Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Mijn vorige smartfoontje is ook in de WC verdronken
Nu vertelt Radar hoe ik mijn foontje had kunnen reanimeren.

Die had je gewoon in de magnetron kunnen drogen ,is toch niet zo moeilijk.

Rentenier80
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2022 11:31

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Rentenier80 »

Goede morgen, gaan jullie nog van het lekkere weer genieten?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... het schijnt dat het in het westen, met name omgeving Rotterdam, beter uit te houden is dan hier.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Rentenier80 schreef:
04 aug 2022 08:00
Goede morgen, gaan jullie nog van het lekkere weer genieten?
Dit noem jij mooi weer?? Niet te harden zo benauwd. :|

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rentenier80 schreef:
04 aug 2022 08:00
Goede morgen, gaan jullie nog van het lekkere weer genieten?
Aangezien ik de afgelopen uren over de Posbank en omgeving heb rondgereden met een schitterende '92-er Elfer Cabrio kan ik alleen maar volmondig "JA" roepen :D

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
04 aug 2022 13:35
Rentenier80 schreef:
04 aug 2022 08:00
Goede morgen, gaan jullie nog van het lekkere weer genieten?
Aangezien ik de afgelopen uren over de Posbank en omgeving heb rondgereden met een schitterende '92-er Elfer Cabrio kan ik alleen maar volmondig "JA" roepen :D
Milieuvervuiler dat je daar bent, maar zou bijna stinkend jaloers op je worden, maar doe dat toch maar niet. :lol:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Rentenier80 schreef:
04 aug 2022 08:00
Goede morgen, gaan jullie nog van het lekkere weer genieten?
Na, in alle vroegte, met mijn tweewielgestuurde CLAX met dubbele laadbak in het nabij gelegen dorp AH onveilig te hebben gemaakt en van de warme bakker een appeltaartje had meegebracht, hebben we onder het genot van koffie en appeltaart met slagroom, genoten op ons terrasje. Een genot op zich.
Maar na het lezen van hetgeen Moneyman vanmorgen heeft gedaan, dan had ik toch zondermeer van plek met hem willen ruilen, maar ja, het kan niet altijd feest zijn nietwaar.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
04 aug 2022 14:52
Moneyman schreef:
04 aug 2022 13:35
Aangezien ik de afgelopen uren over de Posbank en omgeving heb rondgereden met een schitterende '92-er Elfer Cabrio kan ik alleen maar volmondig "JA" roepen :D
Milieuvervuiler dat je daar bent, maar zou bijna stinkend jaloers op je worden, maar doe dat toch maar niet. :lol:
Haha ik heb nog geen last van auto-schaamte :D

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
02 aug 2022 20:14
kuklos schreef:
02 aug 2022 11:47
De "Greta Duisenberg weergave" van de feiten. Wie wil er geen vrede? Israël of de buurlanden doe nog steeds de vernietiging van Israël nastreven?
[...]
Omdat de islam haaks staat op de Nederlandse normen, waarden en cultuur? Hoeveel aanslagen zie jij in het westen van andere religies?
1 Greta Duisenberg moest ik opzoeken, zelf hou ik het liever bij de ongekleurde feiten,
Je bedoelt die waarin je aangeeft dat Israël geen vrede wil met haar buurlanden? Die "ongekleurde" feiten? Ik had het ook de Dries van Agt versie van de feiten kunnen noemen.
Jablan schreef:
02 aug 2022 20:14
De Islam staat niet haaks op de Nederlandse normen en waarden, omdat 95% van de islamitische normen en waarden exact overeenkomt met de joods-christelijke normen en waarden.
Het DNA van de mens komt voor 88,63% overeen met dat van een chimpansee, bron. Maar toch zijn het compleet verschillende wezens.
Die 5% IS het probleem. Die veroorzaakt alle ellende.
Jablan schreef:
02 aug 2022 20:14
Ach ja, graag ook een uitleg hoe het mogelijk was, dat in het tegenwoordige Bosnië-Herzegovina islam, jodendom en christendom (katholieke kerk) eeuwenlang vreedzaam naast en met elkaar geleefd hebben? (En onder de radar die manier van leven langzaam, stap voor stap, weer terugkomt, voor zover de bevolking nog in het land leeft.)
De islam is daar nooit dominant geweest. In alle landen waar de islam wel dominant is verdwijnt de rest.

