LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Rook jij?

Peiling eindigde op 27 jun 2006 21:58

ja
31
44%
nee
40
56%
 
Totaal aantal stemmen: 71

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Sorry ik kan het niet laten,
48609, hobby: Figuurzagen met asbestplaten(12-04-20.30uur)
Zelf kinderen...?
Tot het laatste toe zal hij/zij zich in de strijd werpen tegen "mensen" die roken!
(Waar lijdt hij/zij aan,wat is hem/haar aangedaan..?)
Asbestplaten...figuurzagen..?
Rokers let op,(voorlopig dan maar "hij"), gebruikt toch een "Cirkelzaag":
So no Problem for Anyone...!! Behalve voor rokers natuurlijk (zucht!),
"OnbeNullen"!! Geen recht op kinderen in hun omgeving..!!

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door pardon »

48609 om heen praten wie ik? nee ik stel een vraag aan jou en en geef mij geen normaal andwoord . maar ga jij je hobby maar uitoefenen . want ik vind je toch enigzins schijnheilig. de groeten ermee

S. ;-)

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Vrees dat het vooral zo is dat beide groepen elkaar niet willen begrijpen.
Ben zelf geen roker (scheelt me weer een veroordeling wanneer ik dit ff meld :wink: )
Moet zeggen dat de rokers binnen deze discussie meer moeite doen om zich in te leven in, en aan te passen dan de heftige anti-rokers zoals 48609.

Iedere verandering bereik je vooral door wederzijds begrip en veranderingen in kleine stapjes.
En volgens mij zijn we aardig goed op weg, er zijn al een stuk minder rokers dan zo'n 20 jaar geleden.

En nu een senseo. :D

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

@S dat het bakkie je mag smaken.

Toolboy

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Toolboy »

Tjeemig waar gaat dit naar toe.

Laat toch gewoon een ieder z`n eigen vreugde vuurtje opsteken.

Dit wordt een eindeloze discussie.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Dit wordt een eindeloze discussie.
In ieder geval tot het verboden is in alle openbare + horeca gelegenheden. En wacht maar af, dat gaat gebeuren!

Overigens geen antwoord gehad op deze vraag, behalve dat het verboden zou zijn [iets waar het natuurlijk niet om gaat].

'Wat zouden de rokers er van vinden als ik mijn hobby - figuurzagen met asbestplaten - uitoefen in het bijzijn van hun kinderen?'

Los van alle [ook door mij ruim gebruikte retoriek] komt het een toch overeen met het andere, nl roken in het bijzijn van kinderen?

Toolboy

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Toolboy »

Die vergelijking gaat totaal niet op.
Ik ben dan ook niet van plan om daar op te reageren.
Tenzij u de discussie over zulk een soort stomme vergelijkingen aan wilt gaan,maar vooralsnog liever niet.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

ok

S. ;-)

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door S. ;-) »

'Wat zouden de rokers er van vinden als ik mijn hobby - figuurzagen met asbestplaten - uitoefen in het bijzijn van hun kinderen?'
Dat vinden ze vast vreselijk, omdat een strenge wet en beelden van maanmannetjes in witte pakken de nodige hysterie oproept.

Alleen het maffe is dat in remschijven van bepaalde auto's ook asbest zit en in veel huizen van voor een bepaald jaartal ( weet ff niet exact welke).
En in die huizen wordt vrolijk gezaagd en geboord en het is soms maar goed dat je niet weet waarin. :wink:
(Ja, ja, ik heb eens wat over asbest opgezocht omdat ze op m'n werk ermee bezig waren, dus vandaar mijn kleine wijsheden)

Dus om het bij de rokers te houden, maak het heel rigoreus heel erg eng.
Dus alle sigaretten uit de winkels en een algeheel rookverbod op alle plaatsen, zelfs buiten. Dan sorteer je een hysterie-effect.

Alleen zijn de mensen dan ook weer zo pienter om vraagtekens bij de rook uit de auto's, fabrieken, open haarden en paasvuren te zetten.
Want die rook is even schadelijk, ook al adem je dit in een lagere concentratie in, je komt het dagelijks tegen.

