LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Wij hebben helaas dankzij een stomme actie een behoorlijk hoog doorlopend krediet open staan destijds afgesloten bij de Postbank en nu dus de ING.Wij willen een OPNAMEBLOKKADE op dit doodlopende krediet hebben zodat wij niet meer met 2 muisklikken geld uit deze kansloze pot kunnen storten en daaraan gekoppeld de bijna criminele rentepercentages op onze betaalrekening.

Wij een mail en brief sturen met uitleg.

Na 2 weken een brief terug:

"vanwege beheerderswerkzaamheden kunnen wij uw doorlopende kredietfaciliteit niet blokkeren voor opname.U kunt wel uw doorlopende kredietfaciliteit om laten zetten naar een Persoonlijke Lening, dit is voor u makkelijker omdat u dan vaste termijnbedragen hebt, en tevens is, wat u wenst, uw lening geblokkeerd voor opname.Hopende u voldoende etc etc blablabla"".

Wij bellen, mevrouw aan de andere kant:""meneer,het is nog wel mogelijk,maar dan moet U in uw brief vermelden dat u uw doorlopende krediet alvast wilt OPHEFFEN,dan kunt u niets meer opnemen uit uw doorlopende krediet,dan staat deze alvast in opheffing"".

Wij brief sturen.
Na ongeveer weer 2 weken verder de brief:"Vanwege ingewikkelde procedures van technische aard is het niet mogelijk uw doorlopend ekredietfaciliteit te blokkeren voor opnamen,U kunt wel een een persoonlijke lening....blabla etc etc ...

Conclusie: Het is WEL mogelijk,maar ze doen het niet, want het bedrag is zodanig dat als er straks weer 10.000 beschikbaar staat,de consument wel ERG sterk moet staan om dit in echt waar 2 muisklikjes op de rekening terug te zetten en je begint weer van voor af aan.

ING, ook jullie zijn VOOR ONS VASTE KLANTEN SINDS 21 JAAR een stel idioten bij elkaar,alle banken zijn ons inziens allemaal hetzelfde bezig, op de grens van de wet !!!!!!!!!!!

Ja,ik begrijp dat wij de eerste domme fout hebben gemaakt met het afsluiten er van, dat beseffen wij.Misselijkmakende praktijken.

Begin eerst eens zaterdags en zondags ook wat uit te voeren en kom dan met je zogenaamde smoesjes aanzetten die geen hond gelooft.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Het maandtermijn vogel....die zou dan 250 euro hoger worden...dan kan ik de tent net zo goed sluiten en een bord in mijn tuin zetten.....niet volwassen genoeg.....de dsb leiding en medewerkers en die duizenden klanten van de dsb waren dan ook niet volwassen genoeg...niet zo zeuren....en realistisch blijven....

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door testcase »

@ron1

Je kan niet met geld omgaan en je geeft iedereen daar de schuld van. Dat wisten we ondertussen wel van je bijdrage op dit forum.

De oplossing is dat je verantwoordelijkheid gaat nemen en dragen voor je eigen daden.

Anders blijft het inderdaad water naar de zee dragen.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

testcase schreef:@ron1

Je kan niet met geld omgaan en je geeft iedereen daar de schuld van. Dat wisten we ondertussen wel van je bijdrage op dit forum.

De oplossing is dat je verantwoordelijkheid gaat nemen en dragen voor je eigen daden.

Anders blijft het inderdaad water naar de zee dragen.
Jij doet mensen laten geloven dat je het begrijpt, maar je begrijpt de strekking niet van het verhaal.Het gaat om eerlijk handelen en zakendoen, terwijl ik van via via via weet van iemand die erg dicht bij die afdeling werkt, dat het een zeer eenvoudige technische handeling is om dit te blokkeren, wij geven dus iets aan uit zelfprotectie, de conclusie is dat je zelfs door volledig onbekenden de grond wordt ingeboord.....erg kans en zinloos.Het gaat om eerlijkheid,en niet om sneaky rotsmoesjes....dit zijn dezelfde banken die ons in een crisis hebben gesmeten,mag ik dan at least vriendelijk vragen om een eenvoudige handeling uit zelfprotectie....ik ZEG toch indirect zelf dat we fouten hebben gemaakt......

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

vogels schreef:@ron1: ik blijf realistisch, maar jij niet.

Ik begrijp dat je de vraag om een opnameblokkade aan de ING hebt voorgelegd, maar ik begrijp niet dat je de ING - gewoon een commerciële instantie tenslotte - verwijten maakt als ze er niet aan mee willen werken en met een ander voorstel komen.
Waarom denk je dat de rente van een DK lager is dan van een PE?

