Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
11 aug 2022 02:05
witte angora schreef:
10 aug 2022 22:32
Ik zit toch even te denken wat nou het probleem met de Islam, de hoofddoekjes en de moskeeën zou moeten wezen...

Christenen hebben hun kerken
Joden hebben hun synagogen, al eeuwenlang
Mormonen hebben een tempel, ik meen in Zoetermeer
Boeddhisten hebben door het hele land tempels
Hindoeïsten hebben tempels door het hele land
En dan is er nog wel een en ander aan religies.

Wat is nu in vredesnaam het probleem met de Islam en moskeeën?
Persoonlijk vind ik dat we sowieso kerken, synagogen en moskeeën moeten afschaffen. Het geloof is iets dat je thuis beleid en dat je niet bij iedereen aan de grote klok moet hangen. Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.
Maar dan wel samen met voetbalkantines, cafes, stadions en concerthallen.. zelfde laken het pak.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
11 aug 2022 02:05
Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.
Ben je voor jezelf een nieuwe religie begonnen, Nijo?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
11 aug 2022 02:05



. Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.


Helemaal met jou eens, geloven doe je maar bij jezelf.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
11 aug 2022 08:07
Nijogeth schreef:
11 aug 2022 02:05
witte angora schreef:
10 aug 2022 22:32
Ik zit toch even te denken wat nou het probleem met de Islam, de hoofddoekjes en de moskeeën zou moeten wezen...

Christenen hebben hun kerken
Joden hebben hun synagogen, al eeuwenlang
Mormonen hebben een tempel, ik meen in Zoetermeer
Boeddhisten hebben door het hele land tempels
Hindoeïsten hebben tempels door het hele land
En dan is er nog wel een en ander aan religies.

Wat is nu in vredesnaam het probleem met de Islam en moskeeën?
Persoonlijk vind ik dat we sowieso kerken, synagogen en moskeeën moeten afschaffen. Het geloof is iets dat je thuis beleid en dat je niet bij iedereen aan de grote klok moet hangen. Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.
Belijdt. Twee fouten in 1 woord.
Klopt, dat had ik ook getypt. Echter lijkt mijn telefoon dat woord gewoonweg niet in het woordenboek te hebben staan.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
11 aug 2022 09:34
Nijogeth schreef:
11 aug 2022 02:05
Wil jij bidden en geloven in de grote goudvis in de hemel, moet je dat doen, maar daar hoeft helemaal niemand wat mee te maken te hebben.
Ben je voor jezelf een nieuwe religie begonnen, Nijo?
Ja, maar wel voor mezelf, in mijn eigen kleine vissenkom. Ik las dat er subidies en belastingvoordelen waren. Dus daar ga ik niemand hier mee lastig vallen, ook omdat er zo'n Engels gezegde is: practice what your preach.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
11 aug 2022 09:29
Maar dan wel samen met voetbalkantines, cafes, stadions en concerthallen.. zelfde laken het pak.
Leg die maar eens uit. Behalve dat het een plek is waar mensen samenkomen, zijn er geen overeenkomsten. De kerk is een geloofsovertuiging, waarbij men poogt de waarheid te hebben en daarmee dus een stap voor te hebben op anderen. De andere zaken zijn bedoeld als entertainment en hebben een totaal ander doel.

Overigens, waarom alleen voetbalkantines? Waarom de golfclub en de tennisclub niet? Zeker omdat die duurdere kantines hebben?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

22 jaar procederen om 24 cent: het kan dus altijd nog gekker dan hier soms gedacht wordt :mrgreen: Maar... de zaak is wel gewonnen :lol:

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wel apart wat er allemaal in het zicht komt met die lage waterstanden.

https://www.nu.nl/klimaat/6217155/extre ... bloot.html

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die stenen zijn een stuk interessanter dan het bonnetje van de Teevendeal in de drooggevallen Hofvijver.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
10 aug 2022 23:36
Het ging hier in eerste instantie om dat @Jablan beweert dat je als homo in Iran net zo over straat kunt lopen en doen als in Nederland.
Dat maak jij ervan. Ik heb geen specifieke landen genoemd en alleen opgemerkt, dat we ons niet anders gedragen dan hier.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
11 aug 2022 13:07
angel1978 schreef:
11 aug 2022 09:29
Maar dan wel samen met voetbalkantines, cafes, stadions en concerthallen.. zelfde laken het pak.
Leg die maar eens uit. Behalve dat het een plek is waar mensen samenkomen, zijn er geen overeenkomsten. De kerk is een geloofsovertuiging, waarbij men poogt de waarheid te hebben en daarmee dus een stap voor te hebben op anderen. De andere zaken zijn bedoeld als entertainment en hebben een totaal ander doel.

