Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

ZeerPrivé schreef:
08 feb 2023 14:28
Maar dan kan niemand die aanvraag doen, want die kunnen dus nooit een smartphone hebben...
Juist, gaat tenminste op voor diegenen die het het hardst nodig hebben.

Anderzijds: elke zwerver hier, elke asylzoeker heeft tenminste 1 smartphone en €0.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
08 feb 2023 11:03
Vandaag kreeg ik zelf van Vattenfall een mail dat ik mijn maandbedrag vrijwillig mag en kan aanpassen/ verlagen.
Ik ga dat doen, maar ik zorg voor een extra buffertje ivm de eindafrekening.
HERSTEL : dat maandbedrag verlagen/aanpassen , daar krijg je in februari bericht over en het kan pas per 1 maart worden aangepast.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
08 feb 2023 13:26
Ik ben samen met mijn zoon bezig geweest --- je komt niet veel verder.
Het blijkt alleen te werken op een smartphone, niet op een tablet 🙄
Dat is toch wel weer te triest voor woorden...

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat over het bruto maandinkomen. Vermogen is niet van belang, noch een huis of hypotheek.

Levert geheid de nodige problemen op. WT moeten ZZP- ers opgeven?

En is dat het inkomen van oktober of januari?

ZeerPrivé
Berichten: 5410
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
08 feb 2023 16:21
moederslink schreef:
08 feb 2023 13:26
Ik ben samen met mijn zoon bezig geweest --- je komt niet veel verder.
Het blijkt alleen te werken op een smartphone, niet op een tablet 🙄
Dat is toch wel weer te triest voor woorden...
Nou, zo vreemd vind ik het niet, tenslotte heeft zo'n 95% een smartphone. Bovendien komt er waarschijnlijk nog een desktopversie. Gewoon even rustig afwachten, het hoeft echt niet meteen vandaag nog aangevraagd te worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Zekers!
95% lijkt mij wat aan de hoge kant, maar goed.
Waarschijnlijk zijn dit nog de ' kinderschoenen ' van dit fonds, maar 't zal wel goed komen.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
08 feb 2023 21:02
!
95% lijkt mij wat aan de hoge kant, maar goed.
Nee, te laag. Het was dik een half jaar geleden 96,1%.

Ik vind de keus om niet op een tablet te werken met name bijzonder omdat het invullen van lastiger formulieren nu juist op de smartphone lastig is.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Op de site van het Noodfonds Energie staat het trouwens wel vermeld dat je voor de aanvraag een mobiele telefoon met internet nodig hebt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik gooi dit maar even in de groep :
ik moet zeggen : ik houd mijn hart vast!
Zelensky is nu on tour---- wil nu écht ook F16 gevechtsvliegtuigen om zich te kunnen verdedigen.
Eerst tanks en ander wapentuig en dan nu gevechtsvliegtuigen om het luchtruim van Oekraïne te verdedigen , waar hij ook al eerder om vroeg.
Vliegers leren ook op termijn hiermee bommen te gooien , al kost de training al met al zeker 6 maanden, voor ze getraind zijn om alle systemen onder de knie te krijgen.
Gisterenavond in Nieuwsuur.

Stel : één F16 gooit p/o één bom op Russisch grondgebied, dan breekt toch écht de pl***** uit??

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Met of zonder die vliegtuigen ,die pl....s komt toch wel , die idioot gaat gewoon door .

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:
10 feb 2023 16:46
Met of zonder die vliegtuigen ,die pl....s komt toch wel , die idioot gaat gewoon door .
Exact dit. Zonder voor profeet te spelen, want dat ben ik niet: het toekomstige verloop van de oorlog kan nog alle kanten op. Maar ik vrees, hoewel het heel lastig is bijbelse voorspellingen goed te interpreteren, dat deze oorlog nog wel eens veel groter zou kunnen worden. Daar heb ik al eerder op gehint, en je ziet dat het inderdaad heel langzaam toch steeds verder escaleert.

Toch maar weer eens het overlevingspakket checken. Niet uit angst, maar om voorbereid te zijn.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daar heb je geen bijbelse voorspellingen voor nodig. Pas als Poetin er niet meer is, stopt dit.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
10 feb 2023 15:47
Ik gooi dit maar even in de groep :
ik moet zeggen : ik houd mijn hart vast!
Zelensky is nu on tour---- wil nu écht ook F16 gevechtsvliegtuigen om zich te kunnen verdedigen.
Eerst tanks en ander wapentuig en dan nu gevechtsvliegtuigen om het luchtruim van Oekraïne te verdedigen , waar hij ook al eerder om vroeg.
Vliegers leren ook op termijn hiermee bommen te gooien , al kost de training al met al zeker 6 maanden, voor ze getraind zijn om alle systemen onder de knie te krijgen.
Gisterenavond in Nieuwsuur.

Stel : één F16 gooit p/o één bom op Russisch grondgebied, dan breekt toch écht de pl***** uit??
....................... edit** scontra.

