LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huis 2 jaar te koop

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Walter van V »

http://www.o-t-o.nl/bedigin2.htm (let op betreft dus niet de onroerendgoedmakelaars, maar de algemen info is ook daarop van toepassing)

dit is een leuk linkje in dit kader.

Volgens mij is er verschil tussen beedigd worden (gebeurt volgens mij niet meer namelijk..) en een eed / belofte afleggen gekoppeld aan een lidmaatschap van een organisatie.

Beediging door een rechtbank als taxateur (want daar gaat het dacht ik om wat dat betreft) betekent dat men dat beheerst. Eed afleggen van de beroepsvereniging betekent dat men zich aan de erecode van de club houdt. (zie ook www.nvm.nl)

en blijkbaar is er ook nog eens verschil in opleiding..Xpert heeft het echt over een 2-jarige opleiding namelijk.

pepperdepep
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:13

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door pepperdepep »

Kan iemand mij uitleggen waarom de vaktest, die volgt op de 2 jarige theorie opleiding tot makelaar/tax. o.g., onder andere het onderdeel bedrijfstaxatie (commercieel o.g.) bevat?

Met andere woorden: iemand die alles weet van woningen kan niet gecertificeerd worden omdat hij niets/onvoldoende weet van kantoren, bedrijfshallen en winkelpanden die niets gemeenschappelijk hebben met woningen. Wie legt mij het verband uit?

groet,
pepperdepep

pukkie1975
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2006 13:23

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door pukkie1975 »

Ons huis staat ook bijna 2 jaar te koop. We hebben zelfs in al die tijd maar 1 echte bezichtiging gehad en een paar potentiele kopers op een open dag. Allen erg enthousiast maar helaas hoor je er niets van weer. Wij hebben ons oude huis nu wel via de makelaar verhuurd en eerlijk gezegd wordt dat erg goed geregeld. Het huis is nu voor de 3e keer aan mensen verhuurd en we hebben weinig problemen hiermee. We hebben geen problemen met open dagen en evt. bezichtingen. In het huurcontract staat ook dat de huurders de makelaar ten aller tijde in de woning moeten laten voor een bezichtiging en dat de woning er dan netjes bij moet liggen. De eerste huurder heeft de hele woonkamer netjes gesaust, de tweede huurder heeft een mooi douchescherm geplaatst en laten zitten (mocht het ding van ons wel plaatsen mits hij 'm liet zitten bij het verlaten van de woning :D )De verkoop wil absoluut niet vlotten maar zodra de woning weer in de verhuur komt dan staan ze bij wijze van spreke haast in de rij. Wij hopen nu maar dat onze huurders mensen op bezoek krijgen die helemaal weg zijn van het huis dat ze maar al te graag willen kopen.
We gaan nu ook nog contact met onze makelaar (die doet er echt van alles aan om mensen ons huis te laten bezichtigen) om er nog een andere makelaar bij in te schakelen (we hebben een nvm en willen een lmv bij inschakelen). Meer kansen en hopelijk wordt het huis dan snel een keertje verkocht, wil er wel graag af, wil in mijn nieuwe huis ook nog wat dingen veranderen maar dat kan financieel niet zolang de oude woning niet verkocht is. Mocht het zo zijn dat we ook geen huurders meer kunnen vinden dan zit er niets anders op dan de nieuwe woning ook te koop te zetten en hopen dat een van de beide dan snel verkocht zal worden (huidige woning ligt gelukkig wel goed in de markt dus dat zou geen probleem mogen opleveren).

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Walter van V »

in een situatie als dit zou ik persoonlijk (wel beetje afhankelijk van de huurprijs natuurlijk...) overwegen het huis een tijdje van de markt af te halen.

Zolang er huurders in zitten heb je in ieder geval ruimte voor betaling van de overbrugging. Als er zoveel vraag naar is kan zelfs de huur misschien een beetje hoger?

In de huidige huizenmarkt kan het voor veel mensen prettig zijn een tijdje te huren, bv wanneer het eigen huis verkocht is en de nieuwbouw nog niet opgeleverd.

Zelf hebben wij ook 13 maanden gehuurd gezeten na verkoop en oplevering van de oude woning, en dat bleek erg prettig in de onderhandelingspositie naar verkopers toe.

En er zijn tenminste bij ons in de regio niet heel veel mogelijkheden voor fatsoenlijke kortere termijn huur ( half jaar tot 1 jaar).

Dus misschien kunt u de situatie in uw voordeel benutten!

