LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afab.nl

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Afab

Afab.nl

Ongelezen bericht door Afab »

Wie heeft er informatie over een rentekrediet bij Afab.
Zowel positieve als negatieve reacties zijn welkom.
Bij voorbaat dank.

Gast

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Gast »

wij zijn ook met afab in zee gegaan en dat is het ergste wat me is overkomen.
ze werken over het algemeen veel met primeline(grootste oplichters)samen en die houden er ook een aantal rare werkwijzes op na
om van hun af te komen heb ik er nu een advocaat opstaan want normaal communiceren met die mensen gaat niet meer.
als ik je advies mag geven: DOE HET NIET!!!!
als je bij hun iets aangaat krijg je ook nog diverse verzekeringen kado(waar je niet van afkomt)
denk na en doe het niet is me enigste tip!

gastspreker

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gastspreker »

Ze zijn ook dikke maatjes met Interbank.
Gezien het feit dat ze net hun eigen voorschotbank gestart zijn (samen met een bank) moet inhouden dat het niet echt boeven zijn.
De eigenaar gaat er prat op dat hij bijna de grootste van het land is. Da's minder charmant.

Gast

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Afab is gelieerd aan DSB, dus Dirk Scheringa, Becam etc.

sillebillie

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door sillebillie »

ja hier ook die ook in de maling is genomen door dat AFAB.
ze spelen mooi weer tot dat je de lening heb gekregen dan zijn het een stel horken en doen weinig voor je.
dat bedrijf mag van mijn part opgeblazen mogen worden :twisted:

gastspreker

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gastspreker »

Ter info

Afab is NIET gelieerd aan DSB.
Het zijn de grootste concurrenten van elkaar.

gastgastgast

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door gastgastgast »

klopt.

Afab valt niet onder DSB. Afab is hoofsponsor van Vitesse, terwijl Frisia (=DSB) sponsor is van AZ

Ik kan alleen maar zeggen dat ik alleen maar goede ervaringen met Afab heb gehad. Aanvraag gedaan,binnen 1 dag een voorstel per post (en geen afspraken op kantoor waar druk wordt uitgeoefend om verzekeringen af te sluiten zoals bij DSB). Getekend en de gevraagde stukken mee terug gestuurd en binnen een aantal dagen stond het geld op de rekening.

natuurlijk zijn er altijd gevallen waar het mis gaat. Maar ik denk dat DSB veel meer klagers heeft dan Afab (juist omdat ze niet verplicht dure verzekeringen aansmeren). Dat vindt ik een pré. Helder, snel, eerlijk en
als je vragen hebt wordt er (naar mijn mening) alles aan gedaan om het op te lossen... Hangt natuurlijk ook af met welke instelling je belt. Met een vriendelijke stem krijg je meer voor elkaar dan als je boos een bedrijf op belt...

Gast

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Gast »

pardon??????
geen dure verzekeringen aansmeren??
waarom zit ik dan met een verzekering die niet binnen de toegestane datum gecanceld ken worden?(normaal is het zo binnen twee weken kan je een verzekering cancelen)
zal het uitleggen: lening aangevraag lening niet gekregen... oke wij hadden daar vrede mee.
twee weken later wel de lening door gegaan zonder ons dat te mededelen.
wat hadden die lui nah gedaan een verzekering(levensprotector) erbij gezet zonder onze medeweten en wij 2500euries lichter.
neuh ze smeren het je niet aan ze zetten het er gewoon later bij als je getekend heb....
stinkende oplichters zijn het voor ons

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door peewee »

Afab is gewoon een tussenpersoon in consumptieve kredieten. Net als veel andere tussenpersonen probeert Afab je -naast een lening- allerlei nevenproducten, zoals arbeidsongeschiktheids of overlijdensrisicoverzekeringen, te slijten. Trap er niet in. Verkoop van deze nevenproducten is koppelverkoop en is verboden in de Wet op het Consumentenkrediet.

bedrogen

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door bedrogen »

Ook ik voel mij bedrogen door AFAB, hun handelswijze is vergelijkbaar met Dexia of Legio-lease.
Wil men verhaal halen geeft men niet thuis, waarschuwing ga niet in zee met deze mensen, zeker niet als het om een spaarkrediet gaat.