Dat je geen 250,- meer per maand kan ophoesten, begrijp ik ook. Misschien is het een idee om 50/50 te doen? De helft van het DK omzetten naar een PE dus.
Dat het maar TENSLOTTE een GEWONE commerciele instantie is die in het rijtje kredietcrisisveroorzakers staat, maakt even niets uit.

Het gaat om eerlijkheid en transparantie en klantenbinding, en de wetenschap dat dit wel en zelfs heel eenvoudig is.........het omzetten naar een 50.50 basis is geen optie,maar bedankt voor je tip.

florijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:38

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door florijn »

Tip(s) voor ron1:

Voor je betaalrekening overstappen naar een andere bank zodat je minder snel in de verleiding komt om weer krediet op te nemen? En dan maar 1x per maand inloggen bij ING - op het moment dat je salaris net binnen is natuurlijk, niet op het moment dat je krap zit - om je rekening te controleren.

En/of: bij de ING papieren bankafschriften ontvangen en niet meer inloggen (dus ook geen verleiding om jezelf met twee muiskliks dieper in de ****** brengen). Kost waarschijnlijk iets extra's, al die post, maar da's een schijntje vergeleken bij die hoge DK-rente.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

florijn schreef:Tip(s) voor ron1:

Voor je betaalrekening overstappen naar een andere bank zodat je minder snel in de verleiding komt om weer krediet op te nemen? En dan maar 1x per maand inloggen bij ING - op het moment dat je salaris net binnen is natuurlijk, niet op het moment dat je krap zit - om je rekening te controleren.

En/of: bij de ING papieren bankafschriften ontvangen en niet meer inloggen (dus ook geen verleiding om jezelf met twee muiskliks dieper in de **** te brengen). Kost waarschijnlijk iets extra's, al die post, maar da's een schijntje vergeleken bij die hoge DK-rente.

Florijn, lief van je,maar wij staan nu echt stevig en nemen niets meer op, ik ben nu met mijn derde poging bezig via een brief, want er is gezegd namelijk 3 weken geleden door de telefoon dat het WEL mogelijk is,zie eerste bericht,maar ze houden liever de boot af uiteraard ivm de grootte van het bedrag.

Ik vindt dit gewoon onacceptabel gedrag van deze euro reus........consument geeft open en transparant in een brief aan, graag een opnameblokkade ivm de reden zoals vermeld in die brieven, als reactie krijg je een zogenaamd aanbod voor een persoonlijke lening die langer duurt en honderden euros per maand hoger is en de rotsmoes dat het vanwege BEHEERDERSWERKZAAMHEDEN niet meer gedaan wordt.......waar gaat dit in GODSNAAM over zeg....vertel mij aub het verschil in handelswijze met een DSB behalve de rentepercentages dan.....

Dezelfde BEHEERDERSWERKZAAMHEDEN worden overigens wel ruim uitgevoerd als je je kredietlimiet wilt verhogen van 1000 naar 2000 euro in het rood, dan is het geen probleem !!!!!

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Een dk is "goedkoper"omdat je alleen de rente betaalt. Bij de PL zul je ook moeten aflossen. Als straks de rente stijgt zal de rente van de DK je ook "nekken"Dat is wat bij de DSB leners ondermeer ook is gebeurd. Een pl is naar mijn mening altijd beter omdat je dan en aflost en geen nieuwe schulden maakt. Als je de aflossing (EUR 250 volgens je eigen zeggen) niet kunt opbrengen is het een kwestie van tijd voor dat de bijl valt. Mijn tip probeer de tering naar de nering te zetten en zet je lening om in een PL. anders vrees ik dat je tzt "gedwongen"gaat worden om af te lossen. Dan heb je het niet meer in eigen hand. Nu nog wel. Succes

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

.................................................tjonge.............ik weet het niet meer........ :shock:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Grappig... je opent een topic. Meestal doet men dat om een reactie of advies van de andere forumleden los te krijgen. Ik zou verwachten dat je blij zou zijn met tips en adviezen.

Vervolgens zie ik een een heel aantal zinnige tips langs komen van mensen die duidelijk óf logisch nadenken óf verstand van zaken hebben. En dan verklaar je al die mensen feitelijk voor gek...

Misschien moet je eens goed in de spiegel kijken? Of even naar de dokter voor een pilletje tegen het Calimero-effect?

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

ron1 schreef:.................................................tjonge.............ik weet het niet meer........ :shock:
Blijkbaar staat je mijn reactie niet aan, anders kom je niet met het bovenstaande. Ik wilde alleen maar een goedgemeende tip geven, maar dat is blijkbaar niet wat je zoekt. Ik ga niet mee in je ING bash verhaal want wat je wilt is in mijn ogen flauwekul. Je zit duidelijk nog in op de rand ontkenningsfase/geef andere de schuldfase. Ik hoop echt voor je dat de deurwaarder je straks niet naar de WNSP fase gaat helpen want dat gun ik niemand. Veel succes in je afwegingen. De groeten.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Deurwaarder Mark schreef:Grappig... je opent een topic. Meestal doet men dat om een reactie of advies van de andere forumleden los te krijgen. Ik zou verwachten dat je blij zou zijn met tips en adviezen.