Doch, als het allemaal geen probleem is, ga met je man op vakantie naar een islamitisch land, bijvoorbeeld Iran, loop hand in hand op straat. Als je het overleeft geloof ik je dat de islam gewoon in het westen past en niet botst met die normen en waarden.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

kuklos schreef:
05 aug 2022 22:51
Doch, als het allemaal geen probleem is, ga met je man op vakantie naar een islamitisch land, bijvoorbeeld Iran, loop hand in hand op straat. Als je het overleeft geloof ik je dat de islam gewoon in het westen past en niet botst met die normen en waarden.
Voor de goede orde, ik raad je dus vooral aan om dit NIET te doen, juist omdat je het niet zal overleven en dat is juist omdat de islam niet past in de Nederlandse maatschappij.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
05 aug 2022 22:51
[...]Die 5% IS het probleem. Die veroorzaakt alle ellende.
[...]De islam is daar nooit dominant geweest. In alle landen waar de islam wel dominant is verdwijnt de rest.[...]
Doch, als het allemaal geen probleem is, ga met je man op vakantie naar een islamitisch land, bijvoorbeeld Iran, loop hand in hand op straat. Als je het overleeft geloof ik je dat de islam gewoon in het westen past en niet botst met die normen en waarden.
De 5% verschil in normen en waarden slijt weg. Nederlanders vergeten graag, dat die 'afwijkende' normen en waarden nog geen eeuw geleden ook in Nederland normaal waren. Rol van de vrouw, kledingvoorschriften, enz.

Bosnië-Herzegovina viel deels onder het Ottomaanse Rijk, voor een ander deel onder het Hongaarse deel van de Dubbelmonarchie Oostenrijk-Hongarije. Alle geloven door elkaar. Katholiek, Orthodox, Islam, Joods. Je reactie is geen verklaring voor het feit, dat het eeuwenlang goed is gegaan.

We zijn allang in landen als Iran geweest, zullen in de toekomst nog een paar keer in dat soort landen zijn, geen enkel probleem. Nederland daarentegen ... zie het topic over 'Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken'. Die mentaliteit.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is geen probleem om naar dat soort landen te gaan als je je volledig aanpast aan de daar heersende cultuur. Dus kledingvoorschriften voor de vrouw, niet eten in het openbaar tijdens de ramadan, niet je mening vrij uiten, enz. Andere geloven zijn er niet meer of alleen zeer heimelijk. Een tijdje geleden nog een reportage op de npo gezien over Turkije, Istanboel. Christelijke diensten in het geniep, officieel wel toegestaan, maar als de moslims erachter komen krijg je klappen en de politie kijkt de andere kant op.

radar moderatie ey: dit was gewoon op de npo, kroncrv geloof ik dus niet pow of on,

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
07 aug 2022 09:43

. Alle geloven door elkaar. Katholiek, Orthodox, Islam, Joods. Je reactie is geen verklaring voor het feit, dat het eeuwenlang goed is gegaan.

Jij bedoelt vast de Islam die alles gaat overheersen in ons land, dat andere normen en waarden normaal worden in ons land??
Droom lekker verder , het is en blijft een idioot geloof.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die laatste 5%, als het verschil inderdaad al zo klein is, is natuurlijk essentieel. Saoedi Arabië kent bv geen godsdienstvrijheid:
Wikipedia schreef:In Saoedi-Arabië zijn geen kerken omdat de overheid dat niet toestaat. Saoedi-Arabië kent geen godsdienstvrijheid en verbiedt de bouw van kerken op zijn grondgebied.[4] De laatste priester werd in 1985 het land uitgezet.
Homoseksualiteit geldt in Saoedi Arabië als misdaad.

Dat lhbtiq+'ers in sommige wijken of buurten in Nederland niet meer bv hand-in-hand kunnen lopen is al erg genoeg, maar dat wordt niet door de overheid bestraft met zweepslagen.
Als ik in de media zie hoeveel onderling geweld er is tussen islamitische groepen en geloofsrichtingen, vind ik het verschil met seculiere/christelijke landen (zelfs Noord-Ierland) wel erg groot.

