LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sonja Bakker

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
abe25
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 12:29

Sonja Bakker

Ongelezen bericht door abe25 »

Ik heb de uitzending nog niet gezien maar wil vast wel even kwijt dat ik ook haar dieet heb gevolgd en in 10 weken tijd 13 kilo ben kwijt geraakt.
Ook is het zo dat je je bewust wordt gemaakt van je etenspatroon.

Ik kan het iedereen aanraden.

Ben nu nog steeds op mijn streefgewicht door alleen maar er om te denken wat je eet.


Bedankt Sonja,
Abe

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Shareena »

Sorry hoor, maar die argumenten van die dietiste in de aankondiging over dit onderwerp op de site slaat echt nergens op! Vitamine tekort? Je eet gewoon je groente, fruit en zuivelproducten... En te weinig beweging? Daar ben je toch zelf bij? Dat is toch bij elk dieet?

Die dietisten zijn gewoon bang dat iedereen gaat afslanken uit een boekje en dat de klanten wegblijven uit de praktijk!

Ik ben erg positief over Sonja Bakker's dieet!!!

theooss
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 18:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door theooss »

Ben het hier helemaal mee eens
Ook ik doe het nu al 5 weken en ben inmiddels 10 kilo kwijt geraakt

bedankt Sonja

An

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door An »

Ik ben het er ook mee eens, dat het zeer zeker wel werkt. In mijn omgeving ken ik een paar mensen, die het boekje gekocht, danwel geleend hebben. Zij zijn in een paar weken flink afgevallen en voelen zich hierbij ook nog fitter dan tevoren.

Ik zelf heb het gelukkig niet nodig, maar ik zie echt de resultaten bij anderen, zonder dat ik verder reklame hoef te maken voor Sonja Bakker.

De vraag is natuurlijk, is het blijvend, maar daar ben je ook zelf bij.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik ben ook tevreden met het dieet van Sonja. Het enige waar ik mijn twijfels over heb zijn haar beweringen in het boek over het ontbijt. Ze schrijft ergens dat je nooit een maaltijd over mag slaan en dat vooral een goed ontbijt zeer belangrijk is.
Sorry hoor, maar 1 plakje ontbijtkoek vind ik eerlijk gezegd geen goed ontbijt :? Als ik 's morgens om 7.00u een plakje koek op heb, heb ik om 8.00u alweer honger. Maar dat is te vroeg voor mijn tussendoortje, want anders heb ik helemaal niets meer tot de lunch van 12.30u.
M.a.w.: het ontbijt had van mij wel iets steviger en gevarieerder mogen zijn.
Voor de rest vind ik het een prima dieet om te doen :wink:

Mopsma
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2006 19:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Mopsma »

Hallo, Ook ik heb he tdieet gevolgd helaas ik viel niet af behalve mijn portomenee die werd wel heel erg dun en mijn koelkast wel heel erg vol!
want ja je moet een hele bleekselderij kopen en maar een stengel gebruiken, en dat is met alles zo en de rest van de week heb je het niet meer nodig en soms weken daarna niet meer, Sonja Bakker word gesponseerd door supermarkten en dat kan je zien.
Ook zijn haar streef gewichten wel heel erg laag, mijn zoontje is volgens Sonja Bakker 5 kilo te zwaar en moet dringend op dieet, alleen ben ik bang dat er dan niks van mijn kind overblijft want zijn ribbenkast en ruggegraad kan je al zien en alle botjes tellen.
Ook stelt ze voor dat kinderen volkoren brood moet eten maar volgens medici zijn volkoren broden nog veel te zwaar voor een kinderbuikje!!!
Ik zeg dus nee tegen Sonja Bakker
Nee voor je portomonee
en Nee voor wat kinderen moeten afvallen
daarbij komt dat ik het 4 maanden precies gevolgd heb en wel 2 ons ben afgevallen en een lege knip en een volle koelkast over had
groeten mopsma

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Laurent »

Dr Atkins dieet, koolhydraat arm eten. levert dezelfde afval voordelen.

