LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fpb financieel adviseurs stel oplichters

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Antje62
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2010 20:25

fpb financieel adviseurs stel oplichters

Ongelezen bericht door Antje62 »

ik heb een vreselijke fout gemaakt door met hun in de zee te gaan ,wil weten of iemand anders ervaringen heeft met deze oplichters die ze fpb financieel adviseurs noemen!! ik had een lening bij de wehkamp van 4500 euro ,toen ik een reclamenfolder in de bus kreeg van hun. stond in: lage rente 6.3 procent en allemaal mooie woorden! dus ik heb gebeld ,kreeg zo een gladjanus aan de telefoon met 'uw lening bij wehkamp is 18 procent ,en wij hebben een beter voorstel en dan krijgt u ook nog 1000 euro extra op uw rekening voor het zelfde geld'
er zou iemand langskomen van fpb advies ,maar ik zei dat ik het eerst wilde zien het overeenkomst. nou dat was geen probleem ,wij sturen het over de post naar uw op dan hoeft u enkelt maar te tekenen dat is het enigste mevrouw!

nou dat heb ik gedaan ,getekent dus ,en geen oog meer doe ik dicht:
de wehkamp is overgenomen door fpb financieel adviseurs voor een rente van 14.9 procent ,een doorlopend krediet terwijl ik een persoonlijke lening wilde hebben.
en nu komt het ergste ,mijn lening is van 4500 gestegen naar 10000 euro!!/?
dus 4500 wehkmap ,ik kreeg 5500 euro ineens gestort terwijl ik 1000 had afgesproken!! en toen diezelfde dag werd er 2499 euro geincaseerdt van mijn rekening ten behoeven van fpb financieel advies!!! dit bleek ik te moeten betalen voor adviesering verzekeringen bemidelling ,terwijl ik geen advies wilde maar ook niet gekregen heb!!/?

help wat nu te doen? geld op rekening heb ik teruggestord want ik wilde het niet maar voor de zogenoemde kosten fee, die ben ik kwijt want ik was te laat met reageren!! ik wordt van het kastjen naar de muur gestuurd ,ik zit met de handen in het haar. weet iemand wat te doen ,alstublieft? :cry:

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: fpb financieel adviseurs stel oplichters

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

In ieder geval direkt naar je bank toe gaan en kijken of je de incasso nog terug kunt draaien. Als je daar dan toch bent ga dan gelijk een gesprek met een medewerker aan om er gewoon een pl van te maken. Kan iedere bekende tussenpersoon in je woonplaats ook doen ( soms goedkoper dan de bank). Tevens moet je dit verhaal doormailen naar de AFM.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: fpb financieel adviseurs stel oplichters

Ongelezen bericht door witte angora »

dan hoeft u enkelt maar te tekenen dat is het enigste mevrouw!
Je hebt een en ander toch wel doorgelezen? Of heb je alleen maar een handtekening gezet en de boel teruggestuurd?

2499 Euro innen voor ongevraagd, niet gegeven advies is natuurlijk onzin. Had je een machtiging gegeven om dit bedrag van je rekening af te laten schrijven? Waarschijnlijk niet. Is dat bedrag ergens in de voorwaarden genoemd?

darkchaos
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2012 18:11

Re: fpb financieel adviseurs stel oplichters

Ongelezen bericht door darkchaos »

Ik heb ook bericht geplaatst over deze oplichters, zie:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... b#p1433578

leentaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2013 17:45

Re: fpb financieel adviseurs stel oplichters

Ongelezen bericht door leentaal »

Het zijn inderdaad grote oplichters
niet in zee gaan met dit bedrijf ,komen niet de afspraken na .
beloven heel veel en uiteindelijk doen ze helemaal niets.
er heerst na het afsluiten een hele grote arrogantie en stellen alles maar uit.
beloven terug te bellen en doen dat gewoon nooit.

ga niet in zee met die lui

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: fpb financieel adviseurs stel oplichters

Ongelezen bericht door Lisare »

Voor een doorlopend krediet mogen geen advieskosten in rekening worden gebracht.

Zo spoedig mogelijk contact opnemen met de AFM en vragen welke stappen kunt zetten.
Zij geven u graag en gratis advies wat u kunt doen.

Gesloten