LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thuiswerk via l.v.o.w.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ingrid**
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 apr 2006 20:58

thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door ingrid** »

Ik krijg zomaar plotseling, uit de lucht gevallen, een incassobureau achter mij aan, ivm achterstand betaling vanaf september 2005.
Opdrachtgever: l.v.o.w.!!!!
Ik moest via internet opzoeken waar deze letters voor stonden en toen begon mij wat te dagen. Ik heb mij ooit eens opgegeven voor Handgeschreven. Via l.v.o.w. kon ik opdrachten binnen halen tegen een maandelijkse betaling van 8.95. Ik heb hier al lang geen gebruik meer van gemaakt en ook nooit opdrachten gekregen vandaar dat het aan mijn aandacht was ontsnapt.
Wat ik nu niet begrijp is dat ik helemaal nooit facturen, herinneringen of aanmaningen heb ontvangen van deze bedragen en nu zomaar een incassobureau. Is dat wettelijk toegestaan? Ik dacht zelf van niet.
Extra kosten hiermee zijn € 65.00. Kan iemand mij, met ervaring met deze instantie, berichten wat ik hiermee aanmoet. Ik weet niet eens meer wanneer ik lid ben geworden, maar ik wil deze incasssokosten niet betalen omdat ik dit niet terecht vindt.

ingrid

irene m.
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2006 22:16

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door irene m. »

Hallo lezers/gedupeerden,
in maart 2005 heb ik informatie opgevraagd bij het l.v.o.w.. Bij nader inzien vond ik het toch niet wat en heb op 15 maart een aangetekende brief verzonden naar het l.v.o.w.. Ik heb daar een bevestiging op gekregen en alles zou gestopt worden. Dat was ook zo tot er in september 2005 er opeens 8,95 euro werd afgeschreven van mijn rekening. Dit terug laten storten. Dit is nog twee maal gebeurd ( zonder omschrijving of wat dan ook). Ik heb de rekening laten blokkeren. Twee maal een mail gestuurd over het hoe en waarom. Nooit meer iets van gehoord. Vandaag een incasso ontvangen van 112,85 euro. De hoofdsom was 44,75 terwijl ze 5 maal dezelfde datum in de brief herhalen van 02-09-2005. Het vervelende is dat ik aan het einde van 2005 al deze administratie heb vernietigd omdat alles leek afgerond. Deze week doe ik aangifte bij de politie wegens oplichting. Het incassobureau ook gebeld en aangegeven hoe het mogelijk is dat ze met een dergelijk bedrijf nog zaken doen. Hoe nu verder?
Irene M.

Barbiebarb
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:19

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door Barbiebarb »

vrijdag 20 april, werd ik geconfronteerd met een brief van
Justitia dat ik facturen niet zou betaald hebben in 2005, van het
thuiswerkbedrijf L.V.O.W.
Ik schoot gelijk in de stress omdat ik zoiets nog nooit heb gehad.
Kwas echt helemaal van slag, van wat moet ik nu doen.
Mn man probberde L.V.O.W. te bellen, maar kreeg een 0900 nummer. Hij gebeld,
maar na een half uur nog steeds er is 1 wachtende voor u.
Ik ben van eind februari 2004 tot 1 maart 2005 lid geweest van L.V.O.W.
Ik had in 2004 te kennen gegeven dat ik geen lid meer wilde zijn bij
L.V.O.W. daarna kreeg ik een brief dat mijn contract 1 maart 2005 gestopt
werd omdat het contract een jaar duurde.
Maar in maart werd het gewoon nog automatisch afgeschreven.
Dus ik een email gestuurd dat ze het stop moesten zetten omdat het contract
al afgelopen was.
Ik dacht vooruit, die ene maand maakt niet uit.
Ik kreeg toen een mail terug met excuses en dat ze de gegevens zouden
verwerken.
April werd het weer automatisch afgeschreven.
Heb ik weer een email gestuurd.
Ik kreeg toen bericht terug of dat ik het via de bank kon regelen dat het
teruggestort kon worden.
Dat had ik geregeld, en het zou niet meer gebeuren.
Maar mei en juni dus weer, dus ik toch wel even gemailt dat ik dat slordig
vond, en weer incasso terug laten boeken.
Daarna kreeg ik weer een mail met verontschuldigingen, en dat ze het gelijk
verwerkt hadden.
En dat was ook zo, want na juni werdt het niet meer afgeschreven.
Maar nu kreeg ik dus die brief, en heb echt van helppp, wat moet ik doen.
Zonder aanmaning brieven of wat dan ook krijg ik dat.
Kheb een email gestuurd naar L.V.O.W.

