Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
27 mar 2022 00:09
Woning is nog nooit gebruikt? Waar baseert u dat op?
....de topic titel

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Techneut71 »

16again schreef:
27 mar 2022 09:49
Lady1234 schreef:
27 mar 2022 00:09
Woning is nog nooit gebruikt? Waar baseert u dat op?
....de topic titel
opgeleverd met groene muren? Dat lijkt me stug...

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Vreemd dat je aan de ene kant veel verhalen hoort van huurders die hun borg niet terugkrijgen omdat een huis zo als hier wordt achtergelaten terwijl je hier dan denkt, mwa toch niet zo netjes opgeleverd aan de nieuwe huurder. Ik zou als ik TS was in contact treden met de woningbouw om een en ander netjes te krijgen maar ook zeker goede foto's maken van de staat van het huis. Zodat je straks geen gezeur krijgt als je er zelf uitgaat
Laatst gewijzigd door Kokka1 op 27 mar 2022 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
27 mar 2022 09:49
Lady1234 schreef:
27 mar 2022 00:09
Woning is nog nooit gebruikt? Waar baseert u dat op?
....de topic titel
De topictitel is wat misleidend. Voor TS is het een nieuwe huurwoning, maar de woning is niet nieuw :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door kweenie »

Lowieze schreef:
27 mar 2022 09:25
Ik snap soms ook niet waarom de ene woning hier, van de woningstichting, helemaal opgeknapt en behangklaar opgeleverd wordt en de andere niet.
Dat hangt naar het af van hoe de planning voor renovatie/opknappen van de woningen is. Waarschijnlijk heeft de woningbouwvereniging een planning waarin geldt dat als een woning vrij komt, die woning wordt opgeknapt als hij meer dan x-jaar geleden voor het laatst opgeknapt is. Belangrijkste is of de woning goed bruikbaar is of niet. En daar ligt ook de prioriteit voor de verhuurder.

Zaken als scheurtjes in de voegen zijn bijvoorbeeld niet zo dramatisch dat daar meteen iets aan gedaan moet worden. Vind je het zelf vervelend, dan kun je er zelf wat aan doen. Anders jaar je het gewoon zitten tot de verhuurder na x-jaar de boel komt renoveren. Huur je een woning voor 2000 per maand, dan kun je uiteraard wel een wat hoger afwerkingsniveau verwachten. Maar bij sociale huur ligt daar (gelukkig) de prioriteit niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door grun »

Lowieze schreef:
27 mar 2022 09:25
Ik snap soms ook niet waarom de ene woning hier, van de woningstichting, helemaal opgeknapt en behangklaar opgeleverd wordt en de andere niet.
[...]
Een achterbuurvrouw is laatst overleden, het huis is helemaal opgeknapt, nieuwe keuken, douche en toilet, helemaal gestript en opnieuw gestuct en geschilderd. De nieuwe huurders konden er zo in.
Een wbv doet dergelijke renovaties en/of vervanging bij voorkeur tussen twee huurders in, omdat het ingrijpende en langdurige klussen zijn, vermoed ik. Bij een zittende huurder wordt het moeilijk omdat die dan tijdelijk geen gebruik kan maken van de voorzieningen. Misschien dat die achterbuurvrouw er al heel lang woonde?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door marnix »

Misschien is de vorige bewoner overleden, en kon de WBV dus weinig eisen stellen aan diegene om het huis weer wat toonbaar te maken,
klinkt raar maar heb dat wel meegemaakt in De Bilt.
Dan doen ze het hoognodige en de verse bewoner kan aan het werk,
daarbij zit de WBV in een luxepositie, voor u tien anderen.
Yss, "Bij het betreden van m’n appartement viel toch ook dat vele dingen onder de maat waren."
Had u de woning niet gezien voor u tekende?

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Lowieze »

grun schreef:
27 mar 2022 10:15

Een wbv doet dergelijke renovaties en/of vervanging bij voorkeur tussen twee huurders in, omdat het ingrijpende en langdurige klussen zijn, vermoed ik. Bij een zittende huurder wordt het moeilijk omdat die dan tijdelijk geen gebruik kan maken van de voorzieningen. Misschien dat die achterbuurvrouw er al heel lang woonde?
De woningstichting doet juist renovaties liever per blok, omdat dat dat voor hen veel goedkoper is.
Het klopt dat de achterbuurvrouw er al lang woonde, maar in die jaren zijn er veel renovaties gedaan. Ook mijn buren aan de andere kant van mij woonden er al jaren, dus ik zie het verschil niet zo.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Nevyn »

