Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door Radar »

Ajacieden waren razend enthousiast toen het nieuwe Bob Marley-shirt werd gepresenteerd door de club. Ze bestelden en masse het tenue, maar hebben hun order na maanden nog steeds niet binnen. De webshop van Ajax zegt nu dat bestellingen in januari 2022 worden verwacht, terwijl een groot deel van het betreffende seizoen dan al voorbij is.

Kijk het item over Ajax uit de uitzending van 18 oktober.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, dit is al meteen gecommuniceerd dat dit een beperkte oplage zou zijn. Door grote vraag is deze echter breder beschikbaar gemaakt, maar die komen weer achteraan de hoop. Waarom zou je hier nu weer een artikel over moeten maken?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
18 okt 2021 17:57
Ja, dit is al meteen gecommuniceerd dat dit een beperkte oplage zou zijn.
Is ook de extra levertijd gecommuniceerd? Dat zou wel zo netjes zijn, als je meer orders aanneemt, dan de beperkte oplage groot is.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, dat is inderdaad gecommuniceerd. Dat is namelijk de reden dat ik niet tot koop ben overgegaan. Ook nu staat gewoon aangegeven dat de verwachte levertermijn januari bedraagt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door reggie2 »

Beetje onzin van Radar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door moederslink »

Ben je fan van Ajax én van Bob Marley dan maakt het toch niet veel uit of je dat shirt nu of in januari ontvangt?? Het is idd een mooi shirt en het enige dat naar Bob Marley verwijst zijn de 3 mooie strepen rood-geel en groen en de 3 kleine vogeltjes achter onder de kraag.
" Three little birds " van BM én het alternatieve clublied van Ajax.
Een heel mooi shirt , daar kun je jaren plezier van hebben.

Om daar nu een Radar item of heisa over te maken?
Zucht...... geduld is een schone zaak. 8)

Mijn zoon wacht al weken op een speciaal gemaakte poster die vanuit Amerika verzonden moet worden.
Hij heeft hem ook liever deze week.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
18 okt 2021 17:50
in januari 2022 worden verwacht, terwijl een groot deel van het betreffende seizoen dan al voorbij is
Dat shirt kan ongetwijfeld vele seizoenen mee hoor :D.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
18 okt 2021 20:15
Radar schreef:
18 okt 2021 17:50
in januari 2022 worden verwacht, terwijl een groot deel van het betreffende seizoen dan al voorbij is
Dat shirt kan ongetwijfeld vele seizoenen mee hoor :D.
De commercie tegenwoordig schrijft voor dat de fans allemaal een uitshirt moeten hebben. En dat shirt wordt jaarlijks gewijzigd. Iets met verdienmodel.
Ik loop niet in clubkleuren, maar ik zou me gewoon bij het thuis shirt houden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door moederslink »

" Three birds " is een song van Bob Marley én het alternatieve clublied van Ajax.
Het lijkt mij dat dat toch nog vele vele seizoenen te dragen blijft ? Leuk juist!

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit is inderdaad een shirt voor jaren. Het is ook niet het uitshirt, maar het derde shirt.

Heemskerk3
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2021 21:12

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door Heemskerk3 »

Wat een overdreven programma. Heb ook een shirt besteld en 4 keer een mail gekregen met de uitleg dat de levering vertraging heeft gekregen. Shirt vorige week gekregen. Ook duidelijk gecommuniceerd dat levering wel tot januari kan duren.
Spijkers op laag water. Bah.

Thierry73
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2021 21:55

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door Thierry73 »

Meteen bij release een shirt besteld.
Volgende dag kwam er via DHL een doos binnen.
Helaas alleen een lege doos en geen shirt.
Heel veel contact gezocht met Ajaxfancare.
Belofte dat er echt shirts worden achter gehouden voor dit soort noodsituaties.

Uiteindelijk onderzoek moeten afwachten voor er iets zou gebeuren. Na veel pushen uiteindelijk te horen gekregen dat er wat mis is gegaan met de levering (goh).
En het beloofde shirt?

Nee dat was uitverkocht.
Na een maand geld terug en geen shirt.