Krijg ik een paar dagen later een email terug, dat ik niet kan mailen maar
moet bellen.
Ik heb via mn schoonvader een brief laten opstellen en verstuurd naar
Intrium Justitia met uitleg, in de hoop dat ze het begrijpen.
Maar kreeg een brief terug dat we moesten bellen, wat we gedaan hebben.
Maar we moeten het toch betalen omdat we geen bewijs hebben.
Ik ga het denk ik toch maar betalen :(
Kweet geen andere oplossing.

ingrid**
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 apr 2006 20:58

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door ingrid** »

Hoi allemaal,

Toch fijn te horen dat ik niet de enige ben die hier mee te maken heeft. Alleen hoe lossen we dit op.Ik heb al begrepen dat ze veel toezeggen maar niet doen. Ik ga een aangetekende brief schrijven naar Intrum Justitia om te laten weten dat ik geenzins van plan ben te gaan betalen. Dan moeten hun het teruggeven aan de opdrachtgever.
Vervolgens zal deze verder stappen ondernemen maar ik laat het wel voor de rechter komen als het moet, want het is ongehoord dat deze stichting hiermee weg kan komen. Ik laat jullie wel weten wat de resultaten zijn.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Barbiebarb
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:19

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door Barbiebarb »

Hoi,

Een aangetekende brief helpt echt niets.
Dat heb ik ook gedaan.
Toen kreeg ik een brief terug van Intrium Justitia met een telefoonnummer.
Dat heb ik gebeld.
Kheb alles nog een keer uitgelegt, maar die man zei dat als ik bewijs had ze het in zouden trekken.
Maar ik heb geen bewijs meer omdat het meer dan een jaar geleden is en ik dacht dat het helemaal afgerond was.
Dus ik moest toch betalen.
Ik zie het echt niet zitten om voor de rechter te komen, dus heb vandaag toch maar betaald.
Kvond het echt heel naar, en heb nu al spijt dat ik betaald heb, maar ik kies toch even voor de weg van de minste weerstand.
Ksta alleen weer diep in het rood daardoor, maar daar hoop ik weer bovenop te komen.
Tis jammer dat mensen zoals lvow over andermans rug gaan om aan hun geld te komen

groetjes,
Barbera

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Betalen is volgens mij niet de manier om er van af te komen. Het is de gemakkelijkste manier, dat is waar, maar niet de manier om er van af te komen.

Laat het maar voor de rechter komen, kijken wie er gelijk krijgt.

Overigens moet je je administratie altijd minimiaal 5 jaar bewaren, juist voor dit soort gevallen.

ingrid**
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 apr 2006 20:58

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door ingrid** »

Hoi beste lezers,

Na diverse reactie op mijn oproepje thuiswerk via lvow heb ik een brief gestuurd naar Intrum Justitia en een angetekende brief naar lvow met mijn directe opzegging van de overeenkomst.

Het volgende is eruit gekomen: Van Intrum Justitia hoorde ik niets meer, ook geen aanmaning dat ik moet betalen.

En van LVOW kreeg ik een brief dat mijn overeenkomst pas in september beeindigd kan worden daar ik niet volgens de voorwaarden 2 maanden voordien heb opgezegd en dan ben je automatisch weer lid voor 1 jaar. Dit loopt nu per sept.2006 af. Tevens bekende ze dat er door een technische storing geen aanmaning was verstuurd en daarom hebben ze Intrum Justitia ingelicht dat ik alleen de hoofdsom hoefde te betalen en niet de incassokosten. Ik denk dat ik er niet onderuit kom om niet te betalen want daarvoor heb ik nu eenmaal getekend. Jammer een dure les. Ik ga ook nooit meer in zee met dit soort bedrijven. En dat raad ik anderen ook aan.

