LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
isabella25
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2007 22:55

leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door isabella25 »

Geachte mensen,

Hierbij een waarschuwing: Koop nooit of te nimmer bij Ikea. Binnen 1 maand de bank compleet doorgezakt en de (dure) stof ging al rullen.
Zou je denken: garantie????? Maanden bezig geweest met een oplossing en alles moest van mijn kant komen. Leuk voor potjes en pannetjes maar Ikea verkoop maar geen bankstellen meer!!!!!!!!

Toen Leen Bakker: Leuk bankje voor een hele leuke prijs. Niet zo gek voor een bank van waaibomenhout!!!!!!! Alles was binnen 6 maanden kromgetrokken, gleuven en gaten en een keiharde achterrug!!!!!!
Garantie????? Nog nooit van gehoord...nou zijn ze allemaal niet zo snugger daar bij leen bakker en ik waarschijnlijk ook niet om daar te kopen.

Bankstel staat nu bij een vrouwtje die zonder iets is achtergelaten door haar man. Heb ik toch nog iemand blij kunnen maken!!!!

Heeft iemand ervaring met een goede meubelzaak??????

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door caruso »

Ikea banken zijn prima! Zit er al jaren op en niet doorgezakt, je moet natuurlijk niet het allergoedkoopste banstelletje nemen, da's inderdaad bagger! Ga voor iets duurder en je zit als een vorst!

majel
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2006 19:38

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door majel »

beetje vreemde reactie van je, omdat jij een slechte ervaring hebt met de ikea en leen bakker moet daar maar niemand iets kopen? onzin natuurlijk.
over leen bakker kan ik niks zeggen maar van ikea is me bekend dat ze goed met klachten omgaaan, kijk het kan natuurlijk altijd een keer fout gaan maar is dat niet in iedere zaak zo?


vond het trouwens een rare opmerking van je over het bankje dat je nu maar aan dat 'arme' vrouwtje hebt gegeven.

kromgetrokken -gleuven - kei harde achterkant- waaibomenhout...weet je zeker dat die vrouw hier blij mee is? ik had het niet eens gedurfd om zo'n bank weg te geven?

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Alle waar naar zijn geld, dat is nog steeds zo tegenwoordig. Je kunt voor een paar honderd euro een complete woonkamer kopen bij ikea en leenbakker. Je kunt ook vele duizenden euros uitgeven bij een duurdere zaak, zou de kwaliteit dan ook beter zijn? Geef eens een klop op een leenbakker tafeltje of een van massief eikenhout bij een 'echte woonwinkel' (niet slecht bedoeld). Het verschil zal je snel duidelijk zijn...

Ik heb niks tegen leenbakker of ikea, voor het geld maken ze echt leuke spullen. Je moet echter niet van verwachten dat ze 10+ jaar meegaan, daarvoor is het gewoon te low-budget.

anneke24
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2007 15:19

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door anneke24 »

Beste Isabella25, ik ben het volledig met je eens. Voor mijn broertje hadden wij een bank gekocht bij Ikea, na 2 maanden liet je scheurde de stof op de naden uit. Volgens Ikea en gebruikers fout. Je moet weten dat mijn broertje visueel gehandiapt is en vanaf de bank niet naar de t.v. kan kijken en dus altijd op een bureastoel zit voor de t.v.. De bank werd amper gebruikt! De bank kan worden weg gegooid! Neee Ikea raad ik bij niemand aan! :x :!:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door caruso »

Daar geloof ik geen barst van!
Volgens mij kun je dan altijd nog een beroep doen op iets.....eh...ben ff de naam kwijt.....kom, hoe heet dat nou.......???
Oh ja, dat noemen ze GARANTIE!
Dus hup, terug naar Ikea en laten maken of omruilen!

anneke24
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2007 15:19

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door anneke24 »

Waarom zou ik erom liegen, ik heb een brief ontvangen van IKEA met de mededeling dat het om een gebruikers fout gaat en dat daarmee volgens hun de kous af is. En zo te zien op deze site ben ik niet de enige. Zullen al deze mensen liegen? Als jij weet wat ik verder nog kan doenbehalve brieven schrijven en eindeloze telefoontjes plegen mag jij het mij vertellen.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door roland48 »

Het kan best anders: ik ben vandaag met mijn 5 jaar oude armaturen terug gegaan naar de Ikea, omdat de fittingen compleet gebarsten waren, het leek wel keramiek. Met een knal had een van die lampen het begeven.

Ik terug, gezegd dat dit toch echt niet kon (veiligheid), en wat denk je?

Het aankoopbedrag van 5 jaar geleden teruggekregen! Voor al die lampen! Topservice! En zo ben ik het gewend van de Ikea.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door caruso »

Het is zo simpel, als je na slechts twee maanden een gebrek constateert dat dient de leverancier wetttelijk gezien altijd een oplossing te verzorgen. U hoeft niet aan te tonen dat het ondeugdelijk gebruik uw schuld is. De wet geeft aan dat leverancier binnen zes maanden na aankoop altijd verantwoordelijk is voor reparatie of ruiling. U kunt het bedrijf hier toe dwingen.
Misschien moet u eens op consuwijzer.nl kijken, daar vindt u meer info en te downloaden voorbeeldbrieven.
Succes!

