LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
onderkant
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2010 14:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door onderkant »

Ik ben zojuist door de nem aan de deur benaderd om over te stappen van mijn huidige naar de nem als energiemaatschappij. Onervaren in dit soort verkoop perikelen en het klonk allemaal ook nog eens erg aantrekkelijk. Even snel online gecheckt of ze daadwerkelijk goedkoper zijn en toen een contract voor onbepaalde tijd getekend.
Ik kan hier nog onderuit door binnen acht dagen nadat ik de papieren ontvangen heb schriftelijk bezwaar aan te tekenen. Niets aan de hand lijkt mij zo...

Maar nu ik hier eens wat begin te lezen schrik ik toch een beetje. Ben ik nu al zwaar de pineut? Over opzeg boetes bij mijn huidige leverancier heb ik de verkoper niet gehoord...

Toch maar zo spoedig mogelijk schriftelijk bezwaar aantekenen?

onderkant
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2010 14:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door onderkant »

Wat moet ik precies opsturen om toch niet van leverancier te wisselen? Op de achterkant van de leveringsovereenkomts die ik getekend heb staat een speciaal vakje waarin ik mijn gegevens kan invullen. Met verder de tekst

"Hierbij maak ik gebruik van de mogelijkheid om mijn energiecontract met de Nederlandse Energie Maatschappij te ontbinden met inachtneming van artikel 2 van de productvoorwaarden"

Is het voldoende als ik dit invul en aangetekend naar het juiste adres verstuur?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Even deze standaardbrief invullen en inderdaad AANGETEKEND verzenden naar de NEM. Verzendbewijs goed bewaren.

http://www.trosradar.nl/voorbeeldbrieven/

selecteer de brief "colportage"

Ik zou ook even je huidige energieleverancier inlichten en ze vertellen dat je niet instemt met de aanmelding bij de NEM! Zo voorkom je hopelijk gezeur en gezeik.

NOOIT aan de deur kopen (behalve kinderpostzegels).

spooky74
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2009 13:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door spooky74 »

Het is raar maar waar, ik ben van ze affffff :D:D:D
Het heeft even wat geduurd maar het is me toch gelukt.

heb de beindigingsbrief binnen... oke oke ze schrijven erin dat ik een boete kan krijgen omdat ik dus niet mijn contract heb uitgezeten... maar ze komen maar want ik heb ook een brief van hun (nav een klacht) dat ik boetevrij mag overstappen.

Ben sinds 19 maart niet meer klant van NEM.

Ik hoop voor jullie die nog wel aan ze vast zitten dat jullie ook snel van ze afkunnen.

Groetjes Spooky

p.s. alleen nog de eindafrekening afwachten.

rjd
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2010 20:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rjd »

Ook ik heb een probleem met de Ned. energie maatschapij. Ik heb op tijd gemeld dat mijn huis verkocht was en dat ik de overeenkomst zou willen beeindigen, per 15 jan 2010. Dat kon niet en dat moesten de nieuwe bewoners doen en die standen zouden dan gebruikt worden voor de afrekening. Ik krijg de afrekening van 1460,08 en ik zou over 46 dagen verbruik 1998 m3 gas en 1696 kWh aan stroom hebben verbruikt. Bij navraag was dat een schatting van de netbeheerder, de netbeheerder geeft aan dat de standen al vanaf 2008 niet meer waren doorgegeven door de Nederlandse energie maatschapij, en dat er een schatting was gedaan en dat is geen vaststelling zoals de Nem hanteerd. De nieuwe leverancier (Green choice) op mijn oude adres geeft aan geen correctie stand uit te voeren omdat ze niets met mij te maken hebben en stuurd mij terecht weer naar de Nem, en die geeft aan de standen door te geven ondertekend door de nieuwe bewoners en de makelaar. dit heb ik inmiddels gedaan via een mailteje van de makelaar en de huidige bewoners. Op dit wordt niet gereageerd en zij houden zich aan de geschatte standen, omdat ik het te laat zou hebben door gegeven, het tegoed ( 662,42 ) van 2009 teveel betaald krijg ik niet. En moet nog 797,66 bij betalen, over een verbruik van 248 m3 gas en 211kWh electra. Wat nu gedaan ?? ze dreigen nu al met incasso kosten. naar de rechter of is er nog een andere manier.??

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste rjd,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

rjd
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2010 20:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rjd »

Nou internet klanten team, van de nederlandse energie maatschapij. Het is nu 15 april en nog heb ik geen reactie mogen ontvangen, binnen 5 werkdagen is nu wel geweest. Ik heb alle mails naar U doorgestuurd inc. mijn tel nr. en mail adres, huisadres (nieuw) sinds 3 maanden. Toch wel moeilijk hé, antwoord geven.
Of bent u bang dat het tegen u gebruikt zal worden. Morgen vrijdag 16-04-2010, heb ik een afspraak met een advokaat, zo'n No Cure No Paye kent u die verlies ik betaal ik niets, win ik betaald Uw bedrijf. Goed gedaan hoor, petje af..