_joke_
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 21:07

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door _joke_ »

ik ben dit voorjaar 10 kilo afgevallen met het dieet van Sonja Bakker en zelfs in de vakantie niets gegroeid.
ik vind het een prima dieet en heel goed vol te houden.
het lijstje met alternatieven slaat ook nergens op want 24 halvarine heeft echt de minste calorien en de gewone magere kwark haalt het niet bij de magere optimel kwark

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Rasje34 »

daarbij komt dat ik het 4 maanden precies gevolgd heb en wel 2 ons ben afgevallen
Dan heb je toch iets verkeerds gedaan. Ik volg het dieet namelijk voor zo'n 80% (ik pak in de weekenden nogal weleens een paar pilsjes en op een handje borrelnootjes meer of minder kijk ik dan ook niet), maar ik ben ik 6 weken ongeveer 6,3 kilo kwijt.
En mijn koelkast zit helemaal niet zo vol.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Wel jammer overigens; ik wil op afslanktop10.nl kijken (staat vermeld bij het stuk over S. Bakker) en die loopt vast :roll:

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door hera »

Mopsma, zelfs mijn 9 mnd oude dochter eet volkorenbrood. En volgens het consultatieburo is dat niet te zwaar....zolang ze het goed kan verteren, dwz geen kramp, is het alleen maar goed voor dr. Mijn 4 jaar oude zoon is er ook groot op geworden.

Ingetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 21:17

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Ingetje »

Ik heb met stijgende verbazing zitten kijken , dat Sonja nog de moeite neemt om in de verdediging te gaan !!! Het is een prima dieet/ levenswijze en die Mevrouw Blaauw is gewoon hartsikke jaloers dat ze niet zelf op het idee is gekomen om een boek te schrijven .Ik vind het erg flauw van Radar om nu juist de zwaarste ( fruitdag) uit te kiezen want de rest van de dagen in alle weken zijn juist gebaseerd op variatie . Oja ik ben in 7 weken 7,3 kilo afgevallen en dat is me in jaren niet gelukt en ik heb nooit honger en geniet van elke dag .

keja
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:30

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door keja »

nvt
Laatst gewijzigd door keja op 12 sep 2006 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Justice27
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2006 21:29

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Justice27 »

Ja hoor, nu is het weer het Sonja Bakker dieet dat zaligmakend is. Vorig jaar was het South Beach, het jaar daarvoor Montignac en ga zo maar door. Als je wilt afvallen hoef je maar aan één ding te voldoen: meer calorieën verbranden dan je binnenkrijgt, dus òf meer bewegen, òf minder en gezonder eten of nog beter: allebei!

Mensen blijven zoeken naar een dieet dat volgens hen het meeste oplevert en waar ze het minste moeite voor hoeven doen. Volgend jaar is Sonja Bakker weer vergeten en is er wel weer een ander die zegt het nu ècht gevonden te hebben.

Wees wijzer, blijf geen geld uit geven aan die dieet goereoe's, die zijn er echt niet op uit om jou als dik persoon slanker en gezonder te krijgen, maar om hun eigen portemonnee dik te krijgen en dat lukt ze aardig.

Investeer je geld liever in verantwoorde en gezonde voeding. Bijna iedereen kan lezen. Lees verpakkingen voor je ze koopt en weet wat je eet! Je weet zelf best wat gezond is en wat niet. Luister naar je eigen lichaam. Je voelt zelf wel met welke leefwijze je het beste in je vel zit. Daar hebben wij de voorgekauwde lectuur van mevrouw Bakker niet voor nodig.