Vervolgens zie ik een een heel aantal zinnige tips langs komen van mensen die duidelijk óf logisch nadenken óf verstand van zaken hebben. En dan verklaar je al die mensen feitelijk voor gek...

Misschien moet je eens goed in de spiegel kijken? Of even naar de dokter voor een pilletje tegen het Calimero-effect?
it begrijp ik even niet, deze reactie, ik verklaar mensen voor gek, hoe bedoel je nu feitelijk deurwaardertje die zonder politiebegeleiding in feite ook niks mag......ik ga hier niet verder op in,hou jij je maar bezig met mensen uit hun huis te plukken die toch al zoveel hebben.Wat een hondenbaan.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

GezondVerstand10 schreef:
ron1 schreef:.................................................tjonge.............ik weet het niet meer........ :shock:
Blijkbaar staat je mijn reactie niet aan, anders kom je niet met het bovenstaande. Ik wilde alleen maar een goedgemeende tip geven, maar dat is blijkbaar niet wat je zoekt. Ik ga niet mee in je ING bash verhaal want wat je wilt is in mijn ogen flauwekul. Je zit duidelijk nog in op de rand ontkenningsfase/geef andere de schuldfase. Ik hoop echt voor je dat de deurwaarder je straks niet naar de WNSP fase gaat helpen want dat gun ik niemand. Veel succes in je afwegingen. De groeten.

Met ik weet het niet meer, bedoel ik dat ik even niet weet wat nu het wijste is, wat is hier moeilijk aan, die 250 euro extra per maand kan ik niet opbrengen....aan de andere kant is je verhaal over die stijgende rente zorgwekkend, dat bedoelde ik dus,mijn nederige excuses als ik u zo snel heb kunnen treffen met een in uw ogen beledigende opmerking.Voor U ook....de groeten....plezierige dag verder.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door Rense »

@Ron1

Het nadeel van een DK is dat je kosteloos kan opnemen tot de limiet (de rente gaat natuurlijk wel lopen vanaf het moment van opname!). Jij geeft aan dit nu goed onder de knie te hebben en geen opname's meer te doen. Top, volhouden zou ik zeggen!

Het voordeel van een DK is dat je kosteloos mag aflossen. Probeer dus een vast bedrag (al is het eerst maar € 25,00) per maand af te lossen op je DK. Hierdoor wordt de rente elke maand een stukje lager en dat heeft een positief effect op je gevoel. Hierdoor wordt het een sport om elke maand dit bedag lager te krijgen. Als je eenmaal die klik hebt komt het wel goed met het inlossen van het krediet!

En als het eens een maand niet lukt kun je altijd nog weer teruggrijpen naar het nadeel van het DK :(

Groet,

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

ron1 schreef:
GezondVerstand10 schreef:
ron1 schreef:.................................................tjonge.............ik weet het niet meer........ :shock:
Blijkbaar staat je mijn reactie niet aan, anders kom je niet met het bovenstaande. Ik wilde alleen maar een goedgemeende tip geven, maar dat is blijkbaar niet wat je zoekt. Ik ga niet mee in je ING bash verhaal want wat je wilt is in mijn ogen flauwekul. Je zit duidelijk nog in op de rand ontkenningsfase/geef andere de schuldfase. Ik hoop echt voor je dat de deurwaarder je straks niet naar de WNSP fase gaat helpen want dat gun ik niemand. Veel succes in je afwegingen. De groeten.
Met ik weet het niet meer, bedoel ik dat ik even niet weet wat nu het wijste is, wat is hier moeilijk aan, die 250 euro extra per maand kan ik niet opbrengen....aan de andere kant is je verhaal over die stijgende rente zorgwekkend, dat bedoelde ik dus,mijn nederige excuses als ik u zo snel heb kunnen treffen met een in uw ogen beledigende opmerking.Voor U ook....de groeten....plezierige dag verder.
Ik hoef geen nederige excuses, dat je die EUR 250 niet kunt opbrengen is vervelend. De rente op een PL is vaak lager dan op een DK. Is het geen optie om de PL op een langere looptijd te zetten zodat de maandtermijn hetzelfde blijft? Ik weet dat de meeste aanbieders een maximale termijn van 10 jaar voor een PL hanteren. Een DK is helaas een tikkende tijdbom. Er zijn vele aanbieders bel ze allemaal eens na en vraag de mogelijkheden. Op internet zijn ze zo te vinden.

