LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door Radar »

Onlangs kregen veel mensen een pakketje op de mat van Stichting Kankerbehandeling en Preventie. Daarin zat onder andere een pillendoosje en een brief met de vraag men donateur wilde worden. Maar wat doet deze stichting nou precies met het geld?

Maandag 28 november om 20.30 uur in Radar, bij de TROS op Nederland 1

zonnebloemen1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2011 19:01

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door zonnebloemen1 »

Moeten we nu écht nog geloven, dat dit geld daadwerkelijk, bij deze stichting, ten goede gaat komen voor behandeling en preventie van kankerbehandeling.
Hoever gaat alle belazerij nog door ?? en hoever gaan wij erin mee ?
Iedereen heeft in zijn of haar familie wel iemand die kanker heeft, of eraan is overleden, dus iedereen is er zéér gevoelig voor. Maar om ter verrijking van de directeuren of managers die maar zo'n stichting in het leven roepen, deze stichting ook weer te steunen, gaat toch écht een "stichting" te ver. De top is degene die er wiijzer van wordt !!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ach waarom zou deze organisatie het beter doen als Pink Ribbon. Ook zij waren recentelijk in het nieuws dat ze maar een fractie van de opgehaalde gelden aan onderzoek besteden ( linken naar het nieuws onderaan in deze post ) Terwijl ze onder het mom van onderzoek juist wel kapitalen binnenhalen.
Pink Ribbon daarentegen wordt nogal gesteund door allerlei TV-stations. Als er weer aandacht gevraagd wordt voor borstkanker draagt half prominent NL op TV een roze lintje.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... zoek.dhtml

http://nos.nl/artikel/314030-pink-ribbo ... rzoek.html

cocinero2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 16:10

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door cocinero2007 »

Het zal de zoveelste stichting zijn met een directeur die een salaris van enkele tonnen verdiend. Net zoals die van Unicef, rode kruis, kankerbestrijding (wilhelminafonds), hartstichting, nierstichting en nog tig stichtingen, salarissen van 1 tot 3 ton is daar heel normaal. Het ergste is nog dat ze van mening zijn dat ze recht hebben op zo een enorm salaris.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, volgens mij is het wel duidelijk waar deze stichting mee bezig is. Het bevorderen van een zgn "medicijn" waarvan de werking omstreden is en waar de bestuurders wel een bepaald belang in zullen hebben.

Zie ook: http://www.kwakzalverij.nl/1327/Nieuwe_ ... _consument

MAXIEM

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het probleem kan gemakkelijk worden opgelost. Elke consument dient vanaf vandaag (27/11/2011) geen eurocent meer te geven aan de zogenaamde goede doelen.

Maxiem.

b.lodewijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 17:55

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door b.lodewijk »

Het is met elke vereniging hetzelfde in nederland , als je rijk wil worden moet je manager worden van instellingen of stichtingen ( het zijn meestal mensen sie die laat ik maar de nieuwe ziekte niet noemen).
We hebben alleen maar managers maar ze vergeten dat ze gestuurd hebben van de maatschappij en dat ze god op de knieen mogen danken ,dat ze de gave hebben gekregen dat ze kunnen studeren.
Laten we a.u.b. niet over de schaalvergroting hebben van de ziekenhuizen, ik heb een begroting gemaakt van de top, laten we nooit meer zeggen dat schaalvergroting en privatisering geld voor de kleine man opleverd oja bij het millieu is het nog slimmer mee gesteld.


Bert

ronnie60
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 20:18

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door ronnie60 »

KWF Kankerbestrijding, Pink Ribbon, KiKavrij, WKOF allemaal stichtingen met dure kantoren, dure directies. Michel Rudolphie van het KWF spant de kroon met salaris. Doet die Sietsema van Kankerbehandeling en Kankerpreventie het netjes. Geen dure directie, geen duur kantoor. Alleen maar vrijwilligers. Heel jammer dat burger initiatieven afgebrand moeten worden door de Hilversumse TV.
En geven? Natuurlijk moeten we niet geven aan goede doelen. Niet aan KWF Kankerbestrijding en ook niet aan Kankerbehandelin en Kankerpreventie. De overheid moet gewoon investeren in onderzoek. En artsen moeten meer openstaan voor wat de patienten willen. Dan hoeft er ook geen voorlichting bij te komen. Overheid: neem je rol: investeer meer in onderzoek!

