Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Desiderius-Erasmus
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2014 21:12

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Desiderius-Erasmus »

rwolters schreef: ↑
18 nov 2022 11:44
Het zou pas raar zijn als de VVD jarenlang regeert en ze vervolgens SP beleid zouden doen.
Nou, mijn stem is de vvd dus al langere tijd kwijt omdat ze geen vvd beleid voeren.[/i][/i][/i]

Dan stemt U nu zeker SP.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het gaat niet goed met quoten, want dat was ik die dat zei. En nee, ik stem niet op de SP. Ik stem gewoon rechts en dan niet op een FVD of PVV.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door marnix »

Ik vraag me het volgende af,
Wat gaat er gebeuren met pensioenen die nu al uitgekeerd worden?
Ik "geniet" een nabestaandenpensioen waarvan ik dacht dat het tot mijn overlijden zou doorgaan met een vast bedrag,
dat staat in de papieren,
Kan er aan de hoogte iets veranderen?

PGros
Berichten: 1123
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door PGros »

Als je een vast pensioen hebt dan verandert er je hele leven niets meer aan het bedrag.

rwolters
Berichten: 1531
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
18 nov 2022 18:27
rwolters schreef:
18 nov 2022 11:44
Het zou pas raar zijn als de VVD jarenlang regeert en ze vervolgens SP beleid zouden doen.
Nou, mijn stem is de vvd dus al langere tijd kwijt omdat ze geen vvd beleid voeren.
Op basis van het verkiezingsprogramma zou het beleid geen verrassing moeten zijn. En dat het beleid misschien anders is dan toen je nog jong was is ook niet zie gek. Beleid van 30 jaar geleden zou nu niet meer werken.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

marnix schreef:
09 dec 2022 14:24
Ik vraag me het volgende af,
Wat gaat er gebeuren met pensioenen die nu al uitgekeerd worden?
Ik "geniet" een nabestaandenpensioen waarvan ik dacht dat het tot mijn overlijden zou doorgaan met een vast bedrag,
dat staat in de papieren,
Kan er aan de hoogte iets veranderen?
Als dat pensioen van een pensioenfonds komt, is er niets “vast”.

Is het aangekocht bij een verzekeraar, dan ligt het bedrag vast.

DeZevendeHenk
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Typisch materie waarbij vrijwel iedereen een gigantisch belang heeft, iedereen ook als de dood is dat hij wat te kort komt maar de materie feitelijk ondoorgrondelijk is voor mensen. De discussie is dus gekaapt door allerlei lieden die het wel allemaal zeggen te weten. En de mensen lopen dus achter de personen aan die de dingen zeggen die ze graag willen horen. Laten we maar hopen dat uit al die discussies en meningen uiteindelijk toch een soort wijsheid voortkomt.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
09 dec 2022 15:30
Nijogeth schreef:
18 nov 2022 18:27
rwolters schreef:
18 nov 2022 11:44
Het zou pas raar zijn als de VVD jarenlang regeert en ze vervolgens SP beleid zouden doen.
Nou, mijn stem is de vvd dus al langere tijd kwijt omdat ze geen vvd beleid voeren.
Op basis van het verkiezingsprogramma zou het beleid geen verrassing moeten zijn. En dat het beleid misschien anders is dan toen je nog jong was is ook niet zie gek. Beleid van 30 jaar geleden zou nu niet meer werken.
Op basis van het verkiezingsprogramma van de verkiezingen van 2017 wel, dat was erg rechts en het beleid was vervolgens erg links (lees: de rechtse punten lieten ze snel vallen voor de andere partijen in de coalitie, zodat samenwerking mogelijk was). En daardoor ben ik van ze afgestapt en heb ik in 2021 JA21 gestemd. Wat voor mij de enige partij is die momenteel mijn rechtse blik redelijk vertegenwoordigd.

Tijdens de coronacrisis vertikte vervolgens de VVD het om op te komen voor de ondernemers (ze zeggen nog altijd graag dat ze er voor de ondernemer zijn) met maatregelen die ze hard raakten, zonder ze juist te compenseren. Daar heeft de partij helemaal voor me afgedaan en hoop ik dat ze ook gewoon helemaal in gaan storten. Laat mensen die wel achter hun standpunten blijven staan het maar eens proberen. En als daar Geert Wilders als aanvulling bij moet, prima. Denk met hem mee over een strenger immigratiebeleid en probeer hem zijn linkse standpunten meer te laten varen en ik denk dat je er een prima coalitiepartner aan kan hebben.

Overigens was ik 30 jaar geleden nog een peuter.

AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door AdiPit »

Wij hebben incompetente ministers en bestuurders, ook in Bruxelles dat wekelijk zijn bezig nieuwe idees brengen, zij zelf begrijpen niet meer...en zeker het volk moet niet begrijpen, ook deze nieuwe pensionwet was helemaal niet nodig geweest.
Weit u nog het advies van een minister , leger moet soldaten treinen zonder munitie en roepen-pief-paf-puf...
En nu, maximum energie gebruiken. ook so een onduidelijk voorstel dat niemand moet begrijpen...
Alleen nieuwe verkiezingen kan ons reden, weg, weg met madam Kaag en har marionet Rutte.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En graag wat meer taalles op school.

rwolters
Berichten: 1531
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik heb op andere sites geklaag gelezen over bepaalde zaken in de nieuwe pensioenwet. Het grapige was dat veel klachten gingen over zaken die al sinds mensenheugenis in het huisige systeem zitten. Blijkbaar moet je gewoon nergens over praten. Zodra het aandacht krijgt zien mensen opeens problemen die er niet zijn.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Fyte »

Aangezien het is ingevoerd onder Rutte, ga ik ervan uit dat alleen de rijkste der aarde erop vooruitgaan, wij zullen het allemaal met een beetje minder moeten doen.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Fyte schreef:
24 dec 2022 23:21
Aangezien het is ingevoerd onder Rutte, ga ik ervan uit dat alleen de rijkste der aarde erop vooruitgaan, wij zullen het allemaal met een beetje minder moeten doen.
Dus eigenlijk weet je helemaal niets en is jouw mening niet gebaseerd op het onderwerp?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door marnix »

Lady1234 schreef:
24 dec 2022 22:39
En graag wat meer taalles op school.
Ietwat onder de gordel, niet?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door scontra »

Fyte schreef:
24 dec 2022 23:21
Aangezien het is ingevoerd onder Rutte, ga ik ervan uit dat alleen de rijkste der aarde erop vooruitgaan, wij zullen het allemaal met een beetje minder moeten doen.
Velen zullen het allemaal met een beetje minder meer moeten doen.
Driekwart van de wereld populatie moet het met minder doen dan de gemiddelde inwoner van Nederland.
Nederlanders behoren tot de rijksten ter wereld, maar zijn eigenlijk nimmer tevreden met wat ze hebben en klagen steen en been over hoe slecht de Overheid (lees m.n. de minister president) het met hen voor heeft.

Trouwens, de nieuwe pensioenwet is nog niet ingevoerd, maar moet eerst nog door de Eerste kamer worden behandeld.

Geef mij slechts één naam die het momenteel beter zou kunnen doen en waarom, ik kan het niet bedenken !

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
24 dec 2022 22:39
En graag wat meer taalles op school.
Meer is niet nodig, beter zou al goed zijn.
Echter, als de leerkrachten en de leerlingen op de PABO er al slecht in zijn (net als in rekenen) wat mag je dan verwachten ?

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Fyte »

scontra schreef:
25 dec 2022 13:47
Fyte schreef:
24 dec 2022 23:21
Aangezien het is ingevoerd onder Rutte, ga ik ervan uit dat alleen de rijkste der aarde erop vooruitgaan, wij zullen het allemaal met een beetje minder moeten doen.
Velen zullen het allemaal met een beetje minder meer moeten doen.
Driekwart van de wereld populatie moet het met minder doen dan de gemiddelde inwoner van Nederland.
Nederlanders behoren tot de rijksten ter wereld, maar zijn eigenlijk nimmer tevreden met wat ze hebben en klagen steen en been over hoe slecht de Overheid (lees m.n. de minister president) het met hen voor heeft.

Trouwens, de nieuwe pensioenwet is nog niet ingevoerd, maar moet eerst nog door de Eerste kamer worden behandeld.

Geef mij slechts één naam die het momenteel beter zou kunnen doen en waarom, ik kan het niet bedenken !
Omdat ik het niet eens ben met Rutte en zijn gedrag, wil niet zeggen dat ik denk dat hij het slecht voor heeft met Nederland.

Ontopic:
Ik had graag gezien dat ik zelf kon bepalen waar mijn spaargeld wel/niet wordt geïnvesteerd.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga bij een baas werken zonder pensioenregeling. Kunt u op een houtje bijten als u AOW krijgt.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door Fyte »

Lady1234 schreef:
26 dec 2022 16:44
Ga bij een baas werken zonder pensioenregeling. Kunt u op een houtje bijten als u AOW krijgt.
Goed voorbeeld.
Maar waarom moet je überhaupt een 'baas' hebben om gebruik te kunnen maken van een wettelijke pensioenregeling?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vraagtekens rondom de nieuwe pensioenwet

Ongelezen bericht door scontra »

Fyte schreef:
26 dec 2022 17:15
Lady1234 schreef:
26 dec 2022 16:44
Ga bij een baas werken zonder pensioenregeling. Kunt u op een houtje bijten als u AOW krijgt.
Goed voorbeeld.
Maar waarom moet je überhaupt een 'baas' hebben om gebruik te kunnen maken van een wettelijke pensioenregeling?
Hoeft ook helemaal niet, er zijn legio mogelijkheden om in uw oudedagsvoorziening te kunnen voorzien, maar ook dan weet je meestentijds niet waarin het geld wordt geïnvesteerd om het broodnodige rendement te halen.

Plaats reactie