LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexifront

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
dianne1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2008 15:44

Flexifront

Ongelezen bericht door dianne1969 »

Een aantal maanden geleden kreeg ik van FLEXIFRONT een proefpakketje die ikzelf nooit besteld heb. Ik heb dit teruggestuurd en op de bus gedaan(retour afzender).
Ik kreeg na een tijd weer een pakket waar ik nooit om gevraagd heb .
Deze wederom teruggestuurd en daarbij vermeld dat ik nooit iets besteld heb.
Nooit enige reactie van FEXIFRONT terugontvangen, alleen maar herinneringen en aanmaningen.
Daar ik nooit iets heb besteld, vind ik het ook niet mijn taak om iets aan deze firma te betalen.
Nu vandaag krijg ik opeens een incasso brief van ALEKTUM.
Of ik per omgaande een bedrag van 62,32 euro wil betalen.
Waarom?
Ik heb toch alles netjes teruggestuurd en ook nooit om deze producten gevraagd.
Ik ben jhen net zelfs op de Radarsite tegengekomen met exact dezelfde klachten.
Dus ik neem aan dat ik niet de enige gedupeerde ben van hun acties.
Ik heb nu een klachtenbrief opgesteld en deze naar hen en naar het Incassoburo gestuurd.

Wie heeft ook deze ervaringen met dit bedrijf?

Zaza72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:37

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Zaza72 »

Hier exact hetzelfde verhaal.

Je krijgt zogenaamd gratis scheermesjes door de brievenbus geduwd, blijken er administratiekosten betaald moeten worden, doe je dat niet... hoppa! 62 euro incasso-kosten.

Alektum (het incasso bureau) heeft meerdere woendende mensen aan de lijn gehad, maarja, het is hun brood hè, en dat zij werken voor grote schurken maakt hun niets uit... Ook oplichters, in mijn optiek.

Ik heb het bedrag overgemaakt, maar als ik ook nog maar 1x iets in de brievenbus vind van die vervelend Flexifront, dan laat ik het tot een proces komen.

Rotzakken!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je hebt betaald voor iets wat je niet besteld hebt?? :shock:

Zaza72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:37

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Zaza72 »

Ik zou het gratis krijgen, maar er moesten (ACHTERAF!) administratiekosten betaald worden, 3,50 en dat heb ik niet gedaan.

Grove schande om er een incassobureau op te zetten en dat je dan van 3,50 naar 62 euro gaat, maar ik wil verder geen gezeik en incasso bureau's laten niet meer los. Vandaar dat ik betaald heb.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door gravedigger »

En heb je ook je "lidmaarschap" opgezegd? Anders krijg je elke maand netjes een nieuwe zending!

Zaza72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:37

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Zaza72 »

Zover ik weet heb ik geen lidmaatschap, maar ik heb wel gebeld en gedreigd dat als ik nog een keer iets van hen ontvang, ze nog niet jarig zijn.

Mevr. de telefoniste heeft de hoorn erop gegooid, zonder mijn naam te noteren, dus we zien wel.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door gravedigger »

Toch zou ik ze nog een keer heel rustig bellen om het abo te beëindigen. De grootste fout die je gemaakt hebt, is toch te betalen. daarmee heb je aangeven dat hun incasso terecht was.
Aan Dianne dus: niets betalen. En als ze blijven dreigen, schriftelijk bewijs van je aanmelding(met jouw handtekening) eisen van het incassobureau.

Zaza72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:37

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Zaza72 »

Oké, dank voor de tip gravedigger, ik zal nog 'n keer bellen.

Ik heb een goede baan, en die 62 kneuries kunnen me niet eens zoveel schelen, ik wordt razend als ik me bedenk dat dit ook mensen overkomt die elk dubbeltje om moeten draaien.

Bah! Wat een viezerikken.

Beldje
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2008 22:19

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Beldje »

Ook ik heb van Alektum een acceptgiro gekregen maar ben niet van plan te betalen...zoals Zaza72 wel heeft gedaan, maar gravedigger weet jij wat de gevolgen zijn???
Het gekke vind ik dat er maar zo weinig reacties zijn, ik denk dat Flexifront en Alektum heel veel rekeningen en dreigementen sturen dus dan zouden toch veel meer mensen moeten reageren op dit soort forums, of zijn wij Nederlanders zo netjes dat we precies doen wat deze bedrijven willen??? gewoon betalen voor iets waar je nooit om hebt gevraagd!!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik vemoad dat scheermesjes niet zo goed "verkocht"worden. Maar ziek eemd p[ gratis ondergoed of gratis sokken en je vind tog topics op heyxrlfdr verkoopprincipe.

