Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb de afgelopen jaren toch ook heel wat, soms zeer grote, overboekingen gedaan, zonder problemen. Geen vragen van de bank, geen meldingen of wat dan ook. De meeste waren binnen Nederland, maar ook naar het buitenland (SEPA-landen).

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
30 aug 2022 22:42
Die mevrouw met dat formulier inzake uw overboeking heeft inzage in uw bankrekening en saldo. Een betaling aan een geldgever inzake een lopende hypotheek, is geen ongebruikelijke transactie en wordt dus helemaal niet gemeld. En hoeft ook niet gemeld te worden.
De mevrouw heeft geen inzage in onze rekening-courant, maar werkt bij de hypotheekverstrekker. Daar komt het geld binnen en ook hypotheekverstrekkers vallen onder de meldingsplicht.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
30 aug 2022 22:49
Ik heb de afgelopen jaren toch ook heel wat, soms zeer grote, overboekingen gedaan, zonder problemen. Geen vragen van de bank, geen meldingen of wat dan ook. De meeste waren binnen Nederland, maar ook naar het buitenland (SEPA-landen).
Het navragen is minder lang geleden begonnen, bij ons was de eerste in 2020. Kan je werkelijk niet vertellen waarom, misschien is het net zo als bij de Belastingdienst. Meerdere nationaliteiten, bij voorbaat verdacht. Of er wordt een matig geprogrammeerd algoritme gebruikt. Ook dat zou mij niet verbazen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
31 aug 2022 07:58
Het navragen is minder lang geleden begonnen, bij ons was de eerste in 2020. Kan je werkelijk niet vertellen waarom, misschien is het net zo als bij de Belastingdienst. Meerdere nationaliteiten, bij voorbaat verdacht. Of er wordt een matig geprogrammeerd algoritme gebruikt. Ook dat zou mij niet verbazen.
Tot en met vorig jaar ben ik druk bezig geweest, om het zo uit te drukken.
Gezien uw ervaringen lijkt uw vermoeden over nationaliteiten of een matig algoritme lijkt dan niet eens zo ongerijmd. Dat geeft me wel een heel ongemakkelijk gevoel.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
30 aug 2022 19:14
Het leuke lieve koekblikje, de oudere Panda.
🧡💛💚💙💜🧡💛💚💙💜
Ik kan me nog wel een oudere dame herinneren die een keer een nogal gezette man in dat koekblikje mee moest nemen. 'Mijn arme schokbrekertjes!'

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
31 aug 2022 07:58
Erthanax schreef:
30 aug 2022 22:49
Ik heb de afgelopen jaren toch ook heel wat, soms zeer grote, overboekingen gedaan, zonder problemen. Geen vragen van de bank, geen meldingen of wat dan ook. De meeste waren binnen Nederland, maar ook naar het buitenland (SEPA-landen).
Het navragen is minder lang geleden begonnen, bij ons was de eerste in 2020. Kan je werkelijk niet vertellen waarom, misschien is het net zo als bij de Belastingdienst. Meerdere nationaliteiten, bij voorbaat verdacht. Of er wordt een matig geprogrammeerd algoritme gebruikt. Ook dat zou mij niet verbazen.
Dank voor de toelichting, Jablan. Het geeft wat beeld bij waar je je reacties op baseert. Wat opvalt, is dat jouw ervaringen heel anders zijn dan die van mij (en zo te lezen ook van anderen). Een heel aantal van de zaken die jij noemt, doe ik ook - en heb er nog nooit ook maar één vraag over gehad.

Dan ga je je, met alle actualiteiten in je achterhoofd, toch afvragen wat dan de trigger is die ervoor zorgt dat jij vaak met de WWFT te maken hebt, en anderen nooit.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Iets anders: ik heb pijn in mijn lachspieren. Gisteravond naar de nieuwe voorstelling (NG) van Van der Laan en Woe geweest: wat een feestje weer. Ragscherpe, actuele humor, en soms op of over het randje. Maar wat zijn die mannen steengoed... :!:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
31 aug 2022 08:22
Jablan schreef:
31 aug 2022 07:58
Het navragen is minder lang geleden begonnen, bij ons was de eerste in 2020. Kan je werkelijk niet vertellen waarom, misschien is het net zo als bij de Belastingdienst. Meerdere nationaliteiten, bij voorbaat verdacht. Of er wordt een matig geprogrammeerd algoritme gebruikt. Ook dat zou mij niet verbazen.
Tot en met vorig jaar ben ik druk bezig geweest, om het zo uit te drukken.
Gezien uw ervaringen lijkt uw vermoeden over nationaliteiten of een matig algoritme lijkt dan niet eens zo ongerijmd. Dat geeft me wel een heel ongemakkelijk gevoel.
Volgens mij beschrijf je wel ongeveer de grondslag voor de toeslagenaffaire, minus de rol van de wetmakers... :o

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic gaat op slot tot de moderatie overzicht heeft wat er is gebeurd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Radar »

Hoi allemaal!

De Huiskamer is weer geopend. De reacties rondom een persoonlijke, real-life ruzie tussen Oldsmobile442 en andere forumleden zijn verwijderd.