Maar, toch een opsteker om te weten dat je met wat LOI cursussen zover kunt komen!

hobie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 21:31

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door hobie »

ook wij zijn ZEER tevreden met het boek van sonja bakker
mijn man is inmiddels 20 kilo kwijt geraakt.
en als je geen merkartikel wil koop je toch gewoon een goedkoper merk.
alle lof voor sonja bakker.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ja hoor, nu is het weer het Sonja Bakker dieet dat zaligmakend is. Vorig jaar was het South Beach, het jaar daarvoor Montignac en ga zo maar door.
Heb je hem door? En toch zijn er elk jaar weer tientallen, zo niet honderden goedgelovigen die het kopen en de maker goud geld opleveren. Ik geloof dat ik ook maar een dieet ga bedenken, daar valt geld in te verdienen...

Bianca73
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:46

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Bianca73 »

Ikzelf heb juist ervaren dat door Sonja Bakker mijn portemonnaie dikker wordt en ikzelf en mijn vriend dunner. (resp. 8 en 10 kilo in 7 weken)
Wij aten altijd meer vis en vlees per persoon dan dat we nu doen. Dat was duurder dan een pot Yofresh van Calve of een pak Optimel drink van Friesche Vlag.
Dus voor ons werkt Sonja Bakker wel. Ik vind het ideaal dat er voor me is bedacht wat ik eten mag. En overvolle koelkasten heb ik niet meegemaakt.
Je kan toch ook elke dag ham op je brood eten, als er rosbrief/kipfilet/filet americain o.i.d. staat?

De fruitdag was inderdaad een beetje flauw. Tot nu toe was dat 1 dag.

Bianca

Asstr
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:01

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Asstr »

Ik ben zelf ook werkzaam als Gewichtsconsulente. Ik ben echter aangesloten bij de beroepsvereniging van Gewichtsconsulenten Nederland ( BGN). De Gewichtsconsulenten die aangesloten zijn bij deze beroepsvereniging werken volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. Op de site www.gewichtsconsulenten.nl kan men gericht op zoek gaan naar een gewichtsconsulente in de buurt.

Sonja Bakker is niet aangesloten bij deze beroepsvereniging.

zoefay
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:23

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door zoefay »

Het voedingscentrum zegt mij al helemaal niets met die zure Patrica Schutte als "woordvoerster".
Zelf werkte ze mee aan tv-programma's die zwaar werden gesponsord door bedrijven als Uniliver.
Ik begrijp helemaal die geveinste overheidsverbazing niet over de stijging qua dikke Nederlanders.
Zo lang de suikermafia zijn gang mag gaan (over al zit dextrose, maltose en andere "oses" in en dat is je reinste vergif)zal het alleen maar erger worden.
Dat weet de overheid wel hoor, maar het is een geldkwestie (vandaar ook altijd dat afkraken van bijv. het Atkins of Southbeachdieet, er vallen miljoenenverliezen als mensen echt gaan inzien dat dat werkt, dus maak ze vooral wijs dat het niet gezond is).
Beperk je slechte koolhydratenconsumptie(suikers, witmelen en "oses"), want dat zijn de verborgen dikmakers en niet de vetten.
Mensen weten niet eens dat er suiker zit in hun vleeswaren, soepen enz.
Niet alleen val je dan af maar het blijft er ook af en je voelt je veel fitter.
Bovendien kost het je minder in plaats van meer.

carlabeekmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:29

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door carlabeekmans »

:D heb de uitzending gemist maar gezien de reactie's kan ik me aansluiten ben nog maar 1 week bezig maar ik koop ook niet altijd de produkten die zij zegt gewwoon huismerk soms ben je idd zelf bij ,heb verschillende dieten gedaan van shake's tot accupuntuur, altijd honger nu bewust minder eten doordat je er altijd mee bezig bent en nu geen honger gevoel doordat ik gewoon genoeg eet en heb ik trek neem ik toch een stukje fruit!!!
ben deze 1e week al 2,3kg afgevallen dus ga zeker door en ik hoef geen aparte dingen te koken lusten ze thuis ook allemaal.
sonja ga zo door

carla beekmans

Gesloten