Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Livestream NOS persconferentie https://youtu.be/7Mt3EmTSF0M

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nee, ik vind hem niet leuk.
Iedere keer reageert hij zo kinderlijk, alsof het alleen hem overkomt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
26 nov 2021 13:59
Dus nu is het dat er scholen zijn die geld hebben gekregen en dat die dingen hebben aangepast.
De algemene uitspraak dat 'scholen' veel geld hebben gekregen zwak je daarmee behoorlijk af.
Hoeveel scholen zijn dat geweest? Ambtelijke molens gaan niet zo snel.

Als er al vele scholen zijn aangepast, waarom moeten ze dan dicht?
School van zoon als voorbeeld. Subsidie is aangevraagd en ... het wordt veel duurder, want er is asbest gevonden.
Maar betere ventilatie is niet alles. Om afstand te houden, zijn er grotere lokalen nodig. Op zich kan dat, maar het is een extra verbouwing en daarna is er geen plek meer voor alle klassen of groepen.
Momenteel wordt het gebouw alleen gebruikt voor de kleinere groepen.

Nog als aanvulling op de aanpassingen, die ik een paar pagina's terug had samengevat.
Om de contacten te verminderen, wisselen de docenten van lokaal/locatie in plaats van de leerlingen.
En mondkapjes zijn nooit weggeweest. Op verzoek van een aantal docenten met een chronische aandoening of serieuze ziekte.
(Handig, zo'n kritische meelezer in huis)

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
26 nov 2021 19:03
reggie2 schreef:
26 nov 2021 17:31
Nijogeth schreef:
26 nov 2021 17:21

Wat is het nu? Als ik klaag over de maatregelen, dan krijg je te horen dat er nog zoveel mogelijk is binnen de maatregelen.

Ga je vervolgens kijken wat nog wel mogelijk is binnen de maatregelen, dan is het ook niet goed.


Je bent inderdaad heel zielig bezig Nijogeth.....zeer onvolwassen , of dacht jij dat wij al die maatregelen zo graag willen?? man......
Zielig? maar wel leuk!
Iemand zorgt er in ieder geval voor dat de discussie aan de gang blijft :lol:
Er is niets leuks aan. En het is vanaf zondag uiteraard ook verboden.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Met de oproep pak je verantwoordelijkheid zal je een of meer groepen mensen niet tot bewegen krijgen. Tijd voor zwaardere, gerichtere actie. Maar een land aangevoerd door Pinokkio en Eucalypta zal wel te laf zijn om echt door te pakken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach, het patroon zie je in meerdere landen. Zelfs in de fouten kopieert men elkaar ;)

Voor de rest loopt alles zoals in dit topic al is voorspeld. Toch leuk, dat hier de werkelijkheid minstens een week eerder aankomt dan elders.

Oké, Sint&Piet of Kerstman&Rendier goed inpakken, een xxl-mondkapje vanwege de baard, ze hebben al handschoenen aan, met wat geluk een VOG ... deze personen lijken mij wel in staat om Corona-proof langs te komen.

En voor mijn collega's en mij zit er weer overwerk aan te komen. Nog meer klanten met loonsteun. Nou ja, zo blijft de schoorsteen roken, denken we dan maar. Al zien we het liefst witte rook opstijgen.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Even een voorsplling: niet op 14 december maar op 9 dec een nieuwe persco. Avondklok, scholen cafes en niet essentiele winkels dicht. Maar het duurt maar 2 weken....zeggen ze :D

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is er op 14 december een weegmoment, geen persco. Dat is voor de 18e. Ik denk ook niet dat dat verandert. Het aantal besmettingen zal over een week of twee minder hard stijgen, dat geloof ik wel. Maar of het gaat dalen, zoals gehoopt? Ik heb heel erg mijn twijfels.

Vanavond rond 19.30 even een kapsalon bij de friettent/ anex minicafé gehaald. Bom- en bomvol. Mensen keken me aan of ik gek was, met mijn mondkapje. Hoeft toch niet, iedereen zit toch? Ja inderdaad, zo dicht op elkaar dat de hele groep net niet aan het tongzoenen was, sorry hoor... En een geschreeuw en een kabaal... blij dat mijn bestelling in zoverre al klaar was, ze hadden voor een vorige klant eentje teveel gemaakt. Was dus ook zo weer vertrokken.

