Eneco CV-onderhoudscontract

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
frankabra
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2022 12:54

Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door frankabra »

Ik heb in 2021 een CV Onderhoudscontract afgesloten bij Eneco.
Er zou 1 keer per jaar onderhoud worden gedaan aan mijn CV-ketel.
Na een jaar heb ik niemand gezien, gehoord. Er is dus niemand geweest of heeft niemand contact met me opgenomen.
Ik heb vervolgens contact opgenomen met Eneco hierover, maar vervolgens gebeurde er nog steeds niets.
Een paar maanden geleden weer met Eneco gebeld en heb aangegeven dat ze hun verplichtingen niet nakomen en ik na een onderhoud van de ketel het contract wil beëindigen. Dit omdat ik geen compensatie nog onderhoud zou krijgen als ik het contract beëindig.

Vandaag 30-11-2022 weer contact opgenomen met Eneco. Er zou in October/ November 2022 een afspraak gemaakt worden om onderhoud te plegen aan mijn CV. Op Min Eneco was dit nu November / December geworden of zou het ook nog kunnen dat het later wordt. Eneco heeft eerder aangegeven dat de samenwerking met de vorig partner die het onderhoud voor hun uitvoerde dit niet meer doet. Nu hebben ze een andere partner. Ik heb geen idee wie dat is, maar volgens Eneco val ik buiten hun regio. Wat dit inhoud weet ik niet precies. Het kan zijn dat ze of iet komen of pas een komen als ze in de buurt zijn?

Ik heb aangegeven aan Eneco dat ik mijn Onderhoudscontract wil beëindigen, maar nog wel een Onderhoudsbeurt wens aangezien ik daarvoor betaal en heb betaald. Er zou een klacht aangemaakt worden en zou ik daar terugkoppeling over krijgen. Tot mijn verbazing hebben ze per direct het contract beëindigd. Weer gebeld met Eneco wat dit inhoud. Heb ik dan nog wel recht op een onderhoudsbeurt of niet. En waarom ik niet eerst terug koppeling heb gekregen wat nu gaat gebeuren.
Ik heb dus geen recht meer op onderhoud omdat het contract is beëindigd. Ik heb dus bijna twee jaar betaald zonder dat Eneco iets heeft gedaan. Ze piekeren er ook niet over om dan maar iets aan compensatie te doen of toch nog een onderhoudsbeurt in willen plannen.

Ik vre og me af of er nog meer Eneco klanten het zelfde ondervinden of hebben ondervonden en wat zij hebben gedaan.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door BL2 »

Neem eens contact op met het Juridisch Loket.

Van een (dacht ik) professioneel bedrijf als ENECO zou je toch een heel andere manier van klantenservice verwachten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wanneer u over afgesproken termijnen en toezeggingen alles op schrift heeft staan, en niet alleen maar telefonisch alles geregeld heeft, dan heeft u een sterk punt. Als u daarvoor betaald heeft kunt u, ondanks dat uw contract nu beëindigd is, nog wel volgens die oude afspraak aanspraak maken op die onderhoudsbeurt. U moet dit allemaal wel kunnen aantonen.

Dat die bende bij Eneco zich nu in allerlei bochten draait om hun gemaakte fouten niet te herstellen zal weinigen verbazen. Ook ik spreek uit ervaring met die club amateurs. Velen zullen dit ook herkennen als de vaak gebruikte strategie van Eneco. Niet voor niks reageren ze nu nergens meer op. Uw belangen tellen niet meer bij Eneco, ook al bent u misschien wel jarenlang 'gewaardeerde' klant van hen geweest.

"Het waait wel over", denken ze bij Eneco, en de centen zijn binnen. Laat u hierdoor niet ontmoedigen. Stap met uw bewijsstukken, als u die heeft, naar de Geschillencommissie Energiebedrijven. Moeilijk is echter aan te tonen dat ze niet geweest zijn voor die onderhoudsbeurt, maar laat Eneco dan maar aantonen dat ze wel geweest zijn.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door Erthanax »

Na een onderhoudsbeurt wordt er toch altijd een sticker met datum en paraaf op de ketel geplakt? Ik zou ook verwachten dat de klant een werkbon moet aftekenen dat het onderhoud is verricht. Als dat er allemaal niet is, heeft Eneco een zwakke positie, lijkt me.

frankabra
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2022 12:54

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door frankabra »

Bedankt voor jullie reacties.

Vandaag ontvang ik een eindafrekening van Eneco over het onderhoudscontract. Daarin staat dat er een contract wordt beëindigd, maar niet welk contract. Ik heb ze dan maar weer gebeld waar het precies over gaat. Had ook zomaar mijn energie contract kunnen zijn dacht ik. Ik heb opnieuw aangegeven dat ik het er niet mee eens ben met de gang van zaken en daar een klacht over wil ingediend. Volgens het contract heb ik een opzegtermijn van een maand. Ook heb gevraagd wat ze bedoelen dat ik buiten de regio val van hun partner die het onderhoud doet aan de ketels en wat dit voor mij betekend. Het komt er op neer dat ik betaal voor een dienst die nooit uitgevoerd zou worden omdat ze gewoonweg niet bij mij in de buurt komen om het onderhoud uit te voeren. Ze gaven aan dat het contract beëindigd had moeten worden. Je raadt het al. Dit is niet gedaan en ook niet aangegeven door Eneco. Ze hadden mij dan in dit geval volgens mij alle betaalde abonnementskosten terug moeten betalen.
Ik kan volgens mij niet naar het juridisch loket omdat ik teveel verdien.