Het komt er dus op neer dat er geen directe oplossing voor dit probleem is, het roken is bezig langzaam uit te sterven. ( Ik denk dat het over 30 jaar amper meer voorkomt) en tot die tijd zullen beide partijen in goed overleg tot een compromis moeten komen.
Net als bij de asbest, want reken maar dat de schadelijke neveneffecten al veel langer bekend waren, en stilgehouden zijn totdat er een goede vervanger voorhanden was.


Zo, nu neem ik een appel. :D

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door prof »

gnosis: Er is een spreek woord: Wat jij niet wil wat jou geschiedt doe dat ook een ander niet. 8)

Als je niets te doen heb doe het dan niet hier. :cry:

Dat jij een mening heb daarvoor hebben wij hier een democratie Dat betekent dat de meeste stemmen gelden. Maar dat geld niet voor de anti rook reclame. IK wil mijn zin en overschreeuw alles.

Als jij nu eens moet stoppen met iets dat ik wil dat jij doet.
Doe jij dat dan ook.? denk het niet ,nou dan.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Even druk geweest en vol goede hoop weer even kijken... maar nee geen zinnig antwoord, alleen gezwets om de brij heen.
Jammer!

S. ;-)

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Ach m'n beste, wat wil je dan zo graag horen?
Dan kan ik je even naar de mond praten voor je gemoedsrust.:wink:

roderick jan flip hein
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 apr 2006 18:51

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door roderick jan flip hein »

deze discusie werd ook op het forum van kassa gevoerd uiteindelijk heeft de redactie besloten om hem maar opslot te gooien want dit is een ja en nee strijd tot in de lengte van dagen,waar over niemand het eens word.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Roken moet gewoon verboden worden. Ook in je eigen huis dus.
De straffen moeten gelijk komen te staan aan diefstal.

De overheid dient zijn burgers te beschermen en dient strenge controle hierover uit te voeren.

Het is gewoon een smerige gewoonte!!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

LLL, een vrouw naar mijn hart.

De inconsequentie van reacties is typerend voor dit soort discussies.
Wel gedogen dat rokers gezondheid van anderen negatief beinvloeden maar hier geen verantwoording voor dragen als hier naar gevraagd wordt.
Op zich snap ik het ook weer wel omdat de discussie per definitie verloren is door de rokers. Er zijn namelijk geen argumenten waarmee je het kan goed praten!

S. ;-)

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Agossie, je wilde dus echt naar de mond gepraat worden. Maar goed, je hebt een reactie gekregen naar verwachting.
Jij blij. :D





En,
Mag ik nu een stelling deponeren?
Ja?
Fijn.

Komt 'ie:

Ik stel dat de meest fanatieke anti-rook personen de ex-rokers zijn.

Ben benieuwd wie hier mee instemt.
Maar dan wel instemmen he, niet willen discussiëren.
Want ook ik wens naar de mond gesproken te worden. :D

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door pardon »

och S.;-) die twee (48609 & lindalovelace) zijn de moeite niet waard dat je daar op reageert. de een wilt de ouder uit de ouderlijke macht zetten .en die andere g,k wil en straf gelijk aan diefstal. waar halen ze de brutaliteit vandaan om een ander zo te veroordelen. en zelf wetten te gaan stellen, dat is een smerige en vuile gewoonte .

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door puma73 »

@S. ;-) deponeerde onderstaande stelling.
Ik stel dat de meest fanatieke anti-rook personen de ex-rokers zijn.
Dat is nu precies de spijker op zijn kop. De hele anti-rook maffia bestaat voor 90 % uit ex-rokers.

En nee, ik rook al jaren niet meer. Maar ik ga niet met opgeheven vingertje kopen vertellen dat alle rokers naar de hel moeten worden verbannen. De ex-rokers zijn de ergsten binnen de anti rook maffia.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Ik ben een ex-roker en ik vind dat roken compleet verbannen moet worden uit Nederland.

Als je dus een "peukkie" wil roken wip je maar even de grens over met Belgie!

Ik stel dat de meest fanatieke anti-rook personen de ex-rokers zijn.
Ik stel dat 99% van de rokers niet weten hoeveel overlast ze verzorgen en hoeveel schade ze berokkenen.
Asociaal heet dat in den volksmond!

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik ben een ex-roker en ik vind dat roken compleet verbannen moet worden uit Nederland.
Whahahahaaa, het wordt tijd dat je er weer eens eentje opsteekt, gefrustreerde ***

Gesloten