Ik krijg zo het gevoel dat de overheid en het dagelijks leven zich op twee totaal verschillende planeten bevinden... Ik verwacht dus geen daling, integendeel, hooguit een langzamere toename - en daarmee komt een volledige lock-down in zicht. Geen ramp, want dan loopt het net tegen de kerstvakantie aan. Hééé... :idea:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zijn nu nog steeds veel te veel bewegingen overdag onder de mensen ....tot 17.00u.
En wat gebeurt er .savonds?
Met Sinterklaas?

En kinderen vanaf groep 6 alleen op de gang een mondkapje op :roll: .
Niet in de klas, niet in het gymlokaal?

De leerkrachten die zich over de tafeltjes buigen, dichtbij de kinderen staan? Hebben zij in de klas wél consequent een mondkapje op?

De meeste ouderen , 60 plussers, hebben al zeker een half jaar geleden hun laatste vaccinatie gehad.
Daar kan onmiddellijk geboosterd worden..
Nu bungelen we helemaal onderaan met dat boosteren.
Ik wil niet wachten tot januari :( .

Logistiek is dit net zo haalbaar als bij de afgelopen griepprik. In no time werd die griepprik gezet , bij miljoenen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nieuwe ZuidAfrikaanse variant heet : Omicron .
Mogelijk nog besmettelijker.
Zit ook al in Israël, België ook.

Waarom is Afrika nog steeds zo onvoldoende gevaccineerd ( retorische vraag ) :( .

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Er zijn veel 60 plussers die hun tweede vaccinatie in juni of juli hebben gehad. Dat is dus nog geen half jaar geleden. Zo zal ik de booster dus nooit in dit jaar krijgen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alleen St. Nicolaas mag ‘s avonds nog over straat.

Ik laatste vaccinatie in mei. Dus booster kan en graag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

xflorisx schreef:
26 nov 2021 22:15
Er zijn veel 60 plussers die hun tweede vaccinatie in juni of juli hebben gehad. Dat is dus nog geen half jaar geleden. Zo zal ik de booster dus nooit in dit jaar krijgen.
Dat is waar, echter ook al zoveel miljoenen in april en mei.
Dus boosteren bij die groep dan maar in ieder geval.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
26 nov 2021 22:04
Nieuwe ZuidAfrikaanse variant heet : Omicron .
Dan hebben we een hoop Griekse letters overgeslagen, het eind van dat alfabet is gelukkig in zicht

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
26 nov 2021 22:18
Alleen St. Nicolaas mag ‘s avonds nog over straat.
Het zal nu wel druk worden bij de kostuum verhuurbedrijven, alleen jammer dat het na 5 dec. niet meer geloofwaardig is als Sint dan nog in z'n uppie over straat dwaalt. Misschien dan maar een Kerstmeneren pak aan ?
Het zal wel een vreemd aanzien zijn om alleen de Sint over straat te zien gaan zonder zijn begeleidingsgroep.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

OMT vraagt toch weer om sluiting van de scholen , ben benieuwd.

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... Jh_KKoV9JQ

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door cherokee »

Jose2501 schreef:
27 nov 2021 11:09
Twee huisartsen en vier patiënten spannen kort geding aan om ivermectine vrij te mogen voorschrijven. Wordt interessant wat de rechter gaat oordelen 6 december 2021. Vooral de nadruk op nauwelijks bijwerkingen is een sterk punt. Plus de verwijzing naar aantal studies. Lees hoe de 2 huisartsen het kort geding ingaan:

Bron:
https://www.zelfzorgcovid19.nl/belangri ... last-raken
Totaal niet interessant. Om een of andere reden is er nog steeds een groepje dat over deze niet werkende medicijnen blijft dooremmeren.
Ivermectine is een bestrijdingsmiddel voor parasieten (ontwormingsmiddel) bij dieren zoals paarden. Dosering steekt ook dan nauw omdat het medicijn sterke bijwerkingen heeft bij overdosering. Ivermectine heeft géén antivirale werking en is derhalve niet werkzaam tegen Covid-19 omdat dat een virus is.
Ik dacht dat dit zo langzamer hand nu toch wel eens bekend mag worden geacht.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

cherokee schreef:
27 nov 2021 11:53
Jose2501 schreef:
27 nov 2021 11:09
Twee huisartsen en vier patiënten spannen kort geding aan om ivermectine vrij te mogen voorschrijven. Wordt interessant wat de rechter gaat oordelen 6 december 2021. Vooral de nadruk op nauwelijks bijwerkingen is een sterk punt. Plus de verwijzing naar aantal studies. Lees hoe de 2 huisartsen het kort geding ingaan:

Bron:
https://www.zelfzorgcovid19.nl/belangri ... last-raken
Totaal niet interessant. Om een of andere reden is er nog steeds een groepje dat over deze niet werkende medicijnen blijft dooremmeren.
Ivermectine is een bestrijdingsmiddel voor parasieten (ontwormingsmiddel) bij dieren zoals paarden. Dosering steekt ook dan nauw omdat het medicijn sterke bijwerkingen heeft bij overdosering. Ivermectine heeft géén antivirale werking en is derhalve niet werkzaam tegen Covid-19 omdat dat een virus is.
Ik dacht dat dit zo langzamer hand nu toch wel eens bekend mag worden geacht.
Nou,totaal niet interessant?
Ik kan niet beoordelen of dat spul werkt,maar wat ik wel interessant vind is de uitslag van het kort geding.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jose2501 schreef:
27 nov 2021 11:09
Twee huisartsen en vier patiënten spannen kort geding aan om ivermectine vrij te mogen voorschrijven. Wordt interessant wat de rechter gaat oordelen 6 december 2021. Vooral de nadruk op nauwelijks bijwerkingen is een sterk punt. Plus de verwijzing naar aantal studies. Lees hoe de 2 huisartsen het kort geding ingaan:

Bron:
https://www.zelfzorgcovid19.nl/belangri ... last-raken
Dit soort websites zijn echt levensgevaarlijk. Mensen die niet zo ver (kunnen) nadenken zouden kunnen denken dat de maatregelen die daar staan beschreven werken "want het staat op internet". Als het webwinkel zou zijn zouden bij de reacties op dit forum alle alarmbellen af gaan. Bij de initiatiefnemers staat alleen de naam van een vage vereniging. En als je op een link naar die vereniging klikt krijg je een 404 foutmelding. Je kunt bij de Whois ook niet vinden wie er achter deze website zitten.

Dus Jose: ga alsjeblieft de ogen uit je kop schamen dat je deze volksverlakkerij aan het verspreiden bent. Maar misschien moet de vraag wel zijn: wie financiert jou om deze onzin te verspreiden?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

scharrelschipper schreef:
27 nov 2021 12:04
cherokee schreef:
27 nov 2021 11:53
Jose2501 schreef:
27 nov 2021 11:09
Twee huisartsen en vier patiënten spannen kort geding aan om ivermectine vrij te mogen voorschrijven. Wordt interessant wat de rechter gaat oordelen 6 december 2021. Vooral de nadruk op nauwelijks bijwerkingen is een sterk punt. Plus de verwijzing naar aantal studies. Lees hoe de 2 huisartsen het kort geding ingaan:

Bron:
https://www.zelfzorgcovid19.nl/belangri ... last-raken
Totaal niet interessant. Om een of andere reden is er nog steeds een groepje dat over deze niet werkende medicijnen blijft dooremmeren......
Nou,totaal niet interessant?
Ik kan niet beoordelen of dat spul werkt,maar wat ik wel interessant vind is de uitslag van het kort geding.
Die uitslag kan ik al verklappen. Daar gaat de rechter in een kort geding zijn vingers niet aan branden.
De makkelijkste manier om het voorgeschreven te krijgen is een paard nemen. :D

Gesloten