Bij ING zie ik voor DK de volgende tarieven op internet:
Kredietlimiet vanaf Maandlasten Effectieve rente op jaarbasis Theoretische looptijd in maanden Totale prijs van het krediet
€ 25.000 € 500 8,3% 62 € 31.000
€ 15.000 € 300 8,5% 62 € 18.600
€ 10.000 € 200 9,2% 63 € 12.600
€ 7.500 € 150 10,1% 65 € 9.750
€ 5.000 € 100 10,3% 65 € 6.500
€ 2.500 € 50 11,4% 67 € 3.350

Bij Pl staat:
Kredietsom vanaf Maandlasten Effectieve rente op jaarbasis Looptijd in maanden Totale prijs van het krediet
€ 25.000 € 510,70 8,6% 60 € 30.642,00
€ 15.000 € 310,42 9,2% 60 € 18.625,20
€ 10.000 € 207,87 9,4% 60 € 12.472,20
€ 7.500 € 158,94 10,3% 60 € 9.536,40
€ 5.000 € 106,40 10,5% 60 € 6.384.00
€ 2.500 € 54,56 11,7% 60 € 3.273,60

Die maandlasten zijn bijna hetzelfde. Heeft ing je wel goed voorgelicht

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Rense bedankt, gezondverstand ik zal het dan maar toegeven, ik betaal 465 euro per maand (!) voor dit doorlopende krediet, ik schaam me wel een beetje maar het ligt tegen de 30.000 euro aan, ja onwijs stom, maar dat hebben we nu wel gehad, ik huil niet uit maar zoek naar een beste oplossing,ook al weet ik dat dit nog wel een jaar of 3 met goed geluk kan gaan duren....er is echt gezegd telefonisch dat het ruim 250 euro meer is per maand als we Hem omzetten naar een P.L.....ik begrijp werkelijk niet wat er zoveel moeite is voor een ING om zoiets te doen...het afsluiten was ook binnen 24 uur geregeld !!!!!

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Ron,

Voor dat maandbedrag kun je zonder meer een PL vinden met dezelfde termijn of minder. Je zit er dan wel langer aan vast. Kijk bijvoorbeeld eens op geldlenen.nl. geldshop.nl of een andere site. De telefonische adviezen van een bank zijn niks waard. Callcenter=bagger. Ik zeg thuis altijd: Liegen als een call center.
Maak eens een afspraak met een adviseur bij ING. Voor deze maandtermijn kun je echt wel iets regelen in een PL. De keuze is dan volgens mij:
1. EUR 465 aan huidige lening betalen met risico van stijgende rente en verleiding tot weer opnemen.
2. Langer, bijvoorbeeld EUR 400 per maand, betalen met vaste rente. Je kunt dan echter de maandtermijn makkelijker inbouwen in je budget. Er van uitgaand dat je voldoende inkomen hebt voor je maandelijkse uitgaven.
Als je inkomen voldoende is om bij een wilelkeurige aanbieder de EUR 30.000 te lenen en je geen BKR notering hebt zijn er volgens mij voldoende mogelijkheden

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door Rense »

@Ron1

Voor een paar tientjes meer per maand kun je in 6 jaar van je lening af zijn (PL)

Hiervoor zijn diverse aanbieders.

Belangrijke aandachtspunten:

Is het inkomen voldoende
Heb je een eigen woning
Is er voldoende dekking bij AO/WW/ORV
Leeftijd / Looptijd

Groet,

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Eigen inkomen, woning etc allemaal geen probleem....ik heb dit gevonden via de ING.

Kredietsom € 30.000
Maandlasten € 612,84
Effectieve rente op jaarbasis 8,6%
Looptijd in maanden 60 mnd

Ik denk dat het het wijste is om nog even 5.000 euro te wachten totdat het DK gezakt is, dan zal ik net boven de 500 per maand uitkomen vermoed ik,ik denk zelf dat dan pas het wijste is om over te sluiten.....wat vinden jullie er van....

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: ING > Doorlopend krediet >SMOESJESVERHALEN !!!

Ongelezen bericht door Rense »

@Ron1

Kredietsom € 30.000
Maandlasten € 582,16
Effectieve rente op jaarbasis 6,3%
Looptijd in maanden 60 mnd

Alternatief:

Kredietsom € 30.000
Maandlasten € 499,39
Effectieve rente op jaarbasis 6,3%
Looptijd in maanden 72 mnd

Belangrijkste voorwaarden:
Hypotheekinschrijving + krediet samen is maximaal 150% WOZ waarde.
Eigen woning.
Inkomen vast en voldoende.
A-Profiel

Groet,

Gesloten