Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
06 dec 2022 11:07
PGros schreef:
06 dec 2022 11:01
Volgens mij vind onkruid71 het prima zo als het is. Waarom dan al die tips gegeven worden aan ondergoed en elektrische hulpmiddelen is mij een raadsel.
Volgens mij begon dat zoals eigenlijk altijd hier:
Onkruid71 schreef:Helaas is het noodzakelijk bij mij om hem op 22 graden te houden. Het lichaam vraagt te veel van mij als het kouder is.
Ach misschien komen daar ook nog regelingen voor.
Tja niemand vind hogere rekeningen leuk, en aangezien er sprake was van andere vergoedingen voor chronisch zieken, mag dat toch gezegd worden. Ik heb niet gevraagd how krijg ik het warmer zonder terwijl ik de verwarming lager zet.
Dat heb ik in de jaren al zat geprobeerd, dus ik ben daar geen groentje in, en ook vele jaren in de kou gewerkt, dus weet ook wat wel zou kunnen werken en wat niet.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Lowieze schreef: .
Een koude douche is niet voor iedereen geschikt, als ik dat doe kan ik de eerste uren niet meer bewegen van de pijn.
Ik zie dan niet opeens allemaal tips verschijnen om de pijn te vermijden. Waarom bij onkruid71 wel dan?

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tip voor @lowieze: neem gewoon een warme douche.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is nog wel een verschil tussen pijn vermijden en zorgen dat je warm blijft.

We hoeven echt niet spartaans te gaan leven. Elke dag douchen is niet nodig. We hebben tenslotte geen kolenboot gelost.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Fyte »

rwolters schreef:
06 dec 2022 08:17
Fyte schreef:
06 dec 2022 00:36
Waarom is onnodig energieverbruik nog niet bij wet verboden?
Definieer onnodig energieverbruik. En weet je hoeveel energie er voor jouw bijdrage op dit forum nodig is? Terwijl dat, in het grotere geheel, absoluut niet nodig is.

Het definiëren van onnodig energie gebruik is een politieke taak, niet een individuele.

Een verbod is niet meer dan normaal, gebeurt ook bij water tekorten en waarom zou je dat niet bij energie inzetten?

Ik verwacht dan ook dat er -volgende winter- een dergelijk verbod zal komen, maar ik begrijp niet waarom er niet proactief wordt gehandeld. Zonde van al die energie en hoelanger je wacht hoe breder het verbod moet worden.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
06 dec 2022 11:28
Tip voor @lowieze: neem gewoon een warme douche.
Haha, doe ik ook hoor en nog steeds iedere dag

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

PGros schreef:
06 dec 2022 11:01
Volgens mij vind onkruid71 het prima zo als het is. Waarom dan al die tips gegeven worden aan ondergoed en elektrische hulpmiddelen is mij een raadsel.
Misschien omdat dit een consumentenforum is en er gewoon tips gegeven mogen worden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fyte schreef:
06 dec 2022 11:58
Het definiëren van onnodig energie gebruik is een politieke taak, niet een individuele.

Een verbod is niet meer dan normaal, gebeurt ook bij water tekorten en waarom zou je dat niet bij energie inzetten?
Oneens. Een dergelijk verbod is onhandhaafbaar. En het gebeurt evenmin bij watertekorten.

Hooguit kan je hele specifieke manieren van energieverbruik verbieden (denk aan de open winkeldeuren bij draaiende airco). En dat is analoog een bijvoorbeeld een sproeiverbod.