Bob de bouwer zal niet blij zijn maar het ziet er verder netjes uit .
Vaak kan er na aanvaarding nog wel wat geregeld worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nevyn schreef:
27 mar 2022 12:25
Bob de bouwer zal niet blij zijn maar het ziet er verder netjes uit .
Vaak kan er na aanvaarding nog wel wat geregeld worden.
Het ziet er verder netjes uit? Ik vind het er ronduit smerig en armoedig uit zien. Ook niet in overeenstemming met wat ik lees op hun site:

Staat van de woning

Ymere levert iedere woning op met basiskwaliteit: schoon, heel en veilig. Houd er rekening mee dat u zelf ook nog het een en ander moet doen om de woning naar uw smaak te maken.

Wat moet u zelf doen?

Eventueel het leggen van vloeren/ondervloeren, schilderen/behangen van de muren en plafonds.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door rvjapio »

Blijkbaar bent u helemaal niks gewend. Volgens mij zit de ondermaatsheid in u zelf. Die muur is gewoon gesausd met met witverf en zaagsel erdoor. IK had zo twee kamers in mijn huis helemaal zelf gedaan. Het is dus een schildermethode die iedereen kan toepassen. Stuccen is voor gladde muren. Dat zult u toch echt zelf moeten doen. Een paar liter witsel en het groen is weg. En die paar spleetjes en wat u nog meer heeft gevonden? Geniet van uw nieuwe huis!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door kweenie »

ZeerPrivé schreef:
27 mar 2022 12:39
Nevyn schreef:
27 mar 2022 12:25
Bob de bouwer zal niet blij zijn maar het ziet er verder netjes uit .
Vaak kan er na aanvaarding nog wel wat geregeld worden.
Het ziet er verder netjes uit? Ik vind het er ronduit smerig en armoedig uit zien. Ook niet in overeenstemming met wat ik lees op hun site:
Op die paar fotootjes zie ik eerlijk gezegd weinig dat niet 'schoon, heel en veilig' is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door scontra »

Ysssvrolijk schreef:
26 mar 2022 15:14
. Nu heb ik maandag een gesprek met Ymere hierover maar wil me goed voorbereiden. Wat zijn mijn rechten?

https://i.postimg.cc/DfBZk6DW/FCDFF991- ... 7-BB78.jpg
U heeft morgen een gesprek met Ymere en "wat mag u verwachten" ?

Maak een gebrekenlijst(je) (op volgorde zoals u met Ymere door de woning gaat) met daarop de zaken waarover u de mening bent toegedaan dat deze herstel/gerepareerd zouden moeten worden, u kunt dan niets vergeten te melden.
Onderwerp ook het hang en sluitwerk even aan een controle (de cilinders van de buitensloten zou ik sowieso vervangen, want je weet immers nooit waar een sleutel is achtergebleven).
Maak eventueel foto's van de gebreken.
Ga vervolgens op een vriendelijke wijze het gesprek aan (zoiets met stroop'' weet u wel) en bespreek punt voor punt uw gebrekenlijst(je).
Ga er alvast vanuit dat niet al uw wensen zullen worden gehonoreerd, maar niet gevraagd is ... .......... !

"LET OP", u zult de woning t.z.t. weer moeten opleveren zoals u die heeft aangenomen. :wink: :oops:

gastonf
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2009 12:32

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door gastonf »

Persoonlijk zou ik alles fotografisch vastleggen, mocht Ymere in de toekomst eisen datje het een in originele staat moet terug brengen heb je in ieder geval bewijs van hoe je het destijds in ontvangst heb genomen en dat je niet meewerkt aan Ymere "verbeteringen"
Elke vastgoed ondernemer legt tegenwoordig het eea vast op foto om zichzelf in te dekken. Ik zou met alle foto's met alle gebreken Ymere even om de oren slaan, zij moeten wel de kans krjjgen om het eea te herstellen. Zo niet dan valt jou later niets te verwijten!

