LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speelgoed is te duur

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Toys'r us
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2006 18:55

Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door Toys'r us »

A. Op speelgoed zitten hele, hele hoge marges
B. Aanspraak maken op gebreken vinden ze zowel bij Bart Smit/Intertoys/Toys 'r us niet leuk omdat:
90% van het speelgoed komt uit het Verre Oosten/Zuid-Oost Azië. De bovengenoemde bedrijven treden op als importeur en volgens NL en EU wetgeving zijn de importeurs verantwoordelijk voor een correcte afwikkeling van reclamaties c.q. garantie. Het is duidelijk dat die bedrijven zo veel mogelijk de boot afhouden wat betreft aansprak op garantie. Garantieclaims kosten tijd en dat is geld. Bij garantieclaims mogen ze overigens (volgens bestaande wetgeving) een consument nooit doorverwijzen naar de fabrikant of leverancier. Dus als een medewerk(st)er of filiaalchef(fin) moeilijk doet is dat altijd eigen initiatief van de betreffende persoon.
C. Het is (nog) niet te bewijzen, maar de geringe prijsverschillen voor speelgoed in Nederland (en ook Scandinavië) bij de verschillende winkels zijn verdacht. Het is trouwens niet zomaar dat half (waarschijnlijk heel) Zuid-Limburg naar speelgoedwinkels in Aken gaat. Een prijsverschil van € 20,- t.o.v. van Nederland op een dure (€ 60,-) Playmobil of Lego box is natuurlijk raar.
D.Advies: Kijk wat vaker op op de internetsites van Marktplaats of Ebay, want daar zie je ook eigenaardige (hoge) prijsverschillen t.o.v. de winkels. Vooral power sellers van Ebay zijn zeer betrouwbaar.
En koop als ouder geen speelgoed als je geen goed gevoel hebt over de
kwaliteit van de gebruikte materialen (€ 8,- voor 500 gram plastic is belachelijk - en meestal is het duurder). Het kan wel voldoen aan de EU regelgeving en een CE keurmerk hebben, maar te duur blijft te duur.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door mr T. »

D.Advies: Kijk wat vaker op op de internetsites van Marktplaats of Ebay, want daar zie je ook eigenaardige (hoge) prijsverschillen t.o.v. de winkels. Vooral power sellers van Ebay zijn zeer betrouwbaar.
Mag je hopen. Menig eBay verkoper weet zijn verkoopcijfers te manipuleren door gebruik te maken van e-mail aliassen, meerdere webmalaccounts en een groot aantal registraties bij eBay en PayPal.

bigds9fan
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2007 16:40

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door bigds9fan »

Speelgoed hier is inderdaad VEEL te duur.

Voor een deluze Transformer betaal je hier 16 Euro terwijl de US prijs $10 is! Een Voyager Transformer koat hier 30 Euro tegenover $20 in de states.

Het loont dus zeker om op eBay te kijken.

ikbenik

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bij garantieclaims mogen ze overigens (volgens bestaande wetgeving) een consument nooit doorverwijzen naar de fabrikant of leverancier.


Wel flauw:

Maar waarom wordt dat dan wel bij de Aldi en Lidl toegestaan?

Als jij zegt dat de winkelier jouw als consument nooit mag doorverwijzen naar de fabrikant of leverancier, waarom accepteer je dat dan wel als de Aldi of de Lidl jouw doorverwijs naar de fabrikant of leverancier?

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door resp00112469 »

En koop als ouder geen speelgoed als je geen goed gevoel hebt over de
kwaliteit van de gebruikte materialen (€ 8,- voor 500 gram plastic is belachelijk - en meestal is het duurder).


Dan hebben we het alleen maar over grondstoffen en niet over het totale product.
Heeft U enig idee wat het kost aan machines en de matrijzen waar het product op gemaakt wordt?

Vr. Gr. Hans.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door magel725 »

C. Het is (nog) niet te bewijzen, maar de geringe prijsverschillen voor speelgoed in Nederland (en ook Scandinavië) bij de verschillende winkels zijn verdacht.
De winkels zijn van dezelfde eigenaren. Er valt dus niets te bewijzen.
Speelgoed hier is inderdaad VEEL te duur.

Voor een deluze Transformer betaal je hier 16 Euro terwijl de US prijs $10 is! Een Voyager Transformer koat hier 30 Euro tegenover $20 in de states.

Het loont dus zeker om op eBay te kijken.
Op prijzen binnen de USA komt er nog belasting bovenop. De btw staat altijd apart. Vaak scheelt het echt niet zo veel. En voor zulke bedragen naar ebay gaan heeft natuurlijk weinig zin.

Snowman
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2006 23:26

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door Snowman »

Even een opmerking van mijn kant dan maar. Ja, speelgoed is zeker duur. Als medewerker in de speelgoedbranche vind zelfs ik dat. Echter zie ik in je betoog een aantal zaken die ik opmerkelijk vind. Zo beklaag je je over het feit dat speelgoedwinkels geen ansprakelijkheid willen nemen voor gebreken en promoot je kopen op ebay of marktplaats.

Echter vraag ik mij af of je wel eens hebt nagedacht over garantie op kopen van een particulier via zo'n veilingsite. Bij iedere speelgoedwinkel krijg je een bewijs van aankoop (kassabon). Bij problemen kun je daarmee naar de winkel gaan en wordt er een passende oplossing gezocht (en ja, doorverwijzen naar een fabrikant behoort dan tot de mogelijkheden). Echter hanteren de meeste ketens een onvoorwaardelijke garantietermijn van 14 dagen. Gaat iets kapot binnen die tijd, wordt het hoe dan ook vervangen. Op software gelden andere termijnen, namelijk vandaag gekocht, morgen eenmalig ruilen. Duidelijk toch?? Waar wil je enige vorm van aansprakelijkheid claimen bij een aankoop via een particulier?? Tuurlijk is het op veilingsites iets goedkoper, maar je moet ook nog maar afwachten in welke staat een product zich bevind. Bij een speelgoedwinkel betaal je iets meer, maar weet je wat je koopt.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door NAK »

Google maar eens op "goedkoop speelgoed".

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door D1RK »

Winkel nr 29?

Als ik voor 30% van de normale prijzen, en dan nog een redelijke winstmarge wil leveren, moet ik wel rechtstreeks uit China leveren zonder voorraden, want dan krijg ik winkeldochters, dus alleen op bestelling maken, en dan is de levertijd ongeveer 4 maanden!

Dus als je nu bestelde zou je al te laat zijn voor Kerst, en die andere Grootvader die op 5 dec komt is helemaal te laat.

Het kan dus, maar er is zoveel, en merkprodukten is uitgesloten, dus wel een merkloze, van poppen en kleding, bijpassende auto's en huizen, dus meer dan een gewoon poppenhuis....

Ook jongens kunnen alle graafmachines met afstandbediening jou tuin om ploegen...

Maar wie wil aanbetalen en ongeveer 2 tot 4 maanden wachten?
Dus 70% minder als de normale prijzen, ik reken dus geen aanbiedingen of opruimingen...

Mijn ervaring is dat de horloge's van €19,95 met foto goed lopen, maar deze met foto print op wijzerplaat heeft maar 14 verschillende, en ik vind de dames horloges tegen vallen, de foto word erg klein en de tijd is soms slecht zichtbaar als je de verkeerde kleur instuurde....
De reclame horloge's met logo's zoals automerken, voetbalclubs en zo geven vaak problemen omdat ze buiten de eigenaar merk om gaan...
Dus kan ik ze alleen via het merk of club zelf leveren, en die controle is lastig!
Moet ik deze winkel uitbreiden, en kopen jullie dan tijdig en genoeg?
Het kan wel, maar ik twijfel nog!

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

Het is gewoon niet leuk meer om iets voor je kind te halen, een simpele kleine knuffel van bijv. een bekend merk (winnie the pooh,nijntje enz.) kom je al gauw op een bedrag van 10-, uit :shock:
En als je voor het wat "goedkopere" speelgoed gaat dan valt het vaak tegen hoe weinig je daarin in vind.
Een simpel klein stepje bijvoorbeeld, betaal je al gauw 60-70-, voor!!!!!!!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Stephanie,

Helaas, maar als ik inkoop en met een deel na 5 december blijf zitten word het duur door rente verlies!
Merkprodukten mogen niet onder de prijs verkocht worden, het is dus geprobeerd, maar dankzij het bijna monopoly van Blokker met Bart Smit en Intertoys, en enkele andere weigeren ze nog langer aan mij te leveren, omdat ik halve prijzen of minder rekende!

Het enige wat ik van plan ben is niets meer te verkopen!
Ik wil het kado geven, bij aankoop Auto, gratis afstand bestuurde schaal model van zelfde type en kleur, incl. gratis boerderij of poppenhuis, incl bewoners, kleding, radio/mp3 speler, meubels enz...
dus een luxe villa of boerderij naar keuze als kado, dus geen bloemetje en gratis velgen meer!

Twee Japanse Automerken heeft intressen en bij een container vol kun je dan ook lage prijzen en distributie via de officiele dealers...
Dus een terugroep aktie op 5 december 2008?

Dus wegens het monopoly van Blokker, Eigenaar Bart Smit en Intertoys, moet ik het zo wel doen!
Omdat de kleine winkels zeldzaam worden, en de grote jongens bij succes je er snel uitdrukken, moet je dus wel op deze manier zaken doen!
Dus niet boos worden als de kinderen straks boos worden omdat je het verkeerde merk kocht, of zeuren wanneer je weer eens een nieuwe auto gaat kopen!
Als Mc Donalds het kan, ik wil hetzelfde, soms eten ze de Big Mac maar half, want het kadotje...

Stephanie185
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:49

Re: Speelgoed is te duur

Ongelezen bericht door Stephanie185 »

Kortom belachelijk dus.
Het is gewoon jammer dat je als ouder zijnde met bijv. St.Klaas, verjaardag, kerst en dat soort dagen gewoon niet kunt slagen onder de 50-, het is dus niet leuk meer om je kind iets te geven.
Nu heb ik het geluk dat ik van mezelf nog 2 zakken vol met knuffels heb, en nog een doos met speelgoed, maar anders zou ik het ook nie weten waar ik het geld vandaan kan toveren om iets leuks te halen!

Gesloten