Met gratie gods een shirt kunnen bestellen wat dan misschien in januari geleverd zou kunnen worden.
Fancare vanuit Ajax echt bedroevend.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
18 okt 2021 20:36
Dit is inderdaad een shirt voor jaren. Het is ook niet het uitshirt, maar het derde shirt.
Europees uitshirt. 3e shirt, nog meer commercie dus.
Al zie ik wel de meerwaarde boven een normaal jaarlijks uitshirt

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door JozJan »

16again schreef:
18 okt 2021 20:27
Ik loop niet in clubkleuren, maar ik zou me gewoon bij het thuis shirt houden.
Thuis shirt Eredivisie? Of thuis shirt Champions league? Met of zonder badges o de mouwen? Kortom, zelfs dan nog steeds veel te kiezen

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door Sira »

Even geduld, dan verkoopt AliExpress ze ook :lol:

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach ze zijn al lang via China te kopen. Zelfs een maatje groter, daar durfde ik het risico wel voor te lopen. Met de XXL die in Nederland nog te bestellen was durfde ik het niet aan met zo'n levertijd, dan krijg je hem en kun je hem in januari weer terug sturen omdat je toch te lang en breed bent. En die uit China ziet er identiek uit.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door 16again »

JozJan schreef:
19 okt 2021 09:42
16again schreef:
18 okt 2021 20:27
Ik loop niet in clubkleuren, maar ik zou me gewoon bij het thuis shirt houden.
Thuis shirt Eredivisie? Of thuis shirt Champions league? Met of zonder badges o de mouwen? Kortom, zelfs dan nog steeds veel te kiezen
Gewoon het klassieke shirt , begin jaren 70. Zonder ontsierende reclame. Dat is pas echt tijdloos. Voor elke club.

Maar goed, het kuddevolk doet moeite om niet uit de toon te vallen, commercie maakt er grif gebruik van

pep5
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2021 20:12

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door pep5 »

Het wachten op het tenue is een klein onderdeel van hetgeen uit de aflevering blijkt. Ajax is een ondoordringbare vesting wordt er gezegd.
Ik denk dat dit een deel is van de klantonvriendelijkheid bij Ajax. Voorbeelden zijn de mobile tickets op de Ajax-app en de problemen die regelmatig optreden bij het stadion met deze app, de wijze waarop de steward je aanspreekt als de klant hierdoor een, in zijn en Ajax' ogen, een verkeerde keuze maakt (bestraffend en meteen het stadion uit (ook kinderen), zonder enige empathie, terwijl Ajax weet van de app-problemen), onbereikbaarheid via de telefoon, meer dan 3 uur wachttijd via de chat (77 mensen voor je) en als je een vraag stelt waar ze geen antwoord op willen/kunnen geven, beëindigen ze de chat zelf, het niet inhoudelijk ingaan op een klacht. Je moet een Twitteraccount openen, omdat Fancare daar wel (als ze zin hebben) een reactie geeft. Verder dan de Fancare kom je echter niet. Alles is afgeschermd, dus een klachtenmedewerker krijg je niet te spreken.
Uit de Radarreportage weet het hoofd Communicatie nergens wat van en ik denk dat bij Ajax eerder regel dan norm is. Allemaal losse afdelingen met hun eigen domeintjes en niemand die een helicopterview heeft om het grote geheel op elkaar af te stemmen en de kwaliteit bewaakt.
Mijn mening: zo professioneel als mijn club Ajax zich op voetbalgebied laat zien, zo amateuristisch presenteert het beursgenoteerde bedrijf Ajax zich.

MoJo321
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2021 18:13

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door MoJo321 »

Nijogeth schreef:
18 okt 2021 18:26
Ja, dat is inderdaad gecommuniceerd. Dat is namelijk de reden dat ik niet tot koop ben overgegaan. Ook nu staat gewoon aangegeven dat de verwachte levertermijn januari bedraagt.
Nee hoor, ik kreeg op 20 augustus een mail dat het dezelfde dag bezorgt zou worden. Ik heb enkele keren een mail gehad met nieuwe beloftes die elke keer niet na gekomen worden. Service desk is bijna niet te bereiken en wanneer ik er wel doorheen kom kunnen ze ook geen duidelijkheid verschaffen. Nu na drie maanden is van de 3 shirts 1 bezorgd, 1 gecanceld en 1 verplaatst naar de tweede levering van januari. Als ik dit van te voren had geweten was ik ook niet tot koop over gegaan.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ajax-fans moeten maanden wachten op hun bestelde Bob Marley-tenue

Ongelezen bericht door JozJan »

Nou, dan stuur je dat ene shirt toch terug en zeg je die andere af.

Hier geen enkel probleem met de levering bij de eerste batch. Gewoon keurig binnen een paar dagen netjes thuisbezorgd.

Gesloten