MAXIEM

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@ingrid

Ter aanvulling:

Thuiswerk:

Er zijn erg veel thuiswerkfirma's in Nederland waarvan er naar mijn mening nauwelijks een betrouwbaar is. Zij zijn er om hun eigen kas te spekken en niet voor mensen die thuiswerk zoeken.

Waarom ben ik die mening toegedaan? Op de grote consumentensite's staan erg veel klachten over dit soort firma's.
Het draait altijd om het volgende:

Je moet vooraf betalen voor een soort catalogus. Die kost meestal zo rond de 30 euro. Je krijgt dan enkele a4tjes met een nietje er door heen met wat kopietjes van advertenties die meestal gedateerd zijn. De werkelijke waarde van zo'n catalogus ligt zo rond de 1 euro!!!

Sommige firma's werken ook met een soort overeenkomst. Je betaalt elke maand bijvoorbeeld € 8,75 en krijgt dan via een e-mail af anderzijds een zogenaamde actuele aanbieding waarin vrijwel altijd al voorzien is. In feite betaal je dus ongeveer 100 euro op jaarbasis en je hebt wel een overeenkomst afgesloten die jaarlijks stilzwijgend wordt verlengd. Wil je daar van af dan kost dat ook weer geld omdat je meestal aangetekend moet opzeggen

Sommige firma's werken met een 900 nummer tegen een fors tarief. Het is dan de bedoeling dat je veel belt en zij zorgen er dan wel voor dat je lang aan de lijn blijft. Ook dat is kassa voor de firma want zo'n verbinding kost al gauw een halve euro per minuut.

Veel firma's werken ook met een combinatie van bovenstaande drie punten.

Als er werkelijk vanuit het bedrijfsleven veel vraag zou zijn naar thuiswerk, dan zou het bedrijfsleven zelf de kosten van zo'n firma wel voor haar rekening nemen.

Pas vooral goed op als je het woord "garantie" ziet staan. Dit woord geeft aan de argeloze lezer enig vertrouwen en dat is misplaatst.

Volgens mij is de enige manier om thuiswerk te krijgen: informeren bij familie, buren en kennissen.

Thuiswerk houdt in dat je geld verdient en niet uitgeeft!

Sukses, groeten, Paula.

Kyandra
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2006 19:30

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door Kyandra »

Ook ik heb een incassobureau achter mij aan. Ik heb me eens een keer aangemeld via de computer en heb nooit thuiswerk aangeboden gekregen, en ik heb ook nooit geweten dat je zelf op de site van LVOW moet kijken voor werk. ik heb het vandaag voor het eerst gezien maar ik kan er niet op omdat er een klantennummer en nog een nummer ingetikt moet worden en die heb ik niet.
Ik ben dat soort zaken wel beu, hoe moet ik nu zoiets oplossen
Groetjes van Kyandra

irene m.
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2006 22:16

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door irene m. »

Hallo andere gedupeerden,
nogmaals een reaktie van mij. Ik heb afgelopen week een aangetekende brief gestuurd naar het LVOW en uiteraard een afschrift hiervan naar het incassobureau. Erin vermeld dat het bedrag onterecht is en dat ik geen lid ben van hun organisatie. Alles zakelijk en e.e.a. bijgevoegd. Tevens vermeld dat als er geen actie komt van hun kant dat ik aangifte zou doen bij de polite wegens oplichting en valsheid in geschrifte. Tevens dat ik de media zal inschakelen. Vandaag een brief terug gekregen dat het allemaal een technische fout ?! was van hun kant en dat alles is teruggedraaid. Dus mijn advies: zet alles goed op papier en onderbouwd. Doe alles aangetekend. Zeker niet betalen. Ze hebben geen poot om op te staan. Suuces allemaal.
Irene M.

mvervoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:47

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door mvervoorn »

Hallo allemaal,

Ook ik ben een gedupeerde. Ik heb ook een brief van het incasso bureau ontvangen met een aardig hoog bedrag als rekeing. Ik ben ook via internet er achter gekomen om welk bedrijf het ging. Ik heb me nooit hiervoor aangemeld. Ik ken deze organiatie niet eens. Ik heb ook nooit een betalings herinnering gehad of acceptgiro zodat ik eventtueel eerder kon inspringen op de situatue. Ik lees uit de berichten dat ik het beste een aangetkende brief kan sturen naar de organisatie met een kopietje naar het incasso bureau. Kan iemand mij helpen wat ik in deze brief moet zetten en hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Alvast bedankt!

