LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Mspoez,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om uit te zoeken wat er precies aan de hand is met uw meterstanden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

spooky74
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2009 13:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door spooky74 »

Even een update over mijn verhaal.

Ik heb na dit hele verhaal toch weer eens gebeld met NEM. Ja, had zoals ik het antwoord al verwachte pech, en de eindafrekeing klopte.
Maar vervolgens vroeg ze mij of ik een enquete wilde invullen nav het telefoongesprek.
Hier hoefde ik niet over na te denken en heb accuut Ja gezegd (kon ik eindelijk me gal spuwen)
Nou, ik kreeg idd via de mail een enquete toegemailt.
Deze heb ik ingevuld, zo negatief als het maar kan natuurlijk, en ook gelijk mijn hele verhaal in gezet wat mij overkomen is.
Vervolgens niks meer van gehoord t/m gisteren :shock: :shock:

De vrouw die mij belde zei dat ze geen ontevreden klanten wensten en wilde weten wat ze voor mij kon betekenen.
Ik heb dus accuut gezegd dat ik weg wilde bij hun, maar zonder boete natuurlijk aangezien ik een 3jarig contract heb en er pas 1 jaar verstreken is.

Deze vrouw heeft mij beloofd dat ik een brief thuis krijg waarin staat dat ik boetevrij mag overstappen.
Nu ga ik natuurlijk eerst even deze brief afwachten, en zodra ik die heb ga ik ook accuut weg. (Vingers gekruist dat ik deze brief ook echt krijg)

zit alleen nu dus te twijfelen... waar moet ik heen :?: :P :P

spooky74 schreef:Ik was een jaar geleden op zoek naar een nieuwe leverancier.
Is voor mij de eerste keer dat ik kon kiezen tussen zoveel aanbieders voor energie.

Ik heb toen zelf gebeld met NEM voor informatie.
Eerste wat ik heb aangegeven is dat ik absoluut goedkoper wilde zijn in me portomonee dan mijn vorige aanbieder.
Dan krijg je papieren thuis gestuurd met een hoop acracadabra erop waar je als leek dan wijs uit moet worden.

Nu bleek ik er opeens aan vast te zitten, en ik maandelijks meer moest gaan betalen dan mijn oude aanbieder, oke het was een verschil 14euro. Accuut gebeld om hierover te klagen, ik kon niks meer doen, ik heb een contract.

Nu gisteren heb ik de eindafrekening gekregen.... mag ik 491,03 gaan bij betalen :o :o :cry: :cry:
Bij mijn oude leverancier hoefde ik maar iets van 50 euro bij betalen.

Groen stroom, grijs stroom sorry ik zie en ruik geen verschil.... ja in me portomonee dus.

Als ik dit had geweten had ik nooooooooooooooit overgestapt naar hun.

spooky74
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2009 13:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door spooky74 »

Had contact gehad met mijn oude leverancier... maar die wilde toch echt geen 150 a 200 euro dokken om terug te komen naar ze hoor.
Maar goed, ik merk het wel, eerst maar eens zien dat ik die brief krijg, en dan weer de volgende eindafrekening... kan niet veel zijn, aangezien ik net me eindafrekening gehad heb.

Jacky1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2010 13:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jacky1965 »

Ja het is heel gemakelijk om over te stappen naar deze maatschapij .
Zij adverteren met de goedkoopste van Nederland maar mensen let op!!!!
Ik heb mij ook laten verleiden alles ging goed tot dat ik de afrekeningnota kreeg.
Ze hebben mij maar liefst € 175.00 in rekening gebracht voor aanmanings kosten
In mijn ogen laat u niet verleiden de kosten kunnen aardig op lopen.
Zodat ze een hoge maandelijkse energienota inrekening hebben gebracht . ik zou nu € 175 terug krijgen maar daar worden mijn aanmaningskosten mee verekend. Daarom zo vlug mogelijk zoeken naar een andere energiemaatschapij en de feiten als nog neer leggen bij de geschillencommissie. in afwachting .

Jacky

Obie
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mar 2009 19:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Obie »

Aanmaningen? Die krijg je toch alleen als je niet of veel te laat betaalt? :roll:

Jacky1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2010 13:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jacky1965 »

Ja dacht ik wel maar nu weet ik niet of dat 1 keer per jaar is en zo hoog en terecht :cry: :mrgreen: Goed antwoord hé

Jacky1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2010 13:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jacky1965 »

Nog een opmerking ik weet het niet ik heb bij Essent al een keer 2 maanden te laat ook buiten mijn weten om betaald nooit aanmanings kosten gehad . Ze proberen gewoon op alle manieren aan hun geld te komen. Als het geld te laat binnen komt stuur mij dan een brief dat ik aanmaningskosten moet betalen en dan mijn part een boete maar bij het eind van het Jaar bij de afrekening ???????? :D ik weet niet waar het over gaat . je kunt beter energie stelen de boete die je daar voor krijgt is lager hi hi

stofzuigertje

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor je Frans Bauer gaat geloven eerst goed online de voorwaarden lezen en incasso kosten wegens te laat betalen of extra acceptgiro en administratie kosten mag als ze vooraf bekend waren en U voor akkoord voorwaarden tekende.

Ze moeten die lage prijs dus toch terug verdienen met hoge vaste kosten.
Stroom en Gas goedkoper maar de rest dus niet.
U mag de NEM met hun eigen voorwaarden waar U ooit voor tekende en akkoord mee ging niet vergelijken met andere aanbieders, elke firma mag zelf bepalen onder welke voorwaarden ze U de goedkope stroom en gas leveren.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste sndr,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Jacky1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2010 13:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jacky1965 »

Ja klopt dat mogen ze zelf weten goedkoop is duurkoop zeg ik dan maar.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Jacky1965,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Jacky1965 schreef:Ja het is heel gemakelijk om over te stappen naar deze maatschapij .
Zij adverteren met de goedkoopste van Nederland maar mensen let op!!!!
Ik heb mij ook laten verleiden alles ging goed tot dat ik de afrekeningnota kreeg.
Ze hebben mij maar liefst € 175.00 in rekening gebracht voor aanmanings kosten
In mijn ogen laat u niet verleiden de kosten kunnen aardig op lopen.
Zodat ze een hoge maandelijkse energienota inrekening hebben gebracht . ik zou nu € 175 terug krijgen maar daar worden mijn aanmaningskosten mee verekend. Daarom zo vlug mogelijk zoeken naar een andere energiemaatschapij en de feiten als nog neer leggen bij de geschillencommissie. in afwachting .

Jacky

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Speedyboy,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariska2209
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2010 17:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mariska2209 »

Ook ik ben er ingetrapt.
Nu heb ik een jaarafrekening gehad waar ik maar liefst 1142,92 euro moest bijbetalen.
Zoveel heb ik nog nooit hoeven bijbetalen bij Eneco.
Dus ik had ze gebeld met de vraag of dit wel klopte en jahoor het antwoord laat zich raden.
Mevrouw alles klopt, volgens degene die ik aan de telefoon had.
Ik heb ook nog gevraagd of het eventueel aan mijn meter kon liggen, maar toen werd ik doorverwezen naar de netwerkbeheerder.
Maar volgens hun zaten daar wel kosten aan verbonden die konden oplopen tot wel 1000 euro.
Klopt dat wel, want als dat zo is kan ik het nooit laten onderzoeken.
Er werd gevraagd hoe of ik het ging betalen dus ik zeg nou wat dacht je van in termijnen, want het gehele bedrag ineens word een beetje lastig als je een uitkering hebt.
Ik had nog geen bedrag afgesproken met ze want dat moest ik eerst met stadsgeldbeheer overleggen.
Er werd dus een afspraak gemaakt dat ik met een week teruggebeld zou worden.
Ben dus nooit door ze teruggebeld maar ik kreeg wel een brief van ze met de bevestiging
van mijn betalingsregeling.
Of ik maar ff 5 maanden 190 euro en 1 maand van 192,92 euro wou overmaken als aflossing en dan ook nog eens 122 euro elke maand als maandbedrag.
Mijn contactpersoon van stadsgeldbeheer heeft een brief naar ze geschreven dat dit aftelossen bedrag niet haalbaar is maar ondertussen betaalt ze het wel.
De nederlandse energie maatschappij heeft haar zelfs gedreigd dat als er niet betaald zou worden dat ik zou worden afgesloten.
Het bedrag wat ze nu willen hebben als aflossing kan om de een of andere vreemde reden ook niet verlaagd worden want het moet volgens hun binnen een halfjaar worden afbetaald.

Voor een halfjaar terug heb ik getracht over te stappen naar een andere energie leverancier.
Gelukkig kreeg ik van Essent een brief dat ik pas kon overstappen zodra mijn 3 jarig contract met de Nederlandse energie maatschappij was afgelopen.
Gelukkig zijn er dus nog wel fatsoenlijke energie leveraars die hun klanten cq toekomstige klanten hiervan op de hoogte brengen.

Mariska2209
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2010 17:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mariska2209 »

[quote="slachtoffer100"]Heb je juiste meterstanden wel gecontroleerd van de begin tot de eindstand, want NLEnergie staat er namelijk om bekend dat ze zelf de meterstanden uitdenken en ruim in hun voordeel natuurlijk. En dat je niet zou kunnen overstappen naar een andere energie leverancier binnen die drie jaar is grote onzin. Gewoon door switchten naar een andere maatschappij en de overstap boete nooit en te nimmer betalen laat ze die maar in hun achterste steken er is geen rechter te vinden die zich met deze oplichtingspraktijken van NLEnergie inlaat met hun ondeugdelijke administratie. :mrgreen:

Ja dat heb ik zeker gedaan.
De eindstand van de Eneco was de beginstand bij NLEnergie.
Maar het verbruik is enorm gestegen.
Beginstand elektra 15.647
Eindstand elektra 18.210
Beginstand gas 7.665
Eindstand gas 9.215

En nu de standen van de Eneco
Beginstand elektra 14705
Eindstand elektra 15647
Beginstand gas 7473
Eindstand gas 7665

Al die tijd hebben we met z'n tweeen op dit adres gewoond en we hebben geen energie verslindende apparaten.
We hebben niet eens cv maar gewoon een gaskachel en de was droog ik op rekjes want een droger verbruikt teveel stroom.
Dus hoe het zoveel kan verschillen is mij een raadsel.

jean-luukse
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jean-luukse »

slachtoffer100 schreef:Heb je juiste meterstanden wel gecontroleerd van de begin tot de eindstand, want NLEnergie staat er namelijk om bekend dat ze zelf de meterstanden uitdenken en ruim in hun voordeel natuurlijk. En dat je niet zou kunnen overstappen naar een andere energie leverancier binnen die drie jaar is grote onzin. Gewoon door switchten naar een andere maatschappij en de overstap boete nooit en te nimmer betalen laat ze die maar in hun achterste steken er is geen rechter te vinden die zich met deze oplichtingspraktijken van NLEnergie inlaat met hun ondeugdelijke administratie. :mrgreen:
[/quote]
slachtoffer 100,
je weet het wel erg goed he?Als je met je volle verstand een 3 jarig contract tekent en ervanaf wilt zal je toch echt een boetebedrag voor je neus krijgen en terecht natuurlijk.Je gaat een overeenkomst aan voor 3 jaar met aangepaste prijzen voor dat geldend contract.En die meterstanden kunne ze niet zomaar ergens vandaan halen,die komen van de netwerkbeheerder,niet van je leverancier.Dus als je echt meterstanden wilt die kloppen ff bellen met je netwerkbeheerder.

DannyPluijm
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2010 16:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DannyPluijm »

Beste Mensen,

Ik zit zelf ook met probleem bij deze maatschappij.
Heb me begin januari aangemeld bij NEM omdat ik zins die tijd voor het eerst op me zelf woon.
Ik heb direct na het inschrijven brief gehad dat ik binnen 3 weken een meterstand binnen kreeg om in te vullen dit heb ik zelf nooit gehad, en daar komt nog eens bij dat ik nog steeds niks heb betaald omdat ze daar niet mee komen.

Is het gebruikelijk dat het 2 maand duurt voordat je een keer wat krijgt ?

Ik heb al diverse mails hun kant opgestuurd maar nooit antwoord terug.
Ik heb geen zin dat ik opeens van 3 maand in 1 keer moet betalen.

Met vriendelijke groet,
Danny van der P....

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Danny van der Pluijm,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

anitakolk
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2010 10:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door anitakolk »

Ik wordt echt hooorendol van die NEM!!

Vroeger belden ze me om de paar weken, ook al stonden we in infofilter. Maar de laatste maanden was dat gelukkig voorbij. Door dat nieuwe register misschien.

Maar, nu staan ze steeds voor de deur! Vorige week waren ze geweest, toen was mijn dochter alleen thuis. Vanmorgen stonden er weer. Het antwoord is NEE, begrijp dat nou!!

Hoe zit dat met die deurverkopers? Mag dat gewoon wel, ook al sta je in het belmeniet register?

Anita

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door IkWilbert »

anitakolk schreef:Ik wordt echt hooorendol van die NEM!!

Vroeger belden ze me om de paar weken, ook al stonden we in infofilter. Maar de laatste maanden was dat gelukkig voorbij. Door dat nieuwe register misschien.

Maar, nu staan ze steeds voor de deur! Vorige week waren ze geweest, toen was mijn dochter alleen thuis. Vanmorgen stonden er weer. Het antwoord is NEE, begrijp dat nou!!

Hoe zit dat met die deurverkopers? Mag dat gewoon wel, ook al sta je in het belmeniet register?

Anita
ja, dat mag... het is namelijk geen "kom niet aan de deur" register. Wat je nu dus krijgt is omdat men niet mag bellen dan komen ze gewoon bij je aan de deur :wink:

frans888
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2010 17:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frans888 »

Ik heb mij eind januari aangemeld bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Na twee weken de bevestiging ontvangen maar daarna hoor je niets meer. Pas weer gebeld maar dan hoor je dat het 'snel' gaat gebeuren, binnen twee weken!
Acht weken wachten als het doorgaat, het is van de zotte!! En elke avond maar weer reclame op tv alsof het geen geld kost. Ze kunnen met dat geld beter de organisatie goed op poten zetten. De medewerkster welke ik aan de lijn kreeg zei dat het niet sneller kon maar dat is kul, ik ben al eens eerder overgestapt en toen was het met één maand gepiept.

Gesloten