Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo eenzijdig is dat verhaal niet. Het gaat er niet over of een willekeurig persoon, dronken, seks heeft met een andere persoon, wat de een of de ander, of beiden nadien eigenlijk niet wilden, het gaat erover of een baas, of een persoon die het voor het zeggen heeft, of doet alsof hij het voor het zeggen heeft, zijn seksuele avances opdringt aan een ander.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moeilijk. Elk begin van een relatie is dan mogelijk grensoverschrijdend geweest. Ergens moet een keer een eerste move gemaakt worden, bijvoorbeeld een eerste kus, maar wat nu als blijkt dat je de situatie helemaal verkeerd hebt gelezen? Ben je dan ook meteen een roofdier.

In mijn ogen is het er de laatste jaren op dat gebied ook wel slechter op geworden. Een flirterige aanraking kan bij de verkeerde persoon al grensoverschrijdend zijn, maar bij een ander weer gewenst. Zoiets is gewoon moeilijk in te schatten soms.

En ik en eigenlijk niemand weet wat er zich precies heeft voorgedaan en mogelijk zijn er dingen gebeurd, waarvan een ander zegt 'is dat alles?', maar weer een ander houdt er een trauma aan over.

De enige manier om grenzen aan te geven, zodat grensoverschrijdend gedrag niet kan plaatsvinden, dat blijft gewoon duidelijk zijn.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
22 jan 2022 00:04
De enige manier om grenzen aan te geven, zodat grensoverschrijdend gedrag niet kan plaatsvinden, dat blijft gewoon duidelijk zijn.
Dan moet je wel de kans krijgen om duidelijk te zijn...

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Meent u dat nu allemaal werkelijk? Het gaat niet over een flirterige aanraking tussen twee gelijkwaardige personen, maar over al dan niet getrouwde, veel oudere kerels, met macht, die zich opdringen aan meisjes, jonge vrouwen. En ja dat zijn roofdieren.

Dat meisje, die vrouw, hoeft niet duidelijk te zijn. Die vent moet gewoon bij voorbaat zijn handen thuis houden en zijn mond dicht.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
21 jan 2022 23:53
Zo eenzijdig is dat verhaal niet. Het gaat er niet over of een willekeurig persoon, dronken, seks heeft met een andere persoon, wat de een of de ander, of beiden nadien eigenlijk niet wilden, het gaat erover of een baas, of een persoon die het voor het zeggen heeft, of doet alsof hij het voor het zeggen heeft, zijn seksuele avances opdringt aan een ander.
Dat is nu juist wat ik bedoelde: je baseert je conclusies op dat eenzijdige verhaal wat je hebt gehoord. Je verhaal zit vol invullingen die gebaseerd zijn op wat je nu hebt gehoord - en waarvan de andere kant nog belicht moet worden. Al dan niet publiekelijk.

Begrijp me niet verkeerd: er is een hoop fout gegaan, dat blijkt ook al uit hetgeen wel is toegegeven. Maar doe niet alsof je de waarheid al kent: dat is gewoon niet zo. Ik was er niet bij, jij ook niet, en de verhalen roepen voldoende vragen op om te beseffen dat “ het zijn roofdieren” wellicht wat te simpel is.

Alleen al het feit wat Nijogeth aanhaalde: Nienke Wijhoven doet aangifte van verkrachting tegen Jeroen Rietbergen. Maar nadat ze meegedaan heeft aan het programma, en dus nadat ze door hem verkracht zou zijn, schrijft ze zelf letterlijk in een interview dat ze met hem wel eens een beschuitje zou willen eten. Juist… :roll:

Kortom: maak niet te fout lekker makkelijk mee te gaan in het beschuldigen van alleen de mannen, want dat is te simpel. En nogmaals: dat zeg ik zonder ook maar iets verkeerds goed te praten.

Afbeelding
Lady1234 schreef:
22 jan 2022 09:34
Het gaat niet over een flirterige aanraking tussen twee gelijkwaardige personen, maar over al dan niet getrouwde, veel oudere kerels, met macht, die zich opdringen aan meisjes, jonge vrouwen. En ja dat zijn roofdieren.