Groeten

Stefanie

irene m.
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2006 22:16

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door irene m. »

Hoi Ingrid,
je wordt er niet goed van al dat gezeur. Goed advies gegeven. Het incassobureau heeft naar aanleiding van mijn aangeven bij de politie inmiddels al een gesprek gehad met de politie. De woordvoerdster van het bureau heeft inmiddels alle medewerkers al ingelicht. Dus blijf hun voorzien van alle informatie, brieven enz. Elke stap die je neemt naar het LVOW ook doorgeven via kopie of wat dan ook aan het incassobureau zodat ze er stapel gek van worden. Het incassobureau heeft een goede naam hoog te houden en deze publiciteit zit hun echt niet lekker. En zeker niet betalen en alles bewaren. Succes allemaal.
Irene M.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik roep iedereen op om NIET MEER TE BETALEN!!!!

Groetjes Ingrid.
Ingrid, Irene en alle moedige mensen die hier rechtstreeks de strijd aangaan met het incassobureau, en met LVOV: petje af.

Hoe meer mensen tegen intrum ingaan, hoe drukker zij het kriijgen met het reageren op die post, en hoe minder tijd ze hebben om spooknota's rond te sturen. Het kost wel tijd en energie, maar het moet intrum maar eens goed duidelijk worden gemaakt dat ze eens orde op zaken stellen.

hoe vaker LVOV op deze manier in de media komt, hoe beter. Ook daar zal ze op een gegeven moment een lichtje gaan branden, en zullen ze erachter komen, dat het goedkoper voor ze is om zich gewoon aan hun beloftes te houden.

ashje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2006 22:55

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door ashje »

hallo
ik heb ook rekeningen van incasso gehad vanwege lvow en nooit een aanmaning of iets gehad en wil er graag werk van maken is een rek van 90,- die ik moet betalen
en ik heb me in 2004 opgegeven en nooiot wat ontvangen van lvow en al meerdere keren opgezegd en ze blijven er geld vanaf halen al 2 jaar 9,- en nooit iets ontvangen
ik kom uit denhaag en zijn er meer mensen die opgelicht zijn door hun mail mij dan dan kunnen we er samen werk van maken
ik hoor graag wat
alvast bedankt
gr patricia

ashje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2006 22:55

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door ashje »

hallo
ik wou wten of er nog mensen wat aan gaan doen aan dat lvow gedoe ik he een rek gehad van justitie en ga die niet betalen ik heb nooit een factuur gehad of wat anders en meerdere malen opgezegd en blijven geld afhalen heb t stop gezet bij me bank
maar ja dan sturen hun weer naar justitie
wat kan ik nu t beste doen
ga ook aagifte doen zijn er meer mensen die er wat aan doen mail mij dan naar [email protected]
ik lees alleen ber van 2 weken gelede
ik hoor t graag
gr patricia

Jomi
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2006 13:28

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door Jomi »

Ik hoop dat er nog meer mensen zullen reageren. Het is alweer een paar dagen geleden dat hier gereageerd is namelijk.

Ook ik ben gedupeerde van het "beruchte" lvow thuiswerk.
In 2004 had ik mezelf aangemeld en zou 1 jaar "lid" blijven. 2 maanden opzeg-termijn had ik gelezen in hun brief en heb me daar ook braaf aan gehouden. Ik betaalde destijds zo'n 8 euro per maand.

Schriftelijk opgezegd en vervolgens kreeg ik van hun een bevestiging dat mijn "contract" dan ook niet meer verlengd zou worden. Alle desbetreffende papieren weggegooid, het was immers in zijn geheel afgerond.

