Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Abby2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2021 12:46

Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door Abby2010 »

Op 23 augustus een fiets besteld voor onze dochter bij Bike2bike. Al snel kregen we een mail dat deze fiets niet op voorraad en dat we een andere konden bestellen. Andere kleur uitgekozen, 1 of 2 dagen later kwam er een beschadigde doos binnen. Helaas was de fiets ook ernstig beschadigd. Mail gestuurd, we konden kom kosteloos omruilen. Wilden we de fiets retourneren, dan zou dat 40 euro kosten (huh, hoezo dan??). De fiets zou worden opgehaald door DHL. 1e dag kwam er niemand. Nieuwe dag werd gekozen... 2e dag kwam er ook niemand. En dat was niet de schuld van DHL. De 3e dag werd de fiets opgehaald en een week later kwam er een nieuwe doos binnen.

Ook deze doos was weer ernstig beschadigd dus wij vreesden al het ergste. En inderdaad... ook deze fiets was weer beschadigd. Niet 1 plekje ofzo, maar 6 of 7 plekken die ernstig beschadigd zijn. Ik heb geen beschadigde fiets besteld!!!
Weer een mail eruit dat ik er nu klaar mee was en ik mijn geld terug wil. Kreeg ik weer de reactie dat wij 40 euro moeten betalen voor deze fiets. Waarom moet ik 40 euro betalen voor een fiets die 2 keer beschadigd geleverd wordt???? Ik begrijp het oprecht niet. Hoezo klantenservice?

Ik heb het juridisch loket gebeld en op hun advies een aangetekende brief gestuurd met daarin een ontbinding van de koopovereenkomst. Bike2bike reageert nergens op dus ook hier niet op. Besloten ons verlies te nemen en de 40 euro te betalen, anders zou ik er een rechtszaak van moeten maken en tsja....wat gaat dat mij kosten???
Bike2bike dus weer een mail gestuurd dat ze de fiets kunnen ophalen. Er werd weer een dag geprikt maar je raadt het al.....geen DHL. 2e dag... ook geen DHL. Nu reageren ze niet op mijn mail. Het is frustrerend en het klopt gewoon niet en ik ga door totdat dit bedrijf gestopt wordt!!! Ik ben namelijk niet de enige, dat is duidelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een bedrijf zal pas stoppen als klanten stoppen met kopen. Zo lang deze werkwijze nog winstgevend is zullen ze er niet vrijwillig mee stoppen.
Met de fietsen die zij verkopen is an sich niets mis. Voor de prijs die je betaald krijg je een passende kwaliteit. De verf is minder, de afwerking slecht en de gebruikte materialen zeer goedkoop. Een onbeschadigde fiets zal je niet snel treffen daar.

Voor wat betreft uw zaak, u hebt herroepen en duidelijk aangegeven dat de fiets klaar staat om opgehaald te worden, dat wil zeggen dat ze binnen 14 dagen moeten terug betalen, ongeacht of de fiets alweer terug is. Geef dit simpelweg aan, en ook dat u de vordering uit handen gaat geven als er niet betaald word.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mensen koop uw fiets toch gewoon bij de fietsen maker op de hoek.
Die paar euro die je bespaart, bij een online winkel, is de eventuele ellende als er iets mis gaat niet waard.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kwaliteit, service en een persoonlijke benadering!

Bike2Bike.nl gaat voor tevreden klanten. Kwaliteit en service staan hierbij voorop.
Van de site. Woorden zijn gratis.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik dit topic zo lees dan heb ik meer de indruk dat Bike2Bike.nl niet tevreden is totdat haar klanten niet tevreden zijn.


Willy4all
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 aug 2018 07:42
Contacteer:

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door Willy4all »

Ik vind het, net als Nevyn, veel verstandiger om een technisch product dat afstelling en onderhoud nodig heeft lokaal te kopen, zodat je verzekerd bent van service.

Maar goed, koop je dan iets van waarde online, controleer dan in ieder geval even of het een betrouwbare partij is!
Er wordt niet voor niets met kwaliteitslabels e.d. gewerkt en ook reviews geven een goede indicatie, alleen moet je weten hoe je die interpreteert.
Goede reviews zijn een indicatie maar kunnen vervalst zijn, negatieve reviews daarentegen zijn in het algemeen een zeer betrouwbare indicatie van het kwaliteits- en serviceniveau dat je kunt verwachten.
En Bike2bike scoort verschrikkelijk slecht!

Op Trustpilot scoort Bike2bike slechts 2,8: d.w.z. stront aan de knikker!
Aan keurmerken doet Bike2bike niet: die krijgen zij ook niet, zij zouden de intaketoets niet doorstaan.