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Daar heb je inderdaad een goede mogelijkheid!
Maar vraag wel even bij de geldverstekker toestemming hiervoor!
Is het dan geen optie om je huis te verkopen aan een opkoper? Die makelaars zijn er genoeg. O.K. je krijgt dan wel een stuk minder voor je huis terug als je eigenlijk had gepland, (meestal executiewaarde) maar je bent wel van een hoop kopzorgen af, met een beetje mazzel is het binnen een paar dagen rond.
Het is niet ideaal om dit te doen maar met 2 hypotheken blijven zitten is ook niet alles.

pukkie1975
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2006 13:23

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door pukkie1975 »

We hebben wel geprobeert om een opkoper te vinden hier in de regio (Achterhoek) maar die zijn er dus schijnbaar niet. En ik zou niet weten welke wegen ik moet bewandelen om zo'n opkoper hier in de buurt te vinden.
In het westen van het land zijn er massa's.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Walter van V »

misschien een idee eens te inventariseren WAAROM men geen inetresse heeft in uw huis. Prijs (is iets aan te doen), ligging? staat van onderhoud (staat in relatie tot de prijs) te groot of te klein? gelegen naast de spoorbaan??

Eric01
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007 23:11

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Eric01 »

Geloof me, met een paar kleine aanpassingen is dit huis heel leuk te verkopen.
De basis van het huis is leuk en neutraal. De presentatie van de makelaar ziet er gelikt uit. Maar binnen moet wat gebeuren; de bloedrode vloer moet een andere neutrale kleur krijgen. Voor de keuken geldt hetzelfde, laat de deurtjes spuiten en zet er een MOOI handgreepje op.
Verwijder de plank aan de muur, dat geeft ruimte.
De badkamer is opzich keurig netjes, alleen de poepbruine kleur van de tegels is erg smaakgevoelig. Ik weet zeker dat veel mensen hier over vallen.
Met een kleine restyling maak je deze woning goed verkoopbaar.

Dus de woning een maand uit de verkoop, dan deze punten aanpakken en dan opnieuw aanmelden. Zeker weten dat dit DE manier is.

Smurfin
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2006 10:51

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Smurfin »

Ik ben het helemaal met Eric eens.
Het eerste wat mij opvalt, is een gebrek aan smaak.
Of beter gezegd: het lijkt een bij elkaar geraapte zooi, er zit totaal geen lijn in je huis.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten (of toch wel? ;)), maar met wat aanpassingen denk ik dat je huis een stuk makkelijker te verkopen zal zijn.
Ik denk dan aan:
- De blauwe deur, deze in een neutrale kleur verven
- De keukenkastjes + greepjes
- De blauwe tegelwand in de keuken past totaal niet bij de zwart/witte vloer
- Er zit een rand onder de onderkasten van de keuken die totaal niet bij de rest past
- De kersenhouten (?) vloer een andere kleur geven, ik denk zelf aan offwhite
- De tegels in de badkamer vervangen
- Het witte grind in je voortuin vervangen door groen, tenzij je op een begraafplaats woont
- De tuin zal vast praktisch zijn, maar mist sfeer, groen en kleur.

Het kost een paar centen, maar ik weet zeker dat je er plezier van gaat krijgen.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door elianne »

Volgens de site van de makelaar is het huis verkocht! Gefeliciteerd!

kei
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2007 06:12

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door kei »

Ben toch wel benieuwd voor welk bedrag het uiteindelijk verkocht is.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Walter van V »

soms zetten ze ook verkocht als ie van de markt gehaald is...

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door elianne »

138.403 euro op 11-04-2000, met een vraagprijs van 195.000 euro moet er toch wel een dikke winst in zitten.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen.

Met een modaal inkomen kan men tegenwoordig al geen huis boven de 110.000 euro meer kopen. Dit is de oorzaak van de draagkrachtberekening. 200.000 euro is derhalve voor een normale woning te duur. Wil men een woning verkopen dan moet naar de markt gekeken worden en de verkoopprijs daarop aangepast worden anders verkoopt u uw woning nooit. Probeer anders de TV-makelaars eens.
200.000 euro is geen standaard gangbare prijs meer.

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Chanmaster:
Ik weet niet waar jij je huizenprijzen op baseert, maar voor onder de 2 ton koop je bijna niks meer in de regio waar ik woon. (Breda). Voor een tussenwoning mag je tussen de 220.000 en de 250.000 afrekenen.
110.000 ? Koop je een tweekamerappartement voor in een mindere wijk. Of een opknapper waar voor 2 ton aan verbouwd moet worden!
Een garagebox kost al minimaal 15.000 euro!!
Om maar te zwijgen van de Randstad. Zo niet nog veel gekker.
Kijk Chanmaster, de prijzen die jij voor ogen hebt vind je alleen nog maar in de uithoeken van Nederland (denk aan bijvoorbeeld Zeeuwsch-Vlaanderen). Voor die centen koop je daar een heel leuk optrekje. Maar ga jij dik 2 uur rijden (enkele reis!!!) en een hoop tol betalen om op je werk te komen? Werkgelegenheid is niet dik gezaaid daar!
Waar baseer jij je maximale hypotheek eigenlijk op? Met een modaal inkomen moet het mogelijk zijn om zeker 225.000 euro te kunnen financieren.
:idea: Vergeet dan ook niet om een VT-formulier in te vullen. Scheelt een hoop in de maandelijkse lasten.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door elianne »

Op 05-02-2007 voor 185.000 Euro verkocht. Geen slechte prijs voor een huis dat al zolang te koop staat.

Gesloten