LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Loens,

Een beetje fatsoenlijk bedrijf, en daar kan ik Tono echt niet toe rekenen, doet het niet voorkomen alsof je gratis spullen krijgt, want die krijg je in geen geval.

Want als jullie bedrijf het over gratis heeft, en je moet toch verzendkosten betalen, waarvan de website tot voor kort niet repte (kwam je pas achter bij de levering), dan is iets al niet meer gratis. Kom me niet aan met: iedereen kan dat voor zichzelf bedenken. Want het komt vaak genoeg voor dat bedrijven ook de verzendkosten voor hun rekening nemen.

Tono levert prima spullen, maar ze zijn gewoon veel te duur, je kan voor goede kwaliteit ook prima terecht in de winkel. Over de kwaliteit van de spullen zul je dan ook niet veel mensen horen klagen.

Wel is het zo, dat jullie eens moeten ophouden met het toezenden van de spullen, tenzij de geadresseerde aangeeft daar geen problemen mee te hebben.

Leg nou eens duidelijk uit wat er nou voor een aardigheid zit in deze constructie? Jullie bedrijf is toch zeker gebaat bij tevreden klanten?

Mijn voorstel: lever alleen wanneer de klanten daar expliciet om vragen, en hou eens op met het door de strot duwen van die spullen. Dan garandeer ik je dat je bedrijf een heel wat betere reputatie krijgt dan nu het geval is.

Jij zult wel tegenwerpen dat je na iedere zending kunt aangeven een zending over te slaan, maar je weet heel goed (en daar gokt tono gewoon op) dat mensen daar niet aan denken.

Als laatste een vraag aan jou: hoe verklaar jij het, dat intrum justitia nooit de moeite neemt om even te onderzoeken of een vordering wel terecht is? Je zult het toch met mij eens zijn dat het heel wat ellende bespaart, wanneer ze dat doen?

Hun handelwijze en die van Provea/Tono, of hoe noemt je bedrijf zich nog meer, is er de hoofd-oorzaak van dat jullie reputatie niet al te best is. Wordt het niet eens tijd om daar iets aan te gaan doen?

Wanneer mensen volgens jullie via internet hebben besteld, stel ik voor, om voorafgaand aan het daadwerkelijk toezenden van de spullen, even een mini-onderzoekje te doen, om te kijken of de bestelling wel echt is. Maar dat zal wel teveel moeite kosten.

Eerlijk antwoord, graag.

loens
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2007 18:23

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door loens »

haha voor dat soort vragen zou ik bij tono zijn. ik werk niet bij tono. maar VOOR tono. dat is iets anders. zij vertellen ons dingen die wij als waarheid aannemen. lijkt me logisch

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat vat ik op als: het ontwijken van lastige vragen.

Voor of bij een firma werken, maakt voor de vraagstelling geen verschil.


Tono wil graag spullen verkopen. Is haar goed recht. Maar waarom moet dat spul via een onderbroeken-club haar weg vinden? Kwaliteit is prima, maar voor hetzelfde geld of iets goedkoper bij Vroom en Dreesmann en zelfs de Bijenkorf te koop.

Ik stelde een paar simpele vragen, waarop je het antwoord schuldig blijft. Dit zegt genoeg over de ware bedoelingen van de firma. En het doet er echt niet toe of men handelt onder de naam Tono, Socks of miriale. Als je bij die firma werkt, weet je dat die namen op dezelfde firma terug te voeren zijn.

mariotomo
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2007 10:48

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door mariotomo »

net met het nummer 0297282373 gebeld; een aardige, vlaams klinkende stem heeft me ervan verzekerd dat mijn adres uit hun database is verwijderd.

ik heb nog geen reden om te denken dat het niet echt is gebeurd. ik zal het merken.

kwehrens
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2007 20:58

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door kwehrens »

Ik heb dik 2 jaar deze onderbroeken ontvangen via Tono. Als ik een keer niet wilde dan gewoon via de website een nummertje invullen en klaar is kees. Nu een jaartje geleden gestopt met de bestellingen. (had genoeg ondergoed). 1 keer gebeld.... direct uitgeschreven... nooit meer iets ontvangen.

Ik zou zeggen... een PRIMA voorbeeld hoe het ook kan.

Tevens tegen alle klagers..... GRATIS bestaat niet. het is hun goed recht om je iets aan te bieden als je van hun diensten gebruik wil maken.