Van de onderlinge verdraagzaamheid in het Ottomaanse rijk stel ik me ook niet al te veel voor. In "Grote Rijken" hangt de rust volgens mij altijd samen met een sterk centraal gezag. Zodra dat betwist wordt of wankelt, is het gedaan met de rust en ontstaan er conflicten.
De ottomanen zijn destijds natuurlijk ook niet zonder slag of stoot tot aan de Adriatische zee geraakt. Voor wie het interesseert staat er op Wikipedia een lang en interessant artikel over het Ottomaanse rijk.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
07 aug 2022 11:10
Jablan schreef:
07 aug 2022 09:43

. Alle geloven door elkaar. Katholiek, Orthodox, Islam, Joods. Je reactie is geen verklaring voor het feit, dat het eeuwenlang goed is gegaan.

Jij bedoelt vast de Islam die alles gaat overheersen in ons land, dat andere normen en waarden normaal worden in ons land??
Droom lekker verder , het is en blijft een idioot geloof.
Je laat je teveel beïnvloeden door jouw Führer. Het percentage moslims in Nederland zit al jaren rond de 5% en groeit niet. En onder moslims zie je dezelfde trend als bij Christenen: ze worden steeds minder praktizerend. Ik zou me eerder druk maken over het misbruik van die geaccepteerde criminele organisatie waarvan de directie in het Vaticaan zit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

We hebben hier ook de Beeldenstorm gehad in 1566.
Katholieken versus Protestanten.
Daar waar de ene religie de ander gaat overheersen begint het gedonder.
Of het nu de Islam, het Jodendom of wat dan ook is.
Hier in dit land kan men ( ogenschijnlijk ) vredig naast elkaar leven, echter de tolerantie is , diep van binnen en als het er op aan komt, ver te zoeken.
Hetzelfde geldt voor de LHBTI ( etc) gemeenschap.
Ook hier worden andere genders bekritiseerd en sommige homo stellen een dorp uitgepest.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
07 aug 2022 09:43
kuklos schreef:
05 aug 2022 22:51
[...]Die 5% IS het probleem. Die veroorzaakt alle ellende.
[...]De islam is daar nooit dominant geweest. In alle landen waar de islam wel dominant is verdwijnt de rest.[...]
Doch, als het allemaal geen probleem is, ga met je man op vakantie naar een islamitisch land, bijvoorbeeld Iran, loop hand in hand op straat. Als je het overleeft geloof ik je dat de islam gewoon in het westen past en niet botst met die normen en waarden.
De 5% verschil in normen en waarden slijt weg.
Ik zie er weinig van. Maar die 5% is er nog steeds en DUS is de islam onverenigbaar met Nederlandse normen en waarden.
Jablan schreef:
07 aug 2022 09:43
Nederlanders vergeten graag, dat die 'afwijkende' normen en waarden nog geen eeuw geleden ook in Nederland normaal waren. Rol van de vrouw, kledingvoorschriften, enz.
Ja hoor,100 jaar geleden moesten vrouwen ook verplicht een hoofddoek op, werden kinderen uitgehuwelijkt zodra ze in het land van herkomst waren, werden homo's van flatgebouwen afgegooid etc.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

De Islam kent meerdere gezichten : ook de zogeheten seculiere moslims hangen Westerse waarden aan en kunnen dus uiteraard vreedzaam naast andere religies in het Westen leven .
Het zijn de Moslimfundamentalisten die doordraaien en de boel verstieren.
Deze groep kan dus nooit in vrede leven naast welke religie dan ook!
Dit onderscheid moeten we wel zien en erkennen en er onze grote zorgen over blijven uitspreken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
07 aug 2022 12:05
We hebben hier ook de Beeldenstorm gehad in 1566.
Katholieken versus Protestanten.
Daar waar de ene religie de ander gaat overheersen begint het gedonder.
Of het nu de Islam, het Jodendom of wat dan ook is.
Hier in dit land kan men ( ogenschijnlijk ) vredig naast elkaar leven, echter de tolerantie is , diep van binnen en als het er op aan komt, ver te zoeken.
Hetzelfde geldt voor de LHBTI ( etc) gemeenschap.
Ook hier worden andere genders bekritiseerd en sommige homo stellen een dorp uitgepest.


Te gek voor woorden.

@peterpeter.....gelukkig was jouw bericht al gemeld.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
07 aug 2022 12:33
@peterpeter.....gelukkig was jouw bericht al gemeld.
Ik heb het bericht gemeld, vanwege deze zin:
PeterPeters1966 schreef:
07 aug 2022 11:48
Je laat je teveel beïnvloeden door jouw Führer.

Plaats reactie