Maar een generiek verbod op het verbruiken van "onnodige energie en.of water" is onhaalbaar.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
06 dec 2022 12:02
ZeerPrivé schreef:
06 dec 2022 11:28
Tip voor @lowieze: neem gewoon een warme douche.
Haha, doe ik ook hoor en nog steeds iedere dag
Groot gelijk, me too. Maar niet verder vertellen anders denkt men dat ik een kolenboer ben. :mrgreen:

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Chronisch zieken kunnen bij sommige gemeenten een tegemoetkoming krijgen via de Bijzondere Bijstand. Dit ter compensatie van de oude regelingen via het CAK.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Fyte schreef:
06 dec 2022 11:58
rwolters schreef:
06 dec 2022 08:17
Fyte schreef:
06 dec 2022 00:36
Waarom is onnodig energieverbruik nog niet bij wet verboden?
Definieer onnodig energieverbruik. En weet je hoeveel energie er voor jouw bijdrage op dit forum nodig is? Terwijl dat, in het grotere geheel, absoluut niet nodig is.

Het definiëren van onnodig energie gebruik is een politieke taak, niet een individuele.
Dus jij wil een verbod op onnodig energieverbruik, maar zodra je wordt gevraagd wat we daaronder moeten verstaan is het ineens niet meer iets wat we van je mogen vragen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
06 dec 2022 12:10
Chronisch zieken kunnen bij sommige gemeenten een tegemoetkoming krijgen via de Bijzondere Bijstand. Dit ter compensatie van de oude regelingen via het CAK.

Die tegemoetkoming wordt nog steeds jaarlijks automatisch door het UWV uitgekeerd.

https://www.uwv.nl/particulieren/overig ... te-krijgen

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
06 dec 2022 12:31


Die tegemoetkoming wordt nog steeds jaarlijks automatisch door het UWV uitgekeerd.

https://www.uwv.nl/particulieren/overig ... te-krijgen
Die regeling is alleen voor mensen die een uitkering via het UWV hebben.
Mensen die dat niet hebben, kunnen hun gemeente om ondersteuning vragen via de Bijzondere Bijstand. Het verschilt overigens per gemeente of zij hieraan meedoen.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Fyte »

@Moneyman

Ik ben het met je eens dat de omschrijving 'onnodig energieverbruik' niet als wettekst gebruikt moet worden.

@kuklos

Je mag me alles vragen, maar ik heb geen overzicht van ons energieverbruik en de sociaal economische relevantie daarvan.

Maar als ik in de avond over een verlaten industrieterrein loop en het eruit ziet als broadway New York, dan denk ik dat het tijd is voor een verbod.

Zelfs als er geen energiecrisis was, is het gewoon zinloze uitbuiting van onze planeet.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
06 dec 2022 12:09
Lowieze schreef:
06 dec 2022 12:02
ZeerPrivé schreef:
06 dec 2022 11:28
Tip voor @lowieze: neem gewoon een warme douche.
Haha, doe ik ook hoor en nog steeds iedere dag
Groot gelijk, me too. Maar niet verder vertellen anders denkt men dat ik een kolenboer ben. :mrgreen:
Dat denken 'we' niet, dat wisten 'we' al lang... :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Fyte schreef:
06 dec 2022 13:22
@kuklos

Je mag me alles vragen, maar ik heb geen overzicht van ons energieverbruik en de sociaal economische relevantie daarvan.

Maar als ik in de avond over een verlaten industrieterrein loop en het eruit ziet als broadway New York, dan denk ik dat het tijd is voor een verbod.

Zelfs als er geen energiecrisis was, is het gewoon zinloze uitbuiting van onze planeet.
Dus je wil iets verbieden, maar kan niet aangeven wat je wil verbieden?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daarbij is ook dat verlaten industrieterrein misschien wel om een bepaalde reden verlicht?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
06 dec 2022 13:38
Daarbij is ook dat verlaten industrieterrein misschien wel om een bepaalde reden verlicht?
Ik denk dat een deel noodverlichting is. hHebben wij ook op kantoor. Zeer veel licht afgevend, maar als je kijkt naar het daadwerkelijke verbruik valt dat gezien de hoeveelheid licht die het geeft heel erg mee.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daarnaast inbraakpreventie en preventie van allerlei andere duistere zaken

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fyte schreef:
06 dec 2022 00:36
Waarom is onnodig energieverbruik nog niet bij wet verboden?
Wat is onnodig verbruik? En hoe wil je het gaan handhaven?

Plaats reactie