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Wij hadden in 1988 een bank bij Ikea gekocht, een 2 en 3 zits. Na een half jaar ging de ene bank doorzitten en dat hebben we gemeld. Daarna de bank retour Ikea en een nieuwe geleverd. Die nieuwe heeft het ook ongeveer een half jaar uitgehouden en weer doorgezakt. Ik wilde geen bank meer van ze!

Ook heb ik eens een bed met lattenbodem en matras daar gekocht, maar die lattenbodem bleef niet lang heel want alle kunststof steuntjes aan de zijkant braken af. De matras was ook niet veel soeps, dus het bed was binnen een paar jaar helemaal af. Ik heb toen besloten om een bed te kopen bij de Slaapvoorlichters, een degelijke lattenbodem met latex matras, in 1 woord geweldig.

Jane

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

En in 2 woorden: veel duurder.

Ikea verkoopt goed spul en minder goed spul, maar één ding is zeker waar: als jij iets koopt van een tientje, is dat een tientje waard. Ze proberen geen rommel van 2 euro voor 19,95 te verkopen.

Een keuken van 3000 euro is ook echt zoveel waard, en je hoeft (kunt) niet pingelen. Narigheid met opdringerige keukenverkopers heb je er niet.

Duuuuhs...

liefhebber
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:36

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door liefhebber »

Over 1 maand gaat onze 10 jaar oude ikea bank weg, nu is hij echt aan het einde nog niet eens een doorgezakte zitting, maar de stof ( die mocht je alleen chemische reinigen ) is nu na zeker 10x zelf wassen echt af. Goed spul dus, dat zelfs na verkeerd gebruik( wassen , 2 kleine kinderen...) echt goed bleef. Ik kan de veren kussen zelfs nog hergebruiken als ik ze een nieuw stofje geef... :wink:

Het zal best zo zijn dat er rommel te koop is , maar dat kan ook bij een dure bank...

Ik zeg niet allemaal naar IKEA maar ik zeg ook niet blijf daar weg, volgens mij lees ik her en der net zoveel succes verhalen als drama's maar dat kan in elke detailhandel gebeuren.

(Onze nieuwe bank komt niet van IKEA , we konden niets leuks vinden) :lol:

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door anita1971 »

Op het bed een Ikea matras, in de caravan een Ikea matras, ik loop hier in huis over een Ikea vloer, ik zit aan een Ikea eettafel, de roomdiviners zijn van Ikea..........

wouterson
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 nov 2004 15:13

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door wouterson »

ik moet je zeggen dat wij een leren bank hebben van montel uit zwolle, en die was na twee jaar ook al doorgezakt, en het leer is er af van de zitvlakken, heb er nu een lap stof omheen :cry: ik wou dat ik toen een bank had gekocht van ikea, dan had ik nu weer een nieuwe kunnen nemen, die leren bank was supperduur, en nu versleten :!:

sorka
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2006 16:56

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door sorka »

Nu je hebt zo wie zo een jaar garantie zowel bij leen bakker als ikea. Dus dan moeten ze ook een passende maatregeling nemen. zelf heb ik goede ervaringen. :lol:

Chris de Vries
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 feb 2007 06:37

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Chris de Vries »

Pffffr

Azijnzeikers...

Ik ben helemaal om vwb Ikea. Hartsikke leuk spul, niet echt duurzaam, maar daar is de prijs ook naar.

catlove
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2007 17:14

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door catlove »

bij mijn in huis staan allemaal meubels uit de ikea. behalve de bank, die stond er al eer de kinderen geboren werden.

ik ben zeer tevreden over de ikea meubels. ze kunnen best wel wat hebben, met 2 kinderen onder de 5 jr.
en als ik er met een doek over heen ga is het zo schoon, ik heb er al eens met een schuursponsje erop gezeten, omdat 1 van de kinderen met stift erop heeft gezeten (mama niet goed opgelet, kan natuurlijk gebeuren) zo eraf, zelfs geen krasje erop.

pemarosa
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2007 17:40

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door pemarosa »

Raar om dit zo te zeggen ,wat koste het bankje ? We hebben zelf ook een bank van ikea ,prima in orde en koste bijna niks , de hoezen zijn duurde dan de banken , maar is niks mis mee ,zit en ligt lekker , Leenbakker net zo , ook wel goed spul .

januschi
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2005 14:05

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door januschi »

Ik heb een bankstel van Ikea en zitten er al 7 jaar op en hebben helemaal geen probleem.
verder heb ik met garantie bij Ikea helemaal geen vervelende ervaring mee, dus ik vind, ga terug en leg het probleem voor bij de klantenservice en je wordt geholpen

*Draak*
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:56

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door *Draak* »

Over IKEA kan ik niets zeggen, maar met Leenbakker heb ik een zeer goede ervaring. Heb een bureaustoel gekocht, naar 15 maanden zakte de gasveer steeds in, ik heb Leenbakker gebeld (had geen bon meer omdat ik dacht maar 1 jaar garantie te hebben) en toch kon ik naar de winkel komen en een nieuwe stoel ophalen! Goede service!

Niet alles over een kam scheren a.u.b.

Gesloten