Bizar slechte service Stella

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Marg1503
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2022 10:21

Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door Marg1503 »

In de 2e helft van maart heb ik per email contact gezocht met Stella. Vanaf begin vind ik mijn fiets( a.s. aug. 3 jaar) niet fijn fietsen. Ik dacht dat het wiebelen aan mij lag. Toch in de loop vd maanden gebeld en dit verteld. 2x reperatie aan huis, nieuwe band en spaken vastgezet. Tot vervelends toe banden oppompen. In maart was ik het zat en vroeg in de email of ik mijn fiets kon inruilen voor een andere 2e hands met dichte beurs. Dag erna terug gebeld dat dat niet kon(domme vraag ook) maar er zou een verkoper contact met mij opnemen om langs te komen met een paar fietsen. Het bleef stil, 3 mails erachter aan maar geen gehoor. Op 13 april een whatsapp gestuurd en daar kreeg ik de dag erop een telefoontje met excuses. Jongeman aan de telefoon raadde me aan naar de winkel te gaan en heeft voor mij afspraak gemaakt. Hij kwam met de 2e paasdag 13.00 uur en hij zou een bericht sturen naar de winkel.

Op naar de winkel, mijn afspraak stond genoteerd maar men wist niets van de reden waarom ik kwam. Of ik maar die dag erop terug wilde komen want tja bij het hoofdkantoor(HK) wisten ze van niets. Verkoper heeft fotos gemaakt van de fiets. Ik was fietsend gekomen en dat wilde ik niet nog een keer. Volgende dag met auto naar de winkel. Daar werd ik met open armen ontvangen(not) Verkoper wist van niks en HK heeft ook niets gemeld. Verkoper was behoorlijk aan het blazen naar mij, hoe had ik het in mijn hoofd gehaald om op 2e paasdag te komen, Waar haalde ik het idee vandaan dat ik wel zou kunnen ruilen met andere 2e hands, Toen ik naar de sale fietsen wees was dat blijkbaar ook nogal belachelijk,. Daarnaast en daar begon hij mee viel hij me aan dat ik niet eerder gekomen was. (misschien een punt) Het was een onaangenaam gesprek en verkoper wilde mijn fiets zien, die fotos waren nergens. Fiets gehaald en verkoper zou een paar keer de banden controleren en op de fiets fietsen, want hij kon wel even voelen wat er aan de hand was. Toen ik vroeg wanneer hij mij zou bellen, zei meneer u wordt gebeld.

Omdat het gedrag van de verkoper beneden peil was, klacht ingediend. Paar dagen later gemiste oproep van Stella en mail dat ze gebeld hadden en niet nog eens belde (goeie serve toch) Gebeld maar mw. was er niet, zou terug gebeld worden maar einde dag zelf maar weer gebeld. De mw aan de telefoon belde collega maar ze was duidelijk afgescheept door collega en mocht mij een gratis onderhoudsbeurt aanbieden??? Hoezo mijn fiets stond(staat) in de winkel en dat was in de beginne mijn vraag niet. Ze belde de winkel en verkoper had niets met fiets gedaan. geen tijd. Opnieuw klacht ingediend en ook bij de klachtencompas een klacht ingediend, Reactie daar binnen 16 uur wordt u terug gebeld. Niet dus. via de app weer contact gezocht en daar werd me doodleuk verteld dat ze gebeld hadden. Dat is echt lulkoek...tegenwoordig zie je dat als je iets mist.

Enniewee... nog paar apps eroverheen dat ik contact wil..... maar tot op dit moment helemaal niets.....inmiddels staat mijn fiets daar wel al een aantal weken... Ik vind het zo'n ballen bedrijf... en als ik niet heel snel antwoord krijg zoek ik de media op...

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Beste antwoord
Gekozen door Marg1503

Re: Bizar slechte service Stella

door J. Deltoer » 08 mei 2022 10:54

Heeft u ook nog praktische adviezen voor Marg1503?
NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Marg1503 schreef:
07 mei 2022 20:07
... en als ik niet heel snel antwoord krijg zoek ik de media op...
U heeft van te voren niet gekeken naar de klachten van Stella? Dreigen met de media heeft geen nut, ze hebben immers al jaren een slechte naam. Stella is zo'n beetje vergelijkbaar met Seats&Sofa, ticketdoorverkoopbureau's, malafide slotenmakers/rioolontstoppers en dropshippers. Iedereen klaagt er over, en toch blijven mensen kopen.