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kweenie schreef:
27 mar 2022 13:30
ZeerPrivé schreef:
27 mar 2022 12:39
Nevyn schreef:
27 mar 2022 12:25
Bob de bouwer zal niet blij zijn maar het ziet er verder netjes uit .
Vaak kan er na aanvaarding nog wel wat geregeld worden.
Het ziet er verder netjes uit? Ik vind het er ronduit smerig en armoedig uit zien. Ook niet in overeenstemming met wat ik lees op hun site:
Op die paar fotootjes zie ik eerlijk gezegd weinig dat niet 'schoon, heel en veilig' is.
Heb je de foto's wel uitvergroot? Kliederwerk wat gesauste muren betreft, smerige, vieze voegen, roestige c.v., lelijke leidingen in het zicht enz. Of we hebben een andere invulling v.w.b. schoon en heel. Zo heeft geen woning van mij er ooit uitgezien en zo heb ik dus ook nooit een woning achtergelaten.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door marnix »

rvjapio schreef:
27 mar 2022 13:08
Blijkbaar bent u helemaal niks gewend. Volgens mij zit de ondermaatsheid in u zelf. Die muur is gewoon gesausd met met witverf en zaagsel erdoor. IK had zo twee kamers in mijn huis helemaal zelf gedaan. Het is dus een schildermethode die iedereen kan toepassen. Stuccen is voor gladde muren. Dat zult u toch echt zelf moeten doen. Een paar liter witsel en het groen is weg. En die paar spleetjes en wat u nog meer heeft gevonden? Geniet van uw nieuwe huis!
Heeft u bij geval deze woning recentelijk achtergelaten?

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Mijn dochter kreeg de sleutel van haar vrije-sector woning, het had drie maande leeg gestaan maar er was niets gedaan. Oude huurder moest opleveren zonder vloerbedekking en het behang moest van de muren af. So far so good, de 100.000 gaatjes in de muren geplamuurd en de muren geverfd. Maar: een gat in de woonkamerdeur (deurkruk van de wc-deur erdoorheen); deurtjes van de bruynzeelkeuken hinger er half uit, tegels gebarsten in keuken en douche ... inmiddels nieuwe keuken gekregen en de meeste dingen zijn gefixt maar dat gaf natuurlijk overlast terwijl ze er al in woonden. Vergeet niet een foto van de beginstand van de gas- en electra-meters (en water) goed te bewaren !

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Maak netjes melding van de dingen die je hebt gevonden, en vraag beleefd of ze er iets mee kunnen.
Op zich niet veel schokkends zo te zien, maar ik zou het zeker even aankaarten.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Briks »

Jeee!! Wat een geneuzel over zulke kleinigheden. Ik zou graag willen ruilen, helaas verkeerde plaats maar toch..
Mijn woning werd opgeleverd met alleen een sausje bg verdieping (merendeel op de vloer) daarna op sommige muren als kladpapier gebruikt (berekening op gekladderd) vieze handen/vingers op de witte verf. Boven hebben ze totaal niets!! gedaan, alleen de betonbekisting er van afgehaald. Dus ruwe betonmuren. Kale lelijke afgescheurde behang muren, overal en vooral boven niet gladgestreken betonvloer. Zelfs behoorlijk grote betonklodders op de vloeren. Rest betonafval deze x niet in wc gedumd maar in de achtertuin. Huis is door vorige bewoners volledig gestript. (Echt mega kaal opgeleverd dus, wat normaal is)
Niets afgewerkt en netjes gemaakt door de hele woning. Dunne wanden (buren) amateurische scheidingswanden vol kieren ed. Enkelglas, huis 40% geïsoleerd. En nog veel meer ellende zoals mega tocht.
Ik heb deze veel te kleine woning geaccepteerd omdat ik na 15 dichter bij mijn fam wilde wonen en een achtertuin had, ik moest wat.. na tig jaar wachten.
Wees blij dat u ondanks de kleine dingen een gepaste woning hebt. Ik sta al jaren ingeschreven en via vele ruilsite's om een fijnere passende woning. Nog steeds.
Tegenwoordig en zie het op tv en op ruilsite's willen ze bijna allemaal een instapklare woning en tuin, handen uit de mouwen steken zijn ze te beroerd voor geworden. Deze verhuurder steekt geen geld in onze woningen, mega gierig (anders waar ik gewoond heb in een mega A geïsoleerde woning). Dus elke dag met verdriet, maar ben iig een eind dichter bij mijn fam. Ooit... zal ik een huisje krijgen die naar mij zin is en dat ik die dan miss moet opknappen, nou met liefde dan. Deze woning is het mij niet waard, wil hier toch zsm weg.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Nieuwe sociale huurwoning wordt ondermaats opgeleverd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

woning moet in ieder geval gebruiksklaar zijn en dat is deze woning zeker niet, voegwerk moet in orde zijn net als de electrische installatie anders kun je de woning gewoon niet gebruiken zonder schade aan te richten.

documenteer alles goed, als u gesprek heeft gehad vraag om e-mail en bevestig dit gesprek per e-mail naar de medewerker, als deze dan niet meer reageert of anderszins heeft u in ieder geval bewijs van wat er besproken is en wat er wel of niet gedaan gaat worden!

Gesloten