Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Esther Risseeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2022 18:03

Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door Esther Risseeuw »

Op dinsdag 27 maart heeft Enexis met graafwerkzaamheden bij mij in de straat de glasvezelkabel van KPN beschadigd, sindsdien heb ik geen internet meer.

Omdat Enexis dit voorval bij mij aan de deur heeft gemeld, ben ik er op dat moment ook vanuit gegaan dat ze het ook zelf weer in orde zouden brengen. Dat is helaas niet gelukt.

De volgende dag heb ik de storing ook gemeld bij mijn eigen provider, Budget-alles-in-een. Omdat ik niets vernam ben ik zelf rond gaan bellen om te vernemen dat het doorgegeven moest worden aan KPN, en dan weer aan KPN netwerk etc. En die hebben weer onderaannemers die de glasvezel aanleggen en onderhouden.
Al met al word ik inmiddels al bijna 1,5 maand van het kastje naar de muur gestuurd.

Omdat Budget-alles-in-een weinig tot niets van zich liet horen en het netwerk toch van KPN was, ben ik per 22 april jl. overgestapt naar KPN. Op 22 april zouden ze me aansluiten, wat dus niet is gelukt.

Voor uw informatie: Ik heb inmiddels 53 telefoongesprekken gevoerd met meer dan 7 uur aan de telefoon doorgebracht.
Ik heb 4 x een afspraak gemaakt waarvoor ik een paar uur tot een halve dag thuis moest blijven, omdat er een monteur zou komen die het probleem op zou lossen. Deze kwam of niet of te laat en kon het niet oplossen.
Inmiddels is al een paar keer vastgesteld dat de schade niet bij mij binnen zit maar volgens meting in de gemeentegrond vlak voor mijn huis.

Maandag 2 mei ben ik gebeld door onderaannemer Future Fiber in Enschede om wederom een afspraak te maken om een monteur langs te sturen.
We hebben geen afspraak kunnen maken om de volgende redenen:
1. Future Fiber maakt geen afspraak als ik niet thuis ben.
2. Ik ben eigen ondernemer en als ik niet werk heb ik geen inkomen. Daarom kwamen we bij de eerste vrije dag uit op dinsdag 24 mei. Dat vond ik erg laat.
3. Het alternatief is dat ik op korte termijn wel vrij neem, maar dat gaat me een hoop geld kosten. En gezien de bovenstaande geschiedenis ben ik er niet eens van overtuigd dat het probleem dan ook is opgelost.

Ik zou heel graag weer internet willen en heb dit voorgelegd aan KPN waarbij ik vraag om een oplossing en krijg als antwoord dat de schademelding is ingetrokken en ik opnieuw moet aanmelden bij de provider. Wat ik heb gedaan en ik wordt weer naar KPN Netwerk doorverwezen.

Inmiddels heb ik de klacht ook bij Enexis neergelegd, omdat zij mijns inziens verantwoordelijk zijn voor de schade, maar tot op heden heb ik daar niets van gehoord.

Ik ben inmiddels radeloos en machteloos

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door Cro »

Van Enexis zou ik niet veel verwachten qua reparatie, zij mogen niet eens aan die kabel komen voor reparatie, dat mag alleen KPN of een door KPN aangestuurde 3de partij als het inderdaad een eigen vezel van KPN is.

Ik snap ook niet echt waarom je zou overstappen van budget naar KPN, wanneer de betreffende vezel defect is, een overstap gaat dat niet oplossen. Het gaat beide over dezelfde kabel. Had je door de overstap direct weer Internet willen hebben, dan zou je Ziggo of iets in die strekking moeten overwegen, die leveren namelijk over een andere kabel.

Ook kan budget hier niet veel aan doen, zij zullen mogelijk jouw abonnements kosten moeten vergoeden voor de betreffende periode dat je zonder verbinding zit, maar ook zij kunnen deze kabel niet repareren.

Dit zal echt door KPN of een KPN onderaannemer gedaan moeten worden, ik verwacht dat dit mogelijk de genoemde partij Future Fiber is, dit is een aannemer in glasvezeltechniek. Ik zou, wanneer je op korte termijn weer een werkende vezel wil, toch de afspraak met deze partij inplannen. Iets anders gaat dit probleem waarschijnlijk niet oplossen als de vezel inderdaad beschadigd is tussen jouw woning en de pop.