Word vervolgd....

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dan uw rechtsbijstandverzekering inschakelen, als u die heeft. Maar, gezien de zwakke argumentatie die Eneco hanteert, lijkt de door mij genoemde Geschillencommissie ook een reëele optie.

Weer lees ik van u: "ik heb gebeld . . . .". Begrijpt u nu nog steeds niet dat u met al dat bellen zelf een grote fout maakt? U bewijst niets daarmee wat gezegd of afgesproken is. Reken dat Eneco dat ook weet en altijd in uw nadeel zal gebruiken.

Trouwens een rekening ontvangen voor een niet geleverde en niet te leveren dienst. Ze durven bij Eneco, of ze zijn zo dom dat ze zelf niet meer weten wat ze doen. Bewaar die brief over die foutieve regio goed en betaal die rekening niet. Eneco bewijst hiermee dat ze alleen op uw geld uit zijn, maar de dienst die daartegenover staat niet kunnen en zullen leveren.

Uiteindelijk zal Eneco, als ze het gore lef hebben, een keer naar een incassobureau, deurwaarder en misschien de civiele rechter willen stappen. Professionele partijen die beide documenten tegenover elkaar leggen maken dan natuurlijk gehakt van die rekening. En Eneco krijgt hun rekening.

Trouwens bent u nog steeds voor uw energie-afname afhankelijk van dat zielige bedrijf dat Eneco heet? Krabbel u dan maar eens achter uw oor of u daar nog wel klant wil blijven.
Mocht u overstappen naar een collegabedrijf, maak dan wel foto's van uw laatste meterstanden. U zou met een overstap niet de eerste zijn (zoals ik) dat ze u nog op proberen te lichten met door uzelf ingeleverde meterstanden die u achteraf dan weer wel moet bewijzen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
01 dec 2022 15:48
... dat zielige bedrijf dat Eneco heet?
Je bent geen fan hé, BreejKC? :lol: :lol:

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dat heeft u goed gezien MM.

Ooit stapte ik over van Eneco naar een collega-energieleverancier. Keurig mijn meterstanden doorgegeven op de manier zoals het hoorde. Ook een kopie bewaard van het formulier waarop die meterstanden waren doorgegeven. Helaas toen geen foto's gemaakt. Desondanks werd door Eneco mijn hoogste elektriciteitverbruik, uiteraard fors ten nadele van mijzelf, ingeschat. Wat ik ook aantoonde, mijn kopie, verklaring van de netbeheerder die mijn gelijk ondersteunde, rechtsbijstandverzekering, Eneco bleef bij het door haar ingenomen standpunt.

Om een rechtzaak te voorkomen heeft mijn rechtsbijstandverzekering uiteindelijk het nadelige verschilbedrag aan mij terugbetaald.

Het gore lef heeft Eneco daarna nog meerdere keren gehad mij als klant terug te krijgen. Uiteindelijk heb ik hen in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt dat, al zouden ze mij € 1000,00 cadeau geven, ik niet meer bij die club goorlingen en mislukkelingen, energie af wil nemen.

Sindsdien is het stil van de kant van Eneco en ben ik, zeker over de klantvriendelijkheid, zeer tevreden met mijn huidige energieleverancier.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben zo’n vijftig jaar, denk ik, klant geweest van Eneco, voorheen het GEB, voor gas en licht. Nooit enig probleem ondervonden.

Wat betreft cv onderhoud schrijven ze dat ze een landelijke dekking hebben. Klopt dus niet bepaald.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door de auditu »

BreejKC schreef:
01 dec 2022 16:09
Om een rechtzaak te voorkomen heeft mijn rechtsbijstandverzekering uiteindelijk het nadelige verschilbedrag aan mij terugbetaald.
Heel nobel van de rechtsbijstandverzekering. Het gaat dus niet om principes, maar om geld. Toevallig ook bij Achmea?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Eneco CV-onderhoudscontract

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ja, natuurlijk gaat het uiteindelijk om geld, anders hoeven ze geen rekening te sturen. Maar duidelijk was (en is) dat de principes die Eneco hanteert, als men iets anders doet als alleen energie dasa kopen, minder zuiver zijn als dat je van een eerlijk bedrijf zou verwachten.

Natuurlijk had Achmea vanwege het principe een rechtzaak hierover tegen Eneco kunnen beginnen. Grote kans gezien het bewijsmateriaal dat we in het gelijk zouden zijn gesteld. Maar de tijd die dat van hun juridisch personeel zou hebben gekost woog natuurlijk niet op tegen het verschilbedrag van de schatting dat ze mij hebben betaald. Om het principe procederen, zou Achmea dan veel geld gekost hebben wat uiteindelijk weer in de verzekeringpremies verrekend wordt.

Zelfs al zou Eneco die juridische kosten vergoed moeten hebben aan Achmea dan kun je, als je zelf wel zuiver wilt handelen, of dat in hun richting wel heel netjes geweest zou zijn.Met nadelige publiciteit brengen we dit bedrijf, mede gezien dit soort zaken, al genoeg nadeel toe.

Plaats reactie