Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik denk eerder: "Een tip, meer niet, om te proberen."

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
29 aug 2022 22:13
Onkruid71 schreef:
29 aug 2022 22:10


Volgens mij gaf ik ook alleen maar een tip. Misschien zal ik er voortaan maar een tip bijzetten.

Het heeft niet altijd met zout te kort te maken. Kijk maar eens bij POTS. Dat wordt het geadviseerd.
Maar ik gaf het als tip. Met niet, om te proberen.
Een tip, maar niet om het te proberen?
Gewoon om het ff te proberen, als het helpt en je verteld dat tegen een dokter weet hij gelijk ook meer, 1 keer loop je echt geen levensgevaarlijke schade op. En anders wil ik wel een linkje zien, dat je van 1 kopje bouillon met wat extra zout veel schade op kan lopen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo’n kop bouillon uit een zakje is al zowat alleen zout. Daar hoef je echt niets aan toe te voegen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben het soms grondig oneens met Onkruid71 en ik heb dat een aantal malen heel duidelijk gemaakt, maar "we" moeten niet op alles slakken zout willen leggen. Een kop bouillon/soep uit een zakje kan heel heilzaam zijn als er veel vochtverlies (dus ook zoutverlies) is geweest. Gewoon water drinken vult het vocht wel aan, maar niet het zout. Je mag het in plats van zout ook mineralen noemen, dan klinkt het ineens veel heilzamer. Iemand die verder gezond is, loopt echt geen nierschade op van een kopje soep extra.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door moederslink »

Inderdaad , die kant en klare pakjes bouillon bijvoorbeeld zijn zout genoeg van zichzelf maar het kan zeker een opkikkertje zijn, wanneer je wat flauw bent of wat licht in het hoofd of wat bezweet bent geraakt.
Maar extra zout toevoegen zou ik daarom afraden , dat is m.i ook niet echt nodig.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het ging mij hier om:
“Tegenwoordig neem ik een bouillon met wat extra zout, werkt beter als pijnstillers voor mij.”

Mensen worden op het verkeerde been gezet omdat dit wordt geschreven als een tip bij het topic: “Elke dag hoofdpijn (advies of tips)”
Het gaat hier om extra zout als oplossing voor hoofdpijn, niet bij een extreme inspanning tijdens erg warm weer.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
30 aug 2022 07:52
Het ging mij hier om:
“Tegenwoordig neem ik een bouillon met wat extra zout, werkt beter als pijnstillers voor mij.”

Mensen worden op het verkeerde been gezet omdat dit wordt geschreven als een tip bij het topic: “Elke dag hoofdpijn (advies of tips)”
Het gaat hier om extra zout als oplossing voor hoofdpijn, niet bij een extreme inspanning tijdens erg warm weer.
Voor het geval dat je het vergeten was, ik beweeg bijna niet. Ik schreef hierboven ook niet voor niks POTS.

Dus daarom gaf ik een tip, niet dat je dat dagelijks moet blijven doen, dat heb ik nergens gezegd.

Bij mij werken pijnstillers en ook migraine pillen niet, en dit werkt voor Mij in ieder geval.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
30 aug 2022 07:58

Voor het geval dat je het vergeten was, ik beweeg bijna niet. Ik schreef hierboven ook niet voor niks POTS.

Dus daarom gaf ik een tip, niet dat je dat dagelijks moet blijven doen, dat heb ik nergens gezegd.

Bij mij werken pijnstillers en ook migraine pillen niet, en dit werkt voor Mij in ieder geval.
Als het gaat om een specifiek geval van POTS, waarom dan in dit topic reageren?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
30 aug 2022 08:10
Onkruid71 schreef:
30 aug 2022 07:58

Voor het geval dat je het vergeten was, ik beweeg bijna niet. Ik schreef hierboven ook niet voor niks POTS.

Dus daarom gaf ik een tip, niet dat je dat dagelijks moet blijven doen, dat heb ik nergens gezegd.

Bij mij werken pijnstillers en ook migraine pillen niet, en dit werkt voor Mij in ieder geval.
Als het gaat om een specifiek geval van POTS, waarom dan in dit topic reageren?
Het werkt toch tegen de hoofdpijn bij mij, er werd toch om tips gevraagd. Dat jij het onzin vind dat het helpt, tja dat kan ik niks aan doen, maar als het helpt, dan kan hij dat toch tegen de dokter vertellen, van 1 kopje loop je geen schade op.
Ik snap niet waarom je zo moeilijk daarover doet.

witte angora
Berichten: 30547
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door witte angora »

Die POTS noem je pas veel later... en hoofdpijn, want daar gaat het Ridder om, is iets heel anders dan POTS...