De consument heeft de macht. Dus als je de keuze hebt tussen een fiets kopen bij de plaatselijke fietsenmaker waar je zo naar binnen kan bij vragen of problemen en voor een fiets van een schreeuwerig bedrijf, waar het stikt van de klachten en er nagenoeg geen fietsenmaker te vinden is die deze fiets wilt inruilen of onderhouden, waarom dan voor die tweede optie kiezen?

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heeft u ook nog praktische adviezen voor Marg1503?

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door Nevyn »

NeoDutchio schreef:
08 mei 2022 10:29
Marg1503 schreef:
07 mei 2022 20:07
... en als ik niet heel snel antwoord krijg zoek ik de media op...
U heeft van te voren niet gekeken naar de klachten van Stella? Dreigen met de media heeft geen nut, ze hebben immers al jaren een slechte naam. Stella is zo'n beetje vergelijkbaar met Seats&Sofa, ticketdoorverkoopbureau's, malafide slotenmakers/rioolontstoppers en dropshippers. Iedereen klaagt er over, en toch blijven mensen kopen.

NeoDutchio, wat een dood doener.
Stella heeft niet meer of minder klachten dan welke internet E bike verkoper dan ook en als ik kijk naar hoeveel fietsen ze verkopen , komen ze er nog goed uit.
En Stella of zelfs Seats en Sofa te vergelijken met ticketdoorverkoopbureau's, malafide slotenmakers/rioolontstoppers en dropshippers. vind ik voor u een zeer slechte zet.
Ben het niet altijd met u eens maar had wat dit betreft beter verwacht.
Misschien toch eens niet overal uw mening over willen geven.

Mijn advies aan TS, verkoop de fiets op Marktplaats en koop bijvoorbeeld een mooie Giant Entour bij de fietsenmaker op de hoek.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nevyn schreef:
08 mei 2022 13:55
NeoDutchio, wat een dood doener.
Stella heeft niet meer of minder klachten dan welke internet E bike verkoper dan ook en als ik kijk naar hoeveel fietsen ze verkopen , komen ze er nog goed uit.
En Stella of zelfs Seats en Sofa te vergelijken met ticketdoorverkoopbureau's, malafide slotenmakers/rioolontstoppers en dropshippers. vind ik voor u een zeer slechte zet.
Ben het niet altijd met u eens maar had wat dit betreft beter verwacht.
Misschien toch eens niet overal uw mening over willen geven.

Mijn advies aan TS, verkoop de fiets op Marktplaats en koop bijvoorbeeld een mooie Giant Entour bij de fietsenmaker op de hoek.
Als Stella zo goed zou zijn, waarom dan verkopen op Marktplaats? Of zou dat iets te maken kunnen hebben met dat fietsenmakers ze niet willen inruilen? En waarom zouden fietsenmakers dat niet willen?
Wat dat betreft zitten we schijnbaar op 1 lijn, echter anders omschreven.
Ik vergelijk overigens Stella en Seats&Sofa niet met de rest, ik geef aan dat ze onder hetzelfde kopje vallen. Iedereen klaagt er over, maar ze verkopen nog altijd.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Stella schijnt goed uit een test van de consumentenbond gekomen te zijn .... waarschijnlijk beoordelen ze de service niet bij deze test. Mijn idee is ook om alleen bij echte fietsenwinkels te kopen.

Tommd
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2011 12:23

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door Tommd »

Ik sta versteld van de idiote reacties hierboven op een serieuze klacht van Marg1503. Waarom zou de man een andere fiets moeten kopen of afstand moeten doen van zijn consumenten rechten??
Als consument ben je wel degelijk goed beschermd; mijn advies hebt u uw belletjes en mailtjes goed gedocumenteerd? Stuur daarna een aangetekende brief naar Stella met redelijke een termijn van 14 dagen waarin u uw klachten wilt opgelost zien. Geef in de brief aan dat u bij geen actie of oplossing de koop zult gaan ontbinden.
U kunt hulp krijgen bij een juridisch loket of rechtsbijstandsverzekering. U zult dan eventueel naar de kantonrechter moeten maar kan eventueel zelf uw verweer voeren..