Op webshopchecker vind je het volgende:
"Is bike2bike.nl betrouwbaar?
De webshop bike2bike.nl lijkt bekend bij de Politie, dit betekent dat er meldingen zijn gedaan over deze webshop. We raden daarom aan om goed onderzoek te doen voor je koopt bij bike2bike.nl. Bekijk het WebshopChecker profiel en lees de meldingen die bekend zijn en controleer ook altijd de reviews en de keurmerkinformatie die je o.a. ook via WebshopChecker kunt lezen."

Al deze informatie is binnen 2 minuten online te verzamelen, een erg kleine moeite in vergelijking met de tijd besteed aan de aankoop, lijkt me. Die informatie is er, gebruik die ook!!!

cornel33
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:19

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door cornel33 »

Waarom koopt u niet bij de fietsen winkel om de hoek. Je zult versteld staan van de service

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vind het toch wel een dooddoener: "koop gewoon een fiets bij de fietsenmaker." Daar gaat het niet om. Consumenten hebben gewoon rechten. En een fiets die online is aangeschaft, hoeft niet per se van onvoldoende kwaliteit te zijn.

DeZevendeHenk
Berichten: 788
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2021 17:40
Vind het toch wel een dooddoener: "koop gewoon een fiets bij de fietsenmaker." Daar gaat het niet om. Consumenten hebben gewoon rechten. En een fiets die online is aangeschaft, hoeft niet per se van onvoldoende kwaliteit te zijn.
Absoluut rechten hebben ze, nu ze ook nog krijgen.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door Nevyn »

DeZevendeHenk schreef:
05 nov 2021 17:59
Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2021 17:40
Vind het toch wel een dooddoener: "koop gewoon een fiets bij de fietsenmaker." Daar gaat het niet om. Consumenten hebben gewoon rechten. En een fiets die online is aangeschaft, hoeft niet per se van onvoldoende kwaliteit te zijn.
Absoluut rechten hebben ze, nu ze ook nog krijgen.
Het gaat bij die fietsen maker op de hoek ook niet over de kwaliteit, maar om de service.
Heb 1 x een Sparta on Line gekocht, maar om de eerste beurt te krijgen,komt er heel wat bij kijken.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2021 17:40
Vind het toch wel een dooddoener: "koop gewoon een fiets bij de fietsenmaker." Daar gaat het niet om. Consumenten hebben gewoon rechten. En een fiets die online is aangeschaft, hoeft niet per se van onvoldoende kwaliteit te zijn.
Het een heeft niets met het ander te maken. Ook in fysieke winkels kan je kwalitatief mindere fietsen kopen. Je krijgt waar je voor betaald, zo ook in dit geval.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
05 nov 2021 17:40
Vind het toch wel een dooddoener: "koop gewoon een fiets bij de fietsenmaker." Daar gaat het niet om. Consumenten hebben gewoon rechten. En een fiets die online is aangeschaft, hoeft niet per se van onvoldoende kwaliteit te zijn.
Helemaal eens. Het is een zinloze sneer.

Los daarvan hoeft het een het ander niet uit te sluiten. Ik heb mijn laatste mountainbike online bij een bekende fietsslot besteld, af laten leveren bij m’n fietsenmaker om de hoek en ‘m daar in onderhoud gegeven.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door rvjapio »

het is hun verdienmodel. Bijna niemand krijgt zn fiets. Voortaan toch maar even vooraf googlen.. https://nl.trustpilot.com/review/www.bike2bike.net

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door k2p »

rvjapio schreef:
06 nov 2021 15:16
het is hun verdienmodel. Bijna niemand krijgt zn fiets. Voortaan toch maar even vooraf googlen.. https://nl.trustpilot.com/review/www.bike2bike.net
gewoon wow.
ACM ?

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is wel waar TS zaken mee heeft gedaan: bike2bike.nl of bike2bike.net. Op op Trustreview lopen die twee zaken door elkaar.

m holkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2023 16:48

Re: Bike2bike: beschadigde fiets gekregen, 40 euro omruilkosten

Ongelezen bericht door m holkamp »

Hoi

Wij zijn ook zo dom geweest om in augustus in zee te gaan met bike2bike, nadat de prachtige vorige fiets van onze dochter was gestolen. Uiteraard was ook hier de fiets niet leverbaar. Tot op heden hebben hebben we naar ons geld kunnen fluiten, allemaal smoesjes . Wat ontzettend zuur is voor onze dochter, aangezien haar vorige fiets waar ze zo zuinig op was gestolen was. Ook wij zijn altijd van de reviews, maar omdat we snel voor onze vakantie nog een nieuwe fiets wilden regelen voor onze dochter, zodat ze deze morgen gelijk kon gebruiken te vlug besloten met bike2bike in zee te gaan, Stom stom stom... :evil:

Plaats reactie