MAXIEM

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ronnie60

"k ben het wel met je eens. De bestuurders van de goede-doelen-organisaties verdienen vaak meer dan de Balkellende-norm. Voor hen geldt niet even de broekriem aantrekken. Wat dit betreft, wonen we in een bananenrepubliek met naar mijn mening corrupte klieken die uitsluitend heel goed voor zichzelf zorgen. Advies: zorg zelf dan ook goed voor jezelf en schenk geen pennie meer de goede doelen.

Maxiem.

Jeanine Slot
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2011 00:17

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door Jeanine Slot »

Het is natuurlijk schandalig dat deze jongens de ziekte kanker misbruiken voor hun eigen doelen (wat die ook wezen moge). Maar het moet gezegd dat bepaalde voedingsstoffen wel degelijk een preventieve werking hebben. Dit is wetenschappelijk aangetoond. Daar zou nu eens meer aandacht voor moeten komen.

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door bobske »

Ik geef niks aan grote doelen. Alles gaat op aan aandelen, grote gebouwen, salarissen, auto's en dure etentjes. Kijk maar eens naar de dierenbescherming...80 miljoen en ondertussen sluiten de dierenasiels wegens geld tekort en moeten de dieren ingeslapen worden wegen ruimte en geld te kort. Ik geef mijn geld aan kleine doelen die geen overheidssubsidies krijgen en het geld heel hard nodig hebben.

MAXIEM

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bobske

Het vervelende is, dat er van overheidswege volgend jaar tenminste 16% gekort wordt op onderzoek dat in het algemeen belang uitgevoerd wordt. Er wordt dus gezegd, dat er fors bezuinigd moet worden, maar het tegendeel is waar. De totale begroting van dit kikkerland stijgt volgend jaar immers met ongeveer 3,4%. Er wordt dus meer uitgegeven en dat wordt zoals altijd, vrolijk verhaald op de burgers. Bezuinigen betekent in onze dictatuur zoals altijd, dat de lasten voor de burger (fors) verhoogd worden (denk bijvoorbeeld aan de absurde verhoging van de griffiekosten en de verkeersboetes). Ik gebruik bewust het woord dictatuur in dit verband, omdat er naar mijn mening in ons land wel degelijk sprake is van een politiek collectief despotisme en geen sprake is van een democratie.

Maxiem.

judokampioen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2011 11:28

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door judokampioen »

Makkelijk rijk worden over de rug van kankerpatienten. En dan een pakketje opsturen naar overleden mensen, het moest niet mogelijk zijn.Bovendien, het pillendoosje wat meegestuurd word komt van de Wibra : 0,35 eurocent.
Heb er zelf ook een keer een gekocht.

Annica
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2011 21:04

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door Annica »

Ik denk dat er nog maar weinige mensen van de stichting kankerbehandeling en preventie hebben gehoord, omdat het simpelweg een opstartende stichting is.

Er zijn ambitieuze plannen, die naar mijn mening toekomstperspectief kunnen brengen. Misschien een beetje naïef, maar dat zal de toekomst leren.

Dat er in een mailing af en toe een brief zit welke gericht is aan een overleden persoon is erg vervelend. Echter, is dit iets wat in het dagelijks leven veel vaker voorkomt!

Ik lees in het forum dat er wordt gesproken dat de jongens de stichting voor hun eigen voordeel gebruiken? Dit is volgens mij een aanname waarbij de onderbouwing ontbreekt.

guldenweg

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door guldenweg »

Het zijn gewoon studenten die graag over de rug van mensen met een verschrikkelijke ziekte geld willen verdienen. Dus pure oplichters die op de vragen van Antoinette ontwijkende vragen gaven.