Overigens, waarom alleen voetbalkantines? Waarom de golfclub en de tennisclub niet? Zeker omdat die duurdere kantines hebben?
Dit hebben velen al voor mij gedaan:

https://www.kuleuven.be/thomas/page/voe ... n%20mensen.
https://www.trouw.nl/nieuws/voetbal-is- ... ~b619267c/
https://www.ad.nl/sport/godenzonen-het- ... ogle.nl%2F
https://ggw.studenttheses.ub.rug.nl/196 ... riptie.pdf

Maar het belangrijkste en eigenlijk enige waar het om gaat is dat een kerk of gebedshuis en een kantine als doel hebben om mensen met hetzelfde doel ( hobby of geloof ) samen te laten komen en met elkaar te laten samen zijn. De rest geeft vooral je eigen interpretatie weer van het geheel.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is de Kerk van het Vlliegend Spaghettimonster niet iets voor u, Nijogeth?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

breien schreef:
11 aug 2022 08:46
Met het afschaffen van gebedshuizen schaft u ook de vrijheid van godsdienst af. Samenkomen om het geloof te belijden is heel belangrijk en niemand tot last.
Betaald voetbal en dan vooral de supporters veroorzaken veel meer overlast. Dat dus ook afschaffen.
Oef. Ben toch bang dat die vergelijking heel erg zwaar in het nadeel van religie uitvalt. En dan nog zonder het te hebben over 2000 jaar vs 50 jaar 'overlast'

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
11 aug 2022 21:13


Dat maak jij ervan. Ik heb geen specifieke landen genoemd en alleen opgemerkt, dat we ons niet anders gedragen dan hier.

Jawel hoor, jij hebt het een paar blaadjes terug over Iran.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

JozJan schreef:
11 aug 2022 21:38
breien schreef:
11 aug 2022 08:46
Met het afschaffen van gebedshuizen schaft u ook de vrijheid van godsdienst af. Samenkomen om het geloof te belijden is heel belangrijk en niemand tot last.
Betaald voetbal en dan vooral de supporters veroorzaken veel meer overlast. Dat dus ook afschaffen.
Oef. Ben toch bang dat die vergelijking heel erg zwaar in het nadeel van religie uitvalt. En dan nog zonder het te hebben over 2000 jaar vs 50 jaar 'overlast'
Tja, maar als een ander forumlid alleen naar het nu mag kijken, dan mag breien dat toch ook?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
11 aug 2022 21:36
Is de Kerk van het Vlliegend Spaghettimonster niet iets voor u, Nijogeth?

Volgens mij is er een officieel proces geweest, waarbij ze niet erkend zijn als kerk.

Hoe is het mogelijk, en al die andere rarigheden wel.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Zeker. Maar dan nog blijft mijn stelling wel overeind. De historie niet meegenomen zei ik immers

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
11 aug 2022 21:44
Erthanax schreef:
11 aug 2022 21:36
Is de Kerk van het Vlliegend Spaghettimonster niet iets voor u, Nijogeth?

Volgens mij is er een officieel proces geweest, waarbij ze niet erkend zijn als kerk.

Hoe is het mogelijk, en al die andere rarigheden wel.
Een geloof of kerk beginnen is 0,00001% ideologie en vooral veel macht, politiek en geld.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
07 aug 2022 09:43
kuklos schreef:
05 aug 2022 22:51
[...]Die 5% IS het probleem. Die veroorzaakt alle ellende.
[...]De islam is daar nooit dominant geweest. In alle landen waar de islam wel dominant is verdwijnt de rest.[...]
Doch, als het allemaal geen probleem is, ga met je man op vakantie naar een islamitisch land, bijvoorbeeld Iran, loop hand in hand op straat. Als je het overleeft geloof ik je dat de islam gewoon in het westen past en niet botst met die normen en waarden.
De 5% verschil in normen en waarden slijt weg. Nederlanders vergeten graag, dat die 'afwijkende' normen en waarden nog geen eeuw geleden ook in Nederland normaal waren. Rol van de vrouw, kledingvoorschriften, enz.

Bosnië-Herzegovina viel deels onder het Ottomaanse Rijk, voor een ander deel onder het Hongaarse deel van de Dubbelmonarchie Oostenrijk-Hongarije. Alle geloven door elkaar. Katholiek, Orthodox, Islam, Joods. Je reactie is geen verklaring voor het feit, dat het eeuwenlang goed is gegaan.

We zijn allang in landen als Iran geweest, zullen in de toekomst nog een paar keer in dat soort landen zijn, geen enkel probleem. Nederland daarentegen ... zie het topic over 'Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken'. Die mentaliteit.


Dit schreef u over Iran. Geen enkel probleem.

En nou schrijft u dit.

Jablan schreef: ↑
11 aug 2022 21:13


Dat maak jij ervan. Ik heb geen specifieke landen genoemd en alleen opgemerkt, dat we ons niet anders gedragen dan hier.

Jawel hoor, jij hebt het een paar blaadjes terug over Iran
.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
11 aug 2022 21:36
Is de Kerk van het Vlliegend Spaghettimonster niet iets voor u, Nijogeth?
Mocht ik ooit nog religieus worden,dan deze maar.

Plaats reactie