Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) radio.
16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
24 jul 2022 12:25
De CD heeft de toekomst.
Zo te zien zijn fysieke dragers (LP + CD) flink achterhaald door streaming
https://tweakers.net/nieuws/179638/nede ... rkoop.html

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

breien schreef:
24 jul 2022 13:13
Streamingsdiensten zijn een kortstondige rage.
Heel misschien zit de CD nu even in een dipje. Ik voorspel de terugkeer van de CD, vanwege de vele voordelen
Bij mij geen enkele cd, all vanaf 1998. Will ze ook niet, ook geen DVD. Het zijn slechte dragers voor onderweg, er kan te weinig op. Ik denk dat deze op hun laatste pootjes hinken. Ook is er veel beter material op internet als wat er op cd te krijgen is.

peter17111962
Berichten: 575
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door peter17111962 »

CD's en ook DVD's zullen nog zeer lang blijven bestaan voor veel liefhebbers. Dit zijn waarschijnlijk de laatste fysieke
dingen waar muziek of een film op staat en zullen alleen daarom geliefd blijven bij verzamelaars, net als 45 toeren
singeltjes. Muziek streamen is leuk voor iemand die alleen maar luistert. Maar dat is geen fysiek ding om te verzamelen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Lowieze »

peter17111962 schreef:
24 jul 2022 14:34
CD's en ook DVD's zullen nog zeer lang blijven bestaan voor veel liefhebbers. Dit zijn waarschijnlijk de laatste fysieke
dingen waar muziek of een film op staat en zullen alleen daarom geliefd blijven bij verzamelaars, net als 45 toeren
singeltjes. Muziek streamen is leuk voor iemand die alleen maar luistert. Maar dat is geen fysiek ding om te verzamelen.
Zet voor de grap eens een doos met cd’s op Marktplaats. Geen hond wil ze hebben. Zelfs de Kringloop weigert ze aan te nemen.

PGros
Berichten: 1123
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door PGros »

Er zijn ook weinig honden die cd's luisteren.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
24 jul 2022 13:13
Streamingsdiensten zijn een kortstondige rage.
Heel misschien zit de CD nu even in een dipje. Ik voorspel de terugkeer van de CD, vanwege de vele voordelen
In mijn eerdere linkje kon je zien dat in de hele grafiek van 8 jaar streaming in de lift zit., en al jaren marktleider is.
Niet mijn idee van kortstondig.

CD heeft vooral het voordeel dat je complete muziekcollecties draadloos overal mee naar toe neemt, op je mobiel, er zin geen bewegende onderdelen, en je kan makkelijk playlists maken vanuit je hele collectie.... :D

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De vissen bijten 😉

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Dirkie »

Originele Onderwerp van dit Topic : Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal
Start Datum : 21 feb 2021.

En ineens gaat het bijna anderhalf jaar later over CD's en streaming diensten.

Waarom?

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
25 jul 2022 10:56
Als we het over de algemene geluidskwaliteit van geluidsdragers hebben dan komt de cd als beste uit de bus maar mist wel de dynamiek van een langspeelplaat zoals we die in het verleden gewoon waren.
Voor zover dat al waar is: Dat is geen euvel van het medium CD, maar een gevolg van de loudness war bij mastering van de opnames in de laatste decennia.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door 16again »

Dirkie schreef:
25 jul 2022 10:00
Originele Onderwerp van dit Topic : Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal
Start Datum : 21 feb 2021.

En ineens gaat het bijna anderhalf jaar later over CD's en streaming diensten.

Waarom?
Je moet iets zonder radio

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door Methusalah »

breien schreef:
24 jul 2022 13:13
Streamingsdiensten zijn een kortstondige rage.
Heel misschien zit de CD nu even in een dipje. Ik voorspel de terugkeer van de CD, vanwege de vele voordelen


Hilarisch, maar nee. De CD komt nooit meer terug. Zwaar achterhaald door andere platformen zoals streaming. En daarnaast ook nog inferieur aan de moderne opslag technieken qua capaciteit.

Ik heb ook al jaren geen apparaat meer in huis die CD's af kan spelen en wat ik had aan collectie heb ik inmiddels ook in een andere format.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ziggo stopt met doorgeven ANALOOG FM signaal

Ongelezen bericht door JozJan »

snuffel1 schreef:
25 jul 2022 10:56
...
Om muziek te gaan streamen zal op zijn minst een wifi of een 4G data verbinding nodig zijn en als de geluidsinstallatie die optie niet heeft zal de telefoon op die geluidsinstallatie aangesloten moeten gaan worden en dat maakt dat de telefoon voor andere doeleinden niet meer bruikbaar is. Ik zie voor radio ontvangst DAB+ als de beste optie voor de toekomst maar de komende jaren kan nog met een goede fm antenne het analoge radiosignaal nog uit de ether geplukt worden.
Nou ja, voor streaming is die wifi of 4/5G data verbinding natuurlijk niet altijd nodig. Digitaal nummers opslaan die je dan vervolgens kunt streamen. Bij de grote streamingdiensten kun je ook gewoon lokale media streamen.

Ik luister overigens zeer regelmatig radio via mijn telefoon, maar die blijft dan gewoon bruikbaar voor allerlei andere doeleinden die ik tegelijkertijd kan uitvoeren.

Gesloten