PS: Tono Int. staat niet in het KvK omdat het een ZWEEDS bedrijf is dat internationaal werkt...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer men in een bepaald land zaken wil doen, lijkt het me toch voor de hand liggen dat men dat juridisch goed regelt.

In mijn geval was het zo dat ik nooit iets van ze besteld had, en dan ligt het toch heel wat anders. Dan kan je duizend keer zeggen: ''gratis bestaat niet'', maar wat zou jij doen als jou op die manier spullen worden opgedrongen, waarvan jij zeker weet dat jij ze niet hebt besteld?

Zou jij ze dan als een mak schaap betalen? Ik maak je er nog maar eens op attent, dat je ongevraagd toegezonden spullen (waarbij toezending ervan jou niet te verwijten valt) simpelweg mag houden.

Vleugeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2007 11:16

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Vleugeltje »

Even mijn verhaal in het kort over het Front ondergoed. (mijn verhaal is al ruim 3 jaar geleden gebeurd) Dacht eigenlijk dat het verhaal Front nu wel achter de rug was maar blijkt hier dus van niet.
Front bestaat in Nederland helemaal niet. 3 jaar geleden kwam ik erachter dat het in een skandinavisch land is gevestigd.

Ook ik kreeg via de post een onderbroek toegestuurd. Omdat ik daarvoor al gewaarschuwd was voor deze actie, gaf ik het pakket gelijk met de postbode mee terug, dom want ik heb daar dus geen bewijs van ontvangen.

Uiteraard ontving ik vanaf dat moment acceptgiro's en die werden telkens hoger en hoger.
Na contact met het incassobureau heb ik aangifte gedaan bij de wijkpolitie-post. Ik belde vanuit de politiepost en toen het incassobureau de agent aan de telefoon kreeg was het verhaal snel verteld. Heb nooit meer wat gehoord.

Dus, ga nooit in op gratis toegezonden kledingstukken want je krijgt uiteindelijk helemaal niets gratis.

sterkte voor diegene die hier nog mee te maken heeft.

aafje87
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2007 10:56

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door aafje87 »

Voor iedereen die zijn zending provea(tono/sting-line etc) wil opzeggen is 1 telefoontje voldoende, geen duur 0900 nummer maar een normaal KPN nummer!

Provea klantenservice:
0297-287018


Overgens hebben wij totaal geen problemen met het bedrijf en zijn we nog steeds na 3 jaar tevreden klant! Nu wordt het wel tijd om het op te zeggen, de boxer puilen de kast een beetje te veel uit! :lol:

Mijn eigen sting-line zendingen zijn al stop gezet via bovenstaand telefoonnummer, geen problemen!!

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

www.klantendienst.com werkt perfect hoor... kost je zelfs geen telefoonkosten is dus helemaal gratis. ;)

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Ben net gebeld , en hoorde meteen de naam TONO en een nog slechter verkooppraatje dan de vorige keer. Ik heb duidelijk NEE gezegd en ze vroeg meteen , Kijkt u nu op internet? Dan kunt u ook naar Provea.com gaan en zien hoe goed onze onderbroeken in het echt zijn....... mooi niet dus! Ik heb al een keer een kennismakingspakketje van hun gehad (zelf aangevraagd!) en dat beviel me niet , dus daar was het ook meteen bij gebleven.... nu maar hopen dat ik geen brief in de bus heb liggen straks, heb niet eens me adres gegeven , maar die zullen ze vast wel hebben.......

DutchMarketeer
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2007 14:50

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door DutchMarketeer »

Hoi,

Ik ben nu al zeker 3 jaar klant bij TONO en ik ben ZEER TEVREDEN :D

Hun ondergoed én sokken zijn van zeer goed kwaliteit :P
Wanneer als ik iets ontvang wat ik niet zou willen hebben, dan stuur ik het gewoon via 'retour afzender' terug én zonder problemen 8)

Sinds dit jaar ontvangt ook mijn vrouw (op eigen verzoek) hun lingerie (onder een andere naam dan Tono) en ook zij heeft alleen goede ervaringen.

Dus ik denk dat er altijd mensen zijn die óf niet kunnen lezen, óf denken dat alles op deze aarde gratis én voor niets is :lol:

Hoe dan ook, hierbij mijn positieve ervaringen met TONO :wink:

Cybergreetings,
Randy

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag randy,

Blijf lekker teveel betalen! :wink:

Maxiem,

DutchMarketeer
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2007 14:50

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door DutchMarketeer »

Prijs/Kwaliteit verhouding vind ik persoonlijk helemaal okay :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Randy, voor de prijs die jij betaalt, heb ik bij gewone winkels meerdere onderbroeken, en meerdere paren sokken.

