Digiwallet en TargetMedia

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Beste mensen,
Op dit forum staan diverse klachten over webshops die gebruik maken van de batalingsdienst TargetMedia.
Over Digiwallet (bank NL69ABNA0522123643) staan zo te zien geen klachten op dit radar-forum, maar dit "is een dienst van TargetMedia" zoals ze zelf aangeven. Het banknummer van DigiWallet is hetzelfde waarbij in 2016 als tenaamstelling TargetMedia gemeld werd (zie 3e link).

Het lijkt erop dat heel veel webshops die veel ontevreden klanten hebben, de betalingen via TargetMedia/Digiwallet laten lopen.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/s ... 78aad1a974

DigiWallet werd bijvoorbeeld twee jaar geleden genoemd in een klacht :

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/s ... 8937d3ced0

De laatste van de forumbezoekers bij het topic onder de volgende link meldt in 2016 het banknummer met als tenaamstelling TargetMedia, de al veel langer bestaande betaaldienst:

viewtopic.php?p=2242289&hilit=targetmedia#p2242289

TargetMedia schrijft bij klachtenkompas: "Daarnaast zijn TargetMedia en haar dienst DigiWallet door Currence iDEAL B.V. gecertificeerd voor het faciliteren van iDEAL transacties".
Tja, als je iDEAL ziet staan bij de betaalbutton van een webshop wekt dat vertrouwen, heel fijn voor TargetMedia / DigiWallet.
Ik zie staan bij klachtenkompas: "stichting Derdengeldrekening Digiwallet"; een derdengeldrekening suggereert dat het geld blijft staan totdat conform de koopovereenkomst geleverd is, zoals bij een notaris, maar dat is bij Digiwallet niet zo. Het geld wordt gewoon direct doorgezet naar de webshophouder.
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 06 dec 2021 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u iets bestelt en betaalt vid Ideal, wordt het geld ook meteen doorgezet.

Ze zijn gewoon een serviceprovider op het gebied van betalingen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
06 dec 2021 15:09
Beste mensen, Op dit forum wemelt het van de klachten over webshops die gebruik maken van de batalingsdienst TargetMedia.
Vind je? Omdat het mij niets zei, heb ik de zoekfunctie eens gebruikt op "targetmedia": in 2014 waren er nogal wat klachten, met een paar nabranders in het jaar erna, en het meest recente zoekresultaat vóór jouw post is bijna 5 jaar oud (!!).

Vijf jaar lang geen enkele klacht is niet mijn idee van "het wemelt van de klachten".

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Lady1234 schreef:
06 dec 2021 15:20
Maar als u iets bestelt en betaalt vid Ideal, wordt het geld ook meteen doorgezet.

Ze zijn gewoon een serviceprovider op het gebied van betalingen.
Klopt, maar ik schreef dat de naam iDEAL vertrouwen wekt; op de website van de consumentenbond staat bijvoorbeeld:

Betalen met iDeal. Het komt niet vaak voor, maar soms weten criminelen een iDeal-betaalmogelijkheid aan te vragen. Wordt het product niet geleverd, dan ben je je geld kwijt. Betaal je met Paypal of creditcard, dan ben je hiertegen verzekerd. Maar je wilt liever niet dat je creditcardgegevens in handen van criminelen vallen, dus bestel bij twijfel ergens anders.

De ene betaaldienst maakt dus gebruik van de andere (van iDEAL), de vraag is wat het nut daarvan is?

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Moneyman schreef:
06 dec 2021 15:27
HandigeHarrie schreef:
06 dec 2021 15:09
Beste mensen, Op dit forum wemelt het van de klachten over webshops die gebruik maken van de batalingsdienst TargetMedia.
Vind je? Omdat het mij niets zei, heb ik de zoekfunctie eens gebruikt op "targetmedia": in 2014 waren er nogal wat klachten, met een paar nabranders in het jaar erna, en het meest recente zoekresultaat vóór jouw post is bijna 5 jaar oud (!!).

Vijf jaar lang geen enkele klacht is niet mijn idee van "het wemelt van de klachten".
In 2016 gebruikten ze de naam DigiWallet al, dat is 5 jaar geleden. Deze naam is wsl in de plaats van TargetMedia gekomen, dan treedt betaaldienst TargetMedia sindsdien niet meer naar voren, maar doet betaaldienst DigiWallet dat.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door angel1978 »

En hoeveel klachten zie je daarvan op dit forum?

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door juliomariner »

slotje?, TS heeft zo te lezen geen probleem met dit bedrijf, opp dit forum zijn geen recente topics te vinden. Wat is nu het probleem/de vraag?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ben ik de enige die hier weer een sterk deja vu gevoel bij krijgt?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
06 dec 2021 16:15
Moneyman schreef:
06 dec 2021 15:27
HandigeHarrie schreef:
06 dec 2021 15:09
Beste mensen, Op dit forum wemelt het van de klachten over webshops die gebruik maken van de batalingsdienst TargetMedia.
Vind je? Omdat het mij niets zei, heb ik de zoekfunctie eens gebruikt op "targetmedia": in 2014 waren er nogal wat klachten, met een paar nabranders in het jaar erna, en het meest recente zoekresultaat vóór jouw post is bijna 5 jaar oud (!!).

Vijf jaar lang geen enkele klacht is niet mijn idee van "het wemelt van de klachten".
In 2016 gebruikten ze de naam DigiWallet al, dat is 5 jaar geleden. Deze naam is wsl in de plaats van TargetMedia gekomen, dan treedt betaaldienst TargetMedia sindsdien niet meer naar voren, maar doet betaaldienst DigiWallet dat.
Interessant. Maar ook over DigiWallet is géén klacht op het forum te vinden.

Je claim "het wemelt van de klachten" is dan ook schromelijk overdreven en op niets gebaseerd. Dit topic leest vooralsnog als een non-issue.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

HandigeHarrie schreef:
06 dec 2021 16:11
Lady1234 schreef:
06 dec 2021 15:20
Maar als u iets bestelt en betaalt vid Ideal, wordt het geld ook meteen doorgezet.

Ze zijn gewoon een serviceprovider op het gebied van betalingen.
Klopt, maar ik schreef dat de naam iDEAL vertrouwen wekt; op de website van de consumentenbond staat bijvoorbeeld:

Betalen met iDeal. Het komt niet vaak voor, maar soms weten criminelen een iDeal-betaalmogelijkheid aan te vragen. Wordt het product niet geleverd, dan ben je je geld kwijt. Betaal je met Paypal of creditcard, dan ben je hiertegen verzekerd. Maar je wilt liever niet dat je creditcardgegevens in handen van criminelen vallen, dus bestel bij twijfel ergens anders.

De ene betaaldienst maakt dus gebruik van de andere (van iDEAL), de vraag is wat het nut daarvan is?

U hebt blijkbaar geen idee wat Ideal is.

Ik heb kortgeleden iets bij een zaak besteld, via Ideal betaald en de afwikkeling gaat via Aydens payment

Ideal is simpel het schermpje wat in beeld komt.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Veel klachten of weinig klachten op dit forum, 5 jaar geleden de laatste over TargetMedia, allemaal tot uw dienst - bij klachtenkompas staan over DigiWallet meerdere klachten (= meer dan één), de klachten gaan over de webshops die bediend worden door de betaaldienst. En ja, de organisatie achter dit bankrekeningnummer kan 100% betrouwbaar zijn, het zijn immers de webshops die niet leveren..... wel bijzonder dat DigiWallet, een dienst van TargetMedia, zelf een betaaldienst is maar o.a. via iDEAL de betaling incasseert.

Het begrip (stichting) "derdengelden" leidt bij mij tot de associatie dat ze het geld apart houden totdat geleverd is wat in de koopovereenkomst staat, ze geven echter aan dat ze alleen de achterliggende technische systemen bieden en dat je je maar tot de webshop moet wenden:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/s ... 742cce85f7

Het is goed mogelijk dat anderen deze associatie met derdengeldenrekening niet hebben, het zij zo (en ja, dit woord bestaat uit meer letters dan het woord "derdengelden").

Ter informatie:
https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... nrekening/

We gaan het zien in de toekomst.
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 06 dec 2021 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U associeert dus verkeerd. En u begrijpt het nog steeds niet. Elk bedrijf dat betaling via Ideal aanbiedt, heeft een payment service provider nodig.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door kuklos »

HandigeHarrie schreef:
06 dec 2021 15:09
Tja, als je iDEAL ziet staan bij de betaalbutton van een webshop wekt dat vertrouwen,
???????

Uhm, nee hoor. iDeal is in deze vergelijkbaar met een snelweg waarop iedereen auto kan rijden. Wekt geen enkel vertrouwen en is niks meer dan infrastructuur. Althans zo ziet iedereen het die ik ken.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Lady1234 schreef:
06 dec 2021 17:28
U associeert dus verkeerd. En u begrijpt het nog steeds niet. Elk bedrijf dat betaling via Ideal aanbiedt, heeft een payment service provider nodig.
Mijn inzicht op dit gebied schiet tekort, dat heb ik verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat iDEAL zelf een payment service was/had.
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 06 dec 2021 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Op de website staat dat ze met een derdengeldrekening werken; ik vraag mij af of ze dit zo mogen noemen, als ze het geld niet parkeren totdat geleverd is zoals op de koopovereenkomst is vermeld.

https://www.digiwallet.nl/nl/about

Bij betaling gaat het geld naar de Derdengeldenrekening van DigiWallet, het banknummer dat voorheen van TargetMedia was. Je kan niet zien aan welke webshop je hebt betaald, er staat bij de afschrijving alleen iDEAL , en Digiwallet als begunstigde.

De "definitie" van derdengeldrekening is volgens deze website, een bankrekening waarop de betaling geparkeerd wordt totdat door de verkoper geleverd is:

https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... nrekening/

maar ja, mss kan iedereen een eigen definitie van dit woord erop na houden, net zoals bijvoorbeeld over het begrip "veel".
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 06 dec 2021 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik ben nu toch echt nieuwgierig waarom u dit bedrijf nu op de korrel hebt?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar we gaan toch geen definities van een site van een advocatenkantoor afhalen? Geen wonder dat je dan de definitie krijgt die bij een advocatenkantoor krijgt.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zij ontvangen geld op die rekening van een koper en betalen dat door aan een webshop. Wat is daar nu raar aan?

Het is dus niet de rekening waarvan de huur en het gas en licht betaald worden.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
06 dec 2021 18:10
Ik ben nu toch echt nieuwgierig waarom u dit bedrijf nu op de korrel hebt?
Goede vraag. Inmiddels is wel duidelijk dat de gemaakte statements van TS niet kloppen, en dat de enige ruis daarnaast vooral bestaat omdat TS geen idee heeft hoe een en ander werkt en wat relevante termen betekenen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Digiwallet en TargetMedia

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
06 dec 2021 17:52
De "definitie" van derdengeldrekening is volgens deze website, een bankrekening waarop de betaling geparkeerd wordt totdat door de verkoper geleverd is:
https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... nrekening/
Bijzonder dat je nu een definitie erbij zoekt, die citeert, en dat je er dan nog in slaagt om verkeerd te citeren. Want in dat artikel staat helemaal niet dat er geld geparkeerd wordt “tot er door de verkoper geleverd is”.

Dit wekt wederom de indruk dat je alles wat je leest naar je eigen perceptie ombuigt, zonder te toetsen of die perceptie wel juist is (en dat terwijl dit evident onjuist is).

En dan ga ik er nog maar even vanuit dat je het niet bewust verdraait, want dat zou nog kwalijker zijn.

Gesloten