Zulke klaplopers moeten ze oppakken wegens diefstal en ik weet zeker dat jij één van die oplichters bent en probeert je straatje schoon te vegen :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Annica schreef:Ik denk dat er nog maar weinige mensen van de stichting kankerbehandeling en preventie hebben gehoord, omdat het simpelweg een opstartende stichting is.

Er zijn ambitieuze plannen, die naar mijn mening toekomstperspectief kunnen brengen. Misschien een beetje naïef, maar dat zal de toekomst leren.

Dat er in een mailing af en toe een brief zit welke gericht is aan een overleden persoon is erg vervelend. Echter, is dit iets wat in het dagelijks leven veel vaker voorkomt!

Ik lees in het forum dat er wordt gesproken dat de jongens de stichting voor hun eigen voordeel gebruiken? Dit is volgens mij een aanname waarbij de onderbouwing ontbreekt.
Dan kom jij eens met het tegendeel dat het opgehaalde geld en geld wat binnen is gekomen op de rekening door een gift volledig aan kankerbehandeling en preventie word besteed.
Ben benieuwd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Annica schreef:Ik lees in het forum dat er wordt gesproken dat de jongens de stichting voor hun eigen voordeel gebruiken? Dit is volgens mij een aanname waarbij de onderbouwing ontbreekt.
Misschien is het verstandig ook even de uitzending terug te kijken. Afsluitend meldde Antoinette dat inmiddels (vlak voor uitzending) op de website te lezen stond dat de stichting de opgehaalde fondsen gebruikt voor het uitgeven van nieuwsbrieven.

Met alle respect, iedereen kan met een beetje googlen een nieuwsbrief in elkaar knutselen. Dan nog een beetje een fraai lay-out sausje eroverheen en klaar is klara.

Annica
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2011 21:04

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door Annica »

Gezien het feit dat de stichting in een verlengd boekjaar zit, zullen we nog even geduld moeten hebben. Er zijn allerhande mogelijkheden waar het geld naartoe zou kunnen gaan. Echter, om de jongens bij voorhand kapot proberen te maken, vind ik niet kunnen.

Weleens gedacht aan een startkapitaal voor het ontwikkelen van uitgebreidere nieuwsbrieven met wetenschappelijke bronvermeldingen en interactieve websites?
Wie niet wil geloven in burgerinitiatieven en de goedheid van de mens...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Annica schreef:Gezien het feit dat de stichting in een verlengd boekjaar zit, zullen we nog even geduld moeten hebben. Er zijn allerhande mogelijkheden waar het geld naartoe zou kunnen gaan. Echter, om de jongens bij voorhand kapot proberen te maken, vind ik niet kunnen.

Weleens gedacht aan een startkapitaal voor het ontwikkelen van uitgebreidere nieuwsbrieven met wetenschappelijke bronvermeldingen en interactieve websites?
Wie niet wil geloven in burgerinitiatieven en de goedheid van de mens...
Dat hebben we oa kunnen zien toen bij de hartstichting waar het geld heen ging.
Sorry mij bij krijgt niemand wat aan de deur behalve schoolkinderen die langs komen om te sponseren of een schoolactie, ook kinderpostzegels maar de rest krijgt niemand wat.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stichting Kankerbehandeling en Preventie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:... behalve schoolkinderen die langs komen om te sponseren of een schoolactie, ook kinderpostzegels ...
Ik moet helaas zeggen dat ik ook daar mee gestopt ben. Ooit kwam een schoolkind langs voor een niet bestaande actie, oplichting dus. Daar kwamen we achter toen politie belde.

Bovendien vinden die acties het allemaal nodig om in dezelfde tijd te komen. Jantje Beton loten, Grote Clubactie en Kinderpostzegels allemaal in dezelfde maand zo ongeveer. Als de kinderen de loten en zegels hebben gekregen heb je in een paar dagen tijd halve klassen aan de deur te bellen met dit gezever. Nee dat ben ik zat.

Gesloten