Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar zet dat account dan om naar anoniem of gast of zo.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ken geen enkel ander forum dat zonder pardon op verzoek een account verwijdert inclusief alle berichten.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
06 jul 2022 21:58
Voorheen kregen we soms nog wel eens toelichting en m.n van SK . SK waar ben je????
SK for president, weet je nog? :wink:
Erthanax schreef:
06 jul 2022 22:22
Ik ken geen enkel ander forum dat zonder pardon op verzoek een account verwijdert inclusief alle berichten.
Ik ook niet, en ik ken er toch heel wat. Ben zelf moderator en admin op meerdere fora, en nergens doen we dit. Logisch ook: het is verreweg de minst professionele manier van modereren. Er zijn veel logischer opties.

Radar, practise what you preach...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
06 jul 2022 22:22
Ik ken geen enkel ander forum dat zonder pardon op verzoek een account verwijdert inclusief alle berichten.
Je moet er maar tijd voor hebben. :o

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

U heeft kennelijk tijd genoeg.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cro »

Wie is eigenlijk "'Jacqueline Destiny" die nog nooit iets gepost heeft, maar wel regelmatig allerlei reacties loopt te liken.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, JD... wat denk je? :lol:

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Hoi allemaal!

De topics 'Huilend overstuur kindje in buitenbed?' en 'SV loon lager dan nettoloon?' zijn verwijderd. Waarschijnlijk zijn de beginposts verdwenen toen de profielen van de TS'en zijn verwijderd. Als een gebruiker zijn/haar account verwijderd wil hebben, dan voldoen we altijd aan het verzoek. Maar het is niet standaard dat alle posts ook verwijderd worden. Daar moeten we inderdaad op letten. Sorry!

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Cro schreef:
07 jul 2022 13:47
Wie is eigenlijk "'Jacqueline Destiny" die nog nooit iets gepost heeft, maar wel regelmatig allerlei reacties loopt te liken.
Oh is dat de nieuwe hobby van JD? Ik begreep al niet dat ik maar niks kon vinden....

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Radar schreef:
07 jul 2022 16:40
Hoi allemaal!

De topics 'Huilend overstuur kindje in buitenbed?' en 'SV loon lager dan nettoloon?' zijn verwijderd. Waarschijnlijk zijn de beginposts verdwenen toen de profielen van de TS'en zijn verwijderd. Als een gebruiker zijn/haar account verwijderd wil hebben, dan voldoen we altijd aan het verzoek. Maar het is niet standaard dat alle posts ook verwijderd worden. Daar moeten we inderdaad op letten. Sorry!
Hoi,
Willen jullie dan even verder kijken naar de andere topics van deze TS? Ook daar is namelijk de beginpost verwijderd + haar reacties, maar de rest niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Nav mijn zelf gemelde berichtje kreeg ik een PB van Radar dat dat topic nu idd een zooitje was :D .
Men reageert dus waarschijnlijk eerder op een melding dan dat ze het feedback topic lezen. :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Radar schreef:
07 jul 2022 16:40
Hoi allemaal!

De topics 'Huilend overstuur kindje in buitenbed?' en 'SV loon lager dan nettoloon?' zijn verwijderd. Waarschijnlijk zijn de beginposts verdwenen toen de profielen van de TS'en zijn verwijderd. Als een gebruiker zijn/haar account verwijderd wil hebben, dan voldoen we altijd aan het verzoek. Maar het is niet standaard dat alle posts ook verwijderd worden. Daar moeten we inderdaad op letten. Sorry!
Hallo retour :D

SV loon lager dan nettoloon staat bij mij nog in de lijst. Nieuwe poging?

Als aanvulling: het verwijderen van posts is een gevolg van het juridisch vacuüm na invoering van de AVG. Bij mijn weten is er geen jurisprudentie uit Nederland over, maar geldt dat persoonlijke berichten op openbare sites op verzoek van de schrijver moeten worden verwijderd (onzichtbaar / onvindbaar gemaakt).