Paulus
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2003 10:00

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Paulus »

In navolging van het onderzoek dat de Vermogensmonitor en de Stichting Adviesverrlies eerder dit jaar deden naar de wijze waarop de Gelink Adviesgroep haar klanten adviseerde, hebben deze organisaties besloten om een dergelijk onderzoek te doen richting Afab Geldservice.
Aanleiding vormt een aantal klachten van gedupeerde klanten die menen onjuist te zijn voorgelicht. Eén van deze klanten werd eerder dit jaar door de Afab onder druk gezet toen zij via de pers melding maakte van misleding (21-4-2004 Telegraaf).

Twee bureaus die zich inspannen voor gedupeerde klanten van financiële instellingen, hebben hun vizier gericht op Afab Geldservice. Diverse klanten van dit adviesbureau voelen zich misleid bij het aangaan van een krediet.
Afab, shirtsponsor van voetbalclub Vitesse, zou klanten hebben verlokt tot een goedkoop en aantrekkelijk krediet om hen vervolgens een aandelenleaseproduct van Fortis in de maag te splitsen. Tijdens verkoopgesprekken werd volgens gedupeerden bovendien geschermd met een ’gegarandeerde aflossing’. In de praktijk blijkt die aflosgarantie slechts betrekking te hebben op het leaseproduct en niet op het krediet.
De twee bureaus die de adviespraktijken van Afab gaan onderzoeken, Vermogensmonitor en Stichting Adviesverlies, zijn onder meer bekend van hun onderzoek naar de advisering van de Gelink Adviesgroep.
Directeur Maasbert Schouten van Afab is niet onder de indruk van het aanstaande onderzoek. „Onze partners Levob en Fortis hebben de werkwijze van ons bureau onlangs tegen het licht gehouden en daarbij geen misstanden geconstateerd. Ik maak me dan ook geen enkele zorgen over de uitkomsten”.

Lucky

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Lucky »

even een opmerking over afab en Primeline.

Als mensen een aanvraag dien bij Afab , geeft afab het door aan Primeline. Als afab iets verkeerd door geeft kan primeline daar niks aan doen.

Alle correspondentie gaat namelijk via afab.

pikvlieg

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door pikvlieg »

Geld d.m.v. verkeerde voorlichting door AFAB in verzekeringen gestoken bij de gEMA GROEP, KUN JE DIRECT TERUGVORDEREN O.V.V. KOPPELVERKOOOP.

DIT NL HELEMAAL NIET TOEGESTAAN IN nl.

hEB ZELF EEN MAILTJE GESTUURD EN DE €3000 WERD DIRECT WEER RETOUR GEZONDEN.

TTP
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2005 20:51

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door TTP »

Vandaag heb ik ivm kredietaanvraag contact met AFAB gehad. Ik gaf namelijk aan dat ik geen interesse had in de Gema-overeenkomst. Ik beschik zelf over een uitstekende OVR en mijn AO is tevens afgedekt. Toch gaf AFAB aan dat ik enkel geaccepteerd wordt icm de Gema... Naar mijn mening onzin??? Deze zou de bank (Arenda) als extra zekerheid willen omdat AFAB een lagere rente kan aanbieden icm de Gema.

Mevrouw gaf vervolgens aan dat het leek dat ik uit alle macht onder de Gema uit probeer te komen... Inderdaad, want naar mijn mening leek het overbodig.

Toen ik vroeg naar een verklaring waarin de bank dit zou bevestigen zei ze doodleuk: "dat KAN NIET, De bank wilt dat uit juridische overwegingen niet doen." Mijn antwoord: "het is dus jullie eis?" Waarop zij antwoordde dat zij dit gewoon als een soort pakket aanbieden: krediet + Gema.. Met andere woorden: Take it or leave it!

Kan iemeand mij vertellen dat het inderdaad verplicht is en niet een keuze om z'n verzekering te sluiten, ook al heb je zelf al een uitstekende dekking?

En Pikvlieg, kan je mij vertellen naar wie je die mail heb gestuurd en wat je er in heb gezet?

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door flepp »

Lucky


--------------------------------------------------------------------------------

even een opmerking over afab en Primeline.

Als mensen een aanvraag dien bij Afab , geeft afab het door aan Primeline. Als afab iets verkeerd door geeft kan primeline daar niks aan doen.

Alle correspondentie gaat namelijk via afab.

Zou AFAB misschien een onderdeeel zijn van the Bank of Scotland. :o

patrick.h
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2005 22:15

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door patrick.h »

heb ook een lening aangevraagd bij afab
en die werd goed gekeurd dus nu maar wachten op de uitbetaling
maar wat schets mijn verbazing wordt na twee weken
de aanvraag ingetrokken door de bank moet ik een nieuw contract tekenen dus ook weer een nieuwe aanvraag
maar heb ondertussen wel een aanbetaling gedaan
omdat ik volgens hun alleen nog even op de uitbetaling hoefde te wachten
gaat nu dus niet door weg aanbetaling
dus bij deze bedankt AFAB!!