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tommd schreef:
08 mei 2022 17:20
Ik sta versteld van de idiote reacties hierboven op een serieuze klacht van Marg1503. Waarom zou de man een andere fiets moeten kopen of afstand moeten doen van zijn consumenten rechten??
Er worden adviezen gegeven, geen verplichtingen opgelegd.
Natuurlijk heeft een consument rechten, maar wat kost het om je recht te halen? Stella heeft een goed verkoopapparaat en weet in welke bochten ze zich kunnen wringen om nog net te doen wat wettelijk zou mogen maar verre van klantvriendelijk is.
Dan komt de volgende vraag, welk recht wil TS claimen? De fiets wiebelt. Dat kan vele oorzaken hebben, en niet elke oorzaak is te linken aan Stella. Dus om je recht te gaan halen zal je ook eerst recht moeten hebben. Een slechte (lees geen) communicatie intern bij Stella en het gedrag van een verkoper is geen reden om een jurist in te schakelen.

Stap 1 dus het achterhalen van het probleem. Ligt het aan de fiets, ligt het aan de onderdelen, hoort het bij de fiets of ligt het wellicht aan de bereider. TS reageert buiten de 6 maanden, dus TS zal eerst moeten aantonen dat het een gebrek betreft.
En waarom (dus niet moet) je een andere fiets kan (dus niet moet) kopen, is omdat het gevecht met Stella het niet waard hoeft te zijn, Stella fietsen met goedkopere en oudere onderdelen gemaakt worden en de aftersales totaal niet vergelijkbaar is met een fietsenmaker in de buurt.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door WZZ »

Ligt het aan de fiets of aan de bereider? Dus de fiets of de maker van de fiets. In beide gevallen kom je uit bij Stella.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WZZ schreef:
08 mei 2022 18:44
Ligt het aan de fiets of aan de bereider? Dus de fiets of de maker van de fiets. In beide gevallen kom je uit bij Stella.
Ach ja, een foutje is zo gemaakt. Ook al snapt men in het algemeen wel wat mijn bedoeling was. Berijder, diegene die op de fiets rijd.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door Nevyn »

Of het wiebelen aan de berijder ligt is makkelijk te controleren door een fietstocht op een andere fiets te maken.
Als het op deze andere fiets ook het geval is, is niet een bezoek naar Stella maar naar de huisarts aan te bevelen.
Mocht dit niet het geval op een andere fiets zijn, kan je dit meenemen naar Stella.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nevyn schreef:
08 mei 2022 18:57
Of het wiebelen aan de berijder ligt is makkelijk te controleren door een fietstocht op een andere fiets te maken.
Als het op deze andere fiets ook het geval is, is niet een bezoek naar Stella maar naar de huisarts aan te bevelen.
Mocht dit niet het geval op een andere fiets zijn, kan je dit meenemen naar Stella.
De ene fiets is de andere niet. Sinds een tijdje heb ik ook een e-bike. Ik ben een ATB gewend met wat bredere banden en heb nu een e-bike met hele smalle banden. Van een lagere fiets waar ik meer over het stuur lig zit ik nu rechtop een hogere fiets. Zou ik nu weer op een andere fiets gaan rijden zal dat ook stabieler aanvoelen. En toch ligt het niet aan problemen met de fiets dat het vreemd aanvoelt en ook hoef ik niet naar de huisarts.
Ook de plaats van de motor kan van invloed zijn. Een fiets met voorwielmotor fietst anders dan eentje met middenmotor.

kraanjan
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2020 13:41

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door kraanjan »

Na 3 jaar een reactie dat de fiets niet bevalt is wel erg laat. Was het de goedkoopste fiets ?
Ik rij al 6 jaar op een "STELLA " fiets. De eerste fiets heb ik na 3 jaar ingeruild vanwege dat ik deze te zwaar vond.
De tweede fiets een "VICENZA met midden motor lichter in gewicht bevalt heel goed en met een zeer goede service . Ingeruild met een goede prijs voor de oude ( was een MODENA goede fiets met zeer goede service aan huis ) . Al met al een zeer tevreden klant van " STELLA " mag ook gezegd worden.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ben na een ervaring met Amslod, een zeer groot voorstander van de fietsen maker op de hoek.
Voor de prijs hoef je niet naar de internet verkopers, ook de bekende merken hebben goede e bikes met middenmoter tegen concurrerende prijzen. De internet verkopers hebben op zich geen slechte producten en ze verkopen zoveel dat in verhouding de klachten ook meer lijken.
Maar wat mij tegen staat is de aftersales bij zulke bedrijven. Gaat het mis dan loop je niet snel even naar de hoek.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
08 mei 2022 21:30
Al meer dan vijftig jaar heb ik nog steeds mijn eerste benenwagen. Twee maal schade opgelopen, maar dat werd deskundig gerepareerd.
Weinig onderhoud en nog nooit gestolen.
:lol: :mrgreen: :lol:

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
09 mei 2022 09:21
breien schreef:
08 mei 2022 21:30
Al meer dan vijftig jaar heb ik nog steeds mijn eerste benenwagen. Twee maal schade opgelopen, maar dat werd deskundig gerepareerd.
Weinig onderhoud en nog nooit gestolen.
:lol: :mrgreen: :lol:
Enige nadeel is dat de accu zo snel ( en steeds sneller) leeg is. Zou dat misschien de reden zijn dat niemand m steelt? Vanaf 10km en verder is deze zo goed als nutteloos en onbruikbaar,

Marg1503
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2022 10:21

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door Marg1503 »

Dank voor jullie antwoorden, ik leer elke keer wat bij. ;-)
Naar de huisarts hoef ik niet, dat zit wel goed.
Dat ik laat ben met melden klopt gedeeltelijk... en dreigen met de media is gewoon een noodoplossing.
Ik wil gewoon een betrouwbare fiets en heb niet meer het geld om een nieuwe te kopen of in te ruilen bij Stella en dat wil ik ook helemaal niet. Niet bij Stella dus.
Misschien verkoop via marktplaats maar daar heb ik mijn twijfels over.
Na al die negatieve verhalen ook buiten deze site om heb ik een hard hoofd in de afloop.
Als er een volgende fiets komt dan inderdaad bij de fietsenboer om de hoek.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door scontra »

Marg1503 schreef:
07 mei 2022 20:07
In de 2e helft van maart heb ik per email contact gezocht met Stella. Vanaf begin vind ik mijn fiets( a.s. aug. 3 jaar) niet fijn fietsen. Ik dacht dat het wiebelen aan mij lag.
De fiets zal waarschijnlijk een verende voorvork en een verende zadelpen hebben.
Een mogelijkheid waardoor de fiets als wiebelig kan worden aangevoeld kan liggen aan de te slappe afstelling van de vering van de voorvork en/of de te slappe afstelling van de zadelpen vering.
Zet beide onderdelen eens zo strak als mogelijk, zet de bandenspanning een 1/2 bar hoger dan voorgeschreven en ga eens na of het zadel wel op de juiste hoogte is afgesteld. Als het zadel (iets) te hoog staat ga je vanzelf op het zadel heen en weer wiebelen en dat fietst ook niet prettig.
Probeer dit eens uit en als het gevoel dan anders is/wordt zou u de strakke afstellingen, beetje voor beetje, iets soepeler kunnen instellen tot de juiste afstelling is gevonden.
Hier wil ik wel bij vermelden dat een damesmodel altijd iets minder stabiel/stevig zal rijden/aanvoelen dan een herenmodel.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Radio Tv , actie bij Stella fiets met middenmotor €19.500 , kom in de winkel en neen die hebben we niet .
Wel de zelfde fiets maar wel €200,- duurder met een sterkere accu, ok we gaan akkoord kan meer KM. maken . Moet wel de fiets in een ander plaats afhalen wegens gebrek aan personeel voor aflevering.
Ik moet wel meteen betalen , maar ik moest dan wel nog even mijn creditcard thuis ophalen , kom ik terug is de VOGEL gevlogen , winkel was om 16.45 uur gesloten .Er stond ook een man met twee fietsen voor een service beurt te wachten , hij zei ik heb op de site gekeken winkel is tot 17.30 uur open. Hij was laaiend , kom ik speciaal met de fietsen op de trekhaak hierheen .
Heb klachten geventileerd aan het Hoofdkantoor van Stella , excuses excuse dat is niet goed U krijgt compensatie , moment even moet even de achterban raadplegen .
Wat dacht U geen compensatie en U koop trekken we in .
Mijn vrouw had eigenlijk helemaal geen zin om bij die **** zaken te kopen , ik had haar overgehaald om naar deze STELLA WINKEL te gaan .
Ze had gelijk , nu gaan we naar de FIETSENMAKER op de hoek , waar de service hoog in het vaandel staat.
En niet volgens STELLA METHODE een fiets in 10 min . moet verkopen .

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bizar slechte service Stella

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik begrijp uw frustratie. U heeft groot gelijk, een bedrijf met
zulks een belabberde service zou ik
ook mijden.
En maar reclame maken...

Plaats reactie