Zoals gewoonlijk moeten we jouw adviezen maar met een flinke kop bouillon met kilo's toegevoegde zout nemen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
30 aug 2022 08:50
Die POTS noem je pas veel later... en hoofdpijn, want daar gaat het Ridder om, is iets heel anders dan POTS...

Zoals gewoonlijk moeten we jouw adviezen maar met een flinke kop bouillon met kilo's toegevoegde zout nemen.
Lees wat je lezen wilt, het gaat over dat het werkt bij hoofdpijn bij mij, en er werd over gevallen dat zout slecht is, daarom haalde ik dat aan.
Wat is het probleem hier mee dan?
En inderdaad POTS noemde ik pas veel later, dus dat was voor de tip, en na dat het voor sommige een probleem was dat zout slecht was en niet geadviseerd mag worden blijkbaar.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 30 aug 2022 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Na flink sporten, een avond doorzakken of andere oorzaken van vocht/zout verlies i.c.m. hoofdpijn (incidenteel) is het een prima tip om eens wat extra zout tot je te nemen in de vorm van bouillon om te kijken of dit helpt.
Echter als het om structurele vormen van hoofdpijn gaat (zoals hier, elke dag) is het onzin dat dit aan zout/mineraal-tekort te wijten zou zijn tenzij dit ook structureel is, maar dan moet dit eenvoudig uit een bloedtest komen en gaat een huisarts ook wel ingrijpen. Dan is zo'n huis-tuin en keuken tip niet de juiste weg.
Sowieso krijgen we al bij een normale voeding al meer dan voldoende zout binnen en is extra toevoegen gewoon niet nodig tenzij er hier speciaal een aanleiding voor is om te verwachten dat dit lager is dan normaal.
Het extra toevoegen van zout aan ons toch al te hoge zout inname in onze voeding is dus helemaal geen goede tip.

witte angora
Berichten: 30547
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Onkruid: Dit haal ik uit de OP, en dit is de vraag van TS. Denk jij nu echt dat een dagelijkse kop bouillon met extra zout hier gaat helpen?
Rentenier80 schreef:
25 jul 2022 19:58


Ik heb in 2019 een ongeluk gehad toen ik naar mijn werk ging.
Ik sloeg voorover en ik brak mijn kaak op 3 plaatsen en verloor 6 tanden.
Ik ben geopereerd en ik voel mij verder perfect.
Ik heb wel elke dag hoofdpijn.

Ik ben er 3 keer naar de huisarts voor geweest en 3x wordt er niks mee gedaan.
I

Er was iemand die vertelde dat de hoofdpijn komt omdat ik de suiker heb laten vervangen door zoetjes in de koffie.

Er was ook iemand die vertelde dat mijn aantal kopjes koffie te hoog was. 22 kopjes per week.

De huisarts moest hier om lachen.

Ik denk dus dat het komt door de kaakoperatie.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
30 aug 2022 09:57
@ Onkruid: Dit haal ik uit de OP, en dit is de vraag van TS. Denk jij nu echt dat een dagelijkse kop bouillon met extra zout hier gaat helpen?
Rentenier80 schreef:
25 jul 2022 19:58


Ik heb in 2019 een ongeluk gehad toen ik naar mijn werk ging.
Ik sloeg voorover en ik brak mijn kaak op 3 plaatsen en verloor 6 tanden.
Ik ben geopereerd en ik voel mij verder perfect.
Ik heb wel elke dag hoofdpijn.

Ik ben er 3 keer naar de huisarts voor geweest en 3x wordt er niks mee gedaan.
I

Er was iemand die vertelde dat de hoofdpijn komt omdat ik de suiker heb laten vervangen door zoetjes in de koffie.

Er was ook iemand die vertelde dat mijn aantal kopjes koffie te hoog was. 22 kopjes per week.

De huisarts moest hier om lachen.

Ik denk dus dat het komt door de kaakoperatie.
Tips is wat anders als een medisch antwoord, want die mogen wij hier niet geven. Dus ik gaf een tip. Ik heb het ook nergens over dagelijks gehad.
Misschien had ik erbij moeten zetten, niet dagelijks, gewoon 1 keer proberen, en dan daarmee als het heeft geholpen naar de dokter, oh en wil schoon glas gebruiken.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kunnen we niet ophouden over de bouillon, ik krijg hoofdpijn van dit gezever.
Onkruid heeft denk ik nu genoeg uitleg gegeven hoe ze het bedoelt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Elke dag hoofdpijn (advies of tips)

Ongelezen bericht door Radar »

De TS heeft een afspraak staan met een neuroloog, en de kwestie is nu wel voldoende besproken. Er gaat een slotje op dit topic.

Groeten, Radar Moderatie^EV

Gesloten