Begin 2005 was dan ook alles achter de rug. Echter....tegen het einde van 2005 kreeg ik de eerste brief van Intrum Justitia!!!
Geen acceptgiro's gehad, geen herrinneringen, helemaal niks. Nee, gelijk een brief van Intrum.

Inmiddels is mijn rekening dan ook opgelopen tot wat ie nu is: 119,61 en ik weiger tot nu toe nog te betalen!!!!

Ik vindt dat er ook nogal hele erge "dreigingen" in staan. Niet normaal te noemen. Alles om je bang te maken. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen maar zal me vanaf vandaag in ieder geval flink verdiepen in deze zaak!!!!

De vorige brieven van Itrum Justitia heb ik weggegooid. Ik weiger te betalen!!!

In mijn geval gaat het idd ook om de maanden Juni tot en met sep. 2005.

monty57
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:31

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door monty57 »

ik ben ook lid van lvow

acceptatie aanvraag is van 9 juni

kan op de site vanaf 1 juli

want er staat
mocht U met deze acceptatie niet eens zijn dan kunt u dit binnen 8 werkdagen na bovenstaande verzentdatum schriftelijk aan ons te melden.

maar met de verzenddatum heb ik toch niks te maken ,ik ga er vanuit dat het de datum van 1 juli moet zijn toen kon ik pas op de site.

ja en ik weet dat ik dit niet had moeten doen, maar ja nog nog even kijken hoe ik er weer vanaf kom.

jessicamark
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2006 21:14

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door jessicamark »

vandaag krijg ik ook een brief van intrum justitia dat ik vanaf januari/oktober moet betalen!!!
relatie is LVOW
Ik wist niet wat het was en heb het inderdaad ook op internet opgezocht.
Ik heb jullie reacties gelezen en ben me rot geschrokken!!
Ik ben helemaal niet bekend met hun en heb me nooit ingeschreven
Ik wil ook graag aangetekend wat naar lvow sturen maar heb niet eens hun adres iemand???
EN wat kan ik verder nog doen??
Help alsjeblieft ik sta namelijk tot 18 juli nog onder bewindvoering en mag helemaal geen schulden maken anders heb ik voor janlul drie jaar bij hun gezeten en wordt ik failliet verklaard door een stel oplichters
asjeblieft iemand????
groetjes jessica

jessicamark
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2006 21:14

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door jessicamark »

Ja ik heb inmiddels twee brieven opgesteld die ik allebei aangetekend ga versturen naar LVOW en Intrum justitia dat ik niet van plan ben te betalen aangezien ik dus nooit aangemeld ben daar en dat ik aangifte ga doen wegens valsheid in geschifte.
Vandaag gaan die nog weg :x
Ik ga niet betalen het totaal bedrag van mijn factuur is een belachelijke €191 nou niet normaal meer dat kan ik niet eens betalen!!!
Ik ga ervoor en laat ze in de strond zakken.
bedankt voor het adres en de reactie.

liefs jessica

jessicamark
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2006 21:14

Re: thuiswerk via l.v.o.w.

Ongelezen bericht door jessicamark »

Hier ben ik nog een keer ik heb inmiddels alle gegevens van hun opgezocht:Landelijk Vacatureforum Ongeschoold Werk
Vestigingsadres: Lagelandseweg 52a
6545 CG Nijmegen
Correspondentie: Postbus 6854
6503 GJ Nijmegen
Telefoon: 024 - 3725 333
Telefax: 024 - 3789 363
Ik heb dit nummer gebeld en kreeg intrum justitia aan de lijn ze hebben nu zelfs een doorschakelnummer naar hun!!!!
Ik heb ze daar nog even haarfijn uitgelegd hoe het zit en de vrouw die ik aan de lijn had gaat er werk van maken het was haar al bekent :wink:
Dus mensen blijf bellen!!!!
Het werkt echt ze gaat nu aan LVOW vragen om een soort van overeenkomt die ik zogenaamd heb met ze.
Nou afwachten maar de aangetekende brieven gaan zeker de deur nog uit vandaag.

liefs jessica

Gesloten