Pagina 6 van 6

Re: Ben jij weleens slachtoffer geworden van bankfraude?

Geplaatst: 09 dec 2021 14:47
door daytona12
Wat mij is opgevallen als je geld vanaf je ING spaarrekening overboekt via de mijnIng.nl, je geen bevestiging meer hoeft te geven sinds de TAN code is opgeheven. Ik gebruik de QR code scanner van ING, maar die hoef ik niet te gebruiken om geld van spaar naar normale rekening te zetten en andersom.
Ik zie dat als een beveiligingsprobleem omdat scammers het beeldscherm van hun slachtoffers zwart kunnen maken en zonder obstakels direct al het geld van iemands spaarrekening over kunnen boeken naar de normale rekening, en dat geld ook kunnen stelen.
Terwijl dit simpelweg te voorkomen is door die extra stap en beperk je de schade.

Re: Ben jij weleens slachtoffer geworden van bankfraude?

Geplaatst: 09 dec 2021 15:13
door Lady1234
Maar die boeven hebben uw QR code toch niet? Ik moet bij een overboeking dat bevestigen in de app.

Re: Ben jij weleens slachtoffer geworden van bankfraude?

Geplaatst: 09 dec 2021 16:09
door daytona12
Klopt, maar scammers kunnen die mensen makkelijk overtuigen, en een extra beveiliging tussen spaar en gewone rekening maak het moeilijker voor de scammers. Voorheen moest je ook een TAN code gebruiken om tussen spaar en gewone rekening over te maken.

Re: Ben jij weleens slachtoffer geworden van bankfraude?

Geplaatst: 09 dec 2021 16:24
door Lady1234
Dan moeten ze de daglimiet maar lager zetten. Moeten ze vier uur wachten om een flink bedrag te kunnen overschrijven.

En je wordt NIET gebeld door je bank.