Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
26 jan 2022 10:46
Dat zal dan het placebo effect wel zijn.
En waarom denk je dat?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bijvoorbeeld hierom.

BUTTON_REPORT Citeer
Bericht door sjohie » 24 jan 2022 16:08

Grappig, bij de controlegroep, die dus een placebo kregen, meldden 1/3e van de mensen bijwerkingen, die in lijn waren met de bekende bijwerkingen bij vaccinatie.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
26 jan 2022 10:47
Lady1234 schreef:
26 jan 2022 10:46
Dat zal dan het placebo effect wel zijn.
En waarom denk je dat?
Het nocebo-effect. Angst voor iets geeft ook klachten.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als ze precies wisten hoe het menselijk lichaam reageren, dan zou ik dat geloven, maar het zo kunnen dat het wel zo is, omdat het afweersysteem dan iets activeer wat deze niet zo moeten activeren.

Maar dat is verder ook niet zo belangrijk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Welja, bewuste misleiding en manipulatie.

Dan maar aangifte doen, want dat is volgens mij strafbaar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
26 jan 2022 17:36
.

Dit zijn natuurlijk geen blunders maar bewuste misleiding van ons als burger en de Tweede Kamer incluis..
Wat zijn het toch manipulators die Ministers van Gezondheid. Eerst de Jonge nu Kuipers.

https://nos.nl/l/2414613
Dat was te verwachten, eenmaal bij die gasten in Den Haag te horen, nemen ze het niet zo nauw meer met de waarheid.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, we weten dat 3G het beste werkt wanneer niemand is gevaccineerd. Maar daar hoor je niemand over.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Er werden ook flink wat vragen daarover in de kamer gesteld.

Op het moment dat mensen te kritisch worden een vragen beginnen te stellen, worden ze vaak in een hoekje gezet en wordt er niet vanaf gesnapt waarom ze gewoon niet alles vertrouwen.
Ik vertrouw de politiek niet, dat vertrouwen hebben ze ook al lang geleden verloren. Maar ook het medische wereldje, zit toch wat anders in elkaar als er gedacht wordt.
Ik heb het voornamelijk gemerkt in mijn zoektocht naar wat ik mankeerde. Er wordt ook flink wat gaslighting gebruikt naar patiënten toe. Onderzoeken die niet correct zijn maar wel voor waarheid aangenomen werden.
Nu ook weer ernstige klachten die sommige patiënten ervaren door vaccinatie, dat het gewoon niet onderzocht wordt. En dat is al een jaar bekend.

Zodra er financiële belangen spelen mogen ze critische vragen gesteld worden.

Vandaag werd er ook weer in de kamer gevraagd over de mensen in het ziekenhuis, die long COVID hebben opgelopen, waarom dat nog steeds niks voor geregeld is.
Hier werd eerder gezegd dat ik klaag, maar is dat wel zo? Ze zijn gewoon traag met alles.
Zo is er ook nog niks bekend over vrijstelling voor qr-code. En dat na 9 maanden. Wat doen ze daar?
Het wordt toch tijd dat de politiek hervormt moet worden, zodat er eens een keer resultaten behaald worden die op niveau liggen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mooi dat er toch weer een daling in de ziekenhuisbezetting is te zien, na alle berichten dat het kantelpunt bereikt is en we nu gaan stijgen qua ziekenhuisbezetting.

Overigens hebben we hier regelmatig Portugal genoemd waar het zo goed gaat. Maar die hebben gemiddeld evenveel besmettingen per dag als ons nu, maar een ziekenhuisbezetting van meer dan 2000 en dat op 10,3 miljoen inwoners waarvan het aantal dat een eerste prik heeft gehad boven de 18 op 101% (ja, officiële cijfers) uitkomt.

Heel lullig gezegd, lijkt me dat toch enigszins het bewijs dat we nodig hebben om minder te hameren op de vaccins en de boosters en meer moeten hameren op lange termijn denken.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
27 jan 2022 18:06
Mooi dat er toch weer een daling in de ziekenhuisbezetting is te zien, na alle berichten dat het kantelpunt bereikt is en we nu gaan stijgen qua ziekenhuisbezetting.

Overigens hebben we hier regelmatig Portugal genoemd waar het zo goed gaat. Maar die hebben gemiddeld evenveel besmettingen per dag als ons nu, maar een ziekenhuisbezetting van meer dan 2000 en dat op 10,3 miljoen inwoners waarvan het aantal dat een eerste prik heeft gehad boven de 18 op 101% (ja, officiële cijfers) uitkomt.

