LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misschien domme vragen...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Dag experts,

Ik heb een paar vragen over een nieuwe keuken. Ik weet dat er misschien wat overlap is met andere vragen (ik heb al wel flink veel gelezen), maar ik zit nog met wat 'standaard' vragen waarop ik geen duidelijk antwoord heb gevonden.

Wat zijn nou eigenlijk redelijk goede keukenmerken? Ik hoef niet meteen de duurste merken, maar liefst wel wat beter dan de standaard bouwmarkt keuken... Ter vergelijk, ik heb nu een Schmidt keuken, van de vorige bewoners. Ik heb zo hier en daar gelezen dat dit merk als redelijk goed wordt gezien (althans niet als bagger), maar ik vind de kwaliteit eerlijk gezegd niet goed. Zo laat het 'plakplastic' op verschillende plekken aan de rand los en er zitten barstjes op de rand in de hoeken. Dit is al binnen 10 jaar na plaatsing gebeurd. En ik wil graag een keuken waarvan ook de deurtjes in elk geval meer dan 10 jaar meegaan.

Dan heb ik natuurlijk ook vragen over de prijzen. Ik word nogal chagrijnig van het gedoe met afdingen en zo. Daarom vroeg ik mij af of er ook merken/winkels zijn (liefst in omgeving van Groningen) die een heldere prijs hebben, waarbij je niet heel veel hoeft af te dingen om geen dief van je eigen portemonee te zijn. Ik kom zo gauw niet verder dan de Ikea en Kvik, maar ik neem aan dat er wel meer keus is?

En anders, het is mij niet helemaal helder hoeveel je bij andere winkels af zou kunnen/horen te dingen. Ik heb het idee dat je bij de DMG zo ongeveer de helft eraf zou moeten praten, maar hoe het bij andere winkels zit weet ik niet. Is daar iets over te zeggen? En is het in Duitsland anders dan in Nederland?

Heeft iemand misschien goede of slechte ervaringen met keukenwinkels in (oost) groningen of noord duitsland?

Mijn voorlopig laatste vraag, hoe zit het met showroom modellen. Is de prijs daarvan meestal een vaste prijs (tenzij je dingen erbij doet, of bv. een apparatuur ruilt), of is het gebruikelijk om ook daarbij flink af te dingen? Als de prijs daarvan wel wat meer vaststaat, zou dat voor mij nl. een argument kunnen zijn om een leuk showroom model te zoeken.

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door scheuj »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door scheuj op 29 okt 2007 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

@scheuj
Kan je nu echt niet eens ophouden met dit kinderachtige gezeik. Het begint vervelend te worden.

GvdB
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2007 17:34

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door GvdB »

Hoi, denk aan hacker classic, active 130, systemat en als je niet te duur uit wilt zijn voor een prima keuken denk dan an Nobilia !
GEEEN ROTPUNKT !!!! folie problemen, nooit compleet, is echt een drama om compleet te krijgen bij montage

rma27
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2006 14:34

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door rma27 »

Nobilia en Rotpunkt zijn even slecht.

Ik ben naar de Hausmesse van Nobilia geweest, maar kreeg geen goede indruk.
Allemaal folie en spaanplaat en gammel.

NOLTE is dan veel beter, voor dezelfde prijs.

gewoon_keuken_verkoper
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:39

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door gewoon_keuken_verkoper »

hoe kun je nou zeggen dat je van Nobilia geen goede indruk krijgt.

Showroom is waarschijnlijk de mooiste en grootste van heel duitsland.
Alles ziet er gelikt uit in de showroom en het is naar verhouding met prijs kwaliteit een zeer degelijke keuken,die zeker 10 tot 15 jaar meegaat.

Kwaliteit en aanbod word elk jaar ongelofelijk veel uitgebreid.

ben zelf Nobilia verkoper en krijg (gelukkig ) veel positieve reactie's van klanten en het grootste voordeel is nog wel dat 95 % van je verkochte keukens in 1 keer goed geleverd worden.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Dus bijna alle 3 de keukens zijn door je in 1 keer goed geleverd. ....hulde...!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik kan Nobilia en Rotpunkt verkopen, als ik zelf tussen deze twee zou moeten kiezen ga ik voor de volle 100% voor Nobilia.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Nou, dan zeg je het eingelijk zelf al, zelfstandigste der zelfstandigen.
Gewoon nooit een keuken kopen bij jou (of 'u'...).

Hoe kan je nou deze rommel als 'goede middenmoot' verkopen en jezelf s' avonds nog recht in de spiegel aan durven kijken?


@kweenie,

Probeer Nolte, Schuller, E+K of Hacker eens. Dat zijn volgens mij wel redelijk goede middenmoters.


Mvg,

Klepper

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt alvast voor de reacties. Een aantal van de namen zeggen met niet echt veel, maar dat is op zich niet erg. Ik wil gewoon een redelijk goede keuken, geen bekende naam. Ik heb bv. ook een siematic keuken gezien die ik erg mooi vond, maar waarvan ik de lades toch een stuk minder vond gaan dan van andere minder bekende merken.

Maar nu zit ik met een ander probleem. Ik zou het aanrecht liefst wat hoger en dieper willen hebben (bv 20 cm dieper), maar dan zou ik dus ook graag de onderkasten/laden wat hoger en dieper willen hebben. Het zou immers zonde van de ruimte zijn als je alleen de plint wat hoger maakt en de kasten wat naar voren plaatst... Bij welk van de merken is zoiets goed (en liefst enigszins betaalbaar) mogelijk?

Ik heb al zo hier en daar gelezen dat dat bij next en kvik mogelijk is, maar ik neem aan dat het ook bij wel meer merken mogelijk is. (bovendien weet ik de prijzen van die merken niet zo goed)

gewoon_keuken_verkoper
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:39

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door gewoon_keuken_verkoper »

toe keukenklepper, lig echt dubbel nog even je best doen en dan ben je nog lollig ook..

Gelukkig weten wij Nobilia verkopers wel wat snelle levering van keukens en snelle service betekend..

Nolte kom op man waar heb je het over..

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Wat ben ik blij dat het dan slechts de mening van een Noblilia verkopertje is..

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

De meningen zijn dus enigszins verdeeld over Nobilia en Nolte... Maar kunnen jullie dan aangeven wat er mis is met Nobilia resp. Nolte? Je kunt elkaar wel voor rotte vis uitmaken, maar als buitenstaander kom je daar niet verder mee als niet duidelijk is wat er dan minder (of beter) is.

Maar van Rotpunkt is dus blijkbaar de folie niet zo goed? Daar ben ik wel enigszins gevoelig voor. Maar aan de andere kant, ik zit toch meer te kijken naar bv. hoogglans lak oid.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Nou, dan zeg je het eingelijk zelf al, zelfstandigste der zelfstandigen.
Gewoon nooit een keuken kopen bij jou (of 'u'...).

Hoe kan je nou deze rommel als 'goede middenmoot' verkopen en jezelf s' avonds nog recht in de spiegel aan durven kijken?
Hoi "kleppie" ik zeg toch; als ik tussen deze twee zou moeten kiezen.

Ik zeg ook al deze KAN ik verkopen; betekend dat ik nog aan meerdere merken kan komen. En ik heb Rotpunkt noch Nobilia ooit een middenmoter genoemd. Wel even bij de les blijven hoor!!

Altijd prijs en kwaliteit vergelijken; ik verkoop ook liever royale kwaliteitskeukens maar niet iedereen heeft daar het geld voor.

En Kweenie; ook Nobilia komt binnenkort met hoogglans lak en voor een nette prijs heb je dan ook een nette keuken.......

Gewoon keuken verkoper, niet te veel vertellen over Nobilia! er kijken meer verkopers op dit forum :wink:

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ok, sorry dan Zelfstandigste.. Blijkbaar heb ik niet goed gelezen. Mijn excuses.

En nog even @ de topicstarter..: Schuller (Next(line) of Creativ) zijn nog net ff wat beter dan Nolte.
Maar ja... dit zet ik hier alleen neer omdat ik geen Nolte verkoop.. :wink:

Bij Rotpunkt is het folie probleem volgens mij inmiddels wel opgelost. Alleen zijn de ladegeleiders en scharnieren niet zwaar genoeg uitgevoerd. Met dus binnen 2 jaar, grote kieren tussen je deuren en aanlopende panneladen als gevolg.

Enne..Nolte heeft geen mooi lijnenspel. Dat is echt net een golfslagbad.

Over het probleem bij Noblilia wil ik om gewoon-een-simpele-prutser te klieren, niet te veel zeuren.

Veel plezier allemaal !

Klepper

RCD123
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2007 20:38

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door RCD123 »

Mijn broer heeft een Nolte keuken. Daar is ook binnen 10 jaar het folie kaan scheuren en loslaten. Ook het hang -en sluitwerk is niet meer in goede staat.
Verder hebben mijn ouders een Nobilia keuken, hierbij laat het folie nu al los (bij de afzuigkap). verder vind ik het materiaal van de deurtjes dun, ik vermoed dat het kunststof is.

Ik woon zelf ook in de provincie Groningen. Ik ben bij bv. Ubbens geweest, de verkopen hun eigen merk en Keller (een Nederlandse keuken). Volgens mij is Keller wel een aardig merk.
Ik ben ook bij DMG geweest en hier kreeg ik zonder iets te zeggen al meer dan 40% korting. Tja, dat is hun formule en je moet hier doorheen prikken. Een collega van mij heeft 51% korting bij Mandemakers gekregen.
Je kunt ook bij Raab-Karcher kijken, die verkopen hun eigen merk en Pogenpohl (schijnt ook goed te zijn).
Keukenspectrum (in Veendam) verkoopt Nobilia en Beckermann. Beckermann is denk ik weer beter dan Nobilia.

Tja, wat is goed? Kwaliteit kost geld en is je budget max. 10.000 dan moet je genoegen nemen met wat mindere kwaliteit. Ik denk dat weinig keukenboeren slechte spullen verkopen, dit geldt ook voor Mandemakers. Als ze rommel verkopen dan is de zaak snel failliet.

Volgens mij moet je gewoon een paar zaken langsgaan en eens aan de kastjes en laden voelen. Voelt het stevig aan? Sluiten de deuren en laden lekker? Zit de folie er goed op (geen randen e.d.). Zo ja, dan heb je denk ik geen rommel te pakken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Het hoeft van mij niet het allergoedkoopste te zijn, ik wil liefst wel een beetje kwaliteit waar ik toch wel flinke tijd plezier van heb. Dan denk ik eerder aan 20 jaar dan aan 10 jaar. (We willen ook graag nog lang in ons huis blijven wonen en gaan dus ijs en weder dienende niet verhuizen.)

Bij veel keukens (en keukenwinkels) heb ik het idee dat de keukens worden gekozen bij een verhuizing, en dat ze zo'n 5 jaar mee moeten gaan, of misschien op zijn hoogst 10 jaar, tot de volgende verhuizing. Ik kan mij voorstellen dat de DMG winkels voornamelijk op zulke klanten leven: het moet er goed uitzien en enigszins betaalbaar zijn (en misschien een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben), maar de duurzaamheid op zich is minder belangrijk. Maar dat wil ik dus liever niet.

Maar het moet ook weer niet zo zijn dat je voor iets betere kwaliteit meteen twee keer zo veel betaalt, voornamelijk door de naam... En zoiets als Poggenpohl is volgens mij wel echt goed, maar ligt qua prijs ook wel weer flink hoger. Dat is dan weer iets boven budget (waarschijnlijk).

Dus Beckermann en Schuller zijn wel goede merken? Zijn er verder nog merken die duidelijk beter dan gemiddeld zijn? Ik heb inmiddels ook flink wat sites van producenten/winkels bekeken en hier en daar een catalogus of folder opgevraagd, maar er zitten ook merken bij waar ik nog niet van had gehoord. En waarover ik ook weinig in forums lees. Hoe zit het bijvoorbeeld met Alno of Almat? Zag er op zich allebei wel netjes uit, maar omdat ik er niet veel van weet, kan ik er weinig over zeggen. Ik heb bv. wel gezien dat Almat veel deurtjes van mdf heeft ipv spaanplaat. Dan denk ik dat dat toch een teken is dat ze daar wel meer naar duurzaamheid kijken dan elders. Of zie ik dat verkeerd? (Overigens heb ik geen prijzen gezien, dus dat kan nog wel flink tegenvallen...)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door maxx »

Ik heb bv. wel gezien dat Almat veel deurtjes van mdf heeft ipv spaanplaat. Dan denk ik dat dat toch een teken is dat ze daar wel meer naar duurzaamheid kijken dan elders. Of zie ik dat verkeerd?
Beste Kweenie,


Veel kunststof en kunststof ommanteld. Kunststof ommanteld betekend MDF met folie, lakdragend (verf- en spuitbaar) en gekleurd.

Er zijn meer merken die aan jouw eisen kunnen voldoen. Format, Tristar, Brigitte, Format, Schuller, Nolte maken allemaal gebruik van goed hang- en sluitwerk wat jarenlang plezier zou moeten kunnen geven zonder problemen.

Kijk wel uit dat de korf(voorraad)laden zijn uitgevoerd met voldoende capaciteit ladegeleidingen. Sommige fabrikanten zoals Bruynzeel gebruiken bijvoorbeeld de 30kg geleider van Blum waar 50kg nodig zou zijn. Betekent een besparing in het product maar problemen op de lange termijn in de vorm van lekkende dempers.

Hoe te herkennen? Trek een lade open en kijk in de geleider (niet in de lade zelf).... Zie je oranje kunststof in de geleider dan betreft het een 50kg capaciteit en zit het goed, zie je grijs kunststof bij brede ladesystemen laat dan maar gaan.

MVG

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misschien domme vragen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt voor de info. Op zich hoeft kunststof ommanteld toch in principe niet heel slecht te zijn? Of is dat bij Almat wel mindere kwaliteit. Ik, als leek, zou mij kunnen voorstellen dat als het 'hout' van de deurtjes van betere kwaliteit is, dat de manier van 'plakken' van de laag daaroverheen ook wel wat beter zal zijn dan bij andere merken. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb al wel begrepen dat het hang- en sluitwerk van veel keukens (nagenoeg) identiek is. Daar maak ik mij ook niet zo heel veel zorgen over. Ik denk dat als je niet de meest goedkope keuken koopt, dat de lades en deuren dan wel (ongeveer) zullen blijven lopen zoals ze nu lopen. Dat is bij veel keukens wel OK. Nou ja, ik vond de Siematic lades eigenlijk minder goed lopen dan veel niet-merk lades. Wel een goede tip om naar de kleur van de geleiders te kijken! Dat wist ik nog niet. Ik zal er zeker op letten. Volgens mij zijn er toch ook tot 80 kg? Is dat weer een andere kleur, of is dat meer marketing... Ik wil namelijk liefst wel redelijk grote lades hebben en misschien dat je dan zelfs wel over de 50 kg heen gaat. (Volgens mij kun je in een brede la soms wel meer dan 50 literflessen of pakken meel kwijt. Nu zul je er niet altijd even veel in doen, maar ik wil niet het risico lopen dat ik er overheen ga.)

Ik ben trouwens Tristar, Brigitte, Format en Schuller als merk niet expliciet in winkels tegen gekomen. (Van Brigitte heb ik sowieso nog nooit gehoord.) Worden die wel onder eigen naam verkocht (en waar dan?), of zijn het producenten waarvan de keukens veel onder de naam van de winkelketen worden verkocht?

Gesloten