LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pronorm keuken bij Bemmel en Kroon

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
patje68

Pronorm keuken bij Bemmel en Kroon

Ongelezen bericht door patje68 » 08 jan 2008 21:05

Afgelopen weekend voor een offerte langs geweest bij Bemmel en Kroon. Na wikken en wegen is onze keus gevallen op een Pronorm type primeline PLL wit hoogglans. Het is een zgn semi greeploze keuken.
Op zich ging ons gesprek met bemmel en kroon best goed en de verkoper was absoluut niet vervelend, maar toch heb ik het idee dat als ik nu toehap te veel voor mijn toekomstige keuken ga betalen. Mijn vraag is dus of er in de regio Den Haag andere keuken winkels zijn die dit type keuken kunnen leveren ?? Opmerkingen of ervaringen over deze keuken of Bemmel en Kroon zijn natuurlijk ook maltijd welkom.

Alvast heel veel dank ! :wink:

CocaCola81

Re: Pronorm keuken bij Bemmel en Kroon

Ongelezen bericht door CocaCola81 » 08 jan 2008 21:50

Goedhart Keukens (Alphen a/d Rijn) in ieder geval.
En delen van de DMG verkopen ook ProNorm?

En dealerlijst is aan te vragen via http://www.pronorm.de/index.php?id=179

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE » 08 jan 2008 21:55

maar toch heb ik het idee dat als ik nu toehap te veel voor mijn toekomstige keuken ga betalen.
Bij Bemmel en Kroon?.............mmmmmm denk het niet. :)

GWTE

patje68

Ongelezen bericht door patje68 » 09 jan 2008 01:01

Bij Bemmel en Kroon?.............mmmmmm denk het niet.
Waarom niet, die jongens zullen ook wel met een bepaalde insteek beginnen met onderhandelen. Bij Keukenkampioen gingen ze iig met 2 vingers in de neus onder de prijs van Bemmel en Kroon. Welliswaar niet helemaal te vergelijken want het ging natuurlijk om zo'n niet bestaande Steinhaus, en dan weet je natuurlijk nooit wat je uiteindelijk krijgt. Tevens dat standaard verhaal van een mooie prijs alleen voor vandaag :mrgreen:

Sjoerd15

Ongelezen bericht door Sjoerd15 » 09 jan 2008 15:28

Serie 4000 is Pronorm. Serie 2500 en lager zijn kwalitatief mindere merken. Heb je je offerte in de serie 4000 laten uitrekenen dan heb je dus exact dezlfde keuken...

patje68

Ongelezen bericht door patje68 » 10 jan 2008 00:20

Serie 4000 is Pronorm. Serie 2500 en lager zijn kwalitatief mindere merken. Heb je je offerte in de serie 4000 laten uitrekenen dan heb je dus exact dezlfde keuken...
Misschien dom van me hoor, maar ik heb echt totaal geen idee waar je het over hebt :(

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 » 10 jan 2008 00:29

Bij de DMG gebruiken ze series om de Steinhaus keukens aan te duiden. Waar dus een Steinhaus serie 2500 een flutmerk is, 4000 Pronorm is en 6000 als ik 't goed heb Hacker Systemat is.

Dus even naar de Kampioen terug en vragen naar Steinhaus serie 4000. Dan weet je het of er nog iets af kan van de prijs met dezelfde keuken. :)

patje68

Ongelezen bericht door patje68 » 10 jan 2008 00:38

Ohh...oke, nu begrijp ik um :D . Kan ze sowieso niet met elkaar vergelijken omdat die kampioens keuken 100% greeploos was eb die B&K semi greeploos. Type primeline PLL wit hoogglans....en die ben ik niet tegengekomen bij kampioen.

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 » 10 jan 2008 00:54

Goedhart Keukens uit Alphen a/d Rijn is in ieder geval duurder dan Bemmel & Kroon met Pronorm.

Verder: Brugman, Wooning, Kampioen, Concurrent?

patje68

Ongelezen bericht door patje68 » 10 jan 2008 01:11

Goedhart Keukens uit Alphen a/d Rijn is in ieder geval duurder dan Bemmel & Kroon met Pronorm.
Verder: Brugman, Wooning, Kampioen, Concurrent?
Zo te lezen heb ik nog wel wat te doen. En dat allemaal omdat mijn vriendin dat schuine randje van die semi-greeploze greep fraai vindt. Ik heb ook een voorstel van een zeeeer fraaie Bontempi keuken gehad die bijna niets scheelde met die Pronorm keuken.....het leven van een man kan hard zijn. Misschien dat iemand suggestie's heeft om mijn vriendin te overtuigen toch voor die Bontempi te gaan :wink:

kitchen stress

Ongelezen bericht door kitchen stress » 24 mar 2009 22:06

Bemmel en Kroon. Laten we positief beginnen; okt 2008 onze keuken daar gekocht, leuk gesprek, ok prijs. Daarna begon helaas de ellende die nog steeds voortduurt. in wk 48 zou worden geplaatst, werd wk 52 althans toen is men begonnen, we leven nu eind maart 2009 en we wachten nog altijd op def. plaatsing. de boel staat scheef (dat zou liggen aan onze muren), niet waterpas, we wachten nog steeds op materialen en zijn gedwongen 1000 euro extra kosten te maken. Tussendoor is het granietenblad teruggeweest (was verkeerd gezaagd, moeten smeken om een noodoplossing), is de Quooker opnieuw aangesloten (deed het niet, verkeerde onderdelen geleverd), mysterieuze vlekken op het aanrechtblad die niet weggaan, is mn eigen elektricien teruggekomen om stopcontacten te verplaatsen (waren verkeerd ingetekend door B&K) etcetc. Kan allemaal gebeuren. waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt tenslotte, wat stoort is het volgende:
- in het verkoopgesprek werd gegarandeerd dat de gelamineerde stollen exact dezelfde kleur zouden zijn als gelakte maar zo'n 1000 euro minder kostten. onze keus was toen snel gemaakt en we bestelden de goedkopere stollen maar betere apparatuur. Kleur blijkt echter totaal anders. Kortom 8 weken (toegezegd, inmiddels 11 weken) wachten op de andere stollen en alsnog 1000 euro extra kosten. Dit bedrag was inmiddels wel opgegaan aan apparatuur. Leuk zakendoen zo. enfin stollen besteld. bij toeval (belde over iets anders) bleek echter dat ze weer in verkeerde kleur waren besteld. het wachten duurt voort.
- de communicatie intern is dramatisch, als je de servicedesk al bereikt is de pers. die je zoekt net even van zn plaats af, als je zegt dat je wel even wacht komt de pers. toevallig altijd net weer binnen. verkoper en servicedesk (eigenlijk een hilarisch woord in deze) verschuilen zich achter elkaar en sturen je van het kastje naar de muur.
- inmiddels zijn de laatste onderdelen binnen (de stollen), heb zelf de wachttijd bekort door afspraken te maken met monteur en erachteraan te bellen of eea binnen was (voor de zoveelste keer: 'nou da's ook toevallig is zeker net gisteren binnengekomen, staat nog niet in het systeem'). Vervolgens zelf uiteindelijk de monteur gebeld: die kan pas eind april inplannen (afgesproken was dat B&K zou regelen dat zodra de stollen er waren de boel zou worden geinstalleerd)

probleem dat rest is dat wij het laatste openstaande bedrag (voor de stollen) niet willen betalen totdat de boel eindelijk eens af is. Dat accepteert de firma niet, ze leveren niets als het niet al betaald is. wat te doen? klacht bij een brancheorganisatie oid kost ws. maanden terwijl wij in de troep zitten. We gaan dus toch maar vooraf betalen, het is niet anders.

Om een lang verhaal kort te maken: B&K is gewoonweg nauwelijks goedkoper dan Siematic (! echt waar, scheelde maar 500 euro) en voor die besparing krijg je een heleboel ellende terug. Mijn advies dus: NIET DOEN! Alleen als je tijd, energie over hebt en ook nog eens een hoge frustratietolerantie loont het wellicht om die paar honderd euro te besparen...

janjansssen

Ongelezen bericht door janjansssen » 25 mar 2009 19:04

Ik zou niks betalen, en schriftelijk eisen dat ze het binnen een vaste termijn oplossen. Deze aangetekend opsturen naar de directie.
Ook meer betalen voor de stollen moet je niet accepteren, je mag verwachten als consument dat een keukenverkoper verstand heeft van keukens en de kleuren.

Ik zou sowieso geen keuken bij Bemmel en kroon kopen, in vergelijking met andere winkels zijn ze stukken duurder.

kitchen stress

Ongelezen bericht door kitchen stress » 25 mar 2009 20:35

Dank voor je reactie Jan. Het lijkt erop dat ik inderdaad een formelere weg moet gaan bewandelen. Vandaag was D-day, de stollen zouden vanochtend vroeg geleverd worden om 8.00 uur. Om 9.00 uur was er nog niets, maar weer gebeld. 'Nou mevrouw als u nu de deur open doet staan ze er'. Om 9.30 uur kwamen dan uiteindelijk de stollen (het magazijn in zoeterwoude is hier een kwartiertje vandaan). Stollen geleverd, vensterbank was dag ervoor per ongeluk in Katwijk afgeleverd. Enfin toch maar betaald anders laden ze niet uit. In de loop van de dag blijkt dat de stollen wederom VERKEERD zijn geleverd, ditmaal niet per ongeluk in hoogglans wit maar 1,5 cm dik ipv 3 cm. We gaan nu weer 11 weken wachten tot de handel uit Duitsland komt.

Ik hoop dat we voor de bouwvak van onze keuken kunnen gaan genieten.

Wederom: BEMMEL en KROON niet doen, wees gewaarschuwd!!!

rayke

Ongelezen bericht door rayke » 25 mar 2009 22:18

Enfin toch maar betaald anders laden ze niet uit
Enne, hebben ze ook weer terugbetaald?

Lees het forum verder : stel ze schriftelijk in gebreke met een termijn van maximaal 4 weken om dit in orde te maken. Geef aan dat als dit niet is gebeurd u de koopovereenkomst zal laten ontbinden.

Beste is dit via de rechtsbijstand te doen.

kitchen stress

Ongelezen bericht door kitchen stress » 25 mar 2009 22:31

nee, gelijk overstekend is bij B&K kennelijk eenzijdig. Ben nu een brief aan het schrijven aan de directie, gaat morgen langs onze advocaat en dan weg.

we houden moed.

Spread the word: bemmel en kroon: NIET DOEN!

Gesloten