Radar

toggle menu

Tnt post pakket retour wie betaalt?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Tnt post pakket retour wie betaalt?

door zijkstra » 03 mei 2009 19:06

Hallo iedereen,

Ik heb via marktplaats een aantal kabels gekocht, deze zouden naar mijn adres verstuurd zijn maar tot op heden nog niks ontvangen ( 2 maanden ).
De gene bij wie ik het gekocht hebt zegt dat het pakketje al 2 keer retour is gekomen omdat het adres fout is en dat die dus al 2 keer extra verzendkosten heeft moeten betalen.
Klopt het als tnt post het retour zend omdat er iets niet klopt dat je dan opnieuw moet betalen om het te versturen?

Ik heb al naar de verkoper een plaatje met routebeschrijving gestuurd en die zou die erop plakken. Ik weet ook niet of ik de verkoper kan vertrouwen! Normaal komen alle pakketjes normaal aan dus ik wil graag weten of het dan klopt dat je opnieuw zou moeten betalen of niet.

Alvast Bedankt

Sjoerd
Laatst bijgewerkt door zijkstra op 05 mei 2009 19:43, in totaal 1 keer bewerkt.

zijkstra

RE: Tnt post pakket retour wie betaalt?

door nima » 05 mei 2009 19:03

Ik las op uw site : Tnt post pakket retour;wie betaald?

Hier moet betaald wel met een T worden geschreven;dus BETAALT !!
nima

door br52 » 10 mei 2009 16:24

Als de bestelling op de een of andere manier niet afgeleverd kan worden zal deze retour afzender gaan. Moet de zending dan wederom verzonden worden naar hetzelfde adres dan zal men opnieuw moeten betalen voor frankering.

Dit neemt niet weg dat er weleens iets fout kan gaan. Er zijn feitelijk twee stappen die je in deze situatie moet (laten) ondernemen.

1.

Vraag de barcodes op van beide zendingen en neem contact op met TNT om te vragen hoe e.e.a. via de scans in elkaar zit. Is het inderdaad onterecht retour gegaan, dan zal de medewerker een klacht indienen (met terugkoppeling!).

2.

Als uit stap 1 naar voren is gekomen dat er inderdaad iets mis is gegaan dient de afzender 2 navraagformulieren aan te vragen. Laat hem/haar op beide formulieren de verzendkosten claimen.
br52

door Ad Verkaad » 10 mei 2009 22:31

Precies, met track&trace kan je zien hoe het met je pakketje gaat, dus vraag bij verzending aan de verkoper welke code het pakketje heeft gekregen van TNT.
Ad Verkaad

door vivvertje » 11 mei 2009 20:06

Hai! Ik begrijp volkomen uw probleem, ik verzend zelf heel vaak pakjes. En het is werkelijk zo dat als een pakje terug gaat retour, je opnieuw moet betalen voor een 2de verzending. Nu is het wel zo, dat als het pak retour gaat, is het meestal omdat het adres onjuist is of omdat er te weinig is betaald (onjuiste frankering). Als U het juiste adres heeft doorgegeven, is het de fout van de verzender als die de gegevens niet correct heeft ingevuld, en in dat geval is het zijn eigen domme fout. Iedereen moet leergeld betalen als er fouten zijn gemaakt. M.a.w. hij mag je dit enkel aanrekenen als Uzelf een foutief (vb uw vorige adres) gegeven heeft bezorgd aan de verzender! Indien de fout is gemaakt door TNT zelf, kan je een klacht indienen en een schadevergoeding vragen. Dit neemt wel wat tijd in beslag, maar je wordt wel vergoed...
vivvertje

door Bob Schurkjens » 11 mei 2009 22:24

De incompetentie is zo dramatisch groot bij TNT Post Pakketservice dat ik nog maar weinig door TNT Post laat verzenden. Het is heel normaal (!) dat de bezorger het pakket gewoon in een andere straat aanbiedt of bij de buren en dan geen kennisgeving achter laat bij de geadresseerde. TNT Post zit hier fout. Daarom deze zendingen gewoon ONgefrankeerd opnieuw ter verzending aanbieden. Schadevergoeding van TNT Post? Die is er niet! Lees de verzendvoorwaarden er maar op na. Ik heb 1 keer een verzekerd pakket naar Engeland moeten claimen (nooit aangekomen). Uiteindelijk na heel e-mails naar Klantenservice waar nooit inhoudelijk op werd gereageerd gedreigd met een dagvaarding. Toen had ik de schadevergoeding alsnog ineens snel op mijn rekening van TNT Post. Maar wel na een half jaar wachten.

TNT Post werkt niet meer met vaste krachten. Het zijn elke keer weer andere bezorgers. Van fouten wordt daarom bij TNT Post niet geleerd.
Bob Schurkjens

door arno22 » 12 mei 2009 10:02

Lekker kort door de bocht Bob. Ongefrankeerd verzenden is natuurlijk onzin in dit geval, aangezien ze het pakket bij het postkantoor of servicepunt dan nooit aan zullen nemen.
De oplossingen die hierboven worden aangedragen zijn vele malen beter, simpelweg omdat die wel een kans van slagen hebben.
arno22

Sorteer op

Keer terug naar Diversen