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

De onderaannemer van KPN zal alleen in opdracht van KPN de reparatie uitvoeren. Nu is KPN een logge organisatie en niet een van de snelsten en zit je klem. Dit soort zaken zijn slecht geregeld.

Focus 2008
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2018 16:26

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door Focus 2008 »

Enexis heeft de kabel beschadigt en moet het probleem ook oplossen en NIET U, tevens u kunt enexis ook aansprakelijk stellen voor nalatigheid en voor de vervolgschade, dus contact opnemen met de uitvoering van enexis die de schade heeft veroorzaakt.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door piet44m »

de wetgever zou de veroorzaker een herstelplicht moeten opleggen .het is schering en inslag met dat gegraaf . ook met andere leidingen.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door piet44m »

Esther Risseeuw schreef:
06 mei 2022 18:07
Op dinsdag 27 maart heeft Enexis met graafwerkzaamheden bij mij in de straat de glasvezelkabel van KPN beschadigd,
\
\
\

\je kan met goedwillende buur misschien overleggen om tijdelijk een netwerkkabel bij hun aan de modem the haken. Als er een is vlakbij met kpn.bijv

criticus2
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door criticus2 »

Focus 2008 schreef:
08 mei 2022 12:34
Enexis heeft de kabel beschadigt en moet het probleem ook oplossen en NIET U, tevens u kunt enexis ook aansprakelijk stellen voor nalatigheid en voor de vervolgschade, dus contact opnemen met de uitvoering van enexis die de schade heeft veroorzaakt.
dus scherpe aangetekende brief sturen met beschrijving van het probleem, de tot nu toe genomen acties van uw kant, een opsomming van uw tijd en daarmee schade tot nu toe (inkomstenderving, kosten abonnement , telefoon etc), een termijn stellen voor herstel met aansprakelijkstelling voor de schade tot nu toe en toekomstige schade erbij. Ik zou dit wel doen samen met uw rechtsbijstandsverzekering en het wellicht zelfs door hen laten sturen, maakt wat meer indruk.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

KPN-privider heeft niets te maken met KPN-netwerk, deze provider staat net zo ver van KPN-netwerk af als Budget-alles-in-een (en daarom kunnen zij ook geen snelle actie tot stand brengen). Herhaaldelijk bellen kan effect hebben als ze het zat zijn om u te woord te staan, maar het levert u nog meer ergernis op.... Geduld hebben en boeken gaan lezen is het enige wat kan helpen/

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door 16again »

HandigeHarrie schreef:
08 mei 2022 16:56
KPN-privider heeft niets te maken met KPN-netwerk, deze provider staat net zo ver van KPN-netwerk af als Budget-alles-in-een (en daarom kunnen zij ook geen snelle actie tot stand brengen). ... Geduld hebben en boeken gaan lezen is het enige wat kan helpen/
Je hebt gewoon recht op een werkende verbinding. Als zo'n storing 6 weken duurt, behoort gewoon als alternatief een tijdelijke oplossing mbv 4G geboden te worden.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toen ik bij KPN een week ofwat een probleem had, kreeg ik een dongel in bruikleen met onbeperkt internet ook om te streamen.

pietbrusse
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2018 13:17

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door pietbrusse »

Esther zie mijn prive bericht, kan je antwoorden aub.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Overstappen naar een andere provider heeft geen nut. KPN moet als netwerkbeheerder de netwerk onderhouden voor alle providers.

Je hebt recht op herstel van internet en een schadevergoeding www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... jn-rechten.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies.

Len123
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel

Ongelezen bericht door Len123 »

Beste,

Eigen ondernemer en dan zonder internet zitten, dat kan natuurlijk niet.
Ik heb zelf hetzelfde gehad, ook een eigen zaak en opeens geen Internet meer.
Ik heb gelijk de firma die de kabel door had gestoken aansprakelijk gesteld.
Ook opgegeven wat de schade per uur zou zijn.
Toen alles weer was opgelost heb ik ze een nota gestuurd en die is keurig betaald.
Bij mij wat het gelukkig binnen 1 dag opgelost.
Dus ik hoop dat u een naam heeft van de medewerker van Enexis die dit heeft gemeld en dus nu ook gelijk Enexis aansprakelijk stellen, per email (als dat mogelijk is, wellicht via de mobiele telefoon (of een familielid/kennis) EN per aangetekend schrijven!
Succes!!

Plaats reactie