Voor als 'de bom' valt, dan maar liever op mijn hoofd en bij voorbaat excuses aan diegenen die dan "perongeluktoevallig" in mijn nabijheid verkeren als dat mocht gebeuren, want nu kan ik het nog aanbieden, daarna niet meer.
Niemand weet wat er in het verschiet ligt en dat is maar goed ook, dan hoef je je daarover nu in iedergeval nog geen kopzorg te maken.

Leef deze minuut, het zou zomaar je laatste kunnen zijn. ;-)

**deze bijdrage maar even zelf geschoond, want ik wil niemand kwetsen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Levens-rekenen

1+1

Andre zegt 2
Bert zegt 3
Cornelis zegt 4

Wie heeft het bij het rechte eind?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lol....

Ze kunnen het allemaal bij het rechte eind hebben, maar de kans is groter dat ze er allemaal naast zitten.

Hoe het zit? Mensen leggen vaak verbanden, maar is er wel een verband tussen de beide feiten? En kan het zijn dat er meer factoren zijn? En zo ja, hoe moeten die factoren dan gewaardeerd worden? Misschien moet er wel staan 1+1+3+4...

En wie zegt dat je beide factoren moet optellen? Moet dat inderdaad, of is dat alleen je eigen interpretatie, je eigen zienswijze? Misschien moest je ze met elkaar vermenigvuldigen, of delen, dan is het in beide gevallen 1. En als je ze van elkaar af moet trekken, heb je 0.

Eigenlijk zien we het op dit forum zo vaak. Een TS begint met een verhaal, en vaak worden er allerlei conclusies getrokken. Tot blijkt dat het verhaal niet compleet was, en dan is het ineens anders. En weer later blijkt dat sommige 'feiten' helemaal geen feiten zijn.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Compleet heldere toelichting.

Loekie Knol zong het al: “Wat heb ik nou aan algebra”.

Overigens een heerlijk vak.

Erthanax
Berichten: 9661
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
11 feb 2023 21:49
Lol....

Ze kunnen het allemaal bij het rechte eind hebben, maar de kans is groter dat ze er allemaal naast zitten.

Hoe het zit? Mensen leggen vaak verbanden, maar is er wel een verband tussen de beide feiten? En kan het zijn dat er meer factoren zijn? En zo ja, hoe moeten die factoren dan gewaardeerd worden? Misschien moet er wel staan 1+1+3+4...

En wie zegt dat je beide factoren moet optellen? Moet dat inderdaad, of is dat alleen je eigen interpretatie, je eigen zienswijze? Misschien moest je ze met elkaar vermenigvuldigen, of delen, dan is het in beide gevallen 1. En als je ze van elkaar af moet trekken, heb je 0.
(...)
Eerlijk gezegd wordt ik niet heel enthousiast van deze toelichting.

Als iemand een bericht van vier regels/stellingen en een vraag plaatst, is het vrij logisch dat de lezer een verband veronderstelt.

Dat je beide getallen ook zou kunnen vermenigvuldigen is onlogisch. Het plusteken geeft toch een optelling aan?

Dat er geen =-teken staat of een vraag (hoeveel is...) had ik wel gezien. Ik vermoedde daarom dat het eerder om een talige instinker ging, zoals "Hoe heet keizer Karels hond."

De vraag naar het rechte eind vond ik niet voor de hand liggend, "wie heeft het goed" komt mij gebruikelijker voor. Is het rechte eind soms een aanwijzing? Geen van de cijfers 2, 3 of 4 heeft een recht eind (de rechterkant). De laatste letters van de woorden twee, drie en vier ook niet. Maar wacht, er is meer! Vier heeft geen stokletter zoals t of d, alleen kleine letters met dezelfde x-hoogte. Cornelis zegt vier heeft daarmee een soort van recht eind.

Ik vond het nogal gekunsteld, maar bij nader inzien niet minder gekunsteld dan het wetenschapsfilosofisch of kennistheoretisch gehalte van de vraag (als het dat was) met uitleg. Sorry.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij heb je de boodschap niet begrepen. Die boodschap is: vaak zijn dingen anders dan ze op het eerste gezicht lijken.

En 'wie heeft het bij het rechte eind' is exact hetzelfde als 'wie heeft het goed'. Tenzij ik het verkeerd begrepen hebt. O ja, vaak zijn dingen anders dan ze lijken...

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk eerder dat het glas vanavond ruimhartig door u gevuld en geleegd is.

Erthanax
Berichten: 9661
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
11 feb 2023 23:23
Volgens mij heb je de boodschap niet begrepen.
Ik heb de boodschap wel begrepen, maar ik vind het voorbeeld slecht gekozen.

Een bekend voorbeeld van aannames en vaste patronen is het verhaaltje van de vader en zijn zoon die een ernstig auto ongeluk krijgen. De vader overlijdt, de zoon wordt naar de operatiekamer gebracht, waar de chirurg verschrikt uitroept: “Dat is mijn zoon!”.

Wie dat niet doorziet, steekt daadwerkelijk iets op als hij de verklaring hoort.

Plaats reactie