Heel lullig gezegd, lijkt me dat toch enigszins het bewijs dat we nodig hebben om minder te hameren op de vaccins en de boosters en meer moeten hameren op lange termijn denken.
Als het percentage al niet klopt,klopt de rest misschien ook niet?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee hoor, dat zijn gewoon toeristen geweest.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Interessant artikel, misschien wordt het zo ook duidelijk dat voor sommige meer bewegen, riskant of voor sommige zelfs schadelijk kan zijn.

https://www.ad.nl/gezond/te-zwaar-train ... ~a272cded/

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben ook nog niet bezig met sporten sinds mijn booster. Ben na het werken eigenlijk wel helemaal kapot, dan ga ik mijn lichaam niet nog verder uitputten. Met kleine stukjes ga ik mijn grens verleggen, dat werkt eigenlijk altijd het beste met het lichaam. Afvallen moet ook niet te snel, spiermassa kweken doe je ook met geduld, om maar wat voorbeelden te noemen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
27 jan 2022 21:19
Interessant artikel, misschien wordt het zo ook duidelijk dat voor sommige meer bewegen, riskant of voor sommige zelfs schadelijk kan zijn.

https://www.ad.nl/gezond/te-zwaar-train ... ~a272cded/
Niet meer bewegen, maar teveel bewegen naar wat je lichaam op dat moment aankan. Bewegen op zich blijft goed.
“Volgens het Longfonds en de Long Alliantie Nederland zijn veel mensen met long covid geneigd te veel van hun lichaam te vragen. Hun advies is wandelen, fietsen, tuinieren of koken.”

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
27 jan 2022 22:19
Onkruid71 schreef:
27 jan 2022 21:19
Interessant artikel, misschien wordt het zo ook duidelijk dat voor sommige meer bewegen, riskant of voor sommige zelfs schadelijk kan zijn.

https://www.ad.nl/gezond/te-zwaar-train ... ~a272cded/
Niet meer bewegen, maar teveel bewegen naar wat je lichaam op dat moment aankan. Bewegen op zich blijft goed.
“Volgens het Longfonds en de Long Alliantie Nederland zijn veel mensen met long covid geneigd te veel van hun lichaam te vragen. Hun advies is wandelen, fietsen, tuinieren of koken.”
Er is meer aan de hand in long COVID als de longen. Zelfs wandelen of fietsen zou te veel kunnen zijn.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moeten ze dat dus ook niet doen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Maar wat als door zovelen verteld wordt, dat moet je opbouwen? En als je lichaam na een paar dagen aangeeft dat je ineens verschrikkelijk moe wordt en dat houd een week aan een weer wordt door de meeste artsen gezegd wordt, gewoon door gaan?
Dan ga je toch door?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Je hoeft maar één ding te doen en dat is uiterst zorgvuldig met je lichaam omgaan en naar je lichaam luisteren.
Alle dagen voornamelijk in bed liggen is voor geen mens , die herstellende is ,goed .
De spierkracht neemt dan in rap tempo af.
Twee stapjes vóóruit, 1 stapje terug, dan 3 stapjes vóóruit en 1 stapje terug, dan 4 stapjes vóóruit, 2 stapjes terug en zo langzaam opbouwen. Niets forceren , maar wél iedere dag wat doen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
27 jan 2022 22:51
Je hoeft maar één ding te doen en dat is uiterst zorgvuldig met je lichaam omgaan en naar je lichaam luisteren.
Alle dagen voornamelijk in bed liggen is voor geen mens , die herstellende is ,goed .
De spierkracht neemt dan in rap tempo af.
Twee stapjes vóóruit, 1 stapje terug, dan 3 stapjes vóóruit en 1 stapje terug, dan 4 stapjes vóóruit, 2 stapjes terug en zo langzaam opbouwen. Niets forceren , maar wél iedere dag wat doen.
Dat is wat anders als ik zei, als je dat punt tegen komt wat ik zei, dan heb je echt een probleem, dan werken die stapjes tegen. Maar dan nog wordt er gezegd dat je door moet gaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Je moet toch wat? Alle dagen op bed liggen , is dat dan het enige nog?🤔

Gesloten