Dat meisje, die vrouw, hoeft niet duidelijk te zijn. Die vent moet gewoon bij voorbaat zijn handen thuis houden en zijn mond dicht.
Je was er niet bij, Lady. Wie zegt dat het niet zo was dat het meisje zich opdrong aan die getrouwde man? De uitdrukking “ jezelf omhoog ******” is echt niet alleen ontstaan omdat mannen roofdieren zijn.

Je hebt een hele duidelijk visie op de zaak, maar die is duidelijk prematuur en eenzijdig.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, misschien hebben die vrouwen zelfs nog wel gelachen om die “grapjes” of terug geglimlacht. Moeten ze maar niet zo uitnodigend doen. Eigen schuld, dikke bult dus. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
22 jan 2022 10:43
Tja, misschien hebben die vrouwen zelfs nog wel gelachen om die “grapjes” of terug geglimlacht. Moeten ze maar niet zo uitnodigend doen. Eigen schuld, dikke bult dus. :mrgreen:
Kan je uit de catacomben een foto opduikelen van zo'n glimlachende vrouw?

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
22 jan 2022 10:43
Tja, misschien hebben die vrouwen zelfs nog wel gelachen om die “grapjes” of terug geglimlacht. Moeten ze maar niet zo uitnodigend doen. Eigen schuld, dikke bult dus. :mrgreen:
Tja, zo dun is de lijn dus blijkbaar. Jij maakt er een grapje over, maar schijnbaar is een genuanceerde blik op de situatie, waarbij nog maar 1 kant van een verhaal bekend is, direct de schuld bij het slachtoffer leggen.

Laat ik voorop stellen dat dat gewoon niet zo is. Er is niets mis mee af te wachten tot er meer informatie is, de andere kant van het verhaal beschikbaar is en zelfs te benoemen dat die kant er nog niet is.

Nog altijd is de makkelijkste manier om zulke dingen te voorkomen, gewoonweg melding maken of aangifte doen. Ook al is niet elk grensoverschrijdend gedrag strafbaar, toch moet je dat dan gewoon doen, want dan kan er iets aan gedaan worden.

De mogelijkheid zoiets helemaal uit de wereld te verhelpen is er gewoon niet. The next best thing is het bespreekbaar maken, zodat slachtoffers grenzen aan kunnen geven (wat natuurlijk veel mogelijke daders al tegen zal houden), maar ook makkelijker melding maken of aangifte doen als er grensoverschrijdend gedrag is geweest, zodat daders ook aangepakt kunnen worden.

Maar grenzen aangeven is heel belangrijk, zonder deze grenzen is moeilijk te bepalen wanneer die grenzen worden overschreden.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, zo dun is de lijn dus blijkbaar. Jij maakt er een grapje over, maar schijnbaar is een genuanceerde blik op de situatie, waarbij nog maar 1 kant van een verhaal bekend is, direct de schuld bij het slachtoffer leggen

Ik maak er dus verre van een grapje over. Het is zeer ernstig.

Maar dat er al grenzen aangegeven moeten worden, is treurig. Mijns inziens zijn die grenzen heel duidelijk.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waar liggen de grenzen dan? Als dat voor jouw duidelijk is, is dat waarschijnlijk voor jou duidelijk, die grenzen liggen bij mij waarschijnlijk weer ergens anders en bij nog andere personen ook weer ergens anders.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
22 jan 2022 10:43
Tja, misschien hebben die vrouwen zelfs nog wel gelachen om die “grapjes” of terug geglimlacht. Moeten ze maar niet zo uitnodigend doen. Eigen schuld, dikke bult dus. :mrgreen:
Jammer dat je op een serieuze en inhoudelijke reactie niet beter weet te reageren dan met deze flauwe karikatuur/ verdraaiing van/ reactie op mijn woorden. Je maakt je punt er niet bepaald sterker mee.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
22 jan 2022 12:06
Maar dat er al grenzen aangegeven moeten worden, is treurig. Mijns inziens zijn die grenzen heel duidelijk.
Dit is natuurlijk gewoon niet waar. Op dit vlak zijn grenzen nooit duidelijk of eenduidig. Ja, er zijn zaken die verboden zijn. Maar binnen die verboden kan je nog steeds makkelijk over iemands grenzen heen gaan - om de simpele reden dat iedereen anders is.