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
07 jul 2022 21:00
Als aanvulling: het verwijderen van posts is een gevolg van het juridisch vacuüm na invoering van de AVG. Bij mijn weten is er geen jurisprudentie uit Nederland over, maar geldt dat persoonlijke berichten op openbare sites op verzoek van de schrijver moeten worden verwijderd (onzichtbaar / onvindbaar gemaakt).
Nope. Er is helemaal geen juridisch vacuüm. Verwijderen hoeft niet, anonimiseren is in beginsel voldoende. Lees: vervang “Jablan” door “anoniem #1”, enz. Fora hebben een gerechtvaardigd belang om niet rücksichtslos te verwijderen.

En dat dat niet voor niets zo is, bewijst Radar hier in negatieve zin.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Anonimiseren is vaak onvoldoende, dan zou je alle bijdragen moeten uitpluizen op persoonlijke informatie.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
07 jul 2022 23:12
Anonimiseren is vaak onvoldoende, dan zou je alle bijdragen moeten uitpluizen op persoonlijke informatie.
Tenzij iemand namen, adressen of andere persoonsgegevens heeft gedeeld, is dat niet het geval. Al die informatie is na anonimiseren immers niet meer op een persoon herleidbaar.

Anonimiseren is dus voldoende om aan de AVG-eisen te voldoen. Desgewenst kan dan specifieke informatie op aangeven van degene die het verwijderd wil hebben nog verwijderd worden, maar meer is niet nodig.

Radar gaat hier dus stelselmatig veel verder dan nodig is, en schiet daarmee in haar eigen en andermans voet.

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
07 jul 2022 16:59
Radar schreef:
07 jul 2022 16:40
Hoi allemaal!

De topics 'Huilend overstuur kindje in buitenbed?' en 'SV loon lager dan nettoloon?' zijn verwijderd. Waarschijnlijk zijn de beginposts verdwenen toen de profielen van de TS'en zijn verwijderd. Als een gebruiker zijn/haar account verwijderd wil hebben, dan voldoen we altijd aan het verzoek. Maar het is niet standaard dat alle posts ook verwijderd worden. Daar moeten we inderdaad op letten. Sorry!
Hoi,
Willen jullie dan even verder kijken naar de andere topics van deze TS? Ook daar is namelijk de beginpost verwijderd + haar reacties, maar de rest niet.
@Radar: Daar moeten we inderdaad op letten. Sorry!

Met opletten had je dus meteen kunnen beginnen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Gezellig, iemand nog een kopje azijn? ;)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
08 jul 2022 09:16

@Radar: Daar moeten we inderdaad op letten. Sorry!

Met opletten had je dus meteen kunnen beginnen.
Alsof het forum van de gebruikers is.....kom op zeg.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cro »

reggie2 schreef:
08 jul 2022 11:49
ZeerPrivé schreef:
08 jul 2022 09:16

@Radar: Daar moeten we inderdaad op letten. Sorry!

Met opletten had je dus meteen kunnen beginnen.
Alsof het forum van de gebruikers is.....kom op zeg.
De gebruikers maken wel het forum, zonder gebruikers kan je immers wel een forum hebben, maar heeft het geen waarde omdat er niets gebeurt op dat forum.

Het is Radar er dus wel degelijk aangelegen ervoor te zorgen dat de groep frequente gebruikers zo goed mogelijk bediend worden, aan eendagsvliegen heb je immers niets op de langere termijn. En er valt weinig aan te ontkennen dat met het verwijderen van accounts, wat eigenlijk al vreemd is, anonimiseren is vele malen handiger op een discussie forum, radar de laatste tijd regelmatig steken laat vallen.

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als mij als klant in een supermarkt iets niet bevalt, dan kan ik dat aangeven bij de bedrijfsleiding. Of en wat ze er mee doen is aan hun. Doen ze er niets mee en ik blijf mij er aan ergeren, dan kan je blijven mopperen of gewoon een andere supermarkt zoeken. Met mopperen maak je alleen stemming en los je niets mee op.

Oftewel, valt het beleid of de werkwijze van de moderatie tegen, stop dan met reageren. Makkelijker kan het niet zijn.

Gesloten