Vooropgesteld: over de kwaliteit van die spullen is iedereen het eens: die is gewoon goed.

Het gaat echter om de hele manier van doen: aan de ene kant provea, miriale, tono, socks, front international, en er zijn nog wel een paar namen, aan de andere kant hun alter ego intrum justitia.

Het lijkt wel of de toegestuurde spullen slechts bijzaak zijn. En dat de hoofdactiviteit van die firma's het rondzenden van aanmaningen en incassobrieven is. Stel dat 10 procent van deze mensen betaalt, om maar onder een rechtszaak uit te komen, dan heeft die firma haar kosten er dubbel en dwars uit.

DutchMarketeer
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2007 14:50

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door DutchMarketeer »

Eigenlijk toch wel raar...
Zolang jullie maar denken dat je alles GRATIS kunt krijgen is het in orde, maar zodra je voor iets moet gaan betalen is het niet goed?

Maar wat een discussie, ik draag al tijden o.a. Tommy Hilfiger en Ralph Lauren kleding... wil je mij nu ook gaan vertellen dat ik maar kleding van de Hema moet gaan dragen... omdat het 'goedkoper' zou zijn??

Het kwaliteit van TONO is volgens jou eveneens goed, voor zover ik weet behoor je voor kwaliteit gewoon te betalen!
Overigens betaal ik al tijden via automatische incasso en heb ik nimmer een incassobrief of iets dergelijks ontvangen, nooit teveel betaald of problemen gehad! Mijn vrouw betaald per acceptgiro en heeft hier ook geen last van, zelfs niet als ze iets binnenkrijgt wat ze niet wilt behouden en het simpelweg 'retout afzender' stuurt...

Wederom, ik begrijp de commotie niet, simpelweg een kwestie van goed lezen en tijdig reageren. Als je op hun website inlogt met de gegevens van je factuur dan kan je zelfs alle toekomstige bestellingen afzeggen en als je zou willen alles annuleren... je hoeft dus niet eens te bellen :D

En het feit dat 'het bedrijf' meerdere 'handelsnamen' of 'merken' voert is toch volstrekt logisch... je neemt een merk- of handelsnaam die past bij het product, zelfs Esprit gebruikt EDC, C&A gebruikt o.a. CANDA (wat overigens gewoon C and A betekend, voor degene die het nog niet wisten) en Palomino voor de kinderen... of te wel... je kunt wel op alle slakken zout gaan leggen... maar uiteindelijk slaat het gewoon nergens op...

Cybergreetings,
Randy
'een tevreden Tono klant'

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee, Dutch Marketeer. Ik denk helemaal niet dat je alles gratis moet krijgen. Jou ontgaat een groot deel van de hele discussie hier.

Bij mij speelde iets heel anders. Namelijk ongevraagd toegezonden krijgen van spullen. En zie daar als argeloze ontvanger van de spullen maar eens onderuit te komen.

Op de tweede plaats: de manier waarop Provea en intrum justitia met deze mensen omgaat, is beneden alle peil. Niet de ontvanger dient aan te tonen dat ie niets besteld heeft, de verzender dient aan te tonen dat er een rechtsgeldige overeenkomst is gesloten.

In plaats daarvan doet men alsof hun neus bloedt, en schakelt intrum justitia in, dat met onbeschofte brieven deze mensen de stuipen op het lijf jaagt.

Let wel: ik heb het dus over de categorie mensen die spullen toegestuurd kregen, zonder dat ze erom hebben gevraagd. Mensen, die spullen bestellen, en daarna doen alsof dat niet gebeurd is, daar heb ik geen medelijden mee, die mogen bestookt worden met rekeningen, aanmaningen en dagvaardingen, maar niet degenen die slachtoffer zijn van grappenmakers, dan wel onzorgvuldig handelen van de verzender.

Maar vind jij dan, dat ik spullen die ik ongevraagd toegezonden krijg, moet betalen? Of mag ik ze houden zonder te betalen? Even voor de goede orde: in dit geval staat de wetgever aan mijn kant hoor. Neem dat argument in je overweging mee, zou ik zeggen.

Joost v L
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2007 18:11

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Joost v L »

Geachte Heer/Mevrouw,

Enige tijd geleden werd ik telefonisch benaderd of ik een proef pakket van Tono International wenste te ontvangen tegen verzendkosten.
Dit aanbod heb ik geaccepteerd en enige tijd later ontving ik het pakketje en werd het verschuldigde bedrag afgeschreven van mijn rekening.
Ik was niet helemaal tevreden over de pasvorm van het product maar dat was dan mijn risico, vond ik althans.
Ik dacht dat de kous hiermee af was.

Tot mijn grote verbazing bereikte mij vandaag een pakketje met een daarin 2 producten van Tono International.
Bij dit pakketje was een rekening gevoegd voor €18,80 die op korte termijn van mijn rekening zou worden afgeschreven.
Allereerst heb ik nooit een bestelling gedaan, laat staan staan dat ik toestemming heb gegeven om nogmaals iets van mijn rekening af te schrijven.

Ik ben zeer verbaasd en teleurgesteld over het feit dat ik op deze manier benaderd wordt, gezien deze manier van ongevraagd toezenden in Nederland niet toegestaan is.
Ondanks het feit dat Tono International vanuit Zwitsterland opereert geldt deze regel nog steeds.

Ik twijfel niet aan de kwaliteit van de producten, maar wel aan de integriteit deze organisatie.
Ik vraag u dan ook om mij per direct uit uw klantenbestand te verwijderen en mij geen producten meer toe te zenden.
Ook verwacht ik van u dat u de geplande afschrijving van mijn rekening niet zult uitvoeren.

Voor de volledigheid wil ik even vermelden dat een kopie van deze email gaat naar mijn juridisch adviseur, Advocatenkantoor x.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en hoop op een bevredigende afloop.

Hoogachtend,


Joost van Lx

klantnr. x
Adres: x
*heb een paar namen onleesbaar gemaakt omwille van privacy redenen.



Ik heb zojuist deze email verstuurd naar [email protected] .
Ik ben heel benieuwd naar de reactie van provea/tono international.
Het advocatenkantoor is ook daadwerkelijk door mij ingeschakeld, dus ik verwacht niet dat provea nog gekke dingen zal doen in mijn richting.

Succes ermee iedereen!
Gr,

Joost



nog een paar linkjes:

http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article ... D=g657f1o3
In dit belgische artikel staat het volgende:

,,Afgedwongen verkoop is in ons land verboden. Wie thuis ongevraagd spullen in de bus krijgt, hoeft die nooit terug te sturen en ook nooit te betalen. Wie definitief van die praktijken af wil, kan best op zijn strepen gaan staan. In een briefje bijvoorbeeld laten weten dat je de wetgeving terzake kent en niets meer wenst te ontvangen. Dat helpt doorgaans wel.
Postbus 51 link: http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Wat ... faultintro

Joost v L
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2007 18:11

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Joost v L »

#cust_dutch_provea
aan mij

details weergeven
20 jul. (3 dagen geleden)

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw laatste bericht delen wij u mede, dat wij uw abonnement reeds hebben geannuleerd.

U heeft de mogelijkheid de desbetreffende zending ongefrankeerd te retourneren aan:

ATLAS/PROVEA
Antwoordnummer 55019
3640 VB Mijdrecht


Met vriendelijke groet,

Klantenservice

6099

kijk...keurig.
maar terugsturen hoeft niet dus.

teizzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:45

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door teizzz »

Ik heb hetzelfde probleem met PROVEA/TONO. Heb nu een e-mailtje gestuurd naar Hendrikje IJzerman ([email protected]), en wat blijkt? Heb binnen een paar minuten een mailtje teruggekregen dat ik verwijderd ben uit de database.

Ik ben echter zeer benieuwd of de zendingen ook echt stoppen. Het zou me niets verbazen als het een auto-reply is om 'klanten' langer aan het lijntje te houden.

Menner
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2007 21:09

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Menner »

Na het binnen krijgen van een brief waarin staat dat ik via de telefoon een prettige gesprek heb gevoerd stuurt men een order bevestiging voor 2 slipjes gratis danwel de verzendkosten te voldoen.
Na onderzoek kwam ik hier terecht.
Ook ik heb hier niks mee van doen en ben er niet van gedient (sorry voor degene die er goede ervaringen mee hebben) Maar dit vindt ik schandalig op deze manier.

Zo telezen zijn ze al vanaf een hele tijd bezig en nog actief. Het www adres klopt niet, is niet tevinden.
Mocht er iets binnen komen dan gaat het retour afzender.
ok het 0900 nummer staat al eerder vermeld in een antwoord deze is precies hetzelfde.

Op deze manier ga je toch wel eens denken aan een geheim nummer cq adres.

Gesloten