Wat zou het leven simpel zijn als de dingen in het echte leven ook zo eenvoudig waren als jij doet voorkomen.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dadelijk mag je niet zomaar meer iemand aanraken, bijvoorbeeld het aanraken van de arm (iets wat vrouwen nogal vaak doen tijdens het flirten). Juist de basis van het flirten is licht lichamelijk contact, dat willen we toch niet in de ban hebben?

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door zeug »

Zou meneer Donald Trump dit ook lezen ?

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
22 jan 2022 13:43
Dadelijk mag je niet zomaar meer iemand aanraken, bijvoorbeeld het aanraken van de arm (iets wat vrouwen nogal vaak doen tijdens het flirten). Juist de basis van het flirten is licht lichamelijk contact, dat willen we toch niet in de ban hebben?
Ik zou het inderdaad fijn vinden als kerels met hun poten van mijn lijf af blijven. Vrouwen doen dat ook niet, waarom kerels dan wel?
Van de week weer een, de zoon van een buurman die pas overleden is. Wat moeten ze allemaal van me?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik neem aan dat we het er wel over eens zijn dat aan de billen van een minderjarige zitten niet kan. Net als het ongevraagd sturen van plaatjes van je geslacht of het maken van seksistische opmerkingen.
Met elkaar flirten gaat uit van een gelijkwaardige relatie. Daar is in het geval van een afhankelijkheid (zoals bij de voice) geen sprake van.
Sommige dingen hoef je niet af te spreken, dat is van te voren helder. Bijvoorbeeld dat je in een relatie je partner niet slaat, dat hoef je niet van te voren af te spreken.
Alleen zijn er dus altijd mensen die niet in de gaten (willen) hebben dat die grenzen er zijn.

kuklos
Berichten: 9740
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

zeug schreef:
22 jan 2022 13:56
Zou meneer Donald Trump dit ook lezen ?
In tegenstelling tot Joe Biden of Bill Clinton? Waarom haal je die twee niet (ook) aan?

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
22 jan 2022 14:14
Nijogeth schreef:
22 jan 2022 13:43
Dadelijk mag je niet zomaar meer iemand aanraken, bijvoorbeeld het aanraken van de arm (iets wat vrouwen nogal vaak doen tijdens het flirten). Juist de basis van het flirten is licht lichamelijk contact, dat willen we toch niet in de ban hebben?
Ik zou het inderdaad fijn vinden als kerels met hun poten van mijn lijf af blijven. Vrouwen doen dat ook niet, waarom kerels dan wel?
Van de week weer een, de zoon van een buurman die pas overleden is. Wat moeten ze allemaal van me?
Tja, jij hebt zulke grenzen. Ik maak dus dingen mee waar jij de grens allang hebt getrokken en waar ik dan geen problemen mee heb. Iemand die dronken een arm om je heen slaat aan de bar, het zal wel, geen problemen mee. Een vrouw die haar hand over je borst doet, in de zij prikt, ik heb daar ook geen problemen. Een ander wel, dat mag.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
22 jan 2022 14:44
witte angora schreef:
22 jan 2022 14:14
Nijogeth schreef:
22 jan 2022 13:43
Dadelijk mag je niet zomaar meer iemand aanraken, bijvoorbeeld het aanraken van de arm (iets wat vrouwen nogal vaak doen tijdens het flirten). Juist de basis van het flirten is licht lichamelijk contact, dat willen we toch niet in de ban hebben?
Ik zou het inderdaad fijn vinden als kerels met hun poten van mijn lijf af blijven. Vrouwen doen dat ook niet, waarom kerels dan wel?
Van de week weer een, de zoon van een buurman die pas overleden is. Wat moeten ze allemaal van me?
Tja, jij hebt zulke grenzen. Ik maak dus dingen mee waar jij de grens allang hebt getrokken en waar ik dan geen problemen mee heb. Iemand die dronken een arm om je heen slaat aan de bar,
Die kan van mij... levert een ban op, dus dat schrijf ik maar niet.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, dat is toch prima. Ieder zo zijn grenzen.

Plaats reactie