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

binnen 5 werkdagen is nu wel geweest.
Ze hebben het veel te druk met het afhandelen van alle klachten van mensen die eerder aan de beurt zijn. Daarnaast moeten ze met zijn allen natuurlijk regelmatig optredens van Franssie bezoeken, immers, ze sponsoren hem met hun reclamecampagne, dus ze krijgen ook gratis zitplaatsen. Daar gaat ook een hoop tijd inzitten, vergeet dat niet!

Gewoon even achteraan sluiten. Je komt wel aan de beurt- volgend jaar ofzo. :wink:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb op tijd gemeld dat mijn huis verkocht was en dat ik de overeenkomst zou willen beeindigen, per 15 jan 2010. Dat kon niet en dat moesten de nieuwe bewoners doen en die standen zouden dan gebruikt worden voor de afrekening.
Dit is de grootste nonsens, zo groot dat ik me eerlijk gezegd afvraag of je zelf wel de waarheid spreekt. :? Maar goed, dat weet je zelf het beste, wat er wel of niet gezegd is, het is niet aan mij of een ander om dat te beoordelen.

Bij iedere leverancier kun je gewoon opzeggen, tenzij je een contract voor bepaalde tijd hebt, dan neem je het contract mee naar de volgende woning. De meterstanden kun je gewoon doorgeven, uiterlijk binnen 5 dagen na de verhuizing. De leverancier MOET hier van uitgaan, tenzij de netbeheerder met een hele grote afwijking komt.

Als de NLe iets anders zegt, dan mag je inderdaad je borst nat maken - en blij zijn dat je daar weg bent.

rjd
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2010 20:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rjd »

Ten eerste heb je me al beoordeeld.

Ik heb alles op papier, ook de standen (foto's) van 01 dec 2009 en de standen van 15 jan 2010, van de huidige bewoners en geaccodeerd via de makelaar.
De nem is van mening dat het probleem bij de netbeheerder ligt, en die geeft aan dat het probleem bij de nem ligt. Ik ben niet van leverancier gewisseld, maar moest mijn huis verkopen ivm scheiding. En ik woon nu op of in een studio waar het electra en warmte bij de huur inzit.

Mv groet René

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

Ten eerste heb je me al beoordeeld.
Dan heb je me verkeerd begrepen.

Overigens ligt het probleem bij de NLe, die moeten de eindstanden doorgeven aan de netbeheerder. Als hun zeggen dat zij dat niet kunnen, klopt er iets niet. Zie deze link: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... uwe_woning

Het komt er op neer dat de leverancier de standen doorgeeft aan de netbeheerder, die controleert of het klopt met de eigen metingen, en geeft de standen al dan niet gecorrigeerd terug aan de leverancier. Daarna krijg je de eindafrekening.

rjd
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2010 20:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rjd »

Dank voor de verwijzing.

De Nem wil daar niet aan meewerken, die verwijst me naar de netbeheeder, de net beheerder verwijst me naar de nieuwe leverancier op mijn oude adres. Ook aan de nieuwe leverancier Green choice gevraagt om een correctie stand te laten uitvoeren, die geeft aan de beginstanden ( overgens de zelfde standen die ik ook heb ) van de nieuwe bewoners te gebruiken en verwijst me weer terug naar de Nem. en die wil geen correctie stand laten uitvoeren. Ivm het door(ver)wijzen naar anderen en mijzelf. en zo blijf ik in die mallemolen, en krijg aan de telefoon een mevrouw die blijft doorhameren ( lees herhalen) over internationale afspraken tussen bedrijven. Wat blijft er dan over, dan de omgekeerde bewijslast, zelf een civile procedure te starten. aldus dank aan de ontwetendheid en koppigheid van een paar medewerkers.

rjd
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2010 20:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rjd »

beste angora
Ik zag dat je zelf ook nog al eens met div. bedrijven om de tafel moest ivm de meterstanden. slooppand, verhuizen nieuwbouw en naar overstappen naar leverancier dong, dus ik zie dat je weet waar je over praat. Dank je voor jouw reacties. ik zie het morgen wel bij de no cure no paye advokaten, ik laat de bespreking en uitkomst hier achter.

gegroet en eet smakelijk.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Rjd

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, laat je in ieder geval niet gek maken door de NLe. Zoals je ziet zijn er heel veel klachten over dit bedrijf, je bent bepaald de enige niet.

