Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
10 aug 2022 18:44
Waarom haalt u er steeds de SGP bij? . Dit is een zeer kleine groep onder de bevolking.
Ik vind dat weer zo'n politiek correct willen zijn opmerking.
Omdat dan weer feiten ontkend kunnen worden. Omdat dan weer gezegd kan worden dat islam niet botst met Nederlandse normen en waarden, want we hebben de SGP.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
10 aug 2022 18:44
Waarom haalt u er steeds de SGP bij? . Dit is een zeer kleine groep onder de bevolking.
Ik vind dat weer zo'n politiek correct willen zijn opmerking.
Tja een ander heeft dan weer de voorkeur om d66 aan te halen en weer een ander vooral 'links'...
Maar welke groep vertegenwoordigd de meerderheid dan?

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
10 aug 2022 18:48
juliomariner schreef:
10 aug 2022 18:44
Waarom haalt u er steeds de SGP bij? . Dit is een zeer kleine groep onder de bevolking.
Ik vind dat weer zo'n politiek correct willen zijn opmerking.
Tja een ander heeft dan weer de voorkeur om d66 aan te halen en weer een ander vooral 'links'...
Maar welke groep vertegenwoordigd de meerderheid dan?
De SGP in elk geval niet, en dat weet iedereen ook wel maar toch wordt juist die partij er steeds bewust bij gehaald.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
10 aug 2022 10:26
Moeten we nu last van " sproeischaamte " krijgen?🤔
Mijn tuin heeft water nodig en ik moet tóch sproeien.
Ik doe het wel efficiënt, pas in de avond en vrij kort.
De zeespiegel stijgt, water genoeg dus. Misschien eens gaan bedenken we dit op een redelijk effectieve manier kunnen gebruiken. Er zijn genoeg voorbeelden, maar die zijn vooralsnog duurder. Wij Nederlanders moeten toch een methode kunnen vinden waarop we ontzilting effectiever kunnen maken en daardoor tijdens schaarste dit kunnen gebruiken? Ja, dan wordt het drinkwater maar wat duurder, dat wordt het door schaarste nu ook al.

Ik denk dan aan zonnepanelen die tijdens de zomer meer leveren dan het net nodig heeft, kunnen we in die periode heel wat overtollige energie kwijt. De warmte die vrij komt, zouden we eventueel weer ergens anders voor kunnen gebruiken.

Mogelijkheden te over om als klein landje dat groot is in water naar te gaan kijken.

Voor de beeldvorming. 70% van het drinkwater in Saoedi Arabië komt van zeewater, 30% van Israëlisch drinkwater. Het is dus totaal geen onmogelijkheid.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
10 aug 2022 18:49
angel1978 schreef:
10 aug 2022 18:48
juliomariner schreef:
10 aug 2022 18:44
Waarom haalt u er steeds de SGP bij? . Dit is een zeer kleine groep onder de bevolking.
Ik vind dat weer zo'n politiek correct willen zijn opmerking.
Tja een ander heeft dan weer de voorkeur om d66 aan te halen en weer een ander vooral 'links'...
Maar welke groep vertegenwoordigd de meerderheid dan?
De SGP in elk geval niet, en dat weet iedereen ook wel maar toch wordt juist die partij er steeds bewust bij gehaald.
Niet door mij. Maar welke partij of groep dan wel?
Ben namelijk echt oprecht benieuwd of 'de' normen en waarden passen bij mij.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

kuklos schreef:
10 aug 2022 18:49
angel1978 schreef:
10 aug 2022 18:48
juliomariner schreef:
10 aug 2022 18:44
Waarom haalt u er steeds de SGP bij? . Dit is een zeer kleine groep onder de bevolking.
Ik vind dat weer zo'n politiek correct willen zijn opmerking.
Tja een ander heeft dan weer de voorkeur om d66 aan te halen en weer een ander vooral 'links'...
Maar welke groep vertegenwoordigd de meerderheid dan?
De SGP in elk geval niet, en dat weet iedereen ook wel maar toch wordt juist die partij er steeds bewust bij gehaald.
Door er een bepaalde marginale maar extreme groep erbij te halen, of het nou ergens op slaat of niet is een typische "deugmens" methode

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
10 aug 2022 18:54
kuklos schreef:
10 aug 2022 18:49
angel1978 schreef:
10 aug 2022 18:48


Tja een ander heeft dan weer de voorkeur om d66 aan te halen en weer een ander vooral 'links'...
Maar welke groep vertegenwoordigd de meerderheid dan?
De SGP in elk geval niet, en dat weet iedereen ook wel maar toch wordt juist die partij er steeds bewust bij gehaald.
Door er een bepaalde marginale maar extreme groep erbij te halen, of het nou ergens op slaat of niet is een typische "deugmens" methode
Je verwoordt precies wat ik ook al dacht. Ik wilde termen als deugen vermijden omdat dat nog meer olie op het vuur gooit, maar het klopt wel.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

juliomariner schreef:
10 aug 2022 18:44
Waarom haalt u er steeds de SGP bij? . Dit is een zeer kleine groep onder de bevolking.
Ik vind dat weer zo'n politiek correct willen zijn opmerking.
Ik haal de SGP erbij omdat er gesteld werd dat de Islam niet bij ons past vanwege hun mening over homo's. Nu zijn er binnen NL flink wat mensen - o.a. aanhangers van de SGP, maar ook van bv de CU - die er net zo over denken als veel moslims. Ik vind het nogal hypocriet om te stellen dat de Islam niet past vanwege hun mening over homo's en bv over vrouwen, terwijl de NL bible belt bewoont wordt door mensen die er net zo over denken.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

En opnieuw wordt mijn stelling bevestigd. Dank.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

kuklos schreef:
10 aug 2022 18:56
En opnieuw wordt mijn stelling bevestigd. Dank.
En de mijne ook :-)

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De islam past niet alleen niet bij ons ivm hun standpunt over homo’s, er zijn nog wel wat meer punten.

Maar gelukkig heeft de islam het hier niet voor het zeggen, en ook de SGP niet.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het met de 'Nederlandse' normen en waarden net zoiets is als met de Nederlandse taal. Heeft iemand ooit het aantal dialecten in dit land geteld? Dan weet je ook hoeveel afzonderlijke culturen dit landje eigenlijk telt.

En dan alle import door de eeuwen heen in de grotere steden, iets wat je in kleine dorpen niet of nauwelijks had... Vlamingen, Duitsers, Fransen, Noren, Denen, Engelsen, Joden, Zwitsers, Spanjaarden, Italianen, Roma, het is eeuwenlang allemaal hierheen gekomen. Ze hebben allemaal hun invloed gehad, en eigenlijk hebben ze het nog steeds. En nu komen er een aantal decennia mensen bij van verder weg. Wat maakt het anders dan toen?

Genen kunnen sterk zijn, ongelooflijk sterk. Had ik wel eens verteld dat ik al heel lang wist dat ik via mijn moeder Britse voorouders moest hebben? Ik zag het bij haar aan bepaalde voorkeuren, iets wat ik zelf ook had, en nog heb. En na lang zoeken, jawel, 16e eeuw, Canterbury.
Laatst gewijzigd door witte angora op 10 aug 2022 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
10 aug 2022 19:02
De islam past niet alleen niet bij ons ivm hun standpunt over homo’s, er zijn nog wel wat meer punten.

Maar gelukkig heeft de islam het hier niet voor het zeggen, en ook de SGP niet.
Helemaal mee eens, maar dat geldt dan weer voor meerdere standpunten van zo'n beetje alle pp in dit land ( dat is nu ook precies de bedoeling van ons partijenstelsel ) en dat maakt deze discussie ook zo onmogelijk

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat de islam hier niet past is op vele fronten al bewezen. Mensen die de ogen daarvoor sluiten zijn pas dom.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Generaliseren is pas dom...

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

reggie2 schreef:
10 aug 2022 19:16
Dat de islam hier niet past is op vele fronten al bewezen. Mensen die de ogen daarvoor sluiten zijn pas dom.
Mensen die hun ogen ervoor sluiten dat er veel meer groeperingen in Nederland wonen die er andere normen en waarden op nahouden, die zijn pas dom.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat zijn de Nederlandse normen en waarden dan?
Ik ben opgevoed en goed ook met normen en waarden.
Deze heb ik mij eigen gemaakt en zo leef ik ook.
Dit heb ik doorgegeven aan mijn kinderen die er ook naar leven.
Fatsoen, respect, niet schreeuwen, geen agressie uiten , geen overlast geven, rekening houden met de buren en ga zo maar door.
Zijn dát Nederlandse normen en waarden of zijn dit gewoon algemeen erkende fatsoensnormen en waarden die je ook in een ander land , welk ander land dan ook, moet toepassen?
En hoe bepaal je wat fatsoen is ? En wie bepaalt dat?

Er zijn ook hele volksstammen Nederlanders die ogenschijnlijk naar geen enkele norm of waarde leven. Die worden aso.s genoemd, maar zijn net zo goed Nederlanders.
Ze gedragen zich asociaal, hebben lak aan God noch gebod , doen precies alleen wat ze zelf willen en hebben sch**** aan de ander. Ook Nederlanders dus.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Erthanax schreef:
10 aug 2022 18:20
Wat is er tegen het woord knecht? Met slavernij heeft het niets te maken, het is een betaald personeelslid, doorgaans (nog) zonder vakopleiding.
Slagersknecht (in de volksmond altijd fluitend op de fiets), bakkersknecht, schildersknecht, molenaarsknecht, boerenknecht, enz.; het was gewoon het ambachtelijk equivalent van de jongste bediende op kantoor. Orderpicker klinkt interessant dan


magazijnknecht, dat dan weer wel.
Sinterklaasje kom maar binnen met je Knechtl. Stast de doodstraf op l

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
10 aug 2022 19:02
De islam past niet alleen niet bij ons ivm hun standpunt over homo’s, er zijn nog wel wat meer punten.

Maar gelukkig heeft de islam het hier niet voor het zeggen, en ook de SGP niet.
Dan zijn er zeker ook veel voetbalsupporters moslim of SGP-er.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

moederslink schreef:
10 aug 2022 19:27
Wat zijn de Nederlandse normen en waarden dan?
Ik ben opgevoed en goed ook met normen en waarden.
Deze heb ik mij eigen gemaakt en zo leef ik ook.
Dit heb ik doorgegeven aan mijn kinderen die er ook naar leven.
Fatsoen, respect, niet schreeuwen, geen agressie uiten , geen overlast geven, rekening houden met de buren en ga zo maar door.
Zijn dát Nederlandse normen en waarden of zijn dit gewoon algemeen erkende fatsoensnormen en waarden die je ook in een ander land , welk ander land dan ook, moet toepassen?
En hoe bepaal je wat fatsoen is ? En wie bepaalt dat?

Er zijn ook hele volksstammen Nederlanders die ogenschijnlijk naar geen enkele norm of waarde leven. Die worden aso.s genoemd, maar zijn net zo goed Nederlanders.
Ze gedragen zich asociaal, hebben lak aan God noch gebod , doen precies alleen wat ze zelf willen en hebben sch**** aan de ander. Ook Nederlanders dus.
Hear hear. Vrijwel alle tokkies in de samenleving zijn volbloed Nederlanders. En in het buitenland ga je het liefst met een groot boog om ze heen.

Plaats reactie