook hebt gevonden, adviseer ik u er niet te kopen.
Een werkelijk goed bedrijf hoeft niet op Facebook te adverteren.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het komt vaak voor dat 1 leverancier de merkproducten van verschillende bedrijven maakt.

Zo herinner ik me hier in de buurt een fabriek die een tijdlang de verse pizza's maakte voor het huismerk van C1000 en Albert Heijn en deze ook meteen voorzag van de labels.

Hendrik4
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2021 23:46

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Hendrik4 »

Ja, precies, dank allen. Iedereen is denk ik wel eens iets soortgelijks verteld op een samenzweerderig toontje, zoals de pizza's hierboven. White label, prima. Maar als je halfbakken gaat fotoshoppen, logo's van andere partijen gebruikt en een nogal armoedige merksite aanmaakt, wordt het m.i. wat onfris.

Dat het huismerk zout van de AH niet onder de plaatselijke winkel is ontgonnen alla, maar een website maken die zoiets heel vaag lijkt te suggeren... Dan ga ik twijfelen en niet zozeer of iets white label is, maar eerder of ik niet een stuk karton krijg toegestuurd in de vorm van een jas. Als ik überhaupt al iets krijg.

Maar daar kunnen de genoemde kledingwinkels ook niet zo heel veel aan doen, het zal zo kant en klaar worden aangeleverd door de leverancier (inclusief slechte foto's en teksten).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De tiramisu van AH, Boni, Aldi en Lidl komt ook van dezelfde fabrikant. Met dezelfde samenstelling. Maar verkocht onder verschillende huismerknamen. Zag laatst een Renault Symbol staan met Roemeens kenteken. Die wordt hier verkocht als Dacia Logan. En zo kun je nog heel lang doorgaan. Kortom:

Alles is marketing.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Nevyn »

Kameraad van mij was ingenieur bij Philips lampen.
Als er genoeg Philips lampen waren gemaakt, ging de machine verder met AH stempel en doosjes.
Toen ik vroeger bij AH werkte kwam de AH jus de Orange samen met Appelsientje in de zelfde Riedel vrachtwagen.

Ed Hak
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 jul 2020 14:21

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Ed Hak »

In de tijd dat ik nog op schol zat en tijdens de zomerperiode vakantiewerk deed heb ik een tijdje in een chemische fabriek gewerkt waar (vooral) voor Duitse supermarkten waspoeder en afwasmiddelen werden gemaakt. Er werden 3 merken gefabriceerd in verschillende prijsklassen en etiketten, maar de inhoud was exact hetzelfde.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
11 okt 2021 20:51
Zag laatst een Renault Symbol staan met Roemeens kenteken. Die wordt hier verkocht als Dacia Logan. En zo kun je nog heel lang doorgaan.
De Renault 4 reed in de Balkan rond als een Dacia 1400. Als kind vaak ingezeten. Exact dezelfde auto, maar een heel stuk goedkoper.
Maar ja, een Fiat Panda kan ook een Seat Marbella heten en een Fiat 124 kan ook zomaar een Lada 1200, Seat 124 of 1430 zijn, maar ook een Indiase Premier 118.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Onbekende kledingmerken en webshops

Ongelezen bericht door Sira »

NeoDutchio schreef:
18 okt 2021 13:40
Bob Schurkjens schreef:
11 okt 2021 20:51
Zag laatst een Renault Symbol staan met Roemeens kenteken. Die wordt hier verkocht als Dacia Logan. En zo kun je nog heel lang doorgaan.
De Renault 4 reed in de Balkan rond als een Dacia 1400. Als kind vaak ingezeten. Exact dezelfde auto, maar een heel stuk goedkoper.
Maar ja, een Fiat Panda kan ook een Seat Marbella heten en een Fiat 124 kan ook zomaar een Lada 1200, Seat 124 of 1430 zijn, maar ook een Indiase Premier 118.
Hyundai Kona is in Spanje weinig verkocht (Cona = v a g i n a), Mitsubishi Pajero werd ook weinig verkocht in Spanje (Pajero is een man die een Paja doet = zelfbevrediging) in de UK werd de naam ook aangepast naar Shogun. Lancia Marica weinig van verkocht in Spanje (Marica = homo) en werd gewijzigd in Lancia Kei, maar toch ook weinig van verkocht. Fiat Marea (= misselijk) werd Fiat Bravo. In Griekenland werd de Seat Málaga (Malaga klinkt als Malaca = in Spaans idioot of eikel) niet verkocht en werd gewijzigd in Fiat Gredos.

Gesloten