Pagina 2 van 2

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 12:09
door EMRilaalvarenga
alfatrion schreef:Waar bestaan de extra kosten uit?
Ik heb juridisch hulp moeten ingeschakelen omdat BCC weigerde mee te werken en uit beltegoed gebruik mobiele telefoon.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 12:37
door alfatrion
De kosten voor juridische hulp komen niet voor vergoeding in aanmerking, omdat er geen proceshandelingen zijn verricht.

Op een vergoeding voor telefoonkosten kun Je alleen krijgen, als er daadwerkelijk meer moet betalen en op dit moment is dat (nog) niet zo.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 13:27
door EMRilaalvarenga
alfatrion schreef:De kosten voor juridische hulp komen niet voor vergoeding in aanmerking, omdat er geen proceshandelingen zijn verricht.

Op een vergoeding voor telefoonkosten kun Je alleen krijgen, als er daadwerkelijk meer moet betalen en op dit moment is dat (nog) niet zo.
Moet ik uit uw reactie de conclusie trekken dat u voor één van de bovengenoemde partijen het word voerd.?

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 14:00
door alfatrion
EMRilaalvarenga schreef:Moet ik uit uw reactie de conclusie trekken dat u voor één van de bovengenoemde partijen het word voerd.?
Van mij mag je hiermee gerust naar de kantonrechter.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 14:05
door Lady1234
Ja hoor, nou werkt er weer iemand voor Samsung of BCC.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 14:23
door alfatrion
Bij nader inzien zijn de juridische werkzaamheden mogelijk te kwalificeren als incassohandelingen en dan heb je onder bepaalde voorwaarden recht op redelijke vergoeding (denk aan 48,40 euro).

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 14:29
door Lady1234
Dat moet dan wel op de juiste wijze aangekondigd zijn.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 14:33
door alfatrion
Er gelden geen vormvoorschriften. De andere partij moet in verzuim zijn. De andere partij is een bedrijf, dus hoeft er geen veertiendaagse aanmaning te worden verstuurd.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 14:39
door alfatrion
Leef je uit:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/2018-07-01

Zie met name art. 96, 74, 82, en 83. Er is ook nog een rapport van kantonrechters (rechtspraak.nl) en een besluit over de kosten, maar die heb ik zo niet parraat. De eerste moet ik er op naslaan de laatste is eigenlijk niet van toepassing, maar ik verwacht desondanks het zelfde resultaat.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 14:55
door EMRilaalvarenga
snuffel1 schreef:
Moet ik uit uw reactie de conclusie trekken dat u voor één van de bovengenoemde partijen het word voerd.?
Alfatrion betichten van partijdigheid gaat veel te ver want Alfatrion is een voorvechter die tot het gaatje gaat en veelal in het voordeel van de consument. Ik weet dat er veel gesteggel is geweest en u er veel tijd aan heeft moeten besteden om tot een oplossing te komen maar nu het onderste uit de kan willen halen verdient geen hoofdprijs.
Ik begrijp dat iedereen mij hierbij wil helpen en adviezen geven. Hier ben ik ook zeer dankbaar voor. Mijn reactie aan Alfatrion gaat voornamelijk over laatste gedeelte in zijn/haar bericht. Ik ben er niet op uit om de uiterste uit de kan te krijgen, als u wist wat ik de laatste vier maanden allemaal mee te maken heb gehad(ik zal u de details besparen), dan zou u deze opmerking niet hebben gemaakt. Als ik Alfatrion heb beledigd, bied ik hierbij mijn welgemeende excuses.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 15:09
door alfatrion
Aanvaard. Voor de volgende keer: stel gewoon een vervolg vraag. Hoe zit dit, hoe kom je daaraan?

Dat telefoonabonnement had je al, dus die kosten zijn niet het gevolg van de tekortkoming. Dat wordt een ander verhaal als je over je bundel heen gaat en bij moet betalen (dat valt dan waarscheinlijk onder incassokosten).

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 18:47
door witte angora
EMRilaalvarenga schreef:
witte angora schreef:Sja... maar je hebt dus een overeenkomst met BCC, en het is juist die overeenkomst die ontbonden/aangepast moet worden. Leuk dat je dat niet wil, maar je zult wel moeten wil je je geld terug krijgen.

En alle extra kosten terug? Vergeet dat maar. Je kunt het bedrag van de aanschaf terug krijgen, en dat is het.
Beste witte angora,

Uiteraard gaat het om een nieuwe overeenkomst met BCC indien ik zou besluit om een machine te kiezen in plaats van mijn geld terug.
Maar vooralsnog zul je dus de eerste moeten ontbinden. En aangezien je niets meer met BCC wil wordt dat dus erg moeilijk.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 18 aug 2018 22:56
door Revoked
alfatrion schreef:Aanvaard. Voor de volgende keer: stel gewoon een vervolg vraag. Hoe zit dit, hoe kom je daaraan?

Dat telefoonabonnement had je al, dus die kosten zijn niet het gevolg van de tekortkoming. Dat wordt een ander verhaal als je over je bundel heen gaat en bij moet betalen (dat valt dan waarscheinlijk onder incassokosten).
Oh jee... Alfatrion gaat TS een factuur sturen voor de juridische dienstverlening....

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 24 aug 2018 21:25
door EMRilaalvarenga
Vandaag heb ik onderstaande mail ontvangen.
Ik weet niet wie de medewerker van BCC gesproken heeft, maar ik was het niet.

Kan iemand alstublieft mij hierbij helpen. Hoe kan ik het beste op deze mail reageren. Ik wil geen nieuw product maar mijn geld terug. Ik heb incl. Verzekering €573, 95 betaald.

-------------------
From: BCC On Site <[email protected]>
Date: vr 24 aug. 2018 10:51
Subject: Bevestiging bedrag omruiling CRM:0978789

Geachte mevrouw,

Zoals telefonisch besproken mag u voor het bedrag van €499,00 een nieuw artikel uitzoeken in een BCC-filiaal van uw keuze. Het nieuwe artikel moet binnen dezelfde goederengroep vallen als het eerder aangeschafte item.

U kunt hierbij refereren naar het casenummer:
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Team BCC

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 24 aug 2018 22:08
door Julie4444
EMRilaalvarenga schreef:Vandaag heb ik onderstaande mail ontvangen.
Ik weet niet wie de medewerker van BCC gesproken heeft, maar ik was het niet.

Kan iemand alstublieft mij hierbij helpen. Hoe kan ik het beste op deze mail reageren. Ik wil geen nieuw product maar mijn geld terug. Ik heb incl. Verzekering €573, 95 betaald.

-------------------
From: BCC On Site <[email protected]>
Date: vr 24 aug. 2018 10:51
Subject: Bevestiging bedrag omruiling CRM:0978789

Geachte mevrouw,

Zoals telefonisch besproken mag u voor het bedrag van €499,00 een nieuw artikel uitzoeken in een BCC-filiaal van uw keuze. Het nieuwe artikel moet binnen dezelfde goederengroep vallen als het eerder aangeschafte item.

U kunt hierbij refereren naar het casenummer:
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Team BCC
Tja, het zal wel een kwestie gaan zijn van óf aankoopbedrag (€499) terug, of nieuwe vaatwasser met de bijgekochte garantie voortgezet.

Omdat ze dat eerste niet bieden denk ik dat het nogal een gedoe zal zijn, maar als je echt langer de discussie wil aangaan kun je verwijzen naar je ingebrekestelling (die heb je schriftelijk verstuurd mag ik hopen?) en aangeven dat je op grond van wanprestatie geen nieuw artikel wenst maar het aankoopbedrag retour.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 25 aug 2018 00:25
door EMRilaalvarenga
Julie4444 schreef:
EMRilaalvarenga schreef:Vandaag heb ik onderstaande mail ontvangen.
Ik weet niet wie de medewerker van BCC gesproken heeft, maar ik was het niet.

Kan iemand alstublieft mij hierbij helpen. Hoe kan ik het beste op deze mail reageren. Ik wil geen nieuw product maar mijn geld terug. Ik heb incl. Verzekering €573.95 betaald.

Omdat ze dat eerste niet bieden denk ik dat het nogal een gedoe zal zijn, maar als je echt langer de discussie wil aangaan kun je verwijzen naar je ingebrekestelling (die heb je schriftelijk verstuurd mag ik hopen?) en aangeven dat je op grond van wanprestatie geen nieuw artikel wenst maar het aankoopbedrag retour.
Beste Julie 4444,

Heel erg dank voor uw reactie. Ik heb een paar dagen geleden in telefonisch met een Samsung medewerker de belofte gekregen dat ik zelf mag beslissing of ik een nieuwe product wil of mijn geld terug. Dit moet BCC toch ook vernomen hebben. De extra verzekering heb ik volledig betaald. Ondanks de 2 jaar extra verzekering wilde BCC niet een deugelijke vaatwasser leveren. Heb ik niet het recht om het volledige betaalde bedrag terug te krijgen? HELP

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 25 aug 2018 09:50
door EMRilaalvarenga
Ik heb net BCC gebeld en met medewerkster gesproken. In eerste instantie gaf zij aan (na navraag te hebben gedaan), dat ik alleen een andere vaatwasser kan uitzoeken. Na mij mededeling dat ik het voor de rechter zal laten komen en het BCC antwoord op dit forum zal zetten, ging zij het opnieuw navraag. Ik word binnen 48 uur (volgens de medewerkster) teruggebeld door een andere afdeling. Zij gaan kijken of ik mijn geld terug krijgt.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping staat. " De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt."

Ik heb telefonisch 7 dagen na levering van de vaatwasser aangegeven dat ik mijn geld terug wil. Dan is bovenstaande toch van kracht of niet?

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 25 aug 2018 17:54
door Julie4444
EMRilaalvarenga schreef:Beste Julie 4444,

Heel erg dank voor uw reactie. Ik heb een paar dagen geleden in telefonisch met een Samsung medewerker de belofte gekregen dat ik zelf mag beslissing of ik een nieuwe product wil of mijn geld terug. Dit moet BCC toch ook vernomen hebben. De extra verzekering heb ik volledig betaald. Ondanks de 2 jaar extra verzekering wilde BCC niet een deugelijke vaatwasser leveren. Heb ik niet het recht om het volledige betaalde bedrag terug te krijgen? HELP
Die Samsung medewerker heeft daar echter niks over te zeggen. Als je een apparaat in een winkel koopt heb je recht op een goed functionerend apparaat. Als repareren niet lukt mag men je een nieuw product aanbieden als onderdeel van garantie. Dat lijkt hier het geval te zijn, toch?
EMRilaalvarenga schreef:Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping staat. " De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt."

Ik heb telefonisch 7 dagen na levering van de vaatwasser aangegeven dat ik mijn geld terug wil. Dan is bovenstaande toch van kracht of niet?
Heb je expliciet en schriftelijk aangegeven dat je je daar op beroept?
Waarom dan alsnog het reparatietraject aangegaan? Als je alleen aangaf: hij doet het niet, kom hem maken (of iets in die trend gaat dat niet op lijkt me).

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 25 aug 2018 18:45
door EMRilaalvarenga
Ik heb inmiddels een mail van BCC ontvangen met de toezegging dat het gehele bedrag teruggestort zal worden en dat de vaatwasser word opgehaald.(ophaal datum is ook doorgegeven)

Ik wil hierbij iedereen hartelijk dank voor zijn /haar hulp gedurend deze weken. Ik had het niet alleen gekund. Dank jullie wel.

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Geplaatst: 25 aug 2018 21:23
door Julie4444
EMRilaalvarenga schreef:Ik heb inmiddels een mail van BCC ontvangen met de toezegging dat het gehele bedrag teruggestort zal worden en dat de vaatwasser word opgehaald.(ophaal datum is ook doorgegeven)

Ik wil hierbij iedereen hartelijk dank voor zijn /haar hulp gedurend deze weken. Ik had het niet alleen gekund. Dank jullie wel.
Goed om te horen! Succes verder. :mrgreen: