Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan mag de chirurg gaan reizen in plaats van de patiënten. Beter 1 gezond persoon 200 km laten rijden dan 24 zieke patiënten met zo'n reis belasten.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor de beste spreiding zou je een plek als Eindhoven en Utrecht moeten kiezen. Niet een oost/west verdeling, maar een noord/zuid. Ons land is groter van noord tot zuid dan van oost tot west.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sjohie schreef:
18 jan 2022 08:11
Even iets wat mij persoonlijk erg aan het hart gaat, en dat laatste letterlijk, de sluiting van het (kind)hartcentrum in het UMCG. Daar tegen is een petitie gestart, die je hier kan tekenen.
Getekend!

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Petitie ondertekend, ben benieuwd of het gaat helpen. Ik hoop het van harte!
Iets heel anders, wat bij bovenstaande wel in het niet valt. Maar merk dat ik er toch lichtelijk van geschrokken ben.
Vanavond bijna 2x voor mijn maaltijd moeten betalen bij de friettent. Meteen na bestelling betaald via pin. Toen het klaar was zei de dame "pin of contant". Ik gaf aan al betaald te hebben, nota bene bij haar zelf. Ze liet me haar kladpapiertje zien waarop ze het nog niet afgetekend had. Ik kon gelukkig op mijn telefoon laten zien dat ik het bedrag gepind had, met naam van de friettent erbij. Toen was het klaar, ze zei sorry en ik kon gaan. Voelde me er niet echt prettig bij op de een of andere manier.
Als ik cash had betaald zou ik überhaupt geen bewijs gehad hebben.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat apparaat print toch een pin bonnetje uit?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Lady1234 schreef:
18 jan 2022 20:16
Maar dat apparaat print toch een pin bonnetje uit?
Goed dat je het zegt, daar had ik niet eens aan gedacht. Misschien dat het door de drukte niet goed doorgekomen is ofzo. Ik kom er wel vaker maar dit is echt de 1e keer dat gezegd wordt dat ik nog niet betaald heb.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

breien schreef:
18 jan 2022 20:21
De frietvrouw kan toch een vergissing maken.
(Tablet als ik frietvrouw intik bedoel ik frietvrouw en niet fietsroute)
Haha ik dacht dat fietsroute een voorbeeld was van de weergaloze humor van breien 😁
Frietvrouw had inderdaad een vergissing gemaakt, wat uiteraard gewoon kan. Ik was vooral blij dat ik het kon bewijzen, had niet gedacht aan hun pinapparaat.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het was dus blijkbaar druk en die mevrouw dacht dat u nog moest betalen. De woorden pin of contant zullen wel in haar mond bestorven liggen.

Gewoon een vergissing.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Lady1234 schreef:
18 jan 2022 20:27
Het was dus blijkbaar druk en die mevrouw dacht dat u nog moest betalen. De woorden pin of contant zullen wel in haar mond bestorven liggen.

Gewoon een vergissing.
Ze bleef volhouden dat ik nog moest betalen, ook toen ik zei dat ik al bij haar betaald had. Pas toen ik liet zien dat ik betaald had via mijn bank afschrijving gaf ze toe dat ze zich vergist had. Ik weet niet wat er gebeurd zou zijn als ik cash betaald had.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je had dan naar het Juridisch Loket gekund. Die zou je vermoedelijk verwijzen naar de Geschillencommissie Frituur.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

breien schreef:
18 jan 2022 22:05
Camerabeelden terugkijken.
Bob Schurkjens schreef:
18 jan 2022 22:00
Je had dan naar het Juridisch Loket gekund. Die zou je vermoedelijk verwijzen naar de Geschillencommissie Frituur.
Thanks, jullie hebben weer even een lach veroorzaakt 👍😁

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat eten we vandaag?
YouTube
Rustgevend koken op het platteland van Azerbaidzjan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ah, iedereen kijkt nog naar buiten koken ;)

*

De nee/ja-sticker op je brievenbus wordt digitaal. => Slotzin is interessant. Er spelen meer dingen: beloning van de bezorgers, gestegen prijzen van papier en transport. Betekent voor adverteerders, dat er uiteindelijk minder folders worden gedrukt en verspreid bij hetzelfde (of lagere) budget.

*

NOS heeft vandaag weer aandacht voor de leerachterstanden in het MBO en voortgezet onderwijs. Mijn betere helft: 'ah, dus over dertig jaar heeft Nederland een minister-president, die nauwelijks kan lezen en schrijven'. Zoon: 'welke achterstanden?' Wij: 'bij jou niet ... of wil je graag minister-president worden'. Zoon: 'Nein!'

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het wordt hoog tijd voor actie zoals die destijds is gevoerd om de telefoongids weg te krijgen. Maar dit keer tegen die papierdiarree aan brievenbusreclame.

https://nos.nl/video/407423-sterf-telefoongids-sterf

Mijn neeneesticker blijft op mijn brievenbusklep.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was overigens hartstikke handig die telefoongids toen iedereen nog een vaste lijn had.

En dat gejammer over die reclame op papier, gooi het bij het oud papier. Hebben de verenigingen ook nog een extra centje.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Wij hebben ooit met de scouting geld verdiend door het rondbrengen van telefoongidsen 😁
Als er een nieuwe uit kwam werden de oude vaak ingezameld als materiaal voor carnavalswagens🤭
Ik wil niet de troep van PCL maar wel het plaatselijke krantje. Daar staan namelijk officiële aankondigingen van de gemeente in die soms belangrijk zijn. Geloof niet dat daar een sticker voor bestaat 😅

@Lady1234: levert oud papier nog wat op dan?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker levert oud papier wat op. Met al dat kopen op afstand, moet er heel veel extra verpakkingsmateriaal gemaakt worden.

Kleinzoon regelt dat oud papier bij de scouting, tikt dus flink aan.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Of plak een nee/nee sticker op de bus.

O, die had je al.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

breien schreef:
20 jan 2022 08:27
Ik zou graag een nee/nee-stikker willen voor mijn digitale brievenbus.
Die bestaat al en wordt Spamfilter genoemd

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Lady1234 schreef:
19 jan 2022 23:16
Zeker levert oud papier wat op. Met al dat kopen op afstand, moet er heel veel extra verpakkingsmateriaal gemaakt worden.

Kleinzoon regelt dat oud papier bij de scouting, tikt dus flink aan.
Ah, weer wat geleerd. Jaren geleden was de opbrengst zo laag dat het nauwelijks nog de moeite waard was. Blij te horen dat het veranderd is en kleinzoon en zijn scouting daar aan verdienen.

Plaats reactie