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Mk »

Van de site van de AFM:
wijzer met geld - koppelverkoop

Als je een lening wilt afsluiten, dan komt het nogal eens voor dat je tegelijkertijd een overlijdensverzekering of een arbeidsongeschiktheidsverzekering moet nemen om de lening te krijgen. Op deze wijze hebben de kredietmaatschappijen meer zekerheid dat ze het uitgeleende bedrag ook weer terug krijgen bij overlijden of ontslag. En uiteraard biedt het je zelf ook bescherming.
Zo'n verzekering wordt in de praktijk vaak al in het te lenen bedrag verwerkt door de kredietmaatschappijen. Als consument kan je dan alleen tekenen voor een lening waarin deze ongevraagde verzekering is opgenomen. De premies voor zulke verzekeringen kunnen oplopen tot duizenden euro's, afhankelijk van de duur van de kredietovereenkomst. Dit bedrag komt dus boven op het bedrag dat je wilt lenen, waardoor het te lenen bedrag veel hoger uitvalt en je dus ook veel meer rente en kosten betaalt.

De kredietmaatschappij daarentegen ontvangt niet alleen de rente die je als consument over de lening betaalt, maar ook de verzekeringspremie of de provisie voor het afsluiten van de verzekering. Op zich kunnen en mogen kredietgevers de consument verplichten om bij het aangaan van een lening ook een andere overeenkomst zoals een overlijdensrisico- of arbeidsongeschikheidsverzekering af te sluiten. Voorwaarde daarbij is wel dat dit vooraf duidelijk moet zijn voor de consument. En de consument moet ook uitdrukkelijk het recht hebben om zelf te bepalen met welke partij de verplichte verzekering wordt aangegaan.

In de praktijk gebeurt dit niet altijd waardoor er sprake is van koppelverkoop. Daarmee handelt een kredietgever in strijd met de Wet op het consumentenkrediet (Wck). Als consument kan je je in dat geval beroepen op de ongeldigheid van de verplicht afgesloten extra overeenkomst.

Toezichthouder AFM waarschuwt tegen koppelverkoop. Daarnaast moet je als consument natuurlijk ook zelf alert wanneer je een lening afsluit. Kijk kritisch naar overeenkomsten die automatisch bij de lening zitten en reken na wat het je in totaal gaat kosten.

Harald Miedema, hoofd Consument

Publicatiedatum: 11-5-2005

Oftewel: DSB of AFAB kan je verplichten zo'n verzekering aan te gaan, maar je hebt zelf het recht om te bepalen bij wie je zo'n verzekering afsluit.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door peewee »

AFAB is gewoon een (slechte) kloon van de DSB Bank (Scheringa c.s., zie al die advertenties in de omroep en ANWB gidsen.

Afab is een instelling met dezelfde laakbare koppelverkoopmethoden als de verbonden agenten van de DSB Bank.

britt 35
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2006 22:17

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door britt 35 »

hallo allemaal

we hebben een doorlopendkrediet bij DSBbank(frisia)het bedrag was 18000 en is door verzekeringen 37500 geworden.het maandbedrag is echt heel hoog,nu hebben we een offerte gekregen van afab om tegen een lageremaandlast een spaarkrediet over te laten nemen.
het is heel vaag en onduidelijk ik vertrouw het niet.
op de offerte staat tot 2040 maar aan de telefoon zeggen ze dat het 10 a 11 jaar alles is afgelost,maar ik kan dit niet terug vinden.
graag mensen met positieve of negatieve ervaringen zouden jullie dit kunnen vertellen aan mij.
door slechte ervaringen met dsbbank ben ik toch bang om steeds verder en verder in de schulden te komen.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door particulier »

De partners Fortis en Levob hebben geen onregelmatigheden aangetroffen
Dan noem je ook 2 partijen. Beide hebben leaseprodukten verkocht.

Ohra en Fortis bieden doorlopende kredieten tegen 7 a 8 % rente, en dan hoef je niet meteen 25.000 euro te lenen. Let wel, rente is wel variabel en let even op wat er gebeurt bij overlijden. Maar voor de rest zitten er geen extra verzekeringsprodukten aan vast.

En als je dat wel zou willen: De premie kun je gewoon per maand betalen, je hoeft niet nog eens een paar duizend euro extra te lenen om de premie in 1 keer te voldoen.

Gesloten