Dit forum is geen plek om ruzies uit te vechten, en real-life ruzies al helemaal niet! Daarom heb ik het volgende gedaan:

Oldsmobile442 is permanent verbannen, inclusief IP-adres, want die startte de ruzie en kwam met allerlei vage beschuldigingen over het echte leven.
Erthanax heeft een waarschuwing gekregen omdat die tegenbeschuldigingen plaatste.
Hophophop heeft een waarschuwing gekregen omdat die blijkbaar genoot van het drama en stimuleerde dat er 'bewijs' werd geleverd.

Nu is het weer tijd voor gezellig geklets in dit topic.
Lekker weertje hè? ;)

Groeten,
Radar Moderatie^EV

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:
02 sep 2022 17:12
Lekker weertje hè? ;)
Absoluut. Vanmiddag eens in Almere wezen kijken op het Demopark. Ieder eerste weekend is er een open weekend, van vrijdag t/m zondag. Dan kun je een aantal tiny houses en iets grotere verplaatsbare woningen bekijken. Erg interessant om datgene wat je in die tv-programma's ziet nu eens in het 'echie' te zien. Buiten het open weekend kun je ook kijken, maar dan zijn de huisjes gesloten. Er is ook horeca trouwens. Heb er van genoten, niet in de laatste plaats vanwege het weer.

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ah, ben jij dat die vrijwillig naar Almere gaat....

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Helemaal vrijwillig, JD. Ze hebben er geen goede whiskey, dus voor jou zal het niks zijn denk ik.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Na een halve rotdag (ziekenhuis) Had ik even gezellig koffie willen drinken in de huiskamer, denk dat het een grote borrel wordt,

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Doe dat Gosewijn, even bijkomen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Toch nog iets goed ,bericht van BD krijg 650,00 aan kosten terug voorziekte en reiskosten . heb alleen aow .dus zijn we weer vrienden .(1350,00 ingedient)

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus via een TSZ beschikking. Mooi.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

:wink: Klopt op jouw advies

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

De rust is weergekeerd,mooi!
Het is nog steeds vacantietijd,dus doen wij daar ook aan mee.
Nu met de camper,en ja,toch weer Frankrijk, gevoelsmatig ons tweede vaderland.
Waren vandaag in Étretat aan de kust,indrukwekkende "falaises".
En het weer is nog redelijk.
Zo af en toe een buitje,goed voor de natuur.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

WWFT
Moneyman schreef:
31 aug 2022 09:25
Dank voor de toelichting, Jablan. Het geeft wat beeld bij waar je je reacties op baseert. Wat opvalt, is dat jouw ervaringen heel anders zijn dan die van mij (en zo te lezen ook van anderen). Een heel aantal van de zaken die jij noemt, doe ik ook - en heb er nog nooit ook maar één vraag over gehad.

Dan ga je je, met alle actualiteiten in je achterhoofd, toch afvragen wat dan de trigger is die ervoor zorgt dat jij vaak met de WWFT te maken hebt, en anderen nooit.
sjohie schreef:
31 aug 2022 12:04
Erthanax schreef:
31 aug 2022 08:22
Tot en met vorig jaar ben ik druk bezig geweest, om het zo uit te drukken.
Gezien uw ervaringen lijkt uw vermoeden over nationaliteiten of een matig algoritme lijkt dan niet eens zo ongerijmd. Dat geeft me wel een heel ongemakkelijk gevoel.
Volgens mij beschrijf je wel ongeveer de grondslag voor de toeslagenaffaire, minus de rol van de wetmakers... :o
Voor zover ik er zicht heb: banken werken nu met risicoprofielen. Klanten, waarvan ze te weinig weten, proberen ze te dumpen. Kijk voor voorbeelden bij de banken en let op de verschillende tarieven tussen binnen- en buitenland. Of het topic over de kosten bij ASN, dat geeft ook een richting aan. Sparen bij ons is gratis als je een betaalrekening aanhoudt en wij willen dat graag zo vanwege de eisen, die de wet aan ons stelt. (Mijn vertaling/indruk/gedachte daarbij).

Ander, iets concreter voorbeeld. Rabobank weert betaald voetbalclubs en coffeeshops als klant vanwege de wwft. Hier wordt het vaag, want een voetbalclub heeft wisselende inkomsten door aan- en verkoop van slaven, excuus, spelers. Dat is het enige issue voor de bank. Bij de coffeeshops is het nog merkwaardiger. Sommige zijn lid van de plaatselijke horecavereniging, het personnel bouwt pensioen op bij het horecapensioenfonds. En zo'n bedrijf kan dan niet meer bankieren?

Privé is het tot nu toe bij informatieverzoeken gebleven. Bij de mensen, die geblokkeerd worden en waar ik meer van weet, zit er in alle gevallen een internationaal aspect aan. Hetzij door wonen in land A en werken in land B, hetzij door andere internationale betalingen op de privérekening.

Mijn conclusies tot nu toe:
1 Risicoprofielen zijn duidelijk te smal, te eng opgesteld.
2 Wet schiet het doel voorbij, bevordert wantrouwen door uit te gaan van crimineel gedrag, tenzij je kunt bewijzen geen crimineel te zijn. Die mentaliteit en omgekeerde bewijslast moet je niet willen, op lange termijn is het een schot in eigen doel.

Plaats reactie