Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

snuffel1 schreef:
27 nov 2021 13:00
Even tussen de weg maar ik vind de genomen maatregelen bizar slecht. Schoolgaande kinderen die elkaar met het virus besmetten mogen in de klas zonder mondkapje lessen volgen en brengen dat virus weer aan hun ouders over en die ouders mogen de kroeg of essentiële winkels niet meer in omdat hun schoolgaande kinderen besmet kunnen zijn. Sluiting van de scholen zou voor kinderen traumatische gevolgen hebben want die arme kinderen worden er dood ongelukkig van en met wat pech op 10 jarige leeftijd ander vertier gaan zoeken om hun vrije tijd in te vullen. Kom op zeg een kind gaat naar school omdat het moet en op zo'n leeftijd niet voor het plezier want school hoort er gewoon bij en het enige wat er leuk aan is dat is de vakantietijd want dan kunnen de kinderen en dat hoor ik dan weer niet in de persconferentie buiten spelen. In plaats van de haard van de besmettingen aan te pakken dus de schoolgaande kinderen een langere kerstvakantie te gunnen pakken ze andere niet schoolgaande mensen hard aan met als motto dat de tere zieltjes van de kinderen niet met de traumatische gevolgen van drie weken extra vakantie geconfronteerd mogen worden.
Zelden de laatste tijd zo’n bak met onzin gelezen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snuffel1 schreef:
27 nov 2021 13:00
Even tussen de weg maar ik vind de genomen maatregelen bizar slecht. Schoolgaande kinderen die elkaar met het virus besmetten mogen in de klas zonder mondkapje lessen volgen en brengen dat virus weer aan hun ouders over en die ouders mogen de kroeg of essentiële winkels niet meer in omdat hun schoolgaande kinderen besmet kunnen zijn. Sluiting van de scholen zou voor kinderen traumatische gevolgen hebben want die arme kinderen worden er dood ongelukkig van en met wat pech op 10 jarige leeftijd ander vertier gaan zoeken om hun vrije tijd in te vullen. Kom op zeg een kind gaat naar school omdat het moet en op zo'n leeftijd niet voor het plezier want school hoort er gewoon bij en het enige wat er leuk aan is dat is de vakantietijd want dan kunnen de kinderen en dat hoor ik dan weer niet in de persconferentie buiten spelen. In plaats van de haard van de besmettingen aan te pakken dus de schoolgaande kinderen een langere kerstvakantie te gunnen pakken ze andere niet schoolgaande mensen hard aan met als motto dat de tere zieltjes van de kinderen niet met de traumatische gevolgen van drie weken extra vakantie geconfronteerd mogen worden.


Gedeeltelijk met je eens, kinderen hier in de 1 ste lockdown speelden buiten , hadden best plezier en natuurlijk vinden ze school ook leuk....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Café Weltschmerz heeft nog een paard in de gang staan. De ivermectinebehandeling kan dus meteen beginnen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is een addendum verschenen bij het Handboek voor ontkenners. Goed en toch vermakelijk leesvoer.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
27 nov 2021 18:09
Er is een addendum verschenen bij het Handboek voor ontkenners. Goed en toch vermakelijk leesvoer.
Perfecte links.

Onkruid71
Berichten: 2689
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vraag me af, we hebben eigenlijk een ga een verspreid beleid, geen zorgen en prikje lost alles op idee, maar wat als de gevolgen later komen van COVID, wat ook kan gebeuren bij EBV virus. Is dat beleid wat we nu hebben verantwoord?
Wat als kinderen door besmetting toch long COVID krijgen? Met het vaccin ben je ook nog niet veilig voor long COVID wat ik zo begrepen heb.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

@Erthanax.

Prachtige link heb je hier neergezet. Dat is nou precies wat mij heel vaak door een bepaalde groep mensen (lees familie) voor de voeten wordt gegooid. Al deze vragen en als ik dan vraag aan hen, hoe weet je dat! Dan krijg ik altijd als antwoord......je moet je inlezen. Vraag ik, waar dan? Op Youtube met name zeggen ze dan. Nou moet ik wel bekennen, dat mijn engels niet zo goed is en de meeste artikelen die ik zou moeten lezen, zijn in het engels, dus haak ik al snel af. Alsof zij het wel begrijpen ?? Dan nog idd....die Haga, Baudet en consorten zouden volgens hen ook de waarheid spreken, al geloof ik dat al sws niet.

Nu kan ik ze eens met deze link om de oren slaan, want dan kan ik ook een keer zeggen, lees je eens in, in dit artikel. Al zullen ze dat denk ik ook niet aannemen.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
27 nov 2021 18:43
Erthanax schreef:
27 nov 2021 18:09
Er is een addendum verschenen bij het Handboek voor ontkenners. Goed en toch vermakelijk leesvoer.
Perfecte links.
Inderdaad,vermakelijk.
Heb het nog niet helemaal doorgenomen,maar wat heeft dit soort ongein voor toegevoegde waarde?
Valt voor mij toch in de zelfde categorie als de uitlatingen van fanatieke pro en anti vaxers.
Kortom,grappig maar van nul en generlei waarde.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Zulke bijdragen relativeren ;)
Of laten je door een andere bril naar alles kijken.
Voor hier zeker toegevoegde waarde.
snuffel1 schreef:
27 nov 2021 13:00
Sluiting van de scholen zou voor kinderen traumatische gevolgen hebben
Dit lijkt mij de kern van je bijdrage. Het 'zou' mag je doorstrepen en als je het trauma vervangt door scheve ontwikkeling, klopt het helemaal.

Het ene kind vertrekt naar een fantasiewereld, bij een ander gaat de rekenvaardigheid achteruit, bij de volgende krimpt de woordenschat en bij de meeste kinderen blijven de sociale vaardigheden stilstaan.

Op zich is sluiting schadelijk, tegelijk nu de enige manier om verspreiding te beperken, omdat de tussenweg - Coronaproof lesgeven - maar geen aandacht krijgt. Of in elk geval te weinig.

Hetzelfde met bezoek thuis. Als er nu bij wordt gezegd '4 bezoekers met de afzuigkap aan', dan is dat een totaal andere boodschap dan 'maximaal 4 bezoekers'.
Onkruid71 schreef:
27 nov 2021 18:47
Ik vraag me af, we hebben eigenlijk een ga een verspreid beleid, geen zorgen en prikje lost alles op idee, maar wat als de gevolgen later komen van COVID, wat ook kan gebeuren bij EBV virus. Is dat beleid wat we nu hebben verantwoord?
Wat als kinderen door besmetting toch long COVID krijgen? Met het vaccin ben je ook nog niet veilig voor long COVID wat ik zo begrepen heb.
Het beleid is deels verantwoord, maar er wordt te veel, te snel weggewuifd of gebagatelliseerd.

Long Covid is niets meer dan een verzamelnaam voor allerlei klachten, die je voor Covid niet had en nadat je afweer ook de laatste virusresten heeft opgeruimd, wel hebt.

Het fenomeen PIMS valt onder Long Covid en is ernstig. Zes tot acht weken na herstel een overreactie van het immuunsysteem, waardoor het lijkt alsof elke plek in het lichaam is ontstoken en deze jongens* belanden op de IC of overlijden.
Ja, jongens. Meisjes zijn hier zwaar in de minderheid, nauwelijks gedocumenteerde gevallen van bekend. Plus dat dit heel specifiek optreedt in de groep tot 25 jaar.

In Nederland ergert het ons, dat nog steeds wordt gedaan alsof Covid bij kinderen geen sporen nalaat, terwijl uit omringende landen voldoende berichten komen, dat het virus lang niet zo onschuldig is bij kinderen. Waar het verschil zit? Geen idee, ik vermoed onoplettendheid bij de gezondheidscentra en/of wachtlijst voor de kinderartsen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
27 nov 2021 20:23
Inderdaad,vermakelijk.
Heb het nog niet helemaal doorgenomen,maar wat heeft dit soort ongein voor toegevoegde waarde?
Valt voor mij toch in de zelfde categorie als de uitlatingen van fanatieke pro en anti vaxers.
Kortom,grappig maar van nul en generlei waarde.
Van nul en generlei waarde? Het handboek bevat tal van links naar debunking van allerhande coronakletskoek. Dat is nog eens wat anders dan de agitprop, provocaties en ongefundeerde beschuldigingen van antivaxxers en coronawappies.

Een ander verschil is inderdaad de humor. Antivaxxers en coronawappies lijden kennelijk aan humordeficiëntie.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

@Erthanax: zou je die site onder de aandacht van een nieuwsredactie willen brengen? Wat Lady al schreef: perfect. :D
PeterPeters1966 schreef:
27 nov 2021 12:11
Dit soort websites zijn echt levensgevaarlijk. Mensen die niet zo ver (kunnen) nadenken zouden kunnen denken dat de maatregelen die daar staan beschreven werken "want het staat op internet". Als het webwinkel zou zijn zouden bij de reacties op dit forum alle alarmbellen af gaan. Bij de initiatiefnemers staat alleen de naam van een vage vereniging. En als je op een link naar die vereniging klikt krijg je een 404 foutmelding. Je kunt bij de Whois ook niet vinden wie er achter deze website zitten.

Dus Jose: ga alsjeblieft de ogen uit je kop schamen dat je deze volksverlakkerij aan het verspreiden bent. Maar misschien moet de vraag wel zijn: wie financiert jou om deze onzin te verspreiden?
Drimble gaf iets meer info over de 'Nederlandse Burger Belangenvereniging':
KVK-nummer 80045332
Inschrijving Rechtspersoon
Datum 22 augustus 2020
Vestigingsplaats Middelharnis

Misschien kan iemand anders deze gegevens aanvullen. Ben wel benieuwd uit welke achtergrond dit is ontstaan.

En voor José: in de eerdere Coronatopics zijn de promotors van het ontwormingsmiddel verwijderd. Waarom kom jij er bij herhaling mee aanzetten?

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
27 nov 2021 20:50
scharrelschipper schreef:
27 nov 2021 20:23
Inderdaad,vermakelijk.
Heb het nog niet helemaal doorgenomen,maar wat heeft dit soort ongein voor toegevoegde waarde?
Valt voor mij toch in de zelfde categorie als de uitlatingen van fanatieke pro en anti vaxers.
Kortom,grappig maar van nul en generlei waarde.
Van nul en generlei waarde? Het handboek bevat tal van links naar debunking van allerhande coronakletskoek. Dat is nog eens wat anders dan de agitprop, provocaties en ongefundeerde beschuldigingen van antivaxxers en coronawappies.

Een ander verschil is inderdaad de humor. Antivaxxers en coronawappies lijden kennelijk aan humordeficiëntie.
Zoals ik al schreef:onzin en van geen waarde voor een normale discussie.
Je hebt het duidelijk niet helemaal door.
Antivaxxers en coronawappies zijn dus niet hetzelfde.
Wat betreft de humor;die is bij alle "partijen" ver te zoeken.
Hoe kom je trouwens aan agitprop? zijn de Russen onderweg?
Of was dit jouw humor?
En,oja,zou ik bijna vergeten,coronakletskoek.
Heb je dat handboek niet voor nodig,er komt genoeg uit Den Haag.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Doet het pijn, scharrelschipper?

Dank voor het delen Erthanax, ik heb in lange tijd niet zo gelachen om Corona-gerelateerde zaken :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Juist in humor en satire is vaak realiteit en wijsheid te vinden. Maar niet iedereen staat daar voor open.

Werkt voor velen ook bevrijdend na het lezen van de herhaaldelijke nonsens omtrent Covid. Tegen deze vermoeiende onzin is immers geen kruid gewassen.

Het genre "medische humor" is wat mij betreft zeer te waarderen.
https://youtu.be/zW7nA0uq6WQ

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
27 nov 2021 21:16
Doet het pijn, scharrelschipper?

Dank voor het delen Erthanax, ik heb in lange tijd niet zo gelachen om Corona-gerelateerde zaken :D
Nee hoor,ik zie de humor wel gelukkig.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
27 nov 2021 21:22
De pandemie van de stijfkoppigheid. Mooie titel en mooie analyse met onderbouwde cijfers die al lang vantevoren zijn voorspeld. Ik vind hem echt goed in zijn analyses. Gevaccineerden en vooral de 70 plussers zouden dit toch eens moeten lezen. Neem er wat tijd voor want heleboel te lezen. Zeker als je doorklikt op de links.

Bron: https://maurice.nl/2021/11/27/de-pandem ... oppigheid/
Houd toch op joh.
Plaatjes met copy paste en zonder bronvermelding, vaak ook nog onduidelijk.
Geen enkele bronvermelding of verwijzing naar cijfers behalve linkjes naar eigen artikelen met nog meer gejatte plaatjes.

Broddelwerk.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
27 nov 2021 21:05
Erthanax schreef:
27 nov 2021 20:50
scharrelschipper schreef:
27 nov 2021 20:23
Inderdaad,vermakelijk.
Heb het nog niet helemaal doorgenomen,maar wat heeft dit soort ongein voor toegevoegde waarde?
Valt voor mij toch in de zelfde categorie als de uitlatingen van fanatieke pro en anti vaxers.
Kortom,grappig maar van nul en generlei waarde.
Van nul en generlei waarde? Het handboek bevat tal van links naar debunking van allerhande coronakletskoek. Dat is nog eens wat anders dan de agitprop, provocaties en ongefundeerde beschuldigingen van antivaxxers en coronawappies.

Een ander verschil is inderdaad de humor. Antivaxxers en coronawappies lijden kennelijk aan humordeficiëntie.
Zoals ik al schreef:onzin en van geen waarde voor een normale discussie.
Je hebt het duidelijk niet helemaal door.
Antivaxxers en coronawappies zijn dus niet hetzelfde.
Wat betreft de humor;die is bij alle "partijen" ver te zoeken.
Hoe kom je trouwens aan agitprop? zijn de Russen onderweg?
Of was dit jouw humor?
En,oja,zou ik bijna vergeten,coronakletskoek.
Heb je dat handboek niet voor nodig,er komt genoeg uit Den Haag.

Past overduidelijk weer niet in je kokervisie..
Een beetje trollen en uitdagen van een ander vind je humor. Den beetje tegengas kan je weer niet hebben. Typisch.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

PeterPeters1966 schreef:
27 nov 2021 12:11
Jose2501 schreef:
27 nov 2021 11:09
Twee huisartsen en vier patiënten spannen kort geding aan om ivermectine vrij te mogen voorschrijven. Wordt interessant wat de rechter gaat oordelen 6 december 2021. Vooral de nadruk op nauwelijks bijwerkingen is een sterk punt. Plus de verwijzing naar aantal studies. Lees hoe de 2 huisartsen het kort geding ingaan:

Bron:
https://www.zelfzorgcovid19.nl/belangri ... last-raken
Dit soort websites zijn echt levensgevaarlijk. Mensen die niet zo ver (kunnen) nadenken zouden kunnen denken dat de maatregelen die daar staan beschreven werken "want het staat op internet". Als het webwinkel zou zijn zouden bij de reacties op dit forum alle alarmbellen af gaan. Bij de initiatiefnemers staat alleen de naam van een vage vereniging. En als je op een link naar die vereniging klikt krijg je een 404 foutmelding. Je kunt bij de Whois ook niet vinden wie er achter deze website zitten.

Dus Jose: ga alsjeblieft de ogen uit je kop schamen dat je deze volksverlakkerij aan het verspreiden bent. Maar misschien moet de vraag wel zijn: wie financiert jou om deze onzin te verspreiden?
Reageer eerst eens inhoudelijk hier op José, praten we daarna ( waarschijnlijk niet ) verder.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
27 nov 2021 21:51
scharrelschipper schreef:
27 nov 2021 21:05
Erthanax schreef:
27 nov 2021 20:50
Van nul en generlei waarde? Het handboek bevat tal van links naar debunking van allerhande coronakletskoek. Dat is nog eens wat anders dan de agitprop, provocaties en ongefundeerde beschuldigingen van antivaxxers en coronawappies.

Een ander verschil is inderdaad de humor. Antivaxxers en coronawappies lijden kennelijk aan humordeficiëntie.
Zoals ik al schreef:onzin en van geen waarde voor een normale discussie.
Je hebt het duidelijk niet helemaal door.
Antivaxxers en coronawappies zijn dus niet hetzelfde.
Wat betreft de humor;die is bij alle "partijen" ver te zoeken.
Hoe kom je trouwens aan agitprop? zijn de Russen onderweg?
Of was dit jouw humor?
En,oja,zou ik bijna vergeten,coronakletskoek.
Heb je dat handboek niet voor nodig,er komt genoeg uit Den Haag.

Past overduidelijk weer niet in je kokervisie..
Een beetje trollen en uitdagen van een ander vind je humor. Den beetje tegengas kan je weer niet hebben. Typisch.
Ik vind dat handboek enz. humor.
wat is daar mis mee?
En over kokervisie gesproken........

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
27 nov 2021 22:08
angel1978 schreef:
27 nov 2021 21:48
Jose2501 schreef:
27 nov 2021 21:22
De pandemie van de stijfkoppigheid. Mooie titel en mooie analyse met onderbouwde cijfers die al lang vantevoren zijn voorspeld. Ik vind hem echt goed in zijn analyses. Gevaccineerden en vooral de 70 plussers zouden dit toch eens moeten lezen. Neem er wat tijd voor want heleboel te lezen. Zeker als je doorklikt op de links.

Bron: https://maurice.nl/2021/11/27/de-pandem ... oppigheid/
Broddelwerk.
Ik denk niet dat jij het echt gelezen hebt @angel1978 in de korte tijd dat ik dit heb geplaatst kom je al met weer zo'n denigrerende opmerking. Zijn analyse van de Belgische cijfers vind ik helder en goed te begrijpen. Maurice kan dat als geen ander.

Ik heb van jou nog nooit een inhoudelijke reactie gelezen. Altijd opmerkingen op de persoon gericht. Zo zielig eigenlijk.
Zoals je wellicht gezien hebt ( heb je het zelf wel gecontroleerd ) klopt mijn analyse perfect. Geen enkele bronvermelding, geen bronvermelding van cijfers, niets van dit alles. Dit maakt alles volslagen oncontroleerbaar en dus niet de moeite waard om ook maar een letter van te lezen.
Sprookjes lees ik liever uit een ander boek.

Prutswerk noemen ze dat José!
En niet het eerste prutswerk dat je hier probeert te slijten. Wat is toch de reden waarom je mensen zo op het verkeerde been probeert te zetten. Het kostte me nog geen 5 minuten om uit te maken dat ivermectine levensgevaarlijk is en dat mensen ver weg moeten blijven van de suggestie om dit op eigen houtje te gaan slikken.
Je brengt echt gewoon mensenlevens in gevaar José.

Gesloten