LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaat DTe eindelijk optreden?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Ongelezen bericht door Shine »

Euh,...........nooit ;-) ;-)

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Gaat DTe eindelijk optreden?

Ongelezen bericht door jsp »

Ho Ho!

Ik zie duidelijk dat hier GECHAT wordt! en NIET over consumentenzaken! Als ik het nog een keer zie vraag ik de morderator om het item te verwijderen hoor.

:twisted:

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Gaat DTe eindelijk optreden?

Ongelezen bericht door marinepik »

#jsp

Waarom nu zo'n reactie beste man.
Je lijkt wel een klein kind van 5 , "als ik dit of dat niet mag" of "als je dit zegt of dat zegt" zeg ik het tegen mijn moeder.
Is een beetje zielig, vind je niet.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Gaat DTe eindelijk optreden?

Ongelezen bericht door Shine »

@marinepik

De toonzetting in bovenstaand schrijven door jsp is toch overduidelijk...... humor van de bovenste plank met een hele vette knipoog. :D

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Gaat DTe eindelijk optreden?

Ongelezen bericht door Shine »

maar even on topic:

Ik betwijfel of de DTE daadwerkelijk gedegen actie gaat ondernemen tegen energieleveranciers zoals Oxxio en wie zal het zeggen later Centrica.
De vele Oxxio drama's spelen zich al jarenlang af en zijn ook meer dan bekend. Helaas tot op heden heb ik de DTE hierin geen gedegen actie zien ondernemen.
Ik verbaas me ook steeds weer over de onderzoekscijfers die DTE presenteert mbt de leveranciers. Vraag je het mij deugt hier weinig van. Zeker als ik kijk naar de scores van Oxxio.

Btw: goed stuk heb je geschreven op je poldersite :-)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gaat DTe eindelijk optreden?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De NMA/DTE is een lachertje. Ze hebben nauwelijks macht en/of gebruiken die onvoldoende. De boetes die ze uitdelen stellen geen barst voor. Denk aan de bouwfraude-affaire. De boetes die daar zijn uitgedeeld waren absurd laag en de bouwfraude is inmiddels weer op gang gekomen. Bron: Zembla, http://tinyurl.com/36rrbb

De NMA pakt alleen kleine partijen die niet de financiële middelen hebben om een heel leger juristen tegen de NMA in te zetten. Vertalers bijvoorbeeld. Dit zijn mensen die voor omgerekend minder dan het minimumloon vertaalwerk verrichten voor uitgevers. Om e.e.a. overzichtelijk te houden waren daarvoor onderling prijsafspraken gemaakt. Oei, prijsafspraken! Reden voor de NMA om deze marginale economische activiteit keihard aan te pakken. Logisch, want in écht belangrijke kwesties kan de NMA nog geen deuk in een pakje margarine slaan. Ook de energiemarkt krijgen ze nooit in de vingers. De problemen met OXXIO en consorten zijn nog even erg als jaren geleden!

http://www.nrc.nl/kunst/article528350.ece

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Gaat DTe eindelijk optreden?

Ongelezen bericht door Shine »

Leuke ludieke actie maar toch.........
Ook de vastelastenbond is ietwat misleidend.
Ze presenteren 2 contractvormen: 1 jaar vast of 3 jaar vast.
Als je niet goed kijkt en oplet dan stink je er in.
Je zet namelijk alléén de elektraprijs in deze contracten vast. Gas niet. Terwijl deze wel in datzelfde kopje staan.
Eigenlijk zou de VLB Gas dus moeten loskoppelen in deze aanbiedingen en apart vermelden. En dus niet zoals ze nu doen, 1 jaar, of drie jarig contract.
VLB kan dus wel met een vingertje wijzen, maar zijzelf weten het ook verkopend te presenteren op hun website.
Wees gewoon duidelijk.
Je hebt een 1 jarig of 3 jarig VP contract voor alléén Elektriciteit.
Je hebt voor Gas een variabele prijs. Deze variabele G-prijs is afhankelijk welk VP-stroom contract je aangaat.

Maar....... de DTE is op de hoogte van het gerommel met energieprijzen op deze vergelijkingssites en doet er geen bal aan. Sterk staaltje van hoofdje wegdraaien door deze toezichthouder. (waar houden ze eigenlijk toezicht op ga je je afvragen)

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Gaat DTe eindelijk optreden?

Ongelezen bericht door HvanGennip »

De vastelastenbond heeft de marge die de leverancier maakt op het gas wel vastgelegd, dus de leverancier kan de hoogte van de gasprijs niet beinvloeden.

Het gaat er nu juist om dat leveranciers met lage variabele tarieven adverteren en vervolgens hogere tarieven in rekening brengen. In de constructie die de vastelastenbond heeft is dit dus niet mogelijk.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Gaat DTe eindelijk optreden?

Ongelezen bericht door Shine »

@ Hvan Gennip
Voordat dit een VLB prijzen verhaal gaat worden. Zie mijn reactie op:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=55265

Dat is nml een reactie vervolg op bovenstaand schrijven van u. Misschien dat u daar een antwoord op kunt geven? :-)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Gaat DTe eindelijk optreden?

Ongelezen bericht door Shine »

T.a.v het leveringsgedeelte van de kosten is het duidelijk. Echter,......er wordt nu ook gesproken over de presentatie van het netbeheerders gedeelte en daarbij behorende kosten. Dit onderdeel is mij een volkomen raadsel. Althans verre van duidelijk geformuleerd. (over begrijpenlijke taal gesproken!)
Van de ene kant wil de DTE dat deze kosten exact worden weergegeven, van de andere een weergave uitgaande van een gemiddeld verbruik. (3500 KwH)
Ik acht dit deel bijzonder verwarrrend en onduidelijk in dit stuk.
Hoe moeten deze kosten nou gepresenteerd worden en gebasseerd waarop? Volgens mij gaat hier de nodige onduidelijkheid ontstaan naar de doorsnee gebruiker zoals ik.

Gesloten