Hopelijk kan je advocaat op korte termijn voor een oplossing zorgen, waarschijnlijk gaat hij eerst de NLe aanschrijven. We horen het wel.

herpic
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2010 13:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door herpic »

hallo,

ook ik heb problemen met de nem,ik ben in november overgestapt van greenchoice naar de nem.
alles goed afgehandeld met greenchoice(kreeg zelfs wat geld nog terug)
2 weken later ongeveer 1300 euro afgeboekt door greenchoice....ik bellen zeggen die dat de nem de meterstanden heeft doorgegeven vandaar die afrekening nog een keer,ik bellen naar de nem dat van die meterstanden niets klopt en dat,dat opgelost moet worden want ik kon en kan dat geld goed gebruiken.ik ben nu 5 maanden verder en tig telefoontjes en aanmaningen.
ik heb ook gezegd dat ik weiger mijn rekeningen te betalen als dat niet is opgelost. nu na de ene na de andere suffert aan de lijn gehad te hebben met die dure nummers dreigen ze met afsluiten!!
in mijn ogen is klant koning en hoort de nem dat toch netjes op te lossen,dacht ik maar nee ik kan zelf overal heen bellen,word van het kastje naar de muur gestuurd.ik was geirriteerd maar ondertussen ben ik behoorlijk pissig!
iemand tips wat ik hier aan kan doen?

mvg

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Herpic,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Nou internet klanten team, van de nederlandse energie maatschapij. Het is nu 15 april en nog heb ik geen reactie mogen ontvangen, binnen 5 werkdagen is nu wel geweest. Ik heb alle mails naar U doorgestuurd inc. mijn tel nr. en mail adres, huisadres (nieuw) sinds 3 maanden. Toch wel moeilijk hé, antwoord geven.
Beste Herpic,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Beste Internet Klantenservice Team Nederlandse Energie Maatschappij,

U kunt wel steeds keurig netjes uw diensten aanbieden op dit forum, maar als ik het citaat van rjd lees, houdt u zich niet aan uw afspraken. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat u vooralsnog niet verder komt dan alleen steeds weer hetzelfde regeltje (zie hierboven) te plaatsen, maar dat het daar bij blijft.
Met andere woorden, geen passende oplossing aanbiedt, laat staan binnen de gestelde termijn van 5 dagen reageert.

Is het probleem met Rjd nu opgelost? Heeft nlenergie nu eindelijk op RJD gereageerd?

rjd
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2010 20:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rjd »

van de week kreeg ik een sms van justitia incasso, of ik kontact wilde opnemen.
zij hadden een opdracht gekregen om bij mij een openstaande rekening betaald te krijgen. de man gaf na uitleg toe dat ze daar niet zo slim zijn, en dat ik beter de rkening kan betalen en dat ik dat later wel terug zou krijgen, nogmaals de man verteld dater niet betaald gaat worden, voor iets wat ik niet verbruikt heb. de gasstand is gecorrigeerd maar dat was bij hem na drie weken nog niet te zien.

Dit gaat nog lang duren.... :oops:

The underdog
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2009 20:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door The underdog »

Gefeliciteerd Spooky!

Het duurde bij mij wel even iets langer voor ik er af was.
Ik moest bellen, en schrijven, en weer bellen, en weer schrijven...,enz...
Want het is mij vaak overkomen dat als ik de NEM belde "toevallig" op dat moment "het systeem er uit lag".
Dus ze konden mij op dat moment niet helpen.
Toevallig he? Of ze konden mijn brief/gegevens niet vinden...
Ik werd er doodmoe van.

En dan zeggen ze ook nog dat ze de goedkoopste zijn.
Ik was alleen al een fortuin kwijt aan telefoonkosten en aangetekende brieven.
Want mijn ervaring is dat ze mijn brieven niet konden vinden of niet gekregen hadden als ik mijn brieven niet aangetekend verstuurde.

Ik weet niet of Frans Bauer gebrek heeft aan geld, maar ik zal iedereen afraden om met de NEM in zee te gaan!
Ik zeg:gewoon nooit doen :!:

Kulp
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2010 10:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kulp »

L-Vosje schreef:Ik vraag me af of Maurice op reis zou gaan met een vliegtuig als van tevoren bekend is dat het 6 % kans heeft om neer te storten :wink: .
Goede analogie :D.

Daarnaast moet je altijd op je hoede zijn als men in reclames schermt met "Uit onderzoek blijkt.."-kreten. Ik ben dan altijd erg benieuwd naar het onderzoeksrapport en naar wie het onderzoek heeft uitgevoerd. Dat zal in elk geval een onafhankelijke instantie moeten zijn, om het "Wij van WC-eend adviseren WC-eend" concept te voorkomen.

Gesloten