Zaza72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:37

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Zaza72 »

Ik ben denk ik ondertussen wel van dit stelletje oplichters af, maar mochten jullie nog last hebben van Flexifront...

www.ikbengenaaid.nl

Goeie adviezen en hulp bij uitzoekwerk.
Daarnaast een zeer vermakelijke site.

evamars
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2008 22:20

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door evamars »

Hallo, Ook ik kreeg vandaag ineens een brief van Alektum waarin stond dat ik 72 euro moest betalen aan flexifront. Ik ben acoord gegaan met het proef pakket en heb de 3 euro ook betaald. Daarna heb ik niets meer besteld en niets meer ontvangen. Ik begrijp er helemaal niets van. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Heeft iemand al ervaring met het niet betalen aan het incasso buro?

groet

Herman B
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2008 00:42

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Herman B »

Hallo evamars

Met die ene besteling ben je lid geworden, maar dit bedrijf neemt het met de bestellingen niet zo nauw (zie een andere topic op Radar) http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=826144#826144
Er zijn veel meer klachten van dit bedrijf geweest op de site van Radar maar die zijn (helaas) verwijderd.
Probeer eerst je lidmaatschap op te zeggen (kan via internet, de een lukt het wel de ander niet, schrijf een aangetekende brief (vaak wordt die geweigerd)) bewaar alle post en bewijzen,als niets lukt gewoon aangifte doen of als je een rechtsbijstand verzekering hebt er daar werk van maken.
Succes
Herman

roelof 2
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2009 14:52

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door roelof 2 »

scheermesjes gehad van flexi front. moet eerlijk zijn: ze zijn wel goed.
nu de administratie: kreeg opeens een brief of ik wel even binnen 14 dagen aals nog wou betalen plus €4.50 herinneringskosten. contact gehad en daar bleek dat de telefoniste mij betaling niet kon vinden.ze bood aan om het antwoord te geven van flexi front maar mijn vrouw weigerde en zei als jullie nu eerst je administratie voor elkaar hebben dan zijn we al een stuk verder.u krijgt dan incasso kosten werd direct geroepen. maar voor de lezers onder ons hoort volgens mij de volgende senario: men besteld wat,.... graag betalen voor een bepaalde datum,.... betaald men dat niet dan lijkt het mij logisch om eerst een herinnering te sturen, met de melding u heeft niet betaald wilt u dit als nog doen? en dan na 1 hooguit 2 herinneringen kan men met een incasso komen. dus mijn tip: ik heb betaald met internet bankieren,.. maak daar een copy van,. berg die op,..en laat je als je betaald hebt niet intimideren door incasso's,... weet je wat ik een keer heb gedaan heb een firma gebeld en gezegd dat ik naar de politie omdat ze mijn bedreigde met incasso,.... klaar was het toe!!!!

Abel81
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2009 18:29

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Abel81 »

Goededag mensen,

Ik heb een vreemde brief ontvangen van Flexifront over een kennismakingspakket met idd de verzendkosten.Dit pakket zou binnen enkele weken verstuurd worden, de grap is alleen dat niet mijn naam maar een volstrekt vreemde onbekende naam als geadresseerde vermeld staat.
Moet ik erop reageren of helemaal niets doen,immers woont niemand met die naamgegevens op dit adres?

mvg Abel

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je zou toch denken dat dit forum, nu het wat toegankelijker is geworden, ook wat beter wordt gemodereerd.

Is het nou nodig om voor elk product tig topics aan te maken? Ook over Flexifront zijn er al meerdere topics.

Het is hetzelfde verhaal als het ondergoed, de sokken en meer van die ongein, die mensen net zo goed in de winkel kunnen kopen. Wanneer duidelijk gemaakt wordt dat je verzendkosten moet betalen, doe dat dan ook gewoon. Wanneer ze dat niet duidelijk hebben gemaakt, hoef je ze ook niet te betalen.

Ook bij de scheermesjes geldt: niets besteld, toch gekregen, dan mag je het als reclame beschouwen. En voor reclame hoef je niet te betalen. Kan het bedrijf echter aantonen dat je wel iets hebt besteld, betaal je spullen, en zeg het contract op. Maak het bedrijf, hoe het zich ook noemt, duidelijk dat je gerechtelijke stappen tegen ze overweegt, wanneer ze geen gevolg geven aan dit verzoek. In verreweg de meeste gevallen reageert men daar dan wel op.

emmydijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2009 02:14
Locatie: Purmerend

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door emmydijk »

hallo,

een aantal maanden geleden kreeg ik zomaar een pakketje met scheermessen voor mannen binnen. ik had hier echter niet om gevraagd aangezien ik een vrouw ben. Tot mijn grote verbazing zat er ook een nota bij van €3,90 bij voor administratie kosten. Ik heb dit niet betaald. Vervolgens kreeg ik weer een pakketje binnen met een complete navulset voor die scheermessen. Wederom een nota erbij voor €9,90. Ook deze heb ik niet betaald.

Vervolgens kreeg ik een dreigende brief van Alektum Incasso of ik even €62,34 wilde overmaken. Zo niet, dan kreeg ik een dagvaarding aan mijn broek.

Ik heb ze opgebeld en gezegd dat ik het niet ga betalen aangezien ik nooit om dat product heb gevraagd. IK werd telefonisch op een vriendlijke noch dringende toon duidelijk gemaakt dat ik moest betalen. Ik heb hier weer het antwoord opgegeven dat ik niet ga betalen voor producten die ik niet besteld hebt. Toen werd de stem aan de andere kant een beetje woedend. Waarop ik ik heb gerageerd zogaat u niet met mij om. Ik blijf netjes tegen u praten en verwacht het zelfde terug. De persoon aan de lijn kon dit niet waarderen en vervolgens werd mijn huid vol gescholden. Hierop heb ik de persoon vriendelijk bedankt en de hoorn op de haak gedaan.

Op advies van mijn ouders die zich hier inmiddels ook mee bezighouden betaal ik dus niks en wacht ik rustig de dagvaarding af en zal het hele verhaal gaan vertellen in de rechtzaak. Echter ben nu 2 maanden verder en heb nog steeds geen dagvaarding ontvangen.

Het is dus duidelijk dat deze firma zich bezig houd met iligale praktijken en daar ben ik niet van gediend.

Met vriendelijke groet,

Emmy Dijk

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Emmy,

je hebt gelijk.
Poot stijf houden.

Trouwens, geen telefonisch contact meer onderhouden, maar alles schriftelijk doen.
Dit voor jouw bewijs / dossier.

Mocht het inderdaad tot een rechtszaak komen, kan jij aantonen wat je hebt gedaan.
Als je zeker wilt weten - stuur dan een aangetekende brief dat er geen overeenkomst is tussen jou en flexifront - en dat derhalve hun vordering onterecht is.

Eventueel kan je hulp inroepen van de rechtsbijstand, of het juridisch loket.

jhs2402
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2009 11:55

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door jhs2402 »

Heb ook een gratis pakketje ontvangen..na een tijdje (binnen een maand) kreeg ik zomaar een nieuw setje mesjes met de rekening en nog verzendkosten van het eerste pakketje. Ben nu ook bezig met het incassokantoor.
Dat hele flexifront is een grote oplichterij. Mesjes en systeem zijn schandalig slecht, de wegwerpmesjes bij de goedkopere zaken zijn nog beter.

ajschot
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2009 11:14

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door ajschot »

Ook ik ben de dupe van Flexifront & Stella lady.

Voor mijn vriendin de mesjes besteld, ik heb ze nooit ontvangen alleen een brief over dat ik ze zou gaan ontvangen.
Nu 7 weken later wel een rekening ontvangen en daarbij een boete van 4,50!!!
Zijn ze helemaal gek geworden! Contact krijg je niet met ze alleen als je je bankrekening nummer in vut kun je een klacht indienen anders niet!!!
Kreeg ook een rekening voor mezelf voor heren mesjes, die heb ik nooit besteld nog ontvangen maar wel even 8 euro!

Oplichters zijn het!

Kan iemand mij helpen hoe kan ik dit goed oplossen??
Ik moet nu 16,= betalen voor niets!

Gesloten