LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Toon 59
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:24

Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door Toon 59 »

Wie heeft ervaring met een Jazucci ?
Mijn buren hebben er een geplaatst.
Iedere 20 minuten slaat de pomp aan en na 20 minuten hebben wij weer 20 minuten rust. Dit gaat 24 uur per dag en nacht door.
Onze woonkamer is naast de Jazucci, ook mijn slaapkamer is aan dezelfde kant. De jazucci staat NIET tegen de muur.
In mijn tuintje, als het weer zomer wordt, kan ik niet zitten.
Wij worden gek van het gebrom ! (Over slaapgebrek wil ik zwijgen)
Volgens mijn buurman kan er geen tijdschakelaar tussen,
dit levert schade op aan de pomp en het water kan gaan stinken.
Ik heb echt aardige buren en ik wil beslist geen ruzie !
Hoe los ik dit op ?

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door trappist »

hier draait een klein onhoorbaar circulatiepompje voor filter/ozonlamp continu! Eenmaal per 24 uur gaan de pompen 1 minuut automatisch werken om alle leidingen even door te spoelen, en verder is natuurlijk tijdens gebruik het gebrom van de pompen duidelijk hoorbaar, maar zo vaak wordt hij hier niet gebruikt.
Overigens staat onze jacuzzi in een houten tuinhuis.
Ik heb het idee dat de buurman zijn leverancier zou kunnen raadplegen betreffende de overlast, want het lijkt mij dat daar iets niet goed zit!

Toon 59
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:24

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door Toon 59 »

Alle problemen zijn opgelost. De buurman heeft de pomp iets verplaatst , gedraaid en isolatie geplaatst. De buren kwamen ook nog vragen of het lawaai-overlast nu voorbij is. Laat de buren maar lekker genieten van hun jacuzzi ! Wij zijn tevreden, hadden wij maar eerder iets gezegd. Iedereen die heeft meegedacht en gereageerd, BEDANKT. :P

lawaai
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2008 09:20

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door lawaai »

Hallo,

ikzelf heb ook ene jacuzzi en hadden ook problemen met geluid

wij hebben de motor nu richting de tuin geprojecteerd, en dat helpt enorm. het beste is natuurlijk de pomp te omtimmeren en wat ik heb gedaan hetgehele apparaat onder de grond.

daarnaast hoeft de pomp echt niet altijd aan te staan. welke elke dag even laten lopen om het water niet "dood" te laten gaan, maar de pomp kan dus best uit heb de jacuzzi al van 1997 en het gaat echt goed. soms staat ie wel eens langer uit met water erin en geen probleem.

hoop toch effe wat duidelijkheid te hebben gegeven en succes ermee

svanhoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2008 16:43

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door svanhoek »

Wie kan ons helpen!?!?!
Wij hebben gister een Jacuzzi in onze stadstuin laten plaatsen: Heerlijk!
Maar hij zoemt ontzettend!!!
Ik stoor me er ontzettend aan, en nog erger vind ik het voor onze buren! Zij horen het zoemen op de kamertjes van hun kinderen. Dat kan natuurlijk echt niet!
Wij wisten dit ook niet voordat we 'm kochten!

Weet iemand hoe we de klep misschien kunnen isoleren of tips om het geluid tegen te gaan?
We hebben maar een klein tuintje, dus verder weg zetten kan echt niet. Hij staat vlakbij de muur van de buren, en dat kan niet anders.

Ik ben diegene die een goede tip heeft eeuwig dankbaar!!!

Heksie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:54

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door Heksie »

even een hele andere vraag. Weet iemand onder welke voorwaarden een jacuzzi van het bouwdepot kan (dus aftrekbaar is in de hypotheekrenteaftrek) ?

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door puck15 »

jacuzzi: niet... is geen ontroerend iets ( vast aan/ in de woning)
geen waardevermeerdering.... voor duidelijkheid vraag het aan de bank... accepteren jullie kosten voor een jacuzzi voor het ontrekken van middelen aan het bouwdepot ?

Iets anders werkt toch niet, want de verstrekker kan een speficatie opvragen

Heksie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:54

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door Heksie »

ontroerend is het toch wel ;) Ik word altijd heel emotioneel als ik in een jacuzzi zit :P

Maar even zonder gekheid...

de verbouwing wordt niet gefinancierd door de bank maar door een familiebank constructie. Was een theoretische vraag. Want als het dus van een bouwdepot zou mogen is het dus ook aftrekbaar toch?

Blijft een twijfelgeval denk ik. Een mannetje die ze verkocht vertelde me ooit dat doordat ze meer dan 25 jaar meegaan, ze wel mee mogen in de hypotheekrente aftrek. En vast aan....Tuintegels liggen net zo los in een tuin als een jacuzzi....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de jacuzzi nagelvast aan de ondergrond is, dan is het onderdeel van de opstal en valt het onder verbetering van de eigen woning.

mijnterras
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2011 08:21

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door mijnterras »

Vaak als een jacuzzi op een vlonder staat of iets dergelijks, dan is dit vaak de oorzaak van het gezoem. De planken trillen en dit kan een vervelend geluid maken. Daarnaast is het ook mogelijk dat de filter pompen trillen op de bodemplaat.

Simpele aanpassing aan uw jacuzzi, als rubbers plaatsen onder de pompen, helpen al tegen de herrie.

Ik hoop jullie op deze wijze voldoende te hebben geinformeerd! :)

Met gezonde groet,

Jorran
http://www.mijnterras.nl/jacuzzi-2

mijnterras
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2011 08:21

Re: Jacuzzi/Spa/tuin Wirlpool

Ongelezen bericht door mijnterras »

svanhoek schreef:Wie kan ons helpen!?!?!
Wij hebben gister een Jacuzzi in onze stadstuin laten plaatsen: Heerlijk!
Maar hij zoemt ontzettend!!!
Ik stoor me er ontzettend aan, en nog erger vind ik het voor onze buren! Zij horen het zoemen op de kamertjes van hun kinderen. Dat kan natuurlijk echt niet!
Wij wisten dit ook niet voordat we 'm kochten!

Weet iemand hoe we de klep misschien kunnen isoleren of tips om het geluid tegen te gaan?
We hebben maar een klein tuintje, dus verder weg zetten kan echt niet. Hij staat vlakbij de muur van de buren, en dat kan niet anders.

Ik ben diegene die een goede tip heeft eeuwig dankbaar!